Minne muuttaisit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Tää nyt on vähän tälläinen leikkimielinen kysymys, mutta tätä oon itse ainakin miettinyt. Kun puhutaan hirveästi että Suomi on perseestä EU:n takia, on huono oikeusjärjestelmä, terveydenhuolto ei pelaa kuin pitäisi, bensa maksaa, on suuret verot, kylmä ilma, pakkoruotsi ja monet muut asiat.

Tästä siis nousee kysymys: Minne muuttaisit sitten pois jos Suomi on niin paha maa? Vai onko tämä sittenkään niin paha kuin napistaan?

PRIEST sanoi:
on tää suomi niin naurettava maa! ei kristus!

Tämä tredi sai ehkä alkunsa tästä kommentista, todellakaan tää ei oo suunntaau mitenkään Priestille, vaan kertokaa omia mielipiteitänne.

Itse olen suht. tyytyväinen silti, mutta ajattelin kummikin muuttaa joskus väliaikaisesti jonnekkin lämpimään, tutustumaan kulttuuriin, oppimaan kieltä, ehkä jopa ansaitsemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä voisin kokeilla asumista Uudessa-Seelannissa. Älkää kysykö miksi, se vaan tuntuu hyvältä vaihtoehdolta :)

Mikä tahansa maa, jossa olisi vapaita työpaikkoja tulevalle sairaanhoitajalle(maita on kaikki, mutta niistä eivät kaikki halua ottaa ulkomaisia hoitajia).
Mikä tahansa maa, jossa tulee toimeen päivittäisissä askareissa englannilla tai jonka kielen pystyy oppimaan tarpeeksi nopeasti pärjätäkseen arkiaskareissa.

training_dayn mainitsema Uusi-Seelanti olisi itsellänikin mielessä. Lisäksi Irlanti ja Kanada kiinnostavat. Lähi-Itä houkuttelisi myös.

USA. Siellähän ne kaikki kunnon kapitalistit ja punaniskat asuu :)

Ehkä Kanadaan. Hommaisin sellasen vanhan truckin jonka takaikkunalle laittaisin etelä-valtioiden lipun, M16 kiväärin ja tyttökalenterin vuoldeta -77 sekä takapuskuriin South is gonna rise again tarran. Kauppaostokset laitettas tietysti lavalle, koska Saksan vinttipimee koira istuu edessä. Päähäni laittaisin paskaisen GMC lippiksen, ylle punaiset toppaliivit, ruutu flanellipaidan, levikset ja käärmeennahkabuutsit. Parhaan ystäväni nimi olisi Bubba. Omistaisin ison tilan, jonka kuistilla istuskelisin M16 poikittain sylissä, joisin kanukkikaljaa tölkistä ja kuuntelisin Johnny Cashia. Saunapuut hakisin omasta mammuttipetäjämetästä ja kantaisin runkoa olalla Commando tyyliin ja antaisin peuroille jätskiä tuutista. Minullakin olisi helvetin iso lukittu asevarasto + torrent servu liiterissä salakoodilla 1234 varustettuna. Vihaisin edelleen jääkiekkoa ja saisin pahoja Vietnam flashbackkejä, jotka purkautuisivat arvaamattomasti silmittömänä ampumisena AMBUSH! huudoin kera. Se olisi elämää.

Luulen, että asun tulevaisuudessa opiskelujen jälkeen ulkomailla, lähinnä mielessä on Ranska. En tosin siksi, että Suomi on paska maa, vaihtelun vuoksi.
Suomessa on monet asiat hyvin ja tänne on kuitenkin aina kiva palata. Mutta kaikkea ei voi saada, ainakaan yhdessä paketissa... :)

Etiopia... Siellä jopa minä oisin vitun iso jätkä.

Singapore.

+maailman paras julkinen infrastruktuuri (liikenne, telecom, valtion virastot jne.)
+maailman siistein katukuva, ei roskia eikä roskaväkeä
+erinomainen kaupunkisuunnittelu ja arkkitehtuuri
+edullinen kustannustaso
+naurettavan alhainen verotus ja hyvät (akateemiset) palkat
+trooppinen sää, hyvä ilmanlaatu
+Judge Dredd -henkinen oikeuslaitos pitää öyhöttäjät kurissa

-armoton työkulttuuri
-hieman steriili ja tylsä
-asunot ja autot kalliita
-törttöilyä ei suvaita

Saksaan (ja muutankin kun valmistun), siellä insinöörit saa paaaaaljon enemmän palkkaa kuin Suomessa ja verotus huomattavasti pienempi. Viikonlopuiksi voi sit tulla vaik helikopterilla/lentokoneella Suomeen (ei ees oo kovin kallista ja hyväl zägäl työnantaja maksaa).

Suomeen muuttaisin
Oon kohta vuoden ulkomailla asustanu ja koti-ikävä alkaa vaivaan. Oon kyllä ollu aina sitä mieltä, että Suomi on hyvä maa, mutta tän vuoden jälkeen mielipide on vaan voimistunu.
Ei sillä eikä millään, että muualla ois huono asua, mutta ...oma maa mansikka...

En minäkään suomesta mihinkään muuttaisi niin kauan kun kaverit asuu täällä.
Kyllähän täällä välillä vituttaa asua, mutta en usko että sopeutuisin pysyvästi mihinkään muuhun maahan tällä nykyisellä elämänrytmillä. Eri asia olisi jos voittaisin vaikka lotossa ja voisi lopettaa työnteon. Sittenkään tuskin muuttaisin pysyvästi ulkomaille.
Onnistuu tuo ulkomaan matkailu myös nyt, mutta lomat saisi olla pidempiä :)

Jonnekin alppien juurelle, Saksa, Itävalta tai Sveitsi.

Innsbruck olisi helmi tai ehkä vielä mieluummin joku pienempi alppikylä.

Pari vuotta voisin myös asua jossain Etelä-Amerikassa.

Kanadassa on sekin hyvä puoli, että siellä on muutamia pikku kaupunkeja, joissa valtaosa on suomalaisia. Puhekielenä voi käyttää myös Suomea tai näin minulle on ainakin kerrottu kuulopuheina. Kanada taitaa olla vielä harvemmin asuttu kuin Suomi ja siellä sitä vasta ollaan luonnon helmassa. On mustakarhua, harmaakarhua, lumivyöryä, maanvyöryä, jeesushirviä, puumia, susia, jääkarhuja sekä muita luonnonmyllerryksiä joissa voi päättää päivänsä kuin Pauligilla ikään.

Netti kertoo, että Kanadassa asuu 100 000 ihmistä joilla on suomalainen syntyperä. Täältä lisää inhvoa. http://www.finnishcanadian.com/ Yeah, baby, yeah.

Akkeli sanoi:
Viikonlopuiksi voi sit tulla vaik helikopterilla/lentokoneella Suomeen (ei ees oo kovin kallista ja hyväl zägäl työnantaja maksaa).

Ajattelit sitten ruveta Saksan liittokansleriksi tms? :hyper:

Joku mainitsi Sveitsinkin. Onhan siellä kauniita maisemia jne., mutta elämänmenosta (varsinkaan työelämän) on turha rentoutta hakea. Vai oletteko ennen kuulleet maasta, jossa kansanäänestyksellä kumotaan pidemmät vuosilomat? :kippis1: (kuusi vuotta tuli tuolla asustettua, tosin en silloin ollut vielä työelämässä muuten kuin välillä viikonloppuisin)

kalmukki sanoi:
Singapore.

+maailman paras julkinen infrastruktuuri (liikenne, telecom, valtion virastot jne.)
+maailman siistein katukuva, ei roskia eikä roskaväkeä
+erinomainen kaupunkisuunnittelu ja arkkitehtuuri
+edullinen kustannustaso
+naurettavan alhainen verotus ja hyvät (akateemiset) palkat
+trooppinen sää, hyvä ilmanlaatu
+Judge Dredd -henkinen oikeuslaitos pitää öyhöttäjät kurissa

-armoton työkulttuuri
-hieman steriili ja tylsä
-asunot ja autot kalliita
-törttöilyä ei suvaita

Yksi todella paha miinus lisää koskien Singaporea: Saasteet... Harvase vuosi siellä on ajanjaksoja, jolloin (lasten) ulkona liikkumista ei suositella pahojen saaste pilvien takia... Been there jne...

Muuten oli kyllä Singapore todella mukavan oloinen paikka, kun siellä pääsi käymään jokunen vuosi sitten...

Vastaukseni olisi silti ehkä... KANADA!!! Ja sieltä ehkä mieluiten Ontario... Hyvin Suomen kaltainen maa, jossa on myös selkeät vuodenajat... Ja hyvätasoista jääkiekkoa, ellei satu työsulku olemaan päällä... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom