Minkä kanssa kreatiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Moro

Elikkä tuli tänää ostettua tuota fastin kreatiiniä ja huomenna ois tarkotus alottaa tankkaus ja jostain luin että se ois parempi jos sen vetää hiilari pitosen nesteen kanssa... mutta aamulla toi ei ainakaa onnistu ku ei oo just ny oikee mitää mehui, paitsi fun lightia ois, että onko se sopiva tarkotuksee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuo pitäisi nauttia mahdollisimman nopeaa hiilihydraattia sisältävän nesteen seassa. Itse yleensä lisäilen dextroosia tms. sekään nopeuttamaan imeytymistä. Paremmin asiasta tietävät varmasti osaavat tarkentaa..

Dextroosiin tai maltoonhan se kannattaa sekottaa. Palautusjuomassa on kätsy vetää. Tiedä sitten onko tuolla käytännössä niin suurta merkitystä.

No jos nyt kerran on pakko sitä kreatiinia heti aamulla saada, niin laitapa siihen Fun Lightiin sekaan sokeria (jos mausta ei tule kamalaa) niin siinäpä sitä nopeaa hiilaria kyllikseen.

Juuh... no itellä on palautusjuomana muscle+:aa jota otan 3x viikos ja siinä on 5g kreaa/100g.

Mutta ite tossa krea paketissä ei lue mitään muuta ku 4x5g/vrk tankkauksessa, ei lue mitää et minkä kanssa.

Kaipa toi ny vois toimii iha ton funlightin kanssa. Mutta mielellää vaa kokemuksia muilta lisää tänne.

Jaunty sanoi:
Mutta ite tossa krea paketissä ei lue mitään muuta ku 4x5g/vrk tankkauksessa, ei lue mitää et minkä kanssa.

Kaipa toi ny vois toimii iha ton funlightin kanssa. Mutta mielellää vaa kokemuksia muilta lisää tänne.
Eipä tuo kreatiinitankkaus mitään rakettitiedettä ole. Muistat vaan syödä säännöllisesti sen päiväannoksen. Itse olen ottanut kaksi kertaa päivässä 10 grammaa kerrallaan, sen ekan viikon. Nuo tankkausohjeet kun tuppaa olemaan erilaiset joka purkissa.
Sitten kun iltapäivällä ehdit kauppaan, niin joku normaali mehu on ihan hyvä juomaksi kreatiinin kanssa.

Ja kaupasta matkaan 2 kg säkki panimosokeria ( dekstroosia ) , maksaa muistaakseni vähä päälle 4 egee eli puolet halvempaa kuin lisäravinteena myytävä.

Ite otan kreatiinin suoraa suuhun ja juon päälle tai sit sekotan pieneen määrään vettä(n. 0.5dl) ja juon sen kans.

Lueskelin tossa eilen erästä ulkomaista palstaa jossa puhuttiin että uusimmat tutkimukset olisivat osoittaneet kahvikupillisen jopa jonkin verran auttavan kreatiinin toimia, eli toisinpäin mitä aiemmin tiedettiin. Mutta kyse olikin vain pienestä määrästä, eli kuppi kuumaa. Niihin lähteisiin en kerinnyt vielä tutustua. Joku kertokoon jos löytyy enemmänkin infoa.

Ok... Nyt tuli toi eka 5g annostus äsken otettua.. ajattelin aluks et pitääkö shakeris ravistella, mutta suht hyvin sekottu fun lightii ilma ravisteluja, paitsi loppu oli ku ois hiekkaa juonu, joten piti vähä lisää nestettä että varmasti sai kaiken tavaran :)

Ainiin... jos ootte jo aamul ottanu krean tankkaus vaihees jonkunlaisen annostuksen, niin ootteko ottanu ennen vai jälkee aamupalan? ite otin tänään nyt jälkeen aamupalan, seuraava pitää sit joskus 16 jälkee otella... mutta onko tolla paljoa merkitystä et ottaako ennen vai jälkee aamupalan?

Jotkut tahot väittävät että jos kreatiinin kanssa ottaa ALAa eli alfalipolihappoa, niin kreatiinin imeytyminen elimistöön tehostuu.

Jaunty sanoi:
Moro

Elikkä tuli tänää ostettua tuota fastin kreatiiniä ja huomenna ois tarkotus alottaa tankkaus ja jostain luin että se ois parempi jos sen vetää hiilari pitosen nesteen kanssa... mutta aamulla toi ei ainakaa onnistu ku ei oo just ny oikee mitää mehui, paitsi fun lightia ois, että onko se sopiva tarkotuksee?

Minä myöskin olen miettinyt, että tarviiko sitä dekstroosia laittaa krean sekaan, jos palautumisjuomassa on muutenkin sokeria, esim. kaakaojauhon muodossa? Toistaiseksi olen sekaan dekstroosit heittänyt.

...oliskohan Hulkki avuliaana avaamassa tiedon arkkuaan...?

Heikki

Kaverilla ainaki toiminu iha mehun kanssa toi, ite ostin vaa tossa 3L juissia kauapasta tänään, mutta eipä sekää riitä ku 2 päiväks, aika tarkallee 1L menee ku 4x5g kreaa ottaa sen kanssa. Saapa nähdä sitte toimiiko toi itellä :)

Mä en näe mitään järkeä nostaa verensokeria tankkausvaiheessa 4 kertaa päivässä jollain tosi nopealla hiilarilla, kuten dextrosella, vain sen takia, että kreatiini imeytyy ehkä hitusen nopeammin. Kyllä se imeytyy muutenkin. Palautusjuomassa toki nopean hiilarin kanssa.

Ite otan tankkausvaiheessa teelusikallisen jauhoa suuhun ja puoli litraa vettä päälle.

ihan tämmöinen tyhmä kysymys mutta pitääkö kreatiinia ottaa joka päivä vai vain treenipäivinä??? :david: ... kunhan tuli mieleen kun itsekin olen tilaamassa kreatiinia...
:lol2:

Kreaa kaytan vain treenipaivina. Ja kolme kuukautta kerrallaan ja sitten kuukausi taukoa. Tuntuu vain hyvalta pitaa valilla taukoa kreasta ja tuntuisi silta etta nain otettuna se toimii paremmin. Tosin voi olla luuloa mutta...tama on minun tyylini kayttaa kreaa.
Ja krean otan proteiinin kanssa. Ja hyvin tuntuu imeytyvan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom