Missä ajassa tulosten pitäisi näkyä? -> Millaisia korjausliikkeitä asiaan voi tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miuku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan vaan teoreettista mietintää.

Jos oletetaan, että syömiset ja treenit on kunnossa, niin millaisessa ajassa pitäisi huomata kehitystä?

Siis voiman tai massan kasvua tai jotain muuta.

Eli siis jos on sellainen kutina, että oma treeni ei toimi, niin kauanko kannattaa odottaa tuloksia, ennenkuin muuttaa?

Ja sitten kun säätää, niin mitä siinä ensin kannattaa muuttaa?

Jonkinlainen kehitys näkyy jo viikon-kahden sisällä. Itselläni on ollut ohjelmaa vaihtaessa pääideana, että jos kuukaudessa on kehitys selvästi hitaampaa/olematonta, niin sitten on ohjelmassa vikaa.

Miuku sanoi:
Jos oletetaan, että syömiset ja treenit on kunnossa, niin millaisessa ajassa pitäisi huomata kehitystä?

Eli siis jos on sellainen kutina, että oma treeni ei toimi, niin kauanko kannattaa odottaa tuloksia, ennenkuin muuttaa?

Riippuu aika paljon ns. "lähtötasosta". Jos voimat on aloitettaessa lähellä nollaa (niin kuin esim. allekirjoittaneella oli), niin voimaahan tulee kuukaudessakin jo reippahasti lisää.

Itsellä oli parin vuoden treenitausta nuoruuden vuosilta ennen kuin tämän vuoden elokuun alusta aloitin "vakavan" treenin. Omalla kohdallani reilun neljän kuukauden treeni on tuonut voimatasoja kaikissa liikkeissä ylös, keskimäärin voimanlisäystä on tullut 10-30 % lisää elokuun tasoon verrattuna. Massaa on tullut sen verran, että vaimo huomautti jo asiasta (hmm...toivottavasti se oli positiivisluonteinen kommentti lihasmassan lisääntymisestä, eikä huomautus läskinkerääntymisestä...).

Itse lähden siitä, että tässä lajissa puoli vuottakin on vielä aika lyhyt aikajänne seurata kehitystä (mutta tämähän on vaan vanhan, lahjattoman miehen mielipide). :D Ohjelmaa toki kannattaa vaihtaa hieman useammin kuin 6 kk:n välein, jos homma ei toimi. Itse olen 4 kk:n aikana vaihtanut yhden kerran.

Voimien kehitys näkyy treenipainoissa nopeammin kuin ulkoiset muutokset kehossa, eli ei ne lihakset välttämättä kuukaudessa kauhesti paisu joten ei kannata heti huolestua. Eli maltillista treeniä vaan! Ota kuvia vaikka nyt kun aloitin (jos siis aloitit nyt) ja ota vaikka vuoden päästä samat kuvat niin pitäisi ainakin jo olla näkyviä eroja... Sapettaa vaan kun ei itse alkuaikoina tullut otettua mitään kuvia :)

Miuku sanoi:

Ota vihko, räätälinmitta ja vaaka. Merkkaa siihen aamupaino ja aamulla mitatut haba, reisi, rintakehä jne sekä paino kuukauden välein. 3 kk treenin alottamisesta näkyy jo varmasti. Ja jos ei oma silmä erota, niin vaaka ja mitta kertoo. Ja jos kehitystä ei tapahdu, niin vika ei ehkä ole treenisä vaan syömisessä. Eli kun säätää, niin ensiksi kannattaa muuttaa syömistapojaan. Voit treenata 110% intensiteetillä, palautua riittävästi ja silti kehittyä huonosti, jos syöt päin persettä. Jos syöt 110%:sti oikein ja treenaat päin persettä niin todennäköisesti kehityt.

kaverilla ainaki 3kk aikana hauis kasvoi melkoisesti. Ihmettelin itsekin kasvua ja tällä tyypillä ruoka puoli ei todellakaan ole kunnossa. Syö satunnaisesti sillon ku on nälkä, joskus pelkästään aamupalan ja lämpimän ruuan. Treenit tosin on aika kovia.

sillä sällillä ei tainnu olla puhtaat jauhot pussissa...varmaan hyvät geenit ja riittävä lepo taitaa olla sen salaisuus...lepohan on kuitenki tärkeässä asemassa reenin ohella..

Minä olen saanut 5-7kg massaa vajaassa puolessa vuodessa. Treeni taustaa sen verran takana, että tätä edeltävänä kesänä kävin 2 kuukautta salilla ja sitten tuli taas vuosi taukoa. Sen enempää treenitaustaa ei löydy.

Tuloksiin olen erittäin tyytyväinen. Jos toisen puolen vuoden aikana saisi vielä 5kg massaa niin olis helvetin kivaa. :rock:

Omalla kohdallani meni kuukausi, että pystyin selkeästi toteamaan kunnon / voimien kohoamisen.

Nopeista tuloksista kertoo myös se, että saan yleensä raskausarpia hyvin menneissä treeneissä. :D

smechanic sanoi:
Minä olen saanut 5-7kg massaa vajaassa puolessa vuodessa. Treeni taustaa sen verran takana, että tätä edeltävänä kesänä kävin 2 kuukautta salilla ja sitten tuli taas vuosi taukoa. Sen enempää treenitaustaa ei löydy.

Tuloksiin olen erittäin tyytyväinen. Jos toisen puolen vuoden aikana saisi vielä 5kg massaa niin olis helvetin kivaa. :rock:

Omalla kohdallani meni kuukausi, että pystyin selkeästi toteamaan kunnon / voimien kohoamisen.

Nopeista tuloksista kertoo myös se, että saan yleensä raskausarpia hyvin menneissä treeneissä. :D

Yksi kaveri sanoi mulle kun puhuin aloittelevani romujen nostoa, ja sanoin että olisi kiva jos ensikesään mennessä saisi vähän erilaista näköä hartioihin... Eka kommentti "ei tuu onnistuun, tää on hidasta hommaa. Ite oon nostellut jo 4 vuotta, pari vuotta vetelin proteiineja jne, mutta siihenkin väsähdin kun ei tuloksia meinannu tulla.. Ihan hyvä harrastus mutta älä laita tavoitteita liian korkealle" Silloin jos olisi ollut edes ripaus tätä tietoa niin olisi voinut todnäk jeesata, luulen että ravintopuoli ei ole ollut kunnossa koska ei se kaveri mikään fläsä ole, syönyt liian vähän todnäk...

Meinaan kun seuraa kuvia vuodenkin kehityksestä, saati hulkin 4 vuoden tuloksia niin kyllä nyt terve mies edes 5 kiloa tuossa ajassa lihaksia saa plus nesteet päälle niin pitäisi näkyä..

Itse pyrin etenemään vaa´an ja tulosten varjolla noin 1kk periodeissa kun seuraan tarviiko metodeja muuttaa, peilistä noin 2kk jaksoissa. Toistaiseksi kehitystä on tullut, joten siitä jatketaan..

Voimien lisäyksen nyt huomaa helposti. Sarjapainot nousee, toistoja saa enemmän kuin ennen ja kaverin kanssa vääntäminen on paljon mukavampaa kun se ei ookaan niin ylivoimainen enää. :D
Lihasten kasvu onkin vaikeampi havaita, mutta kyllä senkin näkee. Kun itsekin varmasti iltaisin peilin edessä posailet (eikös kaikki tee näin? mä ainakin..) niin pienetkin muutokset voi huomata.
Pitää olla kärsivällinen. Ei ne lihakset ja voimat yössä tule, anna se kroppa rauhassa kasvaa. Kohta huomaat että oot jo sika paljon isompi kuin aloittaessasi ja aikaa ei ole kulunut kuin muutama kuukausi jne.
tsemppiä treeneihin. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on kyllä todella paskat geenit. Saliharrastuksen alottamisesta on nyt 1.5v ja hirveästi ei ole kehitystä tullut. Porukka on kyllä sanonu että yleisilme on muuttunut paljon mutta varsinaista lihasta nyt ei ole tullu. olenkin sen massankasvattimisen sijaan ottanu ykkäsasiakseni olla hyvässä kunnossa, ettei rupsahda sohvaperunaksi. Lihasmassa mitä tulee niin on sitten positiivista.
On käynyt kyllä mielssä käydä mittauttamassa testotasot yms. mutta kun muuten tuntuu olevan kaikki miehiset asiat kunnossa niin ei ole sitte viittiny.

Vastaava ongelma käyty läpi.

Miuku sanoi:

Itse treenasin 5 vuotta sitten 3x viikossa, enkä syönyt lisäravinteita tai ylipäänsä edes kovin hyvin. Nyt 5 vuotta myöhemmin, treenikertoja vain 2 viikossa, enemmän sapuskaa ja lisäprotskut ja vitamiinit. Eli keho on tehty niin että kun sitä rääkkää sopivasti, ja syö riittävästi -> lihakset kasvaa, mutta ei niillä jotka treenaavat liikaa ja syövät huonosti. 3 kk niin tutut ja kaverit rupesi nyt huomaamaan eron ja kyselemään "että mitä sä vedät?". Silloin aiemmin ei kukaan. Nyt pääsin 4kk tuloksiin, joissa aiemmin liikaa treenatessa meni vuosi.

Yksi mielenkiitoinen kysymys olisikin TEILLE muille, että minkälaisia taukoja kannttaisi vuositasolla pitää ? Ja mitä silloin tauoilla kannattaa tehdä, dietata vai bulkata ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom