Mimmien tavoitteet 2011

jeejee

Tavoitteita riittää vaikka muille jakaa tälle vuodelle, mutta tässä tärkeimmät liikuntaan liittyvät:

- Parantaa aerobista kuntoa (Ostin motivoivan sykemittarinkin tätä ajatellen :dance: )
- Saada 5 leukaa, tällä hetkellä menee hikisesti 1 ( yhden kerran meni 2 :hyper: )
- Saada mahasta siihen yhtäkkiä salakavalasti ilmestynyt pieni läskipömppis pois
- Käsiin selkeästi erottuvat lihakset ja pyöreämmät olkapäät
- Uskaltaa tehdä vähän enemmän jalkaliikkeitä kun polvet hieman reistailleet
- Saada erottuvammat vatsalihakset ja panostaa myös selkäpuoleen enemmän..

Vuosi on kulunut ja mitä on saatu aikaan?

1. Valmistuminen. Tämä nyt on isoin ja tärkein, ja tähän liittyy myös muita isoja asioita, kuten valmistumisen jälkeiset valinnat (kuten mitä todennäköisin muutto pois nykyiseltä asuinpaikkakunnalta).
2. Ruokailujen muokkaaminen edelleen nykyiseen suuntaan ja sitä kautta nykyisen hyvän terveydentilan säilyttäminen. Tähän sisältyy mm. ahkerampi idättely nyt talvella ja joidenkin perinteisten ruoanlaittotapojen testaaminen (jos vaikkapa niitä pitkään listalla olleita luuliemiä tulisi viimein kokeiltua).
3. Treenissä tavoitteena on säännöllinen astanga myös kesällä ja erityisesti sen minulle niin hankalan päälläseisonnan oppiminen. Salilla on tavoitteena myös käydä silleen säännöllisesti, etteivät lihakset ole aina kipeät, mutta toisaalta ei mitään pakkotreenejä.
4. Opettelen värjäämään ja nyppimään itse kulmat, niin ei tarvitse siihen rahaa laittaa. Ja hoidan kynsiäni paremmin. Enkä tuhlaa kaikkia syksyllä kerättyjä rahoja.
5. Teen kaikkia kivoja asioita, kun olen kerran makuun päässyt!

1. Paperit tuli ja pois paikkakunnaltakin ollaan muuttamassa. Tulevaisuus näyttää ihan valoisalta.
2. Luuliemien kokeilu jäi tosi vähiin ja idättelykin. Mutta ruokavalio-oivalluksia on tullut edelleen, vaikka syksy menikin stressin vuoksi vähän huonosti.
3. Astanga jäi kevääseen ja viime aikoina on ollut sellainen olo, että se ei olekaan mulle sopivin joogalaji. Liikun paljon muutenkin ja astangassa kehittyminen vaatisi nimenomaan siihen panostamista. Harkitsin syksyllä jonkin rauhallisemman joogan, kuten hathan, aloittamista, mutta ratsastuksen pariin palaaminen vei voiton. Salitreenit taas kulkivat koko vuoden paremmin kuin koskaan osasin odottaa, tuloksena muun muassa se maaginen 100 kiloa maastanostossa. En ole koskaan kehittynyt yhtä nopeasti.
4. Kulmat check, rahat check.
5. Ihan kivasti vuosi meni! Syksy harmittaa, stressasin turhaan ja terveyskin meni huonompaan suuntaan. Mutta jotenkin on sellainen tunne että ensi vuosi vasta onkin seikkailuja täynnä!

Painonhallinta on ollut viime vuosina kova juttu. Pysyvään painonpudotukseen en ole onnistunut, ei ole ollu keinoja, aikaa eikä energiaa. Nyt täytyy tehdä itelleen jotakin, kuitenki pidän liikunnasta vaikka se ylipainon takia hankalaa on ollutkin. Lisäksi ajoittain raskas fyysinen työ alkoi tuntua liian raskaalta ja työvuorot alkoi tuntua pelkältä ittensä kasassa pitämiseltä. Eikä tässä muutenkaan jaksa olla ittensä kanssa.

Tavoitteinani tälle vuodelle on

- liikkua säännöllisesti. Pääsen alkuun vain vuoden salijäsenyydellä, puolitoista kk on menny jo ihan hyvin ja kivuttomasti tähän saakka. Mikseipä ulkonakin voisi lenkkejä tehdä...
- syödä säännöllisesti, vähentää namuja ja leipää. Leivän kanssa mulla on rakkaussuhde...
- saada hartiaseutu kuntoon ja toimivaksi, voimaa yläkroppaan
- vahvistaa syviä lihaksia
- tiputtaa painoa loppuvuodeksi vähintään 10 kg. 15 kg olis jo mahtavaa! Näistä on lähtenyt jo jokunen kilo tässä alkutohinoissa.
- yleinen hyvinvointi. Aion pitää parempaa huolta itsestäni sekä olla kaikesta huolimatta tyytyväinen itseeni.

Jahka paino putoaa, kunto kohoaa ja saan näytettyä itelleni närhenmunat ni katotaan sitten mitä keksin lisää!

Loppuvuotta mennään ja näin on tämän mimmin tavoitteiden kanssa käynyt:
- säännöllinen liikunta on pään sisällä. Jouduin irtisanomaan salijäsenyden järkyttävän hinnan vuoksi, vaihdoin salia ja hankin 10x-kortin. Saa käydä kun itselle sopii. Mies on neuvonut minua salireenissä, ensi vuodelle voisikin ottaa penkkitavoitteen ;)
- namut ja leivänsyönti on vähentyneet!!!
- niska- ja hartiaseutu on nyt parempi
- syvät lihakset... no, reenattu ja muistettu niitäkin.
- paino.. ennemmin +15 kg.
- olen hyvinkin tyytyväinen itseeni ja tilanteeseen, vaikkei tavoitteet ole sinne päinkään ja huolta on ainakin yritetty pitää
- syntyvän lapsen laskettu aika on vuoden 2012 alussa. <3

Ensi vuonna uudet kujeet. :dance:

Laihduttaa normaalipainoon.

Eipä tämä toteutunut, mutta näin lähellä en ole ollut moneen vuoteen, olenhan saanut yli 10 kg pois sitten kevään. Lisäksi olen tehnyt paljon töitä syömisen ja urheilun päänsisäisen puolen kanssa ja sen tuloksena tiedän, että saavutan painotavoitteeni.

Mä jossain välissä funtsein, et jos sais maastavedoista 80 kiloo + tanko (3 x 5 toiston sarja) ja penkistä 20 kiloo + tanko samoilla toistoilla. Mielessä olis myös mahdollisesti toka maraton ja aikatavoitteeks alle neljä ja puol tuntia. Kahtellaan, kahtellaan. :)

Mä en oo saavuttanut mitään noista tavoitteista. Itse asiassa tulokset on paskempia kun vuonna 2010. (Teko)syinä työstressi, pragaileva terveys ja laiskuus. Ens vuonna uusiks. :wall:

1) Olla terve (Ei enää neljää flunssaa ja kilpirauhanen ympäri vuoden toimimaan normaalisti)
2) Päästä opiskelemaan
3) Päästä eroon lopuistakin aivan ihmeellisistä henkisistä lukoista, mitä tulee esiin treenatessa ja syömisessä.
4) Syödä hyvin, löytää tasapaino nautinnon ja kurin välille
4) Kehittyä painonnostossa, kyykyissä ja mavessa
5) Juosta kesällä 400m (eikä hyytyä 300 metriin, kuten tänä kesänä :rolleyes:)
6) Parantaa peruskestävyyttä, voimaa ja notkeutta

Tsemppiä kaikille tavotteisiin :dance:

Back
Ylös Bottom