Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä ainakin lasken urheiluksi sellaiset lajit joissa tarvitaan fyysistä kuntoa ja kilpailtaessa maailman huipulla todella kovaa fyysistä kuntoa. Ja nämä Räikköset ym. kilailevat maailman huipulla ja veikkaan että ne eivät kuitenkaan ole mitään huippu-urheilijoita fyysiseltä kunnoltaan. Okei, ehkä keskiverto pullamössöpaksukaista kovempi fyysinen kunto mutta jos verrattaisiin oikeisiin urheilijoihin jäisivät varmasti kaus taakse. Samaan kastiin voisin laskea golffin, eli ei varsinaista urheilua.
Oletko koskaan kokeillut edes mikroautoilua? Käyppä kokeilemassa, ja mieti sitten millaista kuntoa vaatii se keskittyminen mitä vaati esim sen F1-auton ohjastaminen. muistaakseni ruutulippu joskus testaili autourheilijoiden kestävyyskuntoa ja suurimmalla osalla se oli ihan järkyttävän kova
Mutta joo, eipä tuo multa ole multa pois jos jonku mielestä moottoriurheilu ei ole urheilua. Minusta se on. Golf taas on jotain ihan muuta.. :D Mutta päätyköön.
No cartingia on tullut ajeltua. Ja hikikin on tullut mutta koskaan sitä en ole urheiluna ottanut, vaikka ihan 110 lasissa onkin painettu niin koskaan ajaminen ei ole siihen loppunut että olisi ollut fyysisesti rasittavaa, esim. koskaan ei ole mennyt mikään paikka hapoille tms. Minulta tuo keskittyminenkään ei vaadi hirveitä fyysisiä ponnisteluja. Mutta voisin lyödä vaikka vetoa, että jos laitetaan joku oikea huippu-urheilija autourheilijaa fyysiseen rasitustestiin niin oikea urheilija pesisi auto"urheilijan" mennen tullen. Ajatellaans auto"urheilija" treenaa päivät pitkät autolla ajamista ja saman ajan oikea urheilija treenaa omaa lajiaan, sanotaan vaikka juoksua, niin kummalla kohoaa kunto paremmin.
Vai ovatko auto"urheilijat" jotain yli-ihmisiä joilla on muita parempi fyysinen suorituskyky vaikka treenaisivat itse fysiikkaa PALJON vähemmän? Tuskinpa?
No cartingia on tullut ajeltua. Ja hikikin on tullut mutta koskaan sitä en ole urheiluna ottanut, vaikka ihan 110 lasissa onkin painettu niin koskaan ajaminen ei ole siihen loppunut että olisi ollut fyysisesti rasittavaa, esim. koskaan ei ole mennyt mikään paikka hapoille tms. Minulta tuo keskittyminenkään ei vaadi hirveitä fyysisiä ponnisteluja. Mutta voisin lyödä vaikka vetoa, että jos laitetaan joku oikea huippu-urheilija autourheilijaa fyysiseen rasitustestiin niin oikea urheilija pesisi auto"urheilijan" mennen tullen. Ajatellaans auto"urheilija" treenaa päivät pitkät autolla ajamista ja saman ajan oikea urheilija treenaa omaa lajiaan, sanotaan vaikka juoksua, niin kummalla kohoaa kunto paremmin.
Vai ovatko auto"urheilijat" jotain yli-ihmisiä joilla on muita parempi fyysinen suorituskyky vaikka treenaisivat itse fysiikkaa PALJON vähemmän? Tuskinpa?
Jokaisella on takuulla joku henkilö, bändi, urheilulaji tai muu juttu , jota fanittaa ihan tajuttomasti. Ihailee, näkee ehkä tuhmia uniakin:D , hankkii fanitustavaraa , käy kattomassa keikkoja,kisoja,seminaareja... Mitä/ketä sinä fanitat? Tai joku muu juttu, mihin olet ihan hullaantunut? Kukkalajike, vaatemerkki tai karamellilaatu?
Aikamoinen provo, tai olet vain hemmetin tyhmä? Kimi Räikkösen personal trainer sanoi räikkösen kuntotason olevan NHL-kiekkoilijan luokkaa.
Ja varmaan se keskittymiskyky riittää kaikilla jonkun monkeyn tai sunnyn ajamiseen?
110 lasissakin :lol2: :lol2: ?
Itse motocrossia harrastaneena ja snowcrossia kilpaa ajaneena voin sanoa että ne ovat varmasti fyysisesti rankimpia moottoriurheilun lajeja. Vain oikeasti näitä lajeja harrastanut tietää mistä on kyse.
Ja F1:sessä niitä G-voimia pitää kestää n.1,5h, joten kyllä siinä kestävyyttä vaaditaan paljon. Kun lisätään vielä 60-70 asteinen ohjaamo, niin kyllä siinä töitä saa tehdä keskittymiskyvyn pitämiseksi.
No voi saatana taitaa Kimi olla sitten joku yli-ihminen, meinaan että jääkiekkoilijat treenaavat fysikkaa varmasti paljon enemmän kuin mitä Kimi ja Kimi se vain porskuttaa. En tiedä noista harjoittelu ajoista mutta veikkaan, että Kimillä menee sen ratin kääntämiseen suurin osa treenausajasta kun taas jääkiekkoilijalla luisteluun (jonka oletan olevan fyysisesti rankempaa kuin ratin kääntely). Mistä helvetistä se Kimi sitten ammentaa sen NHL pelaajan kunnon (mitä en usko Kimin omaavan, mun personal traineri voi tulla kertomaan heti, että mä olen maailman vahvin) jos ei treenaamalla.
Tuosta keskittymiskyvystä vain kommentoin sen takia, että keskittyminen ei varmaan kuluta energiaa ja vaadi fysikalta kovinkaan paljoa.
Uskon sen, että motocrossi on varmasti rankempaa kuin F1-autoilu tai autoilu yleensä, sitä en ole missään vaiheessa kiistänytkään etteikö esim. motocrossi vaadi kovaa fyysistä kuntoa.
Ja vielä tuohon rasittavuuteen tuosta ajamisesta, eivät ne kuskit kyllä näytä kovinkaan uupuneilta taikka kaikkensa antaneilta kuten esim. hiihtäjät maaliin tullessaan.
Ja vaikkakin kuntotaso olisi huippu-urheilijan luokkaa, mitä en vieläkään usko, niin se ei tarkoita, että se ratin vääntely sitä vaatisi. Kyllähän tuota ralliakin ajelee jos minkälaiset möhömahat
TARVII :lol2: