Miltä erilaiset sarjat näyttävät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä pähkäillyt erinäisten asioiden kanssa, ja suurimmaksi kynnykseksi saattaapi muodostua nuo sarjatermien ymmärtäminen. Olen saattanut niitä tehdä, mutta kun aikaisemmin on tehnyt niitä enemmän tai vähemmän omassa rauhassa, mallia muilta katsoen, niin eipähän sitä tiedä palaakaan, että minkäniminen kyseinen liike on, saati sitten tekolaite.

Onko siis olemassa jotain saittia, josta näkisi eri suoritustapojen tekotavat, kuvineen päivineen, vai olisiko sellaista kenties syytä väsätä aloittelijoiden avuksi. Havainnollistaisi ainakin kummasti.

Olen tuota HST-tyyliä suosimassa aikaisempien kokemusteni perusteella (joka ei erityisemmin keskittynyt mihinkään. Kaikki läpi), mutta tajuntaani rajoittaa se, että on vaikea tehdä noita hyvin ihmisten suunnittelemia sarjoja, kun ei ymmärrä toteutuksesta.

Kiitän luonnollisesti jo näin etukäteen

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
osa noista liikkeistä on tehty ihan perseelleen esim. kulmasoutu, alatalja ja sjmave.

Nahka sanoi:
Tuolta löytyy - kieli tosin on englantia
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Oli muuten vähän heikkoa lähteä noita nimiä arvailemaan.
Todella heikkoa.

Tuosta HST-keskustelu löytyi tälläinen wbb:n kirjoittamana. Vaikutti profiilia mulkaisemalla aika samantyyppiseltä kaverilta. Jee jätkä oli 21, kuten minäkin, mutta ajattelin ottaa tämän siis kohtuu arvalla lähtökohdaksi. Ensi kerralla sitten jotain muuta.

Kyselempä siis tyhmästi. Kuten tulette huomaamaan. Heitän arvailuja, korjatkaa jos tarvetta.

treeni 1 / treeni 2

1. kyykky / jalkaprässi

tanko niskan taakse ja nykäsponnistusta?/ se jalkaprässilaite. Aika simppeli yksilö.

2. reiden koukistus / suorinjaloin maastaveto

Ei hajua. / ymmärrys löytyy

3. pohkeet istuen

ymmärrys.

4. penkki

penkkipunnerrus... doh?

5. pystypunnerrus käsipainoilla

ymmärrys

6. ylätaljan veto niskan taakse / leuanveto

tästä ylätaljasta lähinnä sitä, että mikä on suositeltava etäisyys käsillä, että onko se vaan suurinpiirtein niin leveä ote, kuin pystyy?

7. kulmasoutu / alatalja

Eli rintakehä tukea vasten ja itseään vasten maantasosta viistottain painoa nostamaan/ Onko tämä alatalja sama kuin pystysoutu?

8. vatsaliike tuolissa

selvä. Teemme siis vatsalihaksia.

9. sivutaivutus käsipaino kädessä

?

10. hauiskääntö suoralla tangolla

Ymmärrän.

11. ranskalainen punnerrus

Tunnistin jopa nimeltä. Hyvä minä.

Eli erityisesti ymmärrystä vaille jäi nyt:
9. sivutaivutus käsipaino kädessä
(http://kuvat.nyt.fi/binary/images/2001/9/4614794036067/47_osa_12.jpg) onko fägärin näköinen setä tekemässä oikeaa liikettä?

6. ottaa vähän eri tavalla selkään otteen leveydestä riippuen, ei kai ole olemassa oikeaa tahi väärää tapaa
7. kulmasoudussa rintakehän tukeminen ei ole pakollista, paikallisella salilla, jossa käyn, tämä ei olisi edes mahdollista. ja luulisinpa että pystysoutua tarkoitetaan alataljalla tuossa kohtaa..
9. kyllä, fägärin näköinen kaveri on tekemässä kyseistä liikettä. :)

Kannattaa siellä salilla kysellä niiltä muilta treenaajilta niitä liikkeitä niin pääset helpommalla

Tai jos siellä salilla on ohjaajia, niin nehän kyllä kertovat liikkeet ja varmasti vielä näyttävät miten ne tehdäänkin.

Mutta kirjastosta saa Bill Pearl nimisen hepun kirjottaman Lisää Voimaa - kirjan, siinä on miljoona kuvaa erilaisista vapailla painoilla tehtävästä liikkeestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeppe82:n linkissä todellakin tehdään alataljaa.

Oma linkkisi on liikkeeseen nimeltä pystysoutu ja jota setä tekee tässä tapauksessa vaan käsipainoilla, eikä taljassa.:) Eli pystysoutua voi tehdä joko taljassa, käsipainoilla tai tangolla. Selkiskö?

Harva muuten tekee (1.)kyykkyä "nykäsponnistuksena". Turvallisempaa ja mielestäni tehokkaampaa päästää menemään hiukan alemmas eikä myöskään ole tapana hