Missä kohtaa vinopenkki kuuluu olla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kun mää oon tehny sillein vinopenkillä, että se tanko, kun se pudotetaan niin se osuu just rintalihaksen alapuolelle. sitten yks jätkä sano, että sen pitää tulla aika paljon sen rintalihaksen yläpuolelle. miten sen pitää oikeesti tulla? :wall:

KSENA sanoi:
kun se pudotetaan niin se osuu just rintalihaksen alapuolelle.
Toivottavasti muuten lasket sen tangon hallitun rauhallisesti etkä suinkaan pudota alas jarruttelematta.

Riippuu toki penkin kulmastakin, että mihin kohti se osuu helpoiten. Mitä pystymmässä penkki on sitä vaikeampi sitä on alas laskea ja päin vastoin. Voisi ajatella, että kun lasket sen alarinnalle (nännien alapuolelle) niin eteenpäin kippaamisen vaara kasvaa huomattavasti jos sen sijaan laskisit tangon hieman ylemmäksi. Aika kummalta tuo liikerata vaikuttaa, mutta kyllähän se niin on, että lasket sen tangon siihen kohti kun se tuntuu hyvälle ja luonnolliselle..Alarinnalle lasku ei mun mielestä kovin luonnolliselta mahda tuntua.

Eikös kyynärpää pitäisi olla koko ajan suoraan tangon alla? Eli rinnan alle laskeminen olisi sangen vaikeaa ilman kapeaa otetta?

Eiköhän se tanko mene ihan automaattisesti oikeaan kohtaan? jos vaan tekee tarpeeksi suurilla painoilla... eli tuohon ylärintaan... joillakin aloittelijoilla joilla on huono kontrolli tankoon niin se tanko saattaa mennä mihin sattuu..

Kuinkas kauan ksena on treenannut? ja onko vinopenkki sinulle uusi liike???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon reenannu joku puoli vuotta ja pari kuukautta sitten aloitin kolmipäivä-järjestelmän. ja vinopenkki on kyllä aika uusiliike. tuli vaan mieleen kun isoveli neuvo että alarinnalle ja yks kaveri sano että ylärinnalle. joten päätin kysäistä.

Vähän aihetta sivuten, mutta millasilla kulmilla porukat tekee vinopenkkiä?? mulla on aika loivat kulmat johtuen olkapään vihoittelusta jos menee vähän pystympään.

Mitä ootte mieltä, kun oon jättänyt tasapenkin pois ohjelmasta ja tehnyt sen tilalla loivaa vinopenkkiä tangolla? Oliko tyhmä veto?
Mielestäni loivassa vinossa saa paremman tuntuman rintalihaksiin.

Mike sanoi:
Loiva kulma on parempi kun harjoitetaan ylärintaa.

Minkä asteen kulmaa meinaat loivalla? 40? Itte oon tehny yleensä liian pystyssä ja nyt vasta tajunnu et ei vinopenkin niin helv vino tarvii olla.

d0n sanoi:
Minkä asteen kulmaa meinaat loivalla? 40? Itte oon tehny yleensä liian pystyssä ja nyt vasta tajunnu et ei vinopenkin niin helv vino tarvii olla.

Olisko siinä 30 asteen paikkeilla, 45 asteen vakiopenkki on ainakin monelle aivan liian pystyssä jos rintaa pitää harjoittaa, toki jos olkapäät ovat samassa treenissä, niin silloin voipi 45 astetta olla paikallaan.

Away sanoi:
Mitä ootte mieltä, kun oon jättänyt tasapenkin pois ohjelmasta ja tehnyt sen tilalla loivaa vinopenkkiä tangolla? Oliko tyhmä veto?
Mielestäni loivassa vinossa saa paremman tuntuman rintalihaksiin.
Ei tossa mitään tyhmää oo, ei tasapenkki tangolla ole mikää pakkoliike. Vinopenkki on itse asiassa rinnalle parempi. Ainakin minulla.

Mike sanoi:
Olisko siinä 30 asteen paikkeilla, 45 asteen vakiopenkki on ainakin monelle aivan liian pystyssä jos rintaa pitää harjoittaa, toki jos olkapäät ovat samassa treenissä, niin silloin voipi 45 astetta olla paikallaan.

No on se sitten ihan tuntuman mukaan oikein mennyt toi vinopenkki meikäläisellä. Sitä vaan näkee niin paljon noita 45 asteen kulmassa tekijöitä ja vieläkin suuremmassa kulmassa, menee kyllä mun mielestä jo turhan paljon olkapäille ja mulla ainakin tuottaa kipua olkapäihin. Eli jatkanpa sitten samaan malliin ton vinopenkin kanssa.

Mixu sanoi:
ei tasapenkki tangolla ole mikää pakkoliike.

Pakkoliike... :lol2:

Itellä kulmana noin 30 astetta, lasken rinnan yläosaan mutta en ihan kiinni rintaan. Jätän sellaset 10 senttiä vajaaks, niin ei tuu olkapäät ollenkaan niin paljon mukaan.

Back
Ylös Bottom