Miltäs näyttää tämä ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen pistänyt tämän kolme kertaa aloittelijoiden treeniohjelma arvosteluun osioon, eikä kertaakaan ole tullut mitään neuvoa, kommenttia tai mitään, joten päätimpäs tehdä nyt sitten uuden..
Ja jos joku tämän sinne siirtää niin menee järki -.- :D

'' 1päivä
penkki 3x6
kyykky 4x10
pystypunnerrus 3x10
scott-hauiskääntö (kp) 3x10
ojentajat taljassa 3x8-10
pohkeet 3x10
vatsat koneella ja vatsalaudalla

2päivä
prässi 3x12
koukistukset 3x12
selänojennus 3x15
maastaveto 3x10
vinopenkki 3x8-10
kulmasoutu 3x15
ylätalja 3x10
vatsat voimapyörällä ja jalkoja nostellen/ rutistukset

Salikerrat MA,KE ja PE ja tavoitteena kasvattaa tietysti lihasta hyvällä tahdilla!
Toistomääriä vaihtelen 4 viikon välein..

Onko oikeilla raiteilla tämän miehen ohjelma? ''

Tuollainen viesti on sielä ollut, joten onko millainen ohjelma?
Vuoden olen treenannut satunnaisesti eri liikkeillä ja nyt alkaisin noudattamaan vain tuota..

Ja tämä kunto on tavoitteena vieläkin: http://absworkouthelp.files.wordpress.com/2008/07/sixpack21.jpg

Kiitos jos joku viitsisi arvostella ohjelmaa, parannus ehdotuksia antaa tai ihan mitä vain muuta, kuin sanoa kuvan äijästä kommentteja, että '' laihduttamalla tuollaisen kunnon saa ''.. :puntti:

Ohjelmasta vielä senverran, että tuollainen minulle täälä jokuaika sitten kehiteltiin, mutta sittemmin kun ohjelmani mainitsin, niin täälä samalla sivustolla se lytättiin tai, että ei mitään järkeä tuollaisella treenata, joten salille kun menee niin ei oikein tiedä vieläkään mitä tehdä tai mitä ohjelmaa noudattaa.. :eek:

Vatsoille kyllä riittää se 2 treeniä viikossa, eipä kyykkykään kärsi ku ei oo kokoaikaa kipeenä. Turhan pitkiä sarjoja maastavedossa. Itse tekisin varmaan maven ennen selänojennusta, tai no tuossahan kyllä selkä lämpenee mukavasti mavea varten :) Nii ja prässi IMO paska liike, tee ainakin mave ennen sitä, tuokin syö mavesta sitä tehoa. Takaolkapäille sulla ei näytä olevan mitään liikettä, tee vaikka takaolkapääsoutua, itse ainakin tykkään siitä. Elikkäs vähä niinku kulmasoutu paitsi vedät tangon rintaa/kaulaa kohti ja olet enemmän etukenossa ku kulmasoudussa.

Vatsoille kyllä riittää se 2 treeniä viikossa, eipä kyykkykään kärsi ku ei oo kokoaikaa kipeenä. Turhan pitkiä sarjoja maastavedossa. Itse tekisin varmaan maven ennen selänojennusta, tai no tuossahan kyllä selkä lämpenee mukavasti mavea varten :)
Mutta eikai siitä haittaa ole jos vatsat tykkää tehdä jokaisella treenillä?
Maastavetoa olen kyllä tehnyt joskus kun tuntuu, että ei huvita treeni niin 3x6 tai tuohon rataan niin pitäisikö kokonaan muuttaa noin ohjelmaan?
Selänojennuksen teen aina ensimmäisenä, koska pienen notkoselän kun omistan niin saa hyvän alkulämmön maastavetoa varten, eikä tule sitten jälkeenpäin niin kipeäksi..

Onko tosiaan noin vähä vain korjattavaa/ moitittavaa ohjelmassa, koska sain samasta ohjelmasta myös kommentin, että täysin pielessä :D

On siinä todennäkösesti enemmänkin, itekki olen aloittelija, noi vaan pisti äkkiä silmään. Yleensä mavea kehotetaan tekemään lyhyitä sarjoja, itekki aika vasta siitä kysyin nii neuvottiin että kolmosia tai vitosia kannattaa, se ei oo sillee massaliike. Toi jako on kyllä epämääräinen, eli tee sillee vaikka että toisena päivänä alakroppa ja toisena päivänä yläkroppa tjsp. Tai ota tuolta joku valmis ohjelma, ite oon tykänny tuosta kaksijakoisesta pienillä muutoksilla:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

On siinä todennäkösesti enemmänkin, itekki olen aloittelija, noi vaan pisti äkkiä silmään. Yleensä mavea kehotetaan tekemään lyhyitä sarjoja, itekki aika vasta siitä kysyin nii neuvottiin että kolmosia tai vitosia kannattaa, se ei oo sillee massaliike. Toi jako on kyllä epämääräinen, eli tee sillee vaikka että toisena päivänä alakroppa ja toisena päivänä yläkroppa tjsp. Tai ota tuolta joku valmis ohjelma, ite oon tykänny tuosta kaksijakoisesta pienillä muutoksilla:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394
Okei, eli muutan sitä liikettä pienempiin toistoihin..
No tuolta mä olen ohjelmani ottanutkin ja yrittänyt muodostaa jonkinlaisen 2-jakoisen..
Millainen se sun oma sitten on? Pistä se tähän kans :)

Lisää asiantuntijoilta kommentteja ohjelmaani? :)

Nyt olen tehny reilun kuukauden tällee:

Päivä 1:
Penkki tangolla/smith-vinopenkki x2
Vinopenkki kp/penkki kp x2
Takakyykky smithissä x4 (tuota olen tehny vasta muutaman kerran)
Takaolkapääsoutu x2
Pystysoutu x2
Istumaannousu 10kg käsipaino niskan takana, sellasella vinolla vatsalaudalla 3x15

Päivä 2:
Alatalja x3
Leuanveto leveällä myötäotteella x3
Reidenkoukistus x4
Pohjenousu smith-laitteessa x4
Hauiskääntö käsipainoilla x3
Sitten tuli ämpättyä tähän pystärit ja ranskalaiset ku niitä ei oikeen tahtonu penkin jälkeen jaksaa tehdä, eli
Pystypunnerrus x2
Ranskalainen punnerrus x3

Kokeilin vaan viime kerralla tuota mavettamista ja hyvältä vaikutti nii tuli mietittyä itelle uutta ohjelmaa, ja tältä näyttäis, tarvis vaan kuulla kokeneempien kommentteja:

Päivä 1:

Treenin alkuun samanlainen rintatsydeemi ku ylhäällä olevassa ohjelmassa, eli vuorotellen käsipainoilla ja tangolla.
Takaolkapääsoutu levytangolla x2
Pystypunnerrus levytangolla x2
Skullcrusher levytangolla x3
Pohjenousu smith-laitteessa x4

Päivä 2:
Maastaveto (kerran viikossa, 3-5 toistoa/sarja) x4
Takakyykky smith-laitteessa x4
Reidenkoukistus x2
Kulmasoutu levytangolla x3
Leuanveto leveällä myötäotteella x3
Hauiskääntö käsipainoilla x3
Istumaannousu käsipaino niskan takana (kahdesti viikossa, 15 toistoa/sarja) x3

Toistot tosiaan sillee että 1.kk 12-15, 2.kk 8-12 ja 3.kk 6-8 per sarja, paitsi mavessa ois se 3-5, leuanvedossa sillee ku jaksaa väsyttämättä ittee liikaa ja vatsalihasliikkeissä aina 15. Lämmittelyt tietenki aluksi, ja kannattaa lämmitellä hyvin!

Itse rakentelin seuraavan systeemin, kun nyt on elokuuhun asti mahdollisuus treenata vain 3 kertaa viikkoon. Halusin kuitenkin saada jalat, rinnan ja selän 2 kertaa kiertoon sekä ojentaja,hauis,olkapäät ja pohkeet vain kerta viikkoon kun saavat epäsuoraa osumaa muutenkin, joten päädyin seuraavaan:

1. päivä jalat "raskas"
selkä "kevyt"
hauis
vatsat

2. päivä rinta "raskas"
jalat "kevyt"
pohkeet
vinot vatsat

3. päivä selkä "raskas"
rinta "kevyt"
olkapäät
ojentaja

"Raskaana" päivänä panostetaan täysillä, kuin myös "kevyenä", mutta palautumisen/jaksamisen mukaan ehkä hieman painoista tinkien. "Raskaat" liikkeet olen pitänyt vakiona, "kevyet" kiertää esim rinnalle vinopenkki/dippi/penkki ksp jne

Esim viime viikko meni seuraavasti:

1 päivä kyykky 6*6
kulmasoutu 4*8
hauiskääntö tangolla 4x8
istumaannousu 4*max

2 päivä penkki 6*6
prässi 5*6
pohkeet seisten 7*10
istumaannousu kiertäen 3*max

3 päivä mave 5*6
dippi lisäpainolla 4*8
pystypunerrus 4*8
ranskalainen punnerrus 4*8

Tällähetkellä tulee liikuttua pääsääntöisesti toistoalueella 5-8 hieman tuntuman mukaan, mutta toisto/sarjamääriä voi tietysti viilata tarpeita vastaavaksi.

Satunnaisesti tulee lisättyä jotain vitkuttimia fiiliksien mukaan, mutta näin vanhemmiten olen huomannut että laatu korvaa määrän enkä tarvitse 3-4 laitetta/lihasryhmä/treeni.

tässäpä näitä omia pohdintoja, jos joku saa jotain ideoita omaan treeniinsä niin hyvä :thumbs:

Yleensä mavea kehotetaan tekemään lyhyitä sarjoja, itekki aika vasta siitä kysyin nii neuvottiin että kolmosia tai vitosia kannattaa, se ei oo sillee massaliike.

Mave on kyllä itseasiassa yksi kovimmista massaliikkeistä...koko keholle. (kyykyn ohella)

Kannattaa tehdä kyllä pitkähköjä sarjoja (6-12 toistoa) aluksi, että tottuu liikerataan. Kun alkaa liikerata ja tekniikka oleen kohdallaan niin sitten max. vitosia kovemmilla romuilla. (Mutta mikään ei rajoita tekemästä useampia sarjoja :D)

Back
Ylös Bottom