Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja geged
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen treenannut salilla muutaman vuoden, välillä 2-4 kertaa viikossa välillä vähän vähemmän. Ongelma on se että en saa lihaksiani kasvamaan. Omaan melko pienet luut, joten esim käsivarteni näyttävät aika olemattomilta. Ruokavalio pitäisi kyllä olla kunnossa, lisäravinteita en käytä muuta kun palautusjuomaa.
Treenin aikana ja jälkeen lihakset kyllä turpoavat ja näyttävät suhteellisen isoilta, mutta heti muutaman välipäivän jälkeen lihakset ovat melko olemattomat. Ovat kyllä jonkinverran treenatunnäköiset, mutta kovin kovin pienen kokoiset. Olenko vain tuomittu olemaan pienirakenteinen vai onko jotain tehtävissä? Ruokavalio ei pitäisi mättää, proteiinin saanti on kyllä riittävä ja liikaa jos rupean tankkaamaan ruokaa niin siitä tulee kyllä vain silkkaa läskiä.

Tottahan se on että hiljaa hyvä tulee, mutta alkaa pikkuhiljaa motivaatio loppumaan kun kehitys on näin hidasta.
Sekin pistää välillä puistattamaan kun muutama kaverini jotka eivät suurinpiirtein harrasta mitään liikuntaa, omaavat paksummat käsivarret ym. ja näin ollen näyttävät että olisivat harrrastaneet salilla käyntiä enemmän kuin minä. No turha tässä valittaa, kait sitä pitää jatkaa vaan treenaamista...

Oletko vaihdellu ohjelmaa, toistoja jne., tarpeeksi usein?

Jonkin verran olen kyllä vaihdellut, mutta pääosin samoilla liikkeillä mennään. Teen kyllä yleensä muutamaa eri liikettä samalle lihasryhmälle, selkä (ylä, ala), rinta, kädet(hauikset, ojentajat), jalat, vatsa...

Ehkä muutos ohjelmaan saattaisi auttaa.

Niin lisään vielä sen että voima on kyllä lisääntynyt, jaksan tehdä suuremmilla painoillla samoja sarjoja kuin ennen ja kestävyys on myös lisääntynyt. Mutta lihaksen koko ei kyllä ole kasvanut huomattavasti, no ainoastaan treenin aikana lihakset turpoavat, mutta heti välipäivinä näytän melko kukkakepiltä.

Ei niit liikkeitä sinäänsä tarvii vaihtaa, vaikka tuskin tuokaan haittaisi. Tärkeintä on, että vaihtelet sarjojen pituuksia! 1kk esim. 10-15 toistoa. 2kk 15-20 toistoa. Ja 3kk 5-7 toistoa. Vaikka näin, tämä siis ihan vaan esimerkki.

Nii ja eikö ole hienoo, kun on hintelä, mutta vahva? Siinä on sellane hauska yllätys mahdollisuus, jos joku tulee vaikka haastamaan ;)

Minkälaisella treeniohjelmalla btw treenaat? ja minkälaisissa mitoissa ylipäätänsä olet? Ja ei ne nyt mitenkään mahdottoman isoksi ne lihakset voi edes kasvaa jos oot tosi laiha :) sun pitää vaan hommata lisää painoa niin kyllä siinä lihastaki sivussa tulee :)

Minkälaisella treeniohjelmalla btw treenaat? ja minkälaisissa mitoissa ylipäätänsä olet? Ja ei ne nyt mitenkään mahdottoman isoksi ne lihakset voi edes kasvaa jos oot tosi laiha :) sun pitää vaan hommata lisää painoa niin kyllä siinä lihastaki sivussa tulee :)

Minulla ei ole mitään tarkkaa ohjelmaa, mutta suht monipuolisesti mielestäni treenaan. Toistojen määriä tosiaan voisin vähän vaihdella, tähän asti olen tehnyt toistoja noin 10-12. Niin mittani ovat seuraavat: pituus 178cm ja paino 69kg. Painoa ei viittisi hirveästi yrittää nostaa kun kroppaani ei ole luotu kovin isoksi, johtuen pienistä luista. Jos yritän nostaa painoa niin naama rupeaa vaan turpoamaan. Olisiko kreatiinistä mitään hyötyä lihasten kasvuun?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nii ja eikö ole hienoo, kun on hintelä, mutta vahva? Siinä on sellane hauska yllätys mahdollisuus, jos joku tulee vaikka haastamaan ;)

No välillä porukka kyllä imettelee että miten noin hintelä kaveri voi olla noin vahva ja kestävä :) , mutta olisi se mukava näyttää ulkoisestikin suht vahvalta, tosin yllätysmahdollisuus on aina hyvä asia :)

Ja koitappas ottaa jokin selkeä ohjelma jolla teet ja pidät huolen että noudatat sitä. Sitten parin kuukauden päästä muokkaat ohjelmaa ja taas huolehdit siitä että teet ohjelman mukaan. Näin ainakin varmistut ettei vika ole siinä että sitä treeniä ei tulekaan niin paljon kuin luulet.

Ja jos oikeasti haluat vielä varmistuksia asiaan niin laitat tänne esim pituus/paino, ruokailut, kuvat itsestäsi (naaman voit toki peittää jos haluat ja vielä sen treeni ohjelman jolla alat tekemään. Kaikki kyllä kasvaa mutta yksilöllisesti. Voi olla että sinä tarvit enemmän +kaloreita kasvaaksesi ja sitten dieettiä perään.

Tsemiä ja laita infoa tänne.

Joo laitapas päivän ruokailut vielä varmuuden vuoksi näytille niin voidaan tarkastaa onko ne OIKEESTI kunnossa. Kannattaa ihmeessä ottaa joku kunnollinen selkeä treeniohjelma käyttöön jonka mukaan sitten säännöllisesti treenaat. Joku suunniteltu progressio ja treenipäiväkirjan pitäminen auttaa myös asiaa. Liikkeet voi pitää pidemmän aikaa samana, mutta toistomääriä kannattaa vaihdella kuten on jo sanottu. Ja muutenkin jos oot nyt treenannut jollain monijakosella ohjelmalla kropan kerran viikkoon niin treenifrekvenssiä nostamalla voidaan saada ihmeitä aikaan. Vaihtelu virkistää.

Ok, kiitoksia vaan vastauksista kaikille! Toistojen määrän vaihtelua täytyy tosiaan kokeilla jos sillä olisi ratkaiseva merkitys. Kaloreiden määrää voisin myös lisäksi hieman nostaa, eiköhän ne lihakset vielä joku päivä kasva. :)

Pistä ihan oikeasti pari esimerkkiä treenistäsi ja parin päivän tarkat ruokavaliot näytille. Veikkaukseni on, että syöt aivan liian vähän.

Ja sen treenin pitää olle pitkässä juoksussa nousujohteista, eli sarjapainojen pitää hiljalleen kasvaa jotta kehitystä tulee. Jos ei ole kunnon ohjelmaa, eikä pidä treenipäiväkirjaa, voi helposti junnata pitkäänkin paikoillaan samoja painoja heilutellen.

Minulla ei ole mitään tarkkaa ohjelmaa, mutta suht monipuolisesti mielestäni treenaan. Toistojen määriä tosiaan voisin vähän vaihdella, tähän asti olen tehnyt toistoja noin 10-12. Niin mittani ovat seuraavat: pituus 178cm ja paino 69kg. Painoa ei viittisi hirveästi yrittää nostaa kun kroppaani ei ole luotu kovin isoksi, johtuen pienistä luista. Jos yritän nostaa painoa niin naama rupeaa vaan turpoamaan. Olisiko kreatiinistä mitään hyötyä lihasten kasvuun?

No miten ton nyt taas ottaa. Sitä kroppaa pystyy aika hyvin muokkaamaan massan hankinnalla. Vähän samanlainen ongelma oli kuin sulla joskus, mutta siihen autto sarjapituuksien vaihtelu ja kunnollinen ruokailu. :) Ja ennen kaikkea tietysti kunnon ohjelma ;)
Eli suosittelen että otat tuolta jonkun ohjelman ---> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=618484&postcount=1 tai http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53396

Itse valitsin 4-jakoisen ja hyvää tulosta sillä olen saanut. Myös 2-jakoista ovat monet kehuneet. Hiljaa hyvä tulee kuten mike sanoi aiemmin. Jos uudella ohjelmalla ei eka viikon aikana tule hirveetä kehitystä niin ei kannata lannistua, koska siihen tarvitsee aikaa. Sanoisin että 2-3 jakoinen varmaan sopisi parhaiten sinulle jos käyt sen 3-4kertaa viikossa esim salilla. Jos kehitys on totaalisesti pysähtynyt voit tietysti olla myös ylikunnossa jos joka sarjan oot hinkannut loppuunasti. Eli ALA PITÄMÄÄN SITÄ TREENIPÄIVÄKIRJAA niin huomaat kehitytkö vai et?

No miten ton nyt taas ottaa. Sitä kroppaa pystyy aika hyvin muokkaamaan massan hankinnalla. Vähän samanlainen ongelma oli kuin sulla joskus, mutta siihen autto sarjapituuksien vaihtelu ja kunnollinen ruokailu. :) Ja ennen kaikkea tietysti kunnon ohjelma ;)
Eli suosittelen että otat tuolta jonkun ohjelman ---> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=618484&postcount=1 tai http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53396

Itse valitsin 4-jakoisen ja hyvää tulosta sillä olen saanut. Myös 2-jakoista ovat monet kehuneet. Hiljaa hyvä tulee kuten mike sanoi aiemmin. Jos uudella ohjelmalla ei eka viikon aikana tule hirveetä kehitystä niin ei kannata lannistua, koska siihen tarvitsee aikaa. Sanoisin että 2-3 jakoinen varmaan sopisi parhaiten sinulle jos käyt sen 3-4kertaa viikossa esim salilla. Jos kehitys on totaalisesti pysähtynyt voit tietysti olla myös ylikunnossa jos joka sarjan oot hinkannut loppuunasti. Eli ALA PITÄMÄÄN SITÄ TREENIPÄIVÄKIRJAA niin huomaat kehitytkö vai et?

Kiitos tässä tuli paljon hyödyllistä tietoa! Täytyy ottaa joku tarkka ohjelma käyttöön, nämä molemmat 2- ja 4-jakoiset ohjelmat vaikutti hyvältä. Treenipäiväkirja olisi tosiaankin varmaan hyödyllinen, täytyy ottaa käyttöön.

jos et uskalla nostaa painoja,niin luulisi että sekin haittaisi kehitystä? koita nostaa painoja tietyin väliajoin esim kun menee tietty paino vaikka 10 kertaa ja 3 sarjaa.

Nyt itsekkin, kun tätä lueskelin ajattein kysäistä, että itse kun olen todella "hintelä" ja melko laiha 178cm 59kg, niin tuntuu että en lihoa vaikka kuinka yritän syödä paljon ruokaa, kuitenkin terveellistä ja säännöllisin väliajoin. Kuinka paljon kannattaisi yrittää tuota painoa nostaa? Ja mitä tulisi syödä että saisi sitä massaa :)

Suositut

Back
Ylös Bottom