Mimmien tavoitteet 2011

Tavoitteena löytää taas treenimotivaatio! Se on ollut kadoksissa kokonaisen vuoden, enkä oo tehnyt juuri mitään - ja se kyllä näkyy :( Olen lihonut ja löystynyt (niin fyysisesti kuin henkisesti) aivan tolkuttomasti!

Konkreettisena tavoitteena päästä kesään mennessä samaan kondikseen kuin kolmisen vuotta sitten olin. Se ei liene mahdotonta :)

Tavoitteena tälle vuodelle opetella pitämään itsestäni, mulla itsetunto huonontunut parin vuoden aikana hirveästi.

- komppaan tätä. tää on niitä henkisen puolen isoja urakkahommia nyt mulle tänä vuonna.
salilla pyrin tekemään treenit täysillä,ja oikeesti saada jotain näkyviäkin tuloksia tällä hetkellä aikas minimaalisissa lihaksissa. ja pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja opetella tykkäämään tän hetken inhokkiliikkeestä, ystävästämme mavesta:D

Tavoitteena on vakiuttaa nykyinen liikuntatottumukseni. Eli jatkaa samalla mallilla mitä viime ja edellisvuonna :)

Viime vuonna tuli noin 300 tuntia liikuntaa, josta noin puolet kevyttä aerobista (kävelyä tai pyöräilyä) ja puolet salia (sisältää myös kesän patikoinnit jmv). Sairastelun takia olin viime vuonna salilta poissa noin 4-5 viikkoa (keuhkoputkentulehdus & lenssu). Toivon mukaan selviän tänä vuonna helpommalla kevät- ja syysflunssan kanssa :)

Tärkeintä olisi säilyttää motivaatio ja liikunnan ilo, sekä pitää duuni ja vapaa-aika tasapainossa. :puntti:

Miten teillä kaikilla on noin kauheasti erilaisia tavoitteita, tyyliin kasvattaa voimaa, kestävyyttä ja notkeutta kaikkia samaan aikaan. Kuka tuollaisen saa toteutettua?

Mulla on tavoitteena, etten aseta itselleni minkäänlaisia tavoitteita. Kohta 30 v tavoitteellisen elämän jälkeen alkaa huomata, että ehdottomasti parhaita tuloksia saan aikaan ilman tavoitteita, mutta kukin tyylillään :D

Vuoden 2011 tavoitteita

01. Menestyä opinnoissa mahdollisimman hyvin sekä suunnitelmassani aikataulussa - tavoitteena valmistua keväällä 2012
02. Syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa ilman turhia lisäaineita tai gluteenia
03. Treenata säännöllisesti sekä BJJ:a että kuntosalilla
04. Saada asiat järjestykseen myös henkisesti - turha stressaaminen ja menneiden asioiden läpikäyminen pois

Siinä ne suurimmat tavoitteet :)

Miten teillä kaikilla on noin kauheasti erilaisia tavoitteita, tyyliin kasvattaa voimaa, kestävyyttä ja notkeutta kaikkia samaan aikaan. Kuka tuollaisen saa toteutettua?
En tiedä ihmettelitkö varsinaisesti juuri minun tavoitteitani (maraton, oma paino penkistä ja 10 leukaa), mutta en näe näissä mitään kamalan epärealistista. Olen juossut paljon ja pitkiäkin lenkkejä jo vuosia, joten maraton ei varmasti ole mikään ylitsepääsemätön juttu. Aikatavoitetta en aio asettaa. Leuanveto- ja penkkitavoitteet ovat lähinnä sellaisia, joihin olisi kiva pystyä tänä vuonna. Leuanvedot ovat lähiaikoina kulkeneet yllättävän kevyesti, joten olen optimistinen tavoitteeni suhteen. Penkkituloksen toivon nousevan tämän hetkisestä, mutten ole pettynyt (enkä yllättynytkään), jos en omaa painoani saa nostettua vuoden loppuun mennessä.

