Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kilta^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens.

Olen 17v poika/mies miten sen nyt ottaa :) , mutta kumminkin
olen tällä hetkellä 173cm/80kg, vuosi takaperin olin 92kg. Aloin laihduttamaan
ja nostamaan painoa samaan aikaan. Ostin juuri tuolloin vuosi sitten penkin kotia ja alkuun alotin 25kg:lla 10nostoo x 10sarjaa. Pidin noissa sarjoissa välii sellasen 1min. Edistystä tapahtui noin ½vuotta ja siihen se tyssäsi :( .
Viimeisen puolivuotta olen tehnyt 47.5kg:llä 10 x 10 sarjaa ja yhtään ei helpota, aina viimeiset nostot menee juuri ja juuri (eikös se sillee pidäkki?)
Penkistä maksimi nosto on 75kg x 1 (ollut ½vuotta). Mitä minun siis pitäsi muuttaa, jotta kehittymistä tapahtuisi niinkuin ekat ½vuotta. Syön aamupalan, 2lämmintä ateriaa ja iltapalan. Ruuassani on melko reilusti lihaa. Lenkkeilen ja pyöräilen jotta rasva lähtisi ja laihtuisin. Teen myös salilla hauista, ojentajaa, selkää, vatsaa, ja jalkoja mutta haluaisin saada kehitystä penkkiin. Olen valmis koittamaan lähes mitä treeniä tahansa, nimittäin alkaa jo turhautuminen painaa. :wall:

Kuinka usein/paljon hinkkaat penkkiä? Syöt ainakin tosta päätellen ihan liian vähän, että voisit kasvattaa lihasmassaa?
edit: jaa no niinno, olet siis dieetillä :nolo:

Toi 10x10 ei varmaan ole paras mahdollinen systeemi voiman kasvatukseen. Laita lisää rautaa tankoon ja ala tekemään heti ekasta sarjasta lähtien kovia sarjoja. Vaihtele niitä sarjapainoja, sarjojen määriä ja toistojen määriä. Älä hinkkaa aina samallalailla...

Koita vaikka sitä miken 2x6:sta en oo ainakaa kuullu kun positiivista palautetta, ja menee omaan testiin massa kauden jälkeen.

Jos treeneistä etsitään "vikaa" niin suurin syy on pitkät sarjat joita tehdään paljon. Eihän 100 m juoksijatkaan vedä koko aikaa 1500 metriä. Sinun täytyy penkkimaksimia hakiessa tehdä (myös) lyhyempää sarjaa. Vaihtoehtoja esim. Miken 2*6 ohjelma (en ole koettanut) tai Sakari Selkäinahon 5*5 (suosittelen).

Lisäksi uskoisin, että ruokapuolessa parantelun varaa. Vaikka olet dieetillä ei se tarkoita, että saat syödä vain 2-3 kertaa päivässä. Suositeltavaa on syödä usein, mutta terveellisesti.

Jaunty sanoi:
Koita vaikka sitä miken 2x6:sta en oo ainakaa kuullu kun positiivista palautetta, ja menee omaan testiin massa kauden jälkeen.

Ei kyllä taida olla 2x6 systeemi tässä tapaukessa se toimivin. Kaverin penkkimax kun on 75kg ja on pitkään vetänyt 10x10 sarjoja ja vielä 47,5kg:lla. Ja painoa herrallakin on kuitenkin 8okg. Ala kilta^ tekemään kolme sarjaa penkkiä 10, 8 ja 6 toistoilla. esim. 10x50kg, 8x52,5kg, 6x55kg. Tämä siis oli vain esimerkki, tottakai laitat itsellesi sopivat painot. Tällä systeemillä minä ainakin lähtisin Kilta^:n tapauksessa vetämään.

Huhtamo sanoi:
Ei kyllä taida olla 2x6 systeemi tässä tapaukessa se toimivin. Kaverin penkkimax kun on 75kg ja on pitkään vetänyt 10x10 sarjoja ja vielä 47,5kg:lla. Ja painoa herrallakin on kuitenkin 8okg. Ala kilta^ tekemään kolme sarjaa penkkiä 10, 8 ja 6 toistoilla. esim. 10x50kg, 8x52,5kg, 6x55kg. Tämä siis oli vain esimerkki, tottakai laitat itsellesi sopivat painot. Tällä systeemillä minä ainakin lähtisin Kilta^:n tapauksessa vetämään.

Mun mielestä voi ihan hyvin tehdä myös 2x6 systeemillä tossa vaiheessa, mikä siitä tekee sen huonomman? Ottaa sitten vähän muitakin liikkeitä rinnalle mukaan, esim. vinopenkin ja vaikka vipunostot maaten (mitä laitteita ja painoja sitten käytössä onkin). Tämän 2x6 systeemin avulla vaan on todella helppo seurata omaa kehitystään.

Timba79 sanoi:
Tämän 2x6 systeemin avulla vaan on todella helppo seurata omaa kehitystään.

Mutta saavatko lihakset sitten tarpeeksi rasitusta 2x6 systeemillä? Sitä tässä ajoin takaa. Toi 2x6 on loistava systeemi kunhan treeniä on jo jonkin verran takana. Kilta kuitenkin on vielä aika alkuvaiheessa ton penkin suhteen. Ja nimenomaan tuota penatulostahan hän yrittää parannella. 2x6 öykkypainoilla en usko sen paranevan noissa mittasuhteissa kovin nopeasti. Aluksi vähentäisi 3 sarjaan 6-10 toistoilla ja hiljalleen pudottaa ne sarjat kahteen ja toistot kuuteen. 10x10 pudotus 2x6:een on aika iso.. vai?

Huhtamo sanoi:
Mutta saavatko lihakset sitten tarpeeksi rasitusta 2x6 systeemillä? Sitä tässä ajoin takaa. Toi 2x6 on loistava systeemi kunhan treeniä on jo jonkin verran takana. Kilta kuitenkin on vielä aika alkuvaiheessa ton penkin suhteen. Ja nimenomaan tuota penatulostahan hän yrittää parannella. 2x6 öykkypainoilla en usko sen paranevan noissa mittasuhteissa kovin nopeasti. Aluksi vähentäisi 3 sarjaan 6-10 toistoilla ja hiljalleen pudottaa ne sarjat kahteen ja toistot kuuteen. 10x10 pudotus 2x6:een on aika iso.. vai?

Totta. Ehkä ois hyvä kokeilla myös tota 5x5 systeemiä. Noita kympin sarjoja on mun mielestä turha enää tahkota, kun niitä on jo tehty ihan riittävästi ja vähän päällekin. Sarjapituuksia voi huoletta pienentää jos sitä tulosta (voimaa) hakee. Lämmittelyt tietenkin pidemmillä sarjoilla. Mutta mä tossa omassa esimerkissäni laitoinkin, että muuta rasitusta rinnalle pitää saada jos tekee 2x6 systeemillä. Mutta jos pelkkää normipenkkiä hinkkaa, niin sitten toi varmaan on riittämätön määrä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
8-10 on mun mielestä aika toimiva että ku menee puhtaasti yli 10 toistoo ni lisää painoo ja jos ei mee 8 millään ni vähemmän painoo. tosin salilla tuppaa vetää vaan nii isot raudat tankoon ku menee et pääsee vähä näyttelee :P

Mitäs mieltä olette Pehkosen aloittelijan 8-6-6 -systeemistä?

Tuossa käsittääkseni eka setti vedetään 60 % maksimista ja kaksi lyhyempää sarjaa painoja kasvattaen. Ohje Pehkosen sivuilla oli kuitenkin hieman epäselvä, eli onko tarkoitus aina seuraavaan reeniin kasvattaa lähtöpainoja 2,5 kg? Ja sitten noihin kutosiin niin paljon kuin pystyy nostamaan puhtaasti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom