SUPERCARB 1kg -40%

Miltä kuullosta ensidiettaajan ruokavalia, naisen näkökulma!

Eli olen 17 vuotias, n. 162 cm ja paino pyörii 63-65kg:ssa. Olen nyt aloittanut ekan dietin, ei siis mitää kisaa varten vaan omaa itseä varten. Kohta toinen vko takana. Onko haittaa jos pidän alussa kerran vko herkkupäivän jonku 3 vko ja sit vähennän 2 vko välein ja teen näin jonku 2-3 vko ja sit taas vähennän et herkkui menis 3 vko välein. Tankkauspäiviä ajattelin pitää joka vko yhden mutta tarkoittaen hyvä laatuista hh:ta ei mitään karkki juttuja.

Päivän ruokailut olisi:

aamupala : neljän viljan nalle puuroa 1 dl ja mehukeittoa reippaasti päälle + hedelmä+magnesium tabu
välipala:hedelmä
lounas:kouluruoka, reippaasti salaattia ja sit 1/4 perunaa yms. ja 1/4 lihaa, kalaa kanaa mitä sit onka.
välipala: puolikas maitorahka purkki + mehukeittoa, hedelmä tai pari
päivällinen: hedelmiä/kasviksia ja lihaa kalaa kanaa tms. tai sit munakas missa esim. kinkkusuikaleita
välipala: toinen puolikas maitorahkaa + mehukeitto+ hedelmä tai pari
iltapala: hedelmiä muutama+ kalanmaksa öljyjä.

Treenin päälle täytyis hommata joku palautus juoma, mitä suosittelisitte?

kiitoksen vastauksistanne?:)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itekkin ekaa kertaa diettaan.

Mutta siis kuulostaa omiin korviin siltä, että hedelmiä ois aika paljon. Ite syön n.2 hedelmää/pv kuten omenaa. Sit herkuttelen viinirypäleillä välillä:rolleyes:

Kannattaa laskee ihan tarkasti päivän kalorit ja sit et saat tarpeeks protskuu. Illalla voi iskee tosi nälkä jos meinaat pelkillä hedelmillä elää. Ite tarviin iltasin prtotsku mättöä jotta ei vituta nukkuu kurnivalla mahalla:D esim.rahkaa menee iltasin.

Viisaammat saa jatkaa...:)

jotain ajatuksia lyhyellä miettimisellä: vaikka oot dietillä, mielestäni voisit syödä enemmän. ja muistathan, että dieetilläkin öljyt mitataan ruokalusikalla, ei teelusikalla. 1 dl puuroa on tosi vähän. eli lisää.

Kyllä jos mä syön aamulla 1dl nallehiutaleita niin siitä tulee lautasellinen melkeen puuroa... Olettaen tietysti että hiutaleita on se 1dl ja vettä 2dl.. Onko siltikin muka liian vähän? Ei mulla edes oo niin isoja lautasia mihin mahtuisi paljoo enempää mikrossa tekemään kun en jaksa kattilalla keittää vaan itselleni :D

sain tuolla toisella foorumila kuulla ettei tuo ole lähelläkään vhh diettiä, mutta mistä ihmeestä noita hh sit kertyy?? hedelmistä? eli niitä vähemmälle? ja protskua lisää?? tää on hirven hankalaa kun ei ole rahaa hommata ketää joka suunnittelis ruokavaliot sun muut..? Voisiko joku ihana ihminen kertoa minulle jonkun esimerkki ruokavalion mikä olis vhh ja mis olis sit protskua tarpeeks? en oikeen edes osaa laskea niitä kaloreta kunnolla.. apuva, epätoivo!

mulla on tällänen vhh ruokohjelma koneella sen toimivuudesta en sitten tiedä mutta jotain suuntaa vois antaa
aamupala:
rahka,mehukeitto,2munaa,metwurstia
ruoka1: tonnikalapurkki, raejuusto, tomaatti, kurkku,oliiviöljyä
palkkariks prodee
ruoka2
broilerin fileesuikale,raejuusto,öljy,kurkku
välipala: 4munan munakas(2kokonaista, 2valkuaista) ja metwurstia päälle
iltapala
rahka,prode,kalkkunaleike. tuossa on kai jotakin n1700kaloria. hiilareita n40g ja rasvaa n60g prodee n260g
en tiedä auttaako mutaa tässä nyt jotain kuitenkin :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Itse ainakin sanoisin, että ruokavaaka kannattaa hankkia. Netistä löydät kalorilaskureita, joissa voit sitten laskea kalorit jos haluat. Kannattaa lukea tätä foorumia myös tarkemmin.

Itse olen ollut vhh:lla nyt jonkin aikaa ja päiväni näyttää esimerkiksi yleensä tältä:

aamupala: 3 paistettua kananmunaa, kasviksia 100-150g, vadelmia 100g, pähkinöitä 15-20g
lounas: jauhelihaa 150g, salaatti (yleensä kurkku, tomaatti, salaatti, avokadoa jne.) 200g
välipala: Whey proteiinia 30g, pähkinöitä 20g, porkkanaa ja kirsikkatomaattia 100g
päivällinen: kalaa/pihviä 120-150g, lantturanskalaisia ja paistettua porkkanaa 200g
Treenit
Treenin jälkeen palkkari: Whey proteiini 30g, glutamiini 5g, creatiini 5g
Iltapala: jauhelihaa 100g, salaattia/paistettuja vihanneksia 80-100g, marjoja 100g, kookosöljyä suoraan purkista.

VHH:lla kannattaa jättää puurot ja muut viljatuotteet pois. Tai ajoittaa treenin jälkeen sitten niitä hiilareita, jos niitä haluaa syödä. Hiilarit otetaan kasviksista, marjoista ja hedelmistä. Proteiinia saat lihatuotteista, kananmunista, kalasta, proteiinijauheista, rahkasta ym. Rasvaa kannattaa myös syödä ihan jonkin verran VHH:lla. Itselläni ainakin hiilareiden vähentäminen laski ihan itsestään painoa. Omasta mielestäni ruokavalio on muuttunut monipuolisemmaksi ja laadukkaammaksi, koska ennen söin vain leipää ja leipää ja leipää, enkä vihanneksia ollenkaan... :D

Varmaan ehkä alussa on turha pitää viikon välein mitään tankkauksia jos paino putoaa nätisti muutenkin? Muutoksia kannattaa tehdä yleensä jos painon pudotus alkaa hidastua tai ei putoa ollenkaan.

ok, kiitoksia vastauksista. :) niitä tankkauksia ihan vaan pään takia kun oon niin herkkusuu.. mut sain nyt yhden tutun joka kouluttautuu pt:ks niin neuvomaan mua.. mutta lisää silti saa kommentoida, mielelläni luen!

Suositut

Back
Ylös Bottom