Missä on Mikko Rupponen?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niinkö; Rupposen saa siis ihan vapaasti maalittaa ja hänen henkistä kapasiteettiaan kyseenalaistaa?

Btw: maallikkoprofilointi on yhdyssana

Eipä nyt hötkyillä siellä 😂

Rupponen on julkisuuden henkilö tämän kirjaprojektin myötä ja näin voimakkaasti ääripäiden välillä seilaava elämäntarina varmasti herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Se on varmasti vain hyvä asia, luulen että ennemmin parantaa kirjan myyntiä kuin laskee sitä.

Rupponen on julkisuuden henkilö tämän kirjaprojektin myötä ja näin voimakkaasti ääripäiden välillä seilaava elämäntarina varmasti herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Se on varmasti vain hyvä asia, luulen että ennemmin parantaa kirjan myyntiä kuin laskee sitä.
Juuri näin. Jos tekee jotain niin intiimiä rahaa vastaan kuin kamppailee ammattilaisena tai kirjoittaa ajatuksiaan rehellisesti niin on varmaa että arvostelijoita löytyy. Lisäksi Xjasin arvostelu oli ainoa joka herätti minussa jonkinlaisen halun lukea kirja.

Okei, en ole nähnyt missään osaa 2 tai 3.
Tykkäsin ekasta.
Laita yv osoite niin voin lähettää jos et halua nettikaupoista tilata. 15e/kappale.

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    34,8 KB · Katsottu: 192
  • image (1).jpeg
    image (1).jpeg
    39,8 KB · Katsottu: 191
Niinkö; Rupposen saa siis ihan vapaasti maalittaa ja hänen henkistä kapasiteettiaan kyseenalaistaa?

Btw: maallikkoprofilointi on yhdyssana
Moni muukin mun teksteissä ois oikeesti yhdyssana, onnea vaan kaikkien korjaamiseen.

Mut joo. Rupponen kyllä avaa tossa kirjassaa omaa mielenmaisemaansa huomattavan ja ihailtavan laajasti, samalla asettaen tekstinsä ja itsensä alttiiksi erillaisille tulkinnoille. Aivan eri asia kuin maalittaminen.

Toki kirjan arvioijakin asettaa omalla tavallaan itsensä alttiiksi, mutta toisaalta niin tekee myös arvioijan arvioija.

@xjas73 teki tossa aika karua ja kriittistä analyysiä Rujosta, mutta toisaalta heti kättelyssä teki selväksi että kyse on hänen subjektiivisesta näkemyksestä. Eli erimieltä voi olla ja tämän tietenkin voi myös ilmaista, mutta maalikkoprofilointi (vau meitsi opin lennosta) ja henkilöön meneminen tollasen tekstin perusteella on mun mielestä typerää ja omiaan tappamaan kriitisen kesksutelun.

Mäkisen Tero: -Löytyykö sulta nuo kaikki 3 kirjaa ylimääräsenä?

Yritin pistää priva viestiä, mutta ei onnistu.

Moni muukin mun teksteissä ois oikeesti yhdyssana, onnea vaan kaikkien korjaamiseen.

Mut joo. Rupponen kyllä avaa tossa kirjassaa omaa mielenmaisemaansa huomattavan ja ihailtavan laajasti, samalla asettaen tekstinsä ja itsensä alttiiksi erillaisille tulkinnoille. Aivan eri asia kuin maalittaminen.

Toki kirjan arvioijakin asettaa omalla tavallaan itsensä alttiiksi, mutta toisaalta niin tekee myös arvioijan arvioija.

@xjas73 teki tossa aika karua ja kriittistä analyysiä Rujosta, mutta toisaalta heti kättelyssä teki selväksi että kyse on hänen subjektiivisesta näkemyksestä. Eli erimieltä voi olla ja tämän tietenkin voi myös ilmaista, mutta maalikkoprofilointi (vau meitsi opin lennosta) ja henkilöön meneminen tollasen tekstin perusteella on mun mielestä typerää ja omiaan tappamaan kriitisen kesksutelun.

Analyysi saattoi kuulostaa karulta mutta sitten pitää muistaa että eikös päähenkilökin ole melko karu, ainakin tällaisen suhteellisen normaalia elämää elävän toimistotyöläisen mielestä. Tai lampaan kuten kirjassa sanotaan.

Ei sitä kovin monesta olisi ammattivapaaottelijaksi tai sotilaaksi... tai kovin moni ei toteaisi ollessaan niissä kuolemanloukuissa että en olisi missään muualla mieluummin..(näin Rupponen siis useaan otteesen kirjassaan toteaa ollessaan rintamalla).

Minusta xjas73 analyysi oli hyvä ja realistinen. Nimenomaan tämmöistä normielämää elävän hlön näkökulmasta. Tulin hyvin pitkälti samaan lopputulokseen kirjan luettuani. Vähän eri mieltä olin kirjoitusasusta, minusta se oli hyvää ja mukaansatempaavaa. En kokenut että siinä olisi ollut mitään homofobista tai muuten häiritsevää. Karujen taistelujuttujen romantisointikaan ei häirinnyt, sehän on kirjoittajan oma fiilis niistä jutuista ja kirjasta kyllä välittyi lukijalle että tärkeiden juttujen äärellä ollaan.

Kirjan luettuani sanoisin että suosittelen ja kamppailuihmisille vahva suositus!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Analyysi saattoi kuulostaa karulta mutta sitten pitää muistaa että eikös päähenkilökin ole melko karu, ainakin tällaisen suhteellisen normaalia elämää elävän toimistotyöläisen mielestä. Tai lampaan kuten kirjassa sanotaan.

Ei sitä kovin monesta olisi ammattivapaaottelijaksi tai sotilaaksi... tai kovin moni ei toteaisi ollessaan niissä kuolemanloukuissa että en olisi missään muualla mieluummin..(näin Rupponen siis useaan otteesen kirjassaan toteaa ollessaan rintamalla).

Minusta xjas73 analyysi oli hyvä ja realistinen. Nimenomaan tämmöistä normielämää elävän hlön näkökulmasta. Tulin hyvin pitkälti samaan lopputulokseen kirjan luettuani. Vähän eri mieltä olin kirjoitusasusta, minusta se oli hyvää ja mukaansatempaavaa. En kokenut että siinä olisi ollut mitään homofobista tai muuten häiritsevää. Karujen taistelujuttujen romantisointikaan ei häirinnyt, sehän on kirjoittajan oma fiilis niistä jutuista ja kirjasta kyllä välittyi lukijalle että tärkeiden juttujen äärellä ollaan.

Kirjan luettuani sanoisin että suosittelen ja kamppailuihmisille vahva suositus!
Karulla tarkotin tässä sellaista ei kovin maarittelevaa, jollaiselle Rujo toki itse pisti itsensä alttiiksi olemalla jopa inhorealistinen itseään kohtaan. Oman mielipiteen kerron sitten kun olen lukenut kirjan kokonaan.

Nonni kirja luettu. Allekirjoitan sekä @xjas73 että @rampe68 tulkinnat kirjasta, minusta kun ne ei varsinaisesti poissulje toisiaan. Se kontrasti siinä että elämänhallinta ei riitä asioihin joita hyvinvointiyhteiskunnassa pidetään perusjuttuina, mutta toisaalta riittää puolustamaan länsimaista sivistystä todella synkeissä paikoissa on kiehtova. Niinkuin omaelämänkerroissa aina, täytyy muistaa että kyse on hyvinkin subjektiivisesta näkökulmasta ja moninpaikoin sattumuksista suomessa herää kyllä hieman kysymyksiä ja ukrainan kertomuksissakin on paikoin havaittavissa ristiriitaisuuksia. Myös se miten Rupponen näkee maailman on monin paikoin vaikea allekirjoitta, mutta toisaalta kokemukset elämästä on niin erillaiset, että ihmekkös tuo. Kummankaan näkemys tuskin lienee objektiivinen totuus. Kiehtovan elämäntarinan Rupponen kertoo ja mielenmaiseman ja tunne-elämän kuvaus on todella ansiokasta. Ite osun kyllä kohderyhmään, mutta mielenkiintoista nähä miten kirja resonoi nykyilmapiirin kanssa.

Kirjotustyyli tökki itselle ajoittain todella pahasti, mutta toisaalta väillä oli myös todella vangitsevaa ja kaunista. Pienellä hiomisella uskon että ois paljonkin annettavaa kirjailiana. Esim kuvaus raksasta oli todella hienoa ja aloinkin miettimään millainen olisi Rupposen kirjottama proosa raksasta ja kansan syvistä riveistä.

Kirja omalla kohdalla tavallaan tappoi myytin legendaarisesta Rujosta, mutta esitteli ristiriitaisen mutta hiton mielenkiitoisen persoonan nimeltä Mikko Rupposen.

Oman mielikuva Rupposesta oli, että mies oli parhaimmillaan ihan Euroopan ykkösukkoja mutta klassisesti niissä tärkeimmissä matseissa tuli alisuorittamista ja loukkaantumiset haittasi pahasti. Pitäisi kyllä katsoa Rupposen vanhoja matseja taas, että näkee miten +15 vanhat muistikuvat pitää paikkansa.

Mäkisen Tero: -No prkl. Löysin kaikki 3 jostain netin antikvariaatista ja kerkesin lyyä jo tilaukseen, kun en saanut tuota privaa toiminaan tuolloin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom