missä kasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sevuu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Puolitoista vuotta 1-jakoisella?

Vaikka sarjoja ei näytä liikettä kohti olevan kuin se 3-4, mielestäni esimerkkiohjelmissa olleet 9-10 liikettä samassa treenissä eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto. Kokeile vaikka ottaa 3- tai 4-jakoinen käyttöön treenaten joka lihaksen kovaa kerran viikossa. Toistot 6-10 riippuen siitä, onko kyseessä ns. iso liike eli massaliike (punnerrukset, raskaat vedot, kyykyt) vai muotoliike (eristävät liikkeet, kuten pec-deck, vipunostot, ojennukset). Massaliikkeissä reilusti painoa ja 6-8 toistoa. Sarjoja kannattaa ottaa n.8-10/lihasryhmä.

Ja kuten sanottu, syö nyt saatana

Ei tuo nyt välttämättä ole mikään paras neuvo jos kaverilla ei paino nouse. Monella se, että syö silloin kun on nälkä ei todellakaan riitä mihinkään painonnousuun. Ainakin itselläni monesti jäis syömättä, jos en oikein varta vasten vetäis ruokaa nassuun.. Tälläkin tavalla välillä jää painonnousu paikalleen junnaamaan.

Eli neuvoisin syömään niin paljon, että paino nousee pikkuisen koko ajan. Kontrollointi joko vaakalla tai sitten laskemalla kalorit. Aamupaino vihkoon ylös vaikka kerran viikossa, ja sitten jos kuukauden jälkeen ei ole yhtään noussu, lisää ruokaa naamaan, aivan sama oliko nälkä vai ei.

Joo olet tavallaan oikeassa, riippuu paljon siitä mitä syö. Mutta toi on tavallaan se minimimäärä ja se on mulla ainakin toiminut että syö tasan silloin kun maittaa. Jos aloittelijalle rupee tällästä neuvoa antamaan että "syö ihan jumalattomasti, ihan sama mitä syöt, kaloreita perkele!" niin sitten seuraava aloittelijan aloitus voikin sitten olla aiheesta että miten päästään kesäkuntoon kun rasvaprosentti on 30. Mää luulen että 10 % tai joku todella pieni vähemmistö on näitä joiden oikeasti, siis ihan oikeasti täytyy syödä paljon. Loput sitten vain luulevat että he syövät paljon. Mää annan pari esimerkkiä. Tutustuin yhteen tyyppiin joka oli ennen lihava. Sanoi että lihoaa todella helposti, mutta kun katsoin annoskokoja niin yhtä paljon se söi kuin minä tai enemmän ja pysyi laihana tuolla syömisellä. Toinen tyyppi kutsui itseään ns. "läpipaskoksi", mutta kun katsoin syömistä niin sillä oli töissä joku pieni valmisateria ja kahvia kun me muut vedeltiin ihan kunnon aterioita. Mikään ei ole niin suhteellista kuin paljon tai vähän syöminen. Mutta musta siis syöminen on aloittelijoilla toissijaista. Jos ei osaa treenata niin ei varmaan tulokset kehity vaikka mitä söisi.

Puolitoista vuotta 1-jakoisella?

Vaikka sarjoja ei näytä liikettä kohti olevan kuin se 3-4, mielestäni esimerkkiohjelmissa olleet 9-10 liikettä samassa treenissä eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto. Kokeile vaikka ottaa 3- tai 4-jakoinen käyttöön treenaten joka lihaksen kovaa kerran viikossa. Toistot 6-10 riippuen siitä, onko kyseessä ns. iso liike eli massaliike (punnerrukset, raskaat vedot, kyykyt) vai muotoliike (eristävät liikkeet, kuten pec-deck, vipunostot, ojennukset). Massaliikkeissä reilusti painoa ja 6-8 toistoa. Sarjoja kannattaa ottaa n.8-10/lihasryhmä.

Ja kuten sanottu, syö nyt saatana

Mitä ihmeellistä siinä on, että puoltoista vuotta reenaa 1-jakoisella?
Paremmin tuossa vaiheessa todennäköisesti kehittyy raskailla vapailla painoilla tehtävillä perusliikeillä ja 1-2 jakoisella ohjelmalla, kuin mitä esim. 4-jakoisilla ohjelmilla.
Kun treenivuosia on noin vähän takana niin ihan turhaa treenata millään 4-jakosella, samoin kuin tehdä ns. muotoliikeitä.
raskailla perusliikkeillä, kuten kyykky, mave, pysty-ja penkkipunnerrus, leuat yms.

edit. kannattaa etsiä semmonen thredi kuin missä on "arnoldin kultainen kuusikko" ohjelma, sekä tutustua aiheeseen nimeltä progressio sarjapainoissa, niin eiköhän tulosta ala syntyä.

Joo olet tavallaan oikeassa, riippuu paljon siitä mitä syö. Mutta toi on tavallaan se minimimäärä ja se on mulla ainakin toiminut että syö tasan silloin kun maittaa. Jos aloittelijalle rupee tällästä neuvoa antamaan että "syö ihan jumalattomasti, ihan sama mitä syöt, kaloreita perkele!" niin sitten seuraava aloittelijan aloitus voikin sitten olla aiheesta että miten päästään kesäkuntoon kun rasvaprosentti on 30. Mää luulen että 10 % tai joku todella pieni vähemmistö on näitä joiden oikeasti, siis ihan oikeasti täytyy syödä paljon. Loput sitten vain luulevat että he syövät paljon. Mää annan pari esimerkkiä. Tutustuin yhteen tyyppiin joka oli ennen lihava. Sanoi että lihoaa todella helposti, mutta kun katsoin annoskokoja niin yhtä paljon se söi kuin minä tai enemmän ja pysyi laihana tuolla syömisellä. Toinen tyyppi kutsui itseään ns. "läpipaskoksi", mutta kun katsoin syömistä niin sillä oli töissä joku pieni valmisateria ja kahvia kun me muut vedeltiin ihan kunnon aterioita. Mikään ei ole niin suhteellista kuin paljon tai vähän syöminen. Mutta musta siis syöminen on aloittelijoilla toissijaista. Jos ei osaa treenata niin ei varmaan tulokset kehity vaikka mitä söisi.

En voi olla enempää samaa mieltä. Aloittelijalle riittää treenaus, ruokaa otetaan sitten enemmän kun lihastakin on tullut. Jokainen voi syödä ittensä läskiksi, mutta harvat treenaavat itsensä isoiksi.

Totta varmasti monessa mielessä. Itse lukeudun varmasti näihin jotka ei vaan syö normaalisyönnillä tarpeeksi. Aloitin salitreenaamisen (ja kuntoilun yleensäkin) helmikuussa ja paino on tällä hetkellä n. 2kg vähemmän kuin silloin. Mitat nyt 174/76, eli rasvaa on, mutta lihaaKIN pitäisi saada ja olen vasta nyt viikon pakottanut itseni syömään huomattavasti enemmän.

Lihaksia odotellessa.... :david:

En voi olla enempää samaa mieltä. Aloittelijalle riittää treenaus, ruokaa otetaan sitten enemmän kun lihastakin on tullut. Jokainen voi syödä ittensä läskiksi, mutta harvat treenaavat itsensä isoiksi.

Tuo olisi joskus hyvä kuulla mikä lasketaan aloittelijaksi siinä mielessä, että kehittyy miinuskaloreilla vielä. Onko yhtään vinkkiä? Tämä EI ole provoa, eikä vittuilua, vaan tarvitsen tietoa :)

No eipä sekään ole hyvä neuvo aloittelijalle, että "Laimionlyö ruokailu täysin, ei se ole niin tärkeää. Treenaa vain täysillä CBB4LIFE!!" Kyllä se ruokailu kannattaa heti alussa laittaa kuntoon, ei miinuskaloreilla pitemmän päälle kehity.

No sanokaapa nyt mitä hyvää tässä tilanteessa ketjun aloittaja on saavuttanut sillä että on syönyt miten sattuu. Jos 1,5 vuodessa painoa on tullut max. 1-2 kg ja reenipainot ei merkittävästi oo noussu, niin ette te voi tosissanne sanoa että syöminen on ollut ok. En tietenkään tarkoita että pitää lihottaa itsensä, mutta kyllä kannattaa panostaa ihan kunnolla siihen syömiseenki. Aloittelijalla voi alkuun nousta paino vaikka kilon tai 2 kuussa, ilman että siinä mitään hirveitä läskikasoja saadaan aikaan.

Ja tietenkin sen treeninki pitää olla kunnossa, mitä se ei ilmeisesti tässä tilanteessa ollut.

Plagioi tuolta itsellesi hyväksi todettu 2-jakoinen ohjelma, sisällytä siihen raskaita perusliikkeitä ja ruokavalioon päivittäisiksi välipaloiksi tonnikalaa ja/tai rahkaa, maustaminen oman maun mukaan. Sillä saat sitä proteiinin tarvetta peitettyä ilman turhia rasvoja.

No sanokaapa nyt mitä hyvää tässä tilanteessa ketjun aloittaja on saavuttanut sillä että on syönyt miten sattuu. Jos 1,5 vuodessa painoa on tullut max. 1-2 kg ja reenipainot ei merkittävästi oo noussu, niin ette te voi tosissanne sanoa että syöminen on ollut ok. En tietenkään tarkoita että pitää lihottaa itsensä, mutta kyllä kannattaa panostaa ihan kunnolla siihen syömiseenki. Aloittelijalla voi alkuun nousta paino vaikka kilon tai 2 kuussa, ilman että siinä mitään hirveitä läskikasoja saadaan aikaan.

Ja tietenkin sen treeninki pitää olla kunnossa, mitä se ei ilmeisesti tässä tilanteessa ollut.

Treenissä se vika on pääosin, jos tuon enempää ei ole saavutettu. Minä olen syönyt ja syön nytkin saman verran kuin muutkin perheessä, ihan normaalisti, ei mitään bodyruokaa todellakaan, ja kalorit ja protskut alhaalla mun kokoselle. Silti on kokoa ja painoa, tullut tässä 2 vuodessa aika paljon suhteessa alkutasoon, pelkällä treenillä. Mä uskon vaan treenaamiseen, ja syöminen menee fiiliksellä niinkuin tähänkin asti, ne ketkä vaan uskoo ruuan ja lisäravinteiden voimaan, ei koskaan kehity hyvin, jos treeni on pelkkää 1 sarja per liike pelleilyä imo. Huonosti syövä kehittyy treenilläkin, hyvin syövä vain lihoo, jos treeni on perseestä. Kultainen keskitie toimii, mutta ei kiinnosta mua bodymielessä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Treenissä se vika on pääosin, jos tuon enempää ei ole saavutettu. Minä olen syönyt ja syön nytkin saman verran kuin muutkin perheessä, ihan normaalisti, ei mitään bodyruokaa todellakaan, ja kalorit ja protskut alhaalla mun kokoselle. Silti on kokoa ja painoa, tullut tässä 2 vuodessa aika paljon suhteessa alkutasoon, pelkällä treenillä. Mä uskon vaan treenaamiseen, ja syöminen menee fiiliksellä niinkuin tähänkin asti, ne ketkä vaan uskoo ruuan ja lisäravinteiden voimaan, ei koskaan kehity hyvin, jos treeni on pelkkää 1 sarja per liike pelleilyä imo. Huonosti syövä kehittyy treenilläkin, hyvin syövä vain lihoo, jos treeni on perseestä. Kultainen keskitie toimii, mutta ei kiinnosta mua bodymielessä.

Eiköhän se mene niin, että lepo, ruoka ja treeni kuntoon, ei niin että joko treeni tai ruoka. Miksei kaikkea kerralla? :)

Jos syö ihan miten sattuu ja treenaa hc:nä niin varmasti kehitystä tulee, mutta jos treenaa päin mäntyä, mutta syö hyvin, niin tuskin silloin tapahtuu merkittävää kehitystä.

Itse koitan panostaa kaikkeen noista, miten nyt lapsiperheessä vaan voi. Katsotaan 5v päästä missä mennään :david:

Mää annan sulle kaksi käytännön esimerkkiä. Kun ensimmäistä kertaa elämässäni aloin tekemään hyvää huomenta niin takareidet kasvoivat silmissä. Söin mitä söin, ne kasvoi. Kun rupesin tekemään pystypunnerrusta paljon ja kovalla frekvenssillä niin olkapäät kasvoivat silmissä ja tuli ihan eri muoto hartioihin. Taas söin mitä satuin syömään. Pointti on se että kroppa kasvaa kun se haluaa kasvaa. Yhteistä näille kaikille kasvukausille on se että treeni on onnistunut.

Tässäkin on yhtä monta versiota "syön miten nyt sattuu syömään" kuin on kertojiakin. Toiselle normaalisti syöminen tarkoittaa kahta perunaa ja lisukkeena kalaa/kanaa tms. Toiselle se voi tarkoittaa mäkkiateriaa plussana sundee jäätelöllä. Mikä on teidän "syön miten satun syömään"?

No eipä sekään ole hyvä neuvo aloittelijalle, että "Laimionlyö ruokailu täysin, ei se ole niin tärkeää. Treenaa vain täysillä CBB4LIFE!!" Kyllä se ruokailu kannattaa heti alussa laittaa kuntoon, ei miinuskaloreilla pitemmän päälle kehity.

Osaatko yhtään enempää vetää omia sekavia johtopäätöksiäsi?

No eipä varmaan sullakaan kovin alhaalla ole kalorit loppuviimein olleet, jos sitä painoa ja kokoa on tullut kerran niin hyvin. Mikä on alhainen määrä kaloreita? Oletko laskenut? Ja erityisesti suhteessa kokoosi, niinkuin tuossa väität?

Väität ettet ole syönyt kunnolla, mutta HC-treenilläsi olet kuitenkin onnistunut saamaan hyviä tuloksia? Miten olisikaan käynyt jos olisit syönyt kunnolla??

Muuten ihan vitun tyhmiä stereotypioita taas tuossa postissasi noiden "HC-treenien" ja "yksjakoistenneititreenienjoissatehdäänvainyksisarjaperliikeeikäsitäkäänSAATANAloppuunasti" välillä. Ja aivan täysin aiheeseen liittymättömiä.

Tässäkin on yhtä monta versiota "syön miten nyt sattuu syömään" kuin on kertojiakin. Toiselle normaalisti syöminen tarkoittaa kahta perunaa ja lisukkeena kalaa/kanaa tms. Toiselle se voi tarkoittaa mäkkiateriaa plussana sundee jäätelöllä. Mikä on teidän "syön miten satun syömään"?

Pari kolme lämpimää ateriaa päivässä ja välipalana leipää ja tälläistä, maitoa juon paljon. Aamupala yleensä aika onneton. Se on minun määritelmäni.

Turhan haloon antibodari saa taas aikaan kun ei miehen kuntoa taida tietää oikeen kukaan. melkeen 20cm hanskaan lisää kahvilla ja pullalla on tullut mutta kuvia kokonaisuudesta ei oo näkyny.

Ja sitten asiaan, ehkä aloittelijan on turha heti aloittaa syömään jonkun tarkan listan mukaan mutta harrastuksen alkaessa kannattaa kiinnittää huomiota syömiseen ja yrittää edes vähän normaalia enemmän saada proteiinia ja kaloreita.

Mulla on duunikaveri n.190cm ja ehkä 75kg (laiha ja lihakseton) on käynyt nyt vuoden salilla. Sali harrastus lähti siitä kun ei saanut poliisikoulun pääsykokeissa sitä 60kg(??) ylös kertaakaan mitä parhaat veti yli 20 kertaa. No vuoden hän on nyt kuitenkin treenannut tuloksella että vieläkään ei se 60kg nouse. Ei mitään tietoa ruokailuista eikä mistään, käy vaan treenaamassa n.3-4krt viikossa "jotain". Ruokavalioon kuuluu mielestäni tyyliin nuudeleita,salaattia,vaaleeta leipää ja vähä makkaraa päälle. Harmi kun kaveri on niin huono ottamaan neuvoja vastaan :(

antibodari, miten voit sanoa että sulla on kalorit alhaalla jos sulla kuitenkin (ainakin näin oletan) on paino noussut aika helvetisti alottelemisesta?

antibodari, miten voit sanoa että sulla on kalorit alhaalla jos sulla kuitenkin (ainakin näin oletan) on paino noussut aika helvetisti alottelemisesta?

Arvioni perustuu siihen, että aamulla syön 2 paahtoleipää + kahvia. Sitten päivällä joku mikroruoka + maitoa. Sitten ennen salia banaani, treenin jälkeen joskus harvoin palautusjuoma, sitten kahvia, ja illalla pari leipää maidon kanssa.

Ei noista taida paljon tulla:whip:

Marde84: Ei mua kiinnosta panostaa tän enempää ruokaan, joten en arvioi siltä kantilta.

Mää annan sulle kaksi käytännön esimerkkiä. Kun ensimmäistä kertaa elämässäni aloin tekemään hyvää huomenta niin takareidet kasvoivat silmissä. Söin mitä söin, ne kasvoi. Kun rupesin tekemään pystypunnerrusta paljon ja kovalla frekvenssillä niin olkapäät kasvoivat silmissä ja tuli ihan eri muoto hartioihin. Taas söin mitä satuin syömään. Pointti on se että kroppa kasvaa kun se haluaa kasvaa. Yhteistä näille kaikille kasvukausille on se että treeni on onnistunut.

haha :D

ja mites ois käynyt jos ois ollut ruokailutkin kunnossa? todennäköisesti tulokset ois olleet vielä paremmat mutta ketä kiinnostaa?!? :D

kroppahan ei halua kasvaa. kroppa vastustaa kaikkea muutosta niin pitkään kun vain pystyy.

ja pelkkä onnistunut treeni ei voi olla se ainut pointti mitä haetaan jos oikeesti tahtoo tuloksia. vähän niinkuin kusee housuun pakkasella kun se lämmittää aluks..

Arvioni perustuu siihen, että aamulla syön 2 paahtoleipää + kahvia. Sitten päivällä joku mikroruoka + maitoa. Sitten ennen salia banaani, treenin jälkeen joskus harvoin palautusjuoma, sitten kahvia, ja illalla pari leipää maidon kanssa.

Ei noista taida paljon tulla:whip:

Marde84: Ei mua kiinnosta panostaa tän enempää ruokaan, joten en arvioi siltä kantilta.

nyt oikeesti voisit pistää kuvia itsestäs. tulee noista ruokailuista mieleen semmonen 180cm 56kg "körmy"

ja muistakaahan oikeesti että se mikä itellä toimii ei todellakaan toimi kaikilla. eli vinkit "tee näin, minäkin tein ja kasvoin!" kannattaa jättää omaan arvoonsa. (varsinkaan kavereilta jotka puhuvat kovasti kunnostaan ja siitä kuinka ruisleivällä ja kahvilla kasvaa vuodessa ronnien ohi, mutta eivät lyö kuviaan esille jostain syystä)

e: ja tosissaan alottelijana perusasiat kuntoon eli laskeskellaan ravinnon tarve, katotaan esim 5 esimerkkiateriaa joissa on bout sama ravinnon määrä (hh, prot, rasva) ja jos ateriasta kasvaa kauheankokoinen, osa ateriasta korvataan välipaloilla(ja tietenkin ateriat jaetaan lounaaseen&päivälliseen). mahdollisimman yksinkertaisesti liikenteeseen (lue= alkupähkimisen jälkeen ei tartte laskea yhtään kaloria) ja sit parin kuukauden päästä katotaan toimiiko vai ei. jos ei niin sit joko isonnetaan tai pienennetään annosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom