Minä, aloittelija

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve vaan kaikille!

Kuten nickin alta näkyy niin juuri tein tänne omat tunnukset vaikka tätä sivustoa seurannutkin jo monta vuotta.

Ja asiaan:

Olen reenannut jo 4 vuotta (perse tuloskein mielestäni:whip:), mutta olen edelleenkin aloittelija varsinkin ravinnon ja diettaamisen suhteen. Syön paljon rasvaisia ruokia ja kiinnitän lähinnä huomiota vain siihen, että saan tarpeeksi proteiinia. Tähän on tarkoitusta saada muutosta parin kuukauden sisään ja selaamalla sivuja olenkin saanut vinkkejä.

Mutta mutta:

Treeniohjelmani on 3 kertaa viikossa, ti,ke,la.
Rinta, leveä selkä ja alaselkä tiistaina
hauis, ojentaja ja yläselkä torstaina
jalat ,vatsa ja maastaveto "leveällä jalat" lauantaina

Teen aika raskasta treeniä juuri nyt millä olen saanut esim penkkiä ylöspäin. Tein 2 vuotta turhaa työtä kun joka viikko tein ns. mahdollisimman isoilla painoilla sarjoja, mutta ne painot/toistot eivät kasvaneet eikä tuloksia pahemmin tullut. Nyt sitten aloitin raskaat sarjat, mutta teen (jos edellinen maksimini on ollut esim. 100kgx3 penkistä) eka viikkona 92,5kgx3x3x3, seuraavana viikkona 95x3x3x3, seuraavana viikkona 97,5 x3x3x3 ja sitä seuraavana 100x3x3x3 , mutta sitä seuraavana yleensä on mennytkin jo 102,5x3x3x3 ja 105x3x2xjotain. Sanoisin, että aika hyvin on tuolleen noussut.. Vissiin hermottamiseksi kutsutaan? Samalla taktiikalla on painomäärät nousseet muissakin lihasryhmissä.

Mitäs mieltä olette tuosta?

painan nyt sen 83kg 175 pitkä, penkistä menee se 112,5kg ilman mitään apuja ja mahanympärys on sellanen 86senttiä, haba 42senttiä. En ole tieten tahtoen tuota penkkiä nostamassa mutta sen pistin kun sitä monesti kysytään. Tarkoitus olisi näin natuna treenatessa joskus saada se 150kg penkistä.

MASSAA OLISI TARKOITUS SAADA ja vaikka tuo vaikuttaa varmasti voimaohjelmalta, tuolla minä olen saanut eniten lihasta. Niin ja kehotyyppi on se paskin treenajille eli laiha luikku (60kg) olin 4 vuotta sitten.

Jos jollakin olisi jotain neuvoa mikä täsää pistää silmään tai jotain muuten vaan haukuttavaa niin antaa tykittää, kaikki neuvot ja mielipiteet kalliit!

Ja kaikille: :rock: Rock on!

Jakoa kannattaa muuttaa järkevämmäksi. Tuossa on esim. selkää joka päivänä, mikä ei kannata. Itse olen pitkään tehnyt seuraavalla 2-jakosella (3 krt/vkossa):

1. rinta, selkä, olkapäät
2. jalat, kädet

Toistomäärissä ei nyt vikaa ole, jos matalat toistot toimii sulle. Mutta kannattaa niitäkin vaihdella. Eli joskus 3-6 toiston sarjojen sijaan, käyt 7-10 alueella. Ihan loppuun asti ei kannata sarjoja tehdä ainakaan joka kerta.

Ravinnosta sen verta, että onhan se vähän työläämpää puhtaalla syömisellä saada alas tarpeelliset kalorit, kun maukkaalla rasvapitosella. Taidat sen hyvin tietääkin, että sulla pitäs sitä rasvan määrää karsia ja ottaa hyviä hiilareita tilalle, jos protsku määrät jo on kohallaan. Omalla kohdallani tulee syötyä viikolla fiksummin ja vkl vähän enemmän nauttii. Panostushan riippuu siitä mihin tähtää milläkin hetkellä...

Siinä pari lyhyttä kommenttia. Tietoa on foorumi väärällään, varmaa olet sitä löytänytkin, jos monta vuotta sivustoa katsellut.

Terve vaan kaikille!

Kuten nickin alta näkyy niin juuri tein tänne omat tunnukset vaikka tätä sivustoa seurannutkin jo monta vuotta.

Ja asiaan:

Olen reenannut jo 4 vuotta (perse tuloskein mielestäni:whip:), mutta olen edelleenkin aloittelija varsinkin ravinnon ja diettaamisen suhteen. Syön paljon rasvaisia ruokia ja kiinnitän lähinnä huomiota vain siihen, että saan tarpeeksi proteiinia. Tähän on tarkoitusta saada muutosta parin kuukauden sisään ja selaamalla sivuja olenkin saanut vinkkejä.

Mutta mutta:

Treeniohjelmani on 3 kertaa viikossa, ti,ke,la.
Rinta, leveä selkä ja alaselkä tiistaina
hauis, ojentaja ja yläselkä torstaina
jalat ,vatsa ja maastaveto "leveällä jalat" lauantaina

Teen aika raskasta treeniä juuri nyt millä olen saanut esim penkkiä ylöspäin. Tein 2 vuotta turhaa työtä kun joka viikko tein ns. mahdollisimman isoilla painoilla sarjoja, mutta ne painot/toistot eivät kasvaneet eikä tuloksia pahemmin tullut. Nyt sitten aloitin raskaat sarjat, mutta teen (jos edellinen maksimini on ollut esim. 100kgx3 penkistä) eka viikkona 92,5kgx3x3x3, seuraavana viikkona 95x3x3x3, seuraavana viikkona 97,5 x3x3x3 ja sitä seuraavana 100x3x3x3 , mutta sitä seuraavana yleensä on mennytkin jo 102,5x3x3x3 ja 105x3x2xjotain. Sanoisin, että aika hyvin on tuolleen noussut.. Vissiin hermottamiseksi kutsutaan? Samalla taktiikalla on painomäärät nousseet muissakin lihasryhmissä.

Mitäs mieltä olette tuosta?

painan nyt sen 83kg 175 pitkä, penkistä menee se 112,5kg ilman mitään apuja ja mahanympärys on sellanen 86senttiä, haba 42senttiä. En ole tieten tahtoen tuota penkkiä nostamassa mutta sen pistin kun sitä monesti kysytään. Tarkoitus olisi näin natuna treenatessa joskus saada se 150kg penkistä.

MASSAA OLISI TARKOITUS SAADA ja vaikka tuo vaikuttaa varmasti voimaohjelmalta, tuolla minä olen saanut eniten lihasta. Niin ja kehotyyppi on se paskin treenajille eli laiha luikku (60kg) olin 4 vuotta sitten.

Jos jollakin olisi jotain neuvoa mikä täsää pistää silmään tai jotain muuten vaan haukuttavaa niin antaa tykittää, kaikki neuvot ja mielipiteet kalliit!

Ja kaikille: :rock: Rock on!

Itse en tekis kun yhden liikesarjan käsille / treeni, eli ojent + hauis ois mulle ainakin liikaa..

Miten sitten tämmönen kun mulle neuvottiin , että 1 raskas pääliike, sitten apuliike ja lopuksi pumppi(15-20 toistoa) liikket per lihas? Onko tää ihan ok?

Miten sitten tämmönen kun mulle neuvottiin , että 1 raskas pääliike, sitten apuliike ja lopuksi pumppi(15-20 toistoa) liikket per lihas? Onko tää ihan ok?

Ite teen 3 jakosesti;

1. Penkki + Apuliike (kp:lla)
2. Kyykky + Apuliike (Prässi)
3. Mave + norm. selkä

Vedän esim. penkki vastakkaispyramidina, max alaspäin, noin 4-5sarjaa ja lopuksi pitkän sarjan, apuliikkeen teen 3 sarjalla, viimeisen loppuun asti.

Juuri noin, raskain liike aina ensin. Lihat kannattaa myös työstää järjestyksessä isosta pienimpään, eli esim. ensin selkä, sitten hauikset. Ensin reidet, sitten pohkeet.

Manuel tuohon pistikin hyvää vinkkiä jo, kannattaa aloittaa jollain yksinkertaisella perusohjelmalla eikä alkaa hifistelemään liikaa. 2-jakoinen toimii naturaalitreenaajilla kuulemma kuin junan vessa :)

Yksi mahdollinen 2-jakoinen voisi olla myös työntävät/vetävät -jaottelu:
1) Selkä, takareidet, hauikset
2) Etureidet, rinta, ojentajat, olkapäät.

Lueskele foorumia ja mieti mikä itsellesi parhaiten sopii.

Tsemii :)

kannattaa itse ottaa selvää mikä treenaustapa sopii parhaiten itselle. kokeile 2-jakosesta 5-jakoseen ja vaihtele volyymia eri viikkoina. Kyllä se itelle paras reenaustyyli sieltä löytyy.
Ps. Et ilmeisesti kuitenkaan ihan niin aloittelija oo ettei perusteet ois selevillä..

Suositut

Back
Ylös Bottom