Missä lapsenne ovat kun treenaatte?

Pakkista, kun lukee, niin mulle syntyy kuva, että kaikki on vapaita kuin taivaan linnut ottamaan ihan mitä tahansa ohjelmaa käyttöön. Onko näin?

Itse olen yh-isä ja pääsen salille ilman lapsia vain kerran viikossa. Treenikertoja viikkoon tulee kuitenkin 6-9. Salitreenejä niistä on 3-5.

Varsinkin aerobiset osuudet ovat varmaankin aika erilaisia kuin muilla immeisillä. Kun lapset oli pieniä, niin työnsin lastenvaunuja, yksi lapsi istui olkapäillä ja kolmannen polkupyörällä ajon opettelua avitin vetämällä narulla perässä. Kaikki samaan aikaan=lenkkeilyä. Eilen kävin lenkillä ja nyt koko poppoo ajaa vieressä polkupyörällä ja osat näyttävät vaihtuneen, se on isi, joka yrittää pysyä pyörien perässä.

Aerobisissa teen lasten kaa yhdessä sählyä, jalkapalloa, luistelua, hiihtoa, uimista, sienestystä, marjastusta, kahvakuulaa, nyrkkeilyä, TRX-nauhaa, trampoliinia. (lapsilla on mm. oma nyrkkeilysäkki ja TRX-shydeemit kellarissani).
Pulkkamäki tarkoittaa sitä, että isi vetää juosten pulkan ylös mäen päälle aina uudestaan. Hiihdettäessä vedin aluksi koko poppoota ahkiossa perässäni, nykyisin jokaisella lapsella on jo omat sukset.

Mulla on kellarikerroksessa oma kuntosali ja lapset kulkevat yleensä sinnekin mukaan. Heillä on temppurata ja oma ”lastenhoitonurkkaus” siellä.

Lapset toimivat myös lisäpainona. Esim. seuraavasti: etunojapunneruksessa kaksi lasta istuu selän päälle. Kun ei mene enää yhtään, yksi lapsi pois, kun ei mee, niin se yksi lapsi avittaa jaloilla niin, että paino vähenee selän päältä. Seuraavaksi lähtee toinen lapsi kokonaan pois. Sitten vielä viimeiset toistot polvien päältä=tämä on yksi sarja. Versioita löytyy (kyykyt, heitot jne.) vaikka kuinka paljon=vuosien varrella tarttunut mukkaan.

Näillä mennään=siis lapsien kanssa. Yh:na ei ole muita vaihtoehtoja. Ja väittäisin, että kyllä näinkin pystyy treenaamaan ihan tarpeeksi kovaa.

Löytyykö kohtalontovereita?

Etkö voi mennä sinne sun basementtiin illalla/aamulla kun lapset nukkuu?

edit: On olemassa myös saleja, joissa on lapsiparkki. Tän yhden ketjun saleihin saa viedä 3kk vanhasta eteenpäin kunhan varaa ajan netistä (ilmainen).

Siinähän nuo saa kattella kun mä tai mies treenataan kotipunttisalilla. Meille ainoa oikeasti toimiva ratkaisu. Lenkille nappaan kuopuksen mukaan vaunuihin, esikoinen jää isin kanssa kotiin. Jos olen lasten kanssa yksin, niin kunnon lenkki on lähes mahdottomuus, sillon poljen kuntopyörää. Jos haluan duunipaikan punttikselle, odotan kunnes lapset saadaan nukkumaan, niin ei salilla käyminen ole pois yhteisestä ajasta.

Meillä kun on jo molemmat muksut koulussa nuorempi ekalla niin käydään sinä aikana salilla kun muksut koulussa viikon loppusin isompi vahtii tuota täysin mahotonta nuorempaa, tai ne on mukana tuo nuorempi haluu "treenata" hosuu tangon kanssa. Ite en tykkää kun painaahan tuo tankokin ja nuorempi sitä nostelee, enempää en suostu ennen kun kasvaa roimasti. Muutenkin tuo nuorempi niin kohelo eikä itsesuojeluvaistoa jokukerta jää painojensa alle kun yrittää yksin penkissä enkkoja:(. siis kuitenkin sillä ikää tuo 7v.

Lapset jää kotia vaimon kanssa kun menen salille ja jos vaimo haluaa mennä salille niin minä olen silloin kotona joten homma toimii .Välillä on että vaimo töissä niin silloin kiikutan lapset reenin ajaksi mummolaan kun lähellä hekin asustelevat.

Mutta jos YH olisin niin olisihan se silloin hankalampi järkätä, ehkä juuri tuollainen kotisali olisi silloin hyvä niin siellähän voi reenata vaikka joka päivä kun tenavat leikkii/katselee lastenohjelmia tai nukkuvat.
Tai sit alkaisin käymään salilla missä on lapsille toimiva leikkipaikka jossa viihtyvät sen tunnin reenin ajan.

Mä treenaan usein keskellä päivää (työt mahdollistaa) kun lapsi päiväkodissa ja illalla/aamulla treenaa usein vaimo. Silloin mä olen kotosalla.

Lapsi on jo kohta 7v ja pärjää jo hyvin vaikka pari tuntia yksinkin himassa kaverien kanssa. Muutamia kertoja ollaan jätetty ja pikkuhiljaa tähän opeteltu. Viikonloppuisin näin, tosin ei kovin usein. Lapsiparkki löytyy salilta myös.

Itse myös semi-yh (yhteishuoltajuus mikä ei toimi), käyn kolmivuorotyössä ja lapset päivätarhassa, joten arkivapaina, ennen yö- ja iltavuoroja oon päässyt käymään salilla. Tilanne tällä hetkellä jokseenkin kaoottinen töiden ja lasten kanssa, joten tarkoitus hakea päivätöitä ja sitten jos niitä saan niin siinä juuri mietityttää se milloin pääsee treenaamaan. Salilla olis kyllä nurkkaus muksuille, mutta nuorempi pahassa uhmassa ja äiti-riippuvuudessa ei varmastikaan suostuisi sinne jäämään. Edellisellä salilla oli lapsiparkki mikä oli erittäin kätevä. Kotonakin olisi tilaa treenata, mutta sen verran tunnen itteäni, että pitää konkreettisesti lähteä salille että jaksan treenata, ei kotona tulisi mitään tehtyä.

Vapaita kuin taivaan lintu, no en tod. salille ja muihin harrastuksiin meen ku lapset nukkuu, venyy treenit joskus todella myöhään mutta onneks sali on myöhään auki.

Käytännön sanelema pakko on aamutreenit. Yrittäjän venyvät päivät ja kaksi pientä lasta tarkoittaa mulla sitä että iltatreenit jäisivät liian usein erinäisistä syistä välistä. Aamutreeni vaatii vähän totuttelua mutta toimii mulla tosi hyvin. Hyvin piristää päivää eikä jää treenit välistä. Ei sitä enää oikein osaa täysinäisellä salilla treenatakaan kun aamulla saa treenata käytännössä yksin.

Vaimo käy jumpissa sitten illalla ja minä yritän sen aikaa pärjäillä lasten kanssa.

Onnekseni lapsen isä asuu lähellä, joten hän tulee aina vahtimaan tyttöä, jotta pääsen treenaamaan. Mulla on myös yksi naapuri, jonka luo voin tarvittaessa viedä tytön leikkimään tunniksi.
Juoksurattaiden kanssa juoksulenkit onnistuu hyvin tyttö mukana.
Kotijumpista onnistuu vain paljon hyppelyä sisältävä nopeatempoinen kuntopiiri; maassa suoritettavat liikkeet tuottavat tuskaa, kun jokaisen liikkeen alussa selkääni kiipeää 12 kilon lisäpaino :D Jollekin tuo voisi olla toivottavaakin, mutta minähän en punnerra minkään sortin lisäpainojen kanssa, hyvä että itseäni jaksan kannatella.

edit. ja lisättäköön, että asun ihan kuntosalin naapurissa ja vietän siellä matkoineen n. 40 minsaa, eli treenit eivät ole mikään mieletön menetys yhteisestä ajasta. Uhraan mieluummin tuon ajan, kuin mielenterveyteni.

On muuten hiukan rasittavaa/veemäistä tms. jos jollakulla on lapsia salilla mukana. Ei niinkään se, että ne ovat siellä salilla, mutta se kun ne lapset väsyvät ja alkavat valittamaan ja tappelemaan keskenään, jonka seurauksena toinen alkaa itkeä. Yritä siinä sitten treenata rauhassa :jahas:

Useimmiten iltaisin kun lapset nukkumassa tai sitten ruokatunnilla.
Joskus taas lapset on meidän kanssa mukana treenaamassa. Tosin silloin treeni menee enemmän tai vähemmän persiilleen mutta eipä
se niin vakavaa ole...lapset ainakin tykkää temppuilla.

lenkit sitten niin että toinen lapsien kanssa kotona ja toinen lenkillä ja sitten vaihto...

Samaa ongelmaa ketjun aloittajan kanssa täälläkin. Isovanhemmat 600 km päässä, käyvät kylässä 2-3 kertaa vuodessa, eikä mulla ole sellaisia kavereita tai tuttuja, joilta voisi pyytää apua. Lastenhoitoapua (tietysti päiväkodin lisäksi) ei siis käytännössä ole.

Ainoa ratkaisu edes jonkinlaisen liikuntaharrastuksen pitämiseksi on ollut käyminen työpaikan salilla kesken työpäivän. Paikkaan sitten missatut tunnit tekemällä pikkupätkän duunia vielä illalla kotona kun pennut on saatu nukkumaan. Vähänhän tuo on epäoptimaalista kun ko. sali pitää sisällään lähinnä laitteita ja aerobisia hilavitkuttimia, mutta minkäs teet. Raivaan tilaa salikäynneille laittamalla 1,5 h "busy"-allokaatiot Exchange-kalenteriin vaikka joka päivälle kuukausiksi eteenpäin niin kukaan ei buukkaa palaveria keskipäivän treeni-ikkunaan. Treenejä kuitenkin jää väliin kiireen, reissujen jne takia riittävästi.

Lapset ovat vielä niin pieniä että ovat vain tiellä ja vaaraksi itselleen ja muille treenaajille jos niitä yrittäisi ottaa mukaan "oikealle" salille.

Olen valinnut salini sen mukaan, missä on paras lapsiparkkipalvelu. Välillä ehdin käymään salilla myös työaikana.

Aamulla kotitreenit muksujen syödessä aamupalaa, ruokatunnilla firman salilla,iltaisin ja viikonloppuisin malmin parkourkeskukseen muksujen kanssa. Vaimo pääsee sitten töiden jälkeen urheilemaan... Pientä säätöähän tuo vaatii mutta on sentäs löytynyt toimiva kokonaisuus koko perheelle.

No problems - kun on treenivehkeet autotallissa. Aikaa säästää aika lailla kun vedetään vaimon kanssa treeni kotona ja talliinkin päästään sisäkautta. Siellä sitten perusvempaimilla vedetään perusliikkeitä, saa riittää tässä vaiheessa. Tenavat jo sen verran isoja, että pärjäävät sen vajaan tunnin keskenään tai tulevat mukaan talliin.

Back
Ylös Bottom