Tämä vuosi näyttää mikä treeni maistuu parhaimmalta ja sen mukaan treenaillaan. Jos haluan lenkin tai punttiksen sijasta mennä melomaan tai luontoon kävelemään, niin sen varmasti teen tuntematta minkäänlaista huonoa omatuntoa. Pyrin asettamaan jonkinlaisia tavoitteita, sillä muuten treenailen pelkästään mukavuusalueella (kevyitä lenkkejä, ei pyrkimistä nostaa treenipainoja). Tottakai haluan nauttia urheilusta (vuosien totisen vääntämisen ja kisaamisen jälkeen erityisesti), mutta jonkinlaisia tuloksia haluasin myös nähdä.

Mulla on tavoitteena, etten aseta itselleni minkäänlaisia tavoitteita. Kohta 30 v tavoitteellisen elämän jälkeen alkaa huomata, että ehdottomasti parhaita tuloksia saan aikaan ilman tavoitteita, mutta kukin tyylillään :D

Tässä on juurikin minun tavotteet. :D Ja vielä pääosin paljon lihasta ja paljon notkeutta. Syynä mun tavotteille on Fitness Classic kisat, jossa ois tarkotus vetää fitneksen puolella vaparia hyvällä kunnolla, liikkuvuudella ja tikissä.. Eli on täällä ihmisillä myös erilaiset motiivit laittaa niitä tavotteita itelleen. Mutta jokainen tyylillään. :)

Mun tavoitteet v. 2011;

-Tiputtaa painoa ja rasvaprosenttia niin, ettei lihasmassa katoa ja että näyttäisi hyvältä peilistä ja tuntuisi hyvältä.
-Parantaa juoksusuorituksia, nyt kun voin taas juosta. (Rasitusastma ollut viimeiset 5vuotta todella pahalla mallilla, mutta nyt näyttäisi jo paranevan ja voin juosta jo 8min putkeen! Vielä vuosi sitten 50m teki todella pahaa..) Eli tavoitteeksi 20min putkeen ilman astmaoireita!
-Yrittää syödä terveellisemmin ja poistaa turhat herkkupäivät.
-Liikkua vähintään 5 päivänä viikossa, ainakin 1,5h päivässä.
-Saada 5 leukaa vedettyä (nyt melkein 3 ;) )
-Olla stressaamatta turhista.
-Ostaa oma asunto :)

Heippa.

Mä oon vasta liittynyt tänne ja aattelin tulla esittäytymään. Ikänäni en oo urheilua harrastanut-harrastanut, satunnaisen motivaation iskiessä oon kyl pyristellyt salilla ja jumpissa silloin tällöin. Mulla on lievä ylipaino ja ikävänlaisesti se on syntynyt tohon keskivartalon alueelle. Tavoitteena ois saada rasvaa veks ja parempi olo; siis pirteyttä, istuvamman tuntuset vaatteet ja kunnon kohotusta. Tätä oon lähteny hakemaan uinnilla ja lisään tohon saliharjoittelun yksjakosella kunhan ensin pääsen tässä itseni aktivoimisessa liikkeelle. Oon ruvennut syömään useemmin ja järkevämmin, siis leipä minimiin ja protskua lisää. Nii, ei kai sit muuta, kunhan ny sais hyvän olon ja motivaation pidettyy yllä.

- Treeni-ilon ja motivaation pysyminen yllä
- Leuanvedon opettelu/harjoittelu (tavoitteena vähintään yksi :D )
- Opetella rakastamaan itseäni sekä sisäisesti että ulkoisesti
- Syödä hyvin ja oppia kokkaamaan paljon uutta hyvää ja terveellistä
- Jatkaa VHH:lla elämistä, se tuntuu sopivan tälle kropalle kaikkein parhaiten

* pudottaa kehon rasvaprosenttia niin ettei lihaksia menetetä, elikkäs timmin kropan
* saada juoksulenkkien pituudeksi 15-20km
* päästä opiskelemaan!
* oppia syömään terveellisesti ja vähentämään herkkuja
* saada tehtyä miesten punnerruksia :P
* alottaa taas uiminen vähön useemmin jotain 2xviikossa 5km per kerta ainaski ellei enemmänki :P

siinä tais olla ne päälimmäiset

Mulle riittää että punttailua ja liikuntaa riittää tällekin vuodelle :)

Viime vuonna punttisalia tuli 170 kertaa ja muu liikkuminen päälle. Viime vuonna opettelin melomaan, kävin kalliokiipeilemässä vaikka olen korkeanpaikankammoinen, kävin patikoimassa elämäni ekaa kertaa, ostin uuden pyörän, ostin sukset ja aloitin (väkisin)hiihdon :D ja opettelen taas laskettelemaan 14 v jälkeen. 4 laskupäivää takana. Suksetkin sain jo hankittua, ettei tarvi vuokravehkeillä aina mennä :)

Kyllä liikkuminen on mukavaa \o/

Jos vaikka opettelis niin kuuntelemaan, tulkitsemaan, kuin tottelemaankin tätä ruhoaan, niin sehän riittäis mulle enemmän kuin hyvin!

Liikuntapuolella voisi konkreettisia tavoitteita olla vaikkapa se 15 leukaa. Vuosi sitten meni 14, tällähetkellä tulos kunnioitettava 6 :lol2: Mutta ihan haarukassahan tuo 15 on - säntillisellä reenillä!

-laihduttaa 4kg tässä kevään aikana
-vatsalihakset kunnolla näkyviin (kyllä ne sieltä vähän jo vilkkuu !)
-tasainen treeni, ravinto ja lepo-suhde :))

- Pudottaa rasvaprosenttia ja sen myötä myös noin 5kiloa. Viime vuonna onnistuin viimein laihduttamaan ylimääräisen ylimääräiset pois (noin 6kg) ja motivaatio on onnistumisen jälkeen huikea :) Kesään mennessä niin bueno.

- Kunto YLÖSPÄIN. Viime syksy tuli treenattua mutta ei järin tavoitteellisesti. Kunhan flunssa on lopullisesti selätetty niin juoksukuntoa parantamaan ja ahkerasti jumppailemaan niin saa nuo piilossa olevat lihakset esiin.

- Hiihdän ainakin kerran.

- Syön kohtuullisen terveellisesti ja monipuolisesti. Herkutella saa mutta olisi ihana päästä niistä övereistä eroon.

- Tammikuu karkkilakkoa (jo 19 päivää! :))

- Ei liikunnallisista; tee asiat heti eikä hetken päästä/huomenna/joskus/myöhemmin. Koskee kaikkea. Alku on ollut lupaava, maksut on maksettu heti kun ne on tullut, kävin ostamassa kasvin minkä ostoa olen suunnitellut PUOLI VUOTTA, kävin pankissa hoitamassa asioita joiden hoitamista olen suunnitellut useamman kuukauden, varasin ajan kampaajalle, siivosin vaatekaapit, varasin kirpputoripöydän, aloin hakemaan entistä aktiivisemmin töitä. Kaikkea! Ja se on mahtavaa :)

Pysyä terveenä

Lihaksikkaampi

Kyykky 3x5 32,5kg -> 60kg
Penkki 3x5 32,5kg -> 50kg
Mave 3x5 47,5kg -> 80kg
Leuat 0 -> 5
Pystypunnerrus 3x5 10kg kp -> 35kg tangolla

Tavoitteet: treenata kovaa, treenata kovempaa ja treenata itseni ylittäen! Mut ilman ylikuntoa kiitos, ihan järjen sallimissa rajoissa siis :) ja jos tuon rasvaprosentin hieman sais alemmas :rolleyes:

Back
Ylös Bottom