Mimmien sykemittarit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kanhan
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka moni käyttää aktiivisesti salilla/airobisessa sykemittaria? Itellä ollu vajaa vuoden Polarin F11 (punanen "miesten" malli) ja oon ihan koukussa :) Itelle se on ollu hyvä "motivaattori" ja sit on aina positiivista jos rankkojen tavotteiden viikon jälkeen saa ma. aamuna pokaalin kellotaululle niin mua se ainakin piristää :D

Onko kellään kokemusta siitä "paremmasta" mallista oliks se nyt F55 mis on se erityisesti punttitreeniin suunnattu ohjelma??

mullon itelläni kans tuo F11 sykemittari, just se punanen miesten malli ;) oli niin hieno... joskus käytin sitä salilla, mutta nytten käytän vaan kun lähden aerobiselle lenkille. sykkeen pidän jossain 140-170 välissä. hauska aina katsoa juoksun jälkeen kuinka paljon kaloreita on "kulunut" tiedä sitten että kuinka hyvin tuo pitää paikkaansa :) Salilla tuntuu jotenkin turhalta käyttää sykemittaria, sielä kun se syke ei kokoaikaa pompi korkeissa lukemissa, toisin kuin lenkillä

Mulla on vaaleansininen F4. Pääasia että sykkeen näen, en tarvi mitään ihme härpäkkeitä kun en kuitenkaan niitä jaksais opetella käyttään. Ostin ton alunperin koon takia, kun en halua mitään järkyttävän kokoista molluraa roikkuun ranteeseen, eikä sillon ollut vielä noita kapeampia naisten malleja. Tolla oon pärjännyt mainiosti, vaikka välillä meinasin ostaa sen vaaleanpunaisen F6:n, mutta kannattaako sitten vaan värin takia...;)

Mun Polar hajos (ei enää ottanu pulssia ollenkaa ja kuitenki oletan olevani hengissä). Ehkä joku päivä ostan taas uuden, ku viekkarit on kovat. Lenkillä varsinki hyödyllinen kapistus.

Mulla on käytössä Polarin M31/32 (muistaakseni). Pehmeä mittausvyö siinä kuitenkin on. Onkohan noi koodit menny uusiksi, kun en noita edellä mainittuja tunnistanut? Käytän mittaria aina kun muistan, lenkillä erittäinen hyödyllinen kapistus, pystyy seuraamaan sykettä ja pitämään vauhdin tarpeen mukaan kovempana tai hitaampana. Salilla käytän välillä sykemittaria ihan mielenkiinnon vuoksi. Tosin nyt teen peruskunto-ohjelmaa, toistomäärät pidempiä ja lyhyet palautukset niin salillakin syke tuntuu pysyvän hieman korkeammalla.

edit: ja palautumista harjoituksen aikana (esim. loikat) seuraan myös sykemittarin avulla

Mun Polar hajos (ei enää ottanu pulssia ollenkaa ja kuitenki oletan olevani hengissä).

Ootko varma, ettei lähettimestä vaan loppunut patteri, jos kello muuten toimii? Senhän vaihdattaa helposti.

Ootko varma, ettei lähettimestä vaan loppunut patteri, jos kello muuten toimii? Senhän vaihdattaa helposti.

Tai sitten jos pattereita ei siina vyossa voi vaihtaa, niin parilla kympilla saa erillisiakin Polarin voita.

Muistutan tasta siksi, etta mulla on itsellani Polarin F4 ollut kaytossa tammikuun lopusta, talla hetkella yhteensa 734 tuntia, ja valilla se nayttaa jo 00 pulssin kohdalla, eli olisi aika hankkia joko uusi vyo tai uusi mittari, silla F4:n mukana tulevaan vyohon ei voi vaihtaa pattereita.

Kaytan tuota lahes aina, muutaman kerran on vain unohtunut kotiin... Pulssia on kiva seurata, etenkin spinningissa, mutta miksei myos salilla. Kirjoitan myos aina tuon kulutetun kalorimaaran ylos. Eihan se valttamatta pida paikkaansa, mutta voihan paivia ainakin verrata toisiinsa.

Hyva apuri todellakin!

Mullakin on F11 (harmaa) enkä oikein osaa enää urheilla ilman sitä. Pelkästään jo se mahdollinen pokaali viikon lopussa motivoi aika paljon :D . Olen oppinut myös lenkkeilemään "oikein" sen avulla. Ja minä pidän sitä sekä salilla että jumpissa ym. Onhan se kiva seurata kuinka monta kaloria lähtee ja vertailla eri tunteja. Parhaiten mulla kalorit palaa combatissa, mites muilla?
On tosin tiltannut pari kertaa niin, että ruutuun on jäänyt päälle sillä hetkellä ollut syke. On auttanut, kun on painanut kaikki napit pohjaan rystyset valkoisina.

Mä oon ainakin huomannut noissa vöissä sen eron, että se kova vyö näyttää usein just tota 00 tai jotain ihan muuta ihmeellistä tosi alakanttiin. Käytän yleensä sellasta pehmeää vyötä, mut ton mun mittarin mukana tuli se kova ja joskus kun mulla oli se pari kertaa niin aina sama ongelma. Samoin myös kaverit aina valittelee joilla on se kova vyö, että kun näyttää vaan 00. Pitää tietysti myös muistaa kastella se kunnolla, sillon ei tietenkään ota sykettä jos ei oo viä tarpeeks kastunu ja lämmenny. Yleensä laitan vyön odotteleen jo pyöräillessä salille niin alkaa toimiin paremmin saman tien.

mulla on itellä nii epätasainen syke, että välillä se mittari menee ihan sekaisin siitä :D joskus on ollu vähän ohilyönejä ja rytmihäiriöö niin on mittari saattanu kävellessä näyttää 200 ha ^^ mut kyllä se nyt taas on ihan asiallisesti osannut mun sykkeen mitata... F11 mulla on mutta en ole mitään pokaalitoimintoa ikinä hokannut. pitäis varmaa lukee ohjekirjaa enemmän :rolleyes:

mulla on itellä nii epätasainen syke, että välillä se mittari menee ihan sekaisin siitä :D joskus on ollu vähän ohilyönejä ja rytmihäiriöö niin on mittari saattanu kävellessä näyttää 200 ha ^^ mut kyllä se nyt taas on ihan asiallisesti osannut mun sykkeen mitata... F11 mulla on mutta en ole mitään pokaalitoimintoa ikinä hokannut. pitäis varmaa lukee ohjekirjaa enemmän :rolleyes:

Eli sun täytyy asettaa itelles tavoitteen viikolle Program valikossa - create jne. Valitset millaset tavotteet sulla on ja sit voit muokata koneen ehdotuksia ja nimetä harjoitukset ite jollon pysyt paremmin kärryillä mikä mikäkin treenitulos sitten on. sit jos pääset tavoitteisiin niin sit saat pokaalin :)

Itellä nyt total laskurissa 128 treeniä 314 tuntia 55 942 kcal ja sit ajattelin nollaa laskurin siin kohtaa kun tulee vuos täyteen eli ens keväällä.

Tki mullakin on ollu ajanjaksoja jolloin sykemittarin käyttö jääny vähemmälle mut nyt taas joka reenissä käytössä.

Täältä löytyy kanssa yksi äijien punaisen F11:n omistaja. Kyseinen mittari ei ole kyllä kerennyt olla mulla kuin kuukauden, mutta sen edeltäjää (joku Polarin kivikautinen malli) taisin käyttää ~4 vuotta. Olen siispä kerennyt koukuttautua aika huolellisesti sykkeen seuraamiseen, ja mittari onkin aina mukana sekä salilla että lenkillä. Tuohon F11:een oon ollut varsin tyytyväinen: pehmeä mittausvyö toimii huomattavasti paremmin kuin se vanha ja jäykkä muovikoppura, ja itse mittarissa on toimintojakin ihan riittävästi (varsinkin viikkotavoitteiden täyttymisen seuraaminen on hupia, nimittäin ilahduttaahan se joka kerta, kun näytössä vilkkuu "290% tavoitteesta saavutettu" :rock: ). Tämmöistä tilasto-, taulukko- ja mittausfriikkiä houkuttelisi kieltämättä myös ne joissain kalliimmissa malleissa mukana tulevat ohjelmat, joilla harjoitukset voi purkaa koneelle, mutta en meinaa kuitenkaan ihan lähitulevaisuudessa tehdä syrjähyppyä ja vaihtaa mittaria :love:

Tämmöistä tilasto-, taulukko- ja mittausfriikkiä houkuttelisi kieltämättä myös ne joissain kalliimmissa malleissa mukana tulevat ohjelmat, joilla harjoitukset voi purkaa koneelle, mutta en meinaa kuitenkaan ihan lähitulevaisuudessa tehdä syrjähyppyä ja vaihtaa mittaria :love:

Ootko käyttänyt polarpersonaltrainer.com sivustoa? Ite täytän sinne mitarista tiedot ihan käsipelillä, kun en oo ikinä saanu tota piipitys lähetintä toimimaan. Siellä ne pysyy tallesa ja hommat saa muutettua grafiikoiks ym.

Ps. jos sulla on jatkuvasti noin roimasti yli tavoitteiden tulokset niin haastappa ittes kunnolla ja laita tiukemmat tvoitteet. Sillon tulee lisää haastetta kun pitää oikeesti tehä tosissaan töitä et saa sen 100% ylittymään :)

Vaikka treenikertoja eik aina saa tarpeeks monta niin treenien pituudella saa lisää haastetta täyttyven kalorien osalta...

jaaha, pitääkin sitten ruveta vähän koodaamaan tänään :) voin ottaa sen ain salille ja lenkille mukaan. reenikertoja mulla kertyy viikossa 5-6. Neljä kertaa punttis ja kerran tai kaks aerobinen lenkki. puntin alussa poljen jollai laitteella vartin verran noin. eihän mun tarvii erikseen tehdä puntille omaa tavoitetta ja juoksulle omaa? vaan voin tehä ne siihen yhteen programiin ja asettaa tavoitteeks vaikka 2000cal.?

Ootko käyttänyt polarpersonaltrainer.com sivustoa? Ite täytän sinne mitarista tiedot ihan käsipelillä, kun en oo ikinä saanu tota piipitys lähetintä toimimaan. Siellä ne pysyy tallesa ja hommat saa muutettua grafiikoiks ym.

Ps. jos sulla on jatkuvasti noin roimasti yli tavoitteiden tulokset niin haastappa ittes kunnolla ja laita tiukemmat tvoitteet. Sillon tulee lisää haastetta kun pitää oikeesti tehä tosissaan töitä et saa sen 100% ylittymään :)

Vaikka treenikertoja eik aina saa tarpeeks monta niin treenien pituudella saa lisää haastetta täyttyven kalorien osalta...
Eipä ole tullut tuota sivustoa käytettyä, mutta pitänee tutustua siihen ja tutkia löytyiskö sieltä jotain lisämateriaalia kyttäämismaniaani tyydyttämään. Varsinkin tuo grafiikkaosuus kuulostaa aika herkulliselta.

Joo, mulla on mittarissa tällä hetkellä aika vässykkätavoitteet, kun en saanut lisättyä siihen treenikertoja neljää enempää. Vois toki tietysti näprätä harjoitusten kestoa vähän pitemmäksi, etten aina ylisuoriutuiskaan noin helposti. Tiukemmat tavoitteet saattais laittaa akkaan vähän lisää liikettäkin :evil:

Miulla on käytössä Polarin Rs200sd. Käytän vain lenkillä. Salilla en koe että siitä on mitään hyötyä.

jaaha, pitääkin sitten ruveta vähän koodaamaan tänään :) voin ottaa sen ain salille ja lenkille mukaan. reenikertoja mulla kertyy viikossa 5-6. Neljä kertaa punttis ja kerran tai kaks aerobinen lenkki. puntin alussa poljen jollai laitteella vartin verran noin. eihän mun tarvii erikseen tehdä puntille omaa tavoitetta ja juoksulle omaa? vaan voin tehä ne siihen yhteen programiin ja asettaa tavoitteeks vaikka 2000cal.?

Eli sitten sä vaan valitset tavoitteeksi kunnon maksimoinnin niin se tarjoo sulle valmiiks 5 treeniä, ne sä voit sit edit:illä muokaa sopivan pituisiksi...kalorit tavoite tulee ajan perusteella, ja sit nimeet ne niin sulla on joka treenille valmiiks oma tiedosto.

Se antaa sieltä pari normal pari short ja vissii yhen long, mut kaikki voi muokkaa se on vaan ehdotelma.

Itellä on esim:
IC: spinnin treeni
SALI 1
SALI 2
SALI 3
PUMP: body pump

Sit mä aina valkkaan sopivan treenin aluks ennen kun starttaan treenin ja sit ku talletan tiedot polarpersonaltrainerii ni tiedän aina nimenkin perusteel et mikä reeni oli kysees, mullakun on 3 jakonen saliohjelma...

Sit niit pystyy hyvin siel polarin netis vertailee kun on aina tietyllä treenillä tietty nimi...

Ite tykkään käyttää ja on oikeesti helppo kun hetken räplää ja tutustuu siihen mittariin.

Sit kun siinä on se own index kuntotesti niin senhän tulokset kertyy myös rannalaitteeseen mut ne voi myös aina lyödä sinne nettisaitil niin siel pystyy sit valikoimaa erilaisii vertailukohtei minkä mukaan haluaa kuntonsa paranemista seurata. :hyper:

Joo...I know...oon aika fiiliksis tosta mun masiinasta :)

Minä tykästyin Polarin F55:een ja sain hankittua sen viime kesänä. Ominaisuuksia on paljon ja vieläkään en osaa käyttää kuin murto-osaa.. Pitäisi hieman opiskella laitetta.. Varsinkin tuo tavotteiden määrittäminen voisi olla hyödyllinen.

Voikohan muuten turhia vahingossa tulleita treenikertoja poistaa? Muutaman kerran on laite vahingossaa lähtenyt tallentamaan, enkä ole löytänyt mitään poistokeinoa, kaikkia kun en haluaisi poistaa...

Mutta hyvä laite se silti on!! Ja tuntuu, että treenistä ja varsinkin aerobisesta saa paljon enemmän irti. Ja onhan se ainakin kiva katsella kalorien määrää aerobisten jälkeen! :D

Mulla on Polarin RS100. On kyllä oikea kidutusväline, kun käyttää niitä sykerajahälyttimiä :whip: .

Olen kyllä ollut ostokseen tosi tyytyväinen, suosittelen kyllä kaikille kaveriksi lenkeille. Salilla ei ole tullut sitä käytettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom