Missä vika...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No olen jo tämänkin kertaalleen tonne rinta treeni osioon kirjottanu vaan ei oo itään vastaust kuulunu ni jospa joku tän nyt huomais.
Siis missäs vois olla vika penkis ku koko paino tuntuu olevan vasemman rinnan päällä. Nosto tuntuu vasemmal kädel menevän hieman etuviistoon ja oikeal kädel se on suora ylöspäin, näin ollen vasen puoli tangosta on kauempana telineistä kuin oikea. Oikean käden etuolkapää tuntuu rasittuvan aina penkissä ja siksi se on reippaasti suurempi kuin vasen. Liikkeen aikana ei olkapäissä tunnu mitään kipua. On tullut kokeiltua jos jonkinmoista asentoa eikä oikeaa ole löytynyt.

En oo nyt varma ymmärsinkö kysymystä oikein, mutta tota kuulostaa vähän siltä että sun ote ei oo tasasesti.

Pidä huolta että kädet on yhtä leveellä.

Ettei olis liian isot painot eli et pysty kunnolla kontrolloimaan niitä? Kokeile tehdä vähän pienemmillä painoilla ja keskity siihen nostoon.

Lasketko tangon oikein rinnalle? Jos et ole varma niin keskity siihen, että lasku on kontrolloitu ja lasket tangon siihen rintalihasten alaosalle suunnilleen, tasaisesti tietenkin.

Vika saattaa olla myös asennossa. Varmista, että lavat ovat yhdessä ja olkapäät pysyvät paikallaan.

itsellä oli aikoinaan aivan samoja ongelmia penkin kanssa mutta sitten vaatimattomasti aloitin pienillä painoilla suuria toistoja tekemään niin johan rupesi tanko nousemaan tasapainossa. Treenaa tekniikka kuntoon, vasta sen jälkeen rupea nostamaan painoja.

Lasketko tangon oikein rinnalle? Jos et ole varma niin keskity siihen, että lasku on kontrolloitu ja lasket tangon siihen rintalihasten alaosalle suunnilleen, tasaisesti tietenkin.

Vika saattaa olla myös asennossa. Varmista, että lavat ovat yhdessä ja olkapäät pysyvät paikallaan.

Mielestäni lasken kyllä tangon oikein rinnalle. Pitkään tein väärin ja laskin liian ylös rinnalle, olkapäät väsyivät niin etten jaksanut tehdä enää edes vinopenkkiä.
Mahtaisiko vika olla siinä että makaan penkillä hieman kallellaan, eli vasen rintalihas on hieman ylempänä kuin oikea. Kun teen kaaren niin tuntuu että vasen puoli selästäni taipuu enemmän kaarelle.
Näin huonosti kerrottuna.

Rintalihas jumissa tai toisen lapaluun tienoilla lukko...Oikeestaan muuta syytä tolle ei voi olla. miten paljon sä tota penkkiä sitten oot vääntäny?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla ainakin on ollut aina tekniikka kunnossa kun tein penkkiä ekan kerran hiljalleen ylös-alas niin, että varmasti menee oikein.

Voikos penkkipunnerrus asentoon vaikuttaa mitenkään selän epätasainen kehitys? Kun oikean puolen siipilihas on reippaasti suurempi kuin vasen... Voiko se vaikuttaa oikean asennon löytämiseen?

voi!

No, tuli sitten taas rintapäivä tehtyä tossa ykspäivä. Rinta vaan ei kipeytynyt pätkääkään, enemmänkin etuolkapäät, ja eniten oikean puolen etuolkapää. Tekniikka taitaa kusta oikein toenteolla. Penkin tein jalat penkilla, lavat kyllä olevinaan vedin ennen suoritusta kunnolla yhteen, kaarenkin tein sen minkä pystyin. Sen verran olen nostoa saanut petrattua että vasemmalla kädellä olen noston saanut jotakuinkin suoraksi, eli vasemmal kädel ei nosto karkaa etuviistoon. Sanokaas joku joka osaa neuvoa että mikäs tässä mättää? Nostossa olen kyynärpäitä pitänyt mahdollisimman lähellä kylkiä. Voiko olla jotain että lavat eivät pysy yhdessä jne... Peilin edessä olen kokeillut parikertaa penkki nostoa seisaaltaan, katsoa vain ihan kuinka kädet menee ja muutenkin asentoa jos se antaisi hieman oikeaa kuvaa siitä. En tiedä antaako tällainen todellista kuvaa nostosta mutta kun kädet ovat ylä asennossa niin vasemman pulen lapa nousee jotenkin ihmeellisesti pystyyn, tehden selkään melkoisen patin. Tätä en saa korjattua millään vaikka kuin lapoja koitan pitää, en sitten tiedä kuinka lapa menee oikasti penkatessa.

jos toinen latsi on suurempi kuin toinen, niin voi olla, että rintakehäs viettää toiselle puolelle nostoasennossa. onko tanko varmasti nännien/olkapäiden suuntasesti nostettaessa?

jos toinen latsi on suurempi kuin toinen, niin voi olla, että rintakehäs viettää toiselle puolelle nostoasennossa. onko tanko varmasti nännien/olkapäiden suuntasesti nostettaessa?

Kyllä pitäisi olla. Kun olen peilistä itseäni katsellut niin oikean puolen latsi sivusta katsottuna näyttää jonkinverran paksummalle kuin vasen ja etuolkapää myös isommalle. Elikkäs siinä sitten vika ehkä voi olla. Tästäköhöhän tuntuu myös se kun menen penkille makuulle ja teen kaaren, niin että vasen puoli minusta taipuu enemmän kaarelle kuin oikea, eli vasen rinta on ehkä hieman korkeammalla kuin oikea. Oikean puolen lapa tuntuu myös tukevammin olevan penkkiä vasten, kun taas vasen puoli tuntuu aivan kuin se olisi hieman irti penkistä? Vaikka todellisuudessa ehkä ei ole. Tuntuu kuin oikeapuoli olisi jäykempi ja ei taivu niin kaarelle. Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Muutenkin nosto tuntuu paljon vahvemmalle ja hallitummalle oikealla kädellä.
Voiko tämä latsien koko ero heijastua myös pystypunnerrus tekniikkaan? Pystypunnerruskin kun tuntuu toispuoleiselta. Leuanvedossa kaverit ovat huomauttaneet myös tästä että yläasennossa vasemman puolen lapa nousee pystyyn, tai kuinka sen nyt sanoisi, muodostaen kuitenkin juuri sen patin selkään lavan kohsalle.

sille ei ole yhtä oikeaa aluetta mihin se lasketaan monet laskevat tangon aika alas rintakehään ja toiset punnertavat ylempää. tämä kannattaa kokeilla mikä ittelle sopii paremmin.

Back
Ylös Bottom