Mimmejä, joilla kisatähtäin niinkin kaukana kuin 2010?

Hyvinkäällä:)

Kannattaa tietysti hankkia valmentaja mahdollisimman läheltä omaa asuinpaikkaa, helpottaa yhteistyötä huomattavasti :) Eli sun tapauksessa valmentajaa kannattaa katella etelä-suomesta / pääkaupunkiseudulta. Itse voin lämpimästi suositella Katarina Tunturia, joka toimii täällä Lahdessa mutta myös laajemmalla alueella. Muista valmentajista mulla ei ole omaa kokemusta, mutta pääkaupunkiseudulla toimivat Marjo Krishi ja Aki Mähönen ovat ainakin paljon kehuttuja valmentajia :) Muut kertokoon omista kokemuksistaan lisää (:

Heipsis! Mites tavoite vuoden 2010 kisoista etenee? Onko kaikki tähän mennessä 'ilmoittautuneet' vielä mukana? Mulla treeni kulkee edelleen oikein mukavasti, ravintopuoli sen sijaan on edelleen vinksallaan (kokeilin tosin tarkkaa ruokavalioo, joilloin paino lähti tippumaan kivasti). Oon keskittynyt lähinnä treenaamaan oikealla tavalla ja ns. kovaa. 'Esidietti' on siis "unohdettu" joksikin aikaa - jos tässä taas kevään tullessa innostuisi siitäkin. :)

Äh, epäilen että esidieetit kannattaa unohtaa ja dieetata kunnolla sitten kun on lihaspohja kunnossa. Sellainen jojoilu vaan hidastaa massan rakentamista. Nim. myös muutaman dieettiyrityksen haudannut...

Äh, epäilen että esidieetit kannattaa unohtaa ja dieetata kunnolla sitten kun on lihaspohja kunnossa. Sellainen jojoilu vaan hidastaa massan rakentamista. Nim. myös muutaman dieettiyrityksen haudannut...

Kyllä kannattanee kokeiludieetti tehdä. Etenkin jos rasvaa on poltettavana paljon, niin jossain vaiheessa olisi hyvä pudotella osa jo pois ettei itse kisadieetti olisi niin pitkä. Toisekseen kokeiludieetillä voi testata niitä juttuja, mitkä itsellä mahdollisesti toimii ettei itse kisadiietin tarvitsisi olla se eka koekaniinidieetti.

Kyllä kannattanee kokeiludieetti tehdä. Etenkin jos rasvaa on poltettavana paljon, niin jossain vaiheessa olisi hyvä pudotella osa jo pois ettei itse kisadieetti olisi niin pitkä. Toisekseen kokeiludieetillä voi testata niitä juttuja, mitkä itsellä mahdollisesti toimii ettei itse kisadiietin tarvitsisi olla se eka koekaniinidieetti.

Mulla taasen eri juttu, pudotettavaa on reilusti, mutta valmentajat olivat sitä mieltä ettei mitään testidiettejä pidetä, koska se on vain ajanhukkaa. Dietataan sitten kun on se oikein kisadietin aika ja nyt keskitytään lihaksen kasvattamiseen. (toki mulla ainakin ohella rasvaa palaa,tooooooodella hitaasti tosin). Tapoja ja käytäntöjä on siis monia, mutta tässä mie ainakin itseni kohdalla luotan asiantuntijoihini.

Ja mitä yleisiin kuulumisiin tuli niin täällä ainakin reenit sujuu mallikkaasti ja tuloksiakin on tullut (just oli viime kuussa kuntokontrolli ja olivat valmentajat tyytyväisiä). Nyt sitten uudella ohjelmalla taas mennään ja kasvatellaan, posejakin jonkunverran tulee mallailtua.

Kannattaa tietysti hankkia valmentaja mahdollisimman läheltä omaa asuinpaikkaa, helpottaa yhteistyötä huomattavasti :) Eli sun tapauksessa valmentajaa kannattaa katella etelä-suomesta / pääkaupunkiseudulta. Itse voin lämpimästi suositella Katarina Tunturia, joka toimii täällä Lahdessa mutta myös laajemmalla alueella. Muista valmentajista mulla ei ole omaa kokemusta, mutta pääkaupunkiseudulla toimivat Marjo Krishi ja Aki Mähönen ovat ainakin paljon kehuttuja valmentajia :) Muut kertokoon omista kokemuksistaan lisää :)

sorppa, kun tungen jo kisanneena teidän ketjuun, mutta nitanoralle suosittelen lämpimästi valmentajaksi krishin marjoa. hänen salinsa on keravalla ja se on vielä suht lähellä asemaa, joten matka valmentajamöötteihin ei ole pitkä. (itse kuljen marjon luo siis riihimäeltä)

marjon ammattitaito on jotain niin uskomatonta, että siinä ei ekakertalaisenkaan tarvitse jännittää turhia. kunhan syö ja treenaa!

kaikille ketjun kirjoittajille paljon tsemppiä jatkoon. oli tosi kiva bongata täältä myös vaparipuolelle tulokkaita :) .

Mulla taasen eri juttu, pudotettavaa on reilusti, mutta valmentajat olivat sitä mieltä ettei mitään testidiettejä pidetä, koska se on vain ajanhukkaa. Dietataan sitten kun on se oikein kisadietin aika ja nyt keskitytään lihaksen kasvattamiseen. (toki mulla ainakin ohella rasvaa palaa,tooooooodella hitaasti tosin). Tapoja ja käytäntöjä on siis monia, mutta tässä mie ainakin itseni kohdalla luotan asiantuntijoihini.

Ja mitä yleisiin kuulumisiin tuli niin täällä ainakin reenit sujuu mallikkaasti ja tuloksiakin on tullut (just oli viime kuussa kuntokontrolli ja olivat valmentajat tyytyväisiä). Nyt sitten uudella ohjelmalla taas mennään ja kasvatellaan, posejakin jonkunverran tulee mallailtua.

Varmaankin tässäkin on eri tapoja toteuttaa, siksi kirjoitinkin että kannattanee :) Laitoin tuon lähinnä huomautukseksi, että kaikki ei tee samalla tavala ja kisaajia seuranneena + monien blogeja lukeneena osa katsoo hyväksi dieetata välillä maltillisesti pois. Tämä toki edellyttää ehkä enemmän aikaa (rakentaa sitä lihasta ja dieetata hieman välissä) mutta silloin lopputulos voi olla halutummanlainen kun on kerran kokenut jo sen dieetin vaativuuden ja mahdolliset haasteet eikä sitten itse kisadieetillä tarvitse pudotella 20 kg ylimääräistä.

Mutta siis, molempia tyylejä varmasti on ja jos ei ole mahdollista kokeilla, kannattaa uskoa asiantuntijoihin, kuten tigress sanoikin.

Mulla tuota pudotettavaa todellakin on, ja esidieetin aloitin omasta päätöksestäni lauantaina. Parempi saada painoa pois, jotta ei sitten se varsinainen dieetti tunnu ihan mahdottomalta (ja ehkä näin pääsen myös parempaan kuntoon ajatellen kisatähtäintä :rolleyes:). Valmentajan kanssa katseltiin jo ruokavalio kuosiin, mies 'katsoo treenin perään' ja neuvoo tarvittaessa (sekä huomauttelee ;)), kun yhdessä reenaillaan. Paljon tulee itsekin haettua tietoa niin netistä, kirjoista kuin lehdistä, ja tietysti kyseltyä kokeneemmilta. Pikkuhiljaa treenikärpänen ja varsinkin se kisakärpänen on nostanut sieltä päätään yhä enemmän - huisia "henkistä kasvamista" tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana :) Pitkä ja kuoppainen on tie, mutta nyt alkaa ensimmäistä kertaa todella tuntua siltä, että kisalavat kutsuu, ja motivoi treenaamaan. Hyvillä fiiliksillä ollaan täällä, ja ootellaan tuloksia :dance:

Minäkin ilmoittaudun varovasti mukaan. Olen aloittamassa yhteistyötä uuden valmentajan kanssa, eikä kisa-ajankohtaa ole vielä yhdessä mietitty, mutta itse olen ajatellut syksyä 2010. Ajankohta voi siis vielä muuttua. Sarja olisi BF +163 cm tulokkaat. Mukavasti kutittelee jo mahanpohjassa enkä malttaisi odottaa, että saamme suunnitelmat tehtyä ja pääsen tositoimiin!

Määkin ajatellut vuotta 2010, mutta sen näkee kesän aikana...kun luonto ei anna periks vaan lähteä kattelee ja viimesten joukkoon :D Eikä välttis ykköspallille suoraa, mut lähelle kuiteskii ;)
Mulla ei oo mikää tajuton hoppu sinne.
Mut oisha se hienoo jo vuoden pääst :rock:

Josko sitä nyt sitten antaisi itsensä ilmi :D 2010 olisi tarkotus lähteä kisaamaan, BF pätkäsarjalainen ja junnukin vielä :)

Jee,toinenkin junnu (: Onko tarkotus syksylle vaiko keväälle tuolloin?

jeejee :) Syksyllä hyvin todennäköisesti. Entäpä itse? Lueskelin tossa vähäsen että pyörit Tampereen suunnalla sillon tällön, ite oon meinaan sieltäpäin..:rolleyes:

Helou helou.

Täältä ilmoittautuisi myös yksi noviisi, joka pohtii ja miettii ja vielä vähän empii että josko sitä uskaltautuis ottaa bf kisat tavoitteeksi. saliin on ensi kosketus ja kipinä tullut vuosia, vuosia sitten, välissä sit taantuma ja muuta pa*kaa :( , mutta nyt taas oon tosissani yrittäny puntilla käydä. muutin tossa vasta helsinkiin, että ois vielä uusi salikin hakusessa. mut hullu kai sitä ois jos yrittäis jo 2010iin tähdätä, valmentajakin uupuu...mut että Krisin Marjo, oikeesti hyvä?

Heipparallaa!

Minulla on myös aikomuksena nousta ensimmäistä kertaa lavalle keväällä 2010. Treenit maistuu ja malttamattomana odotan joulukuussa alkavaa dieettiä! :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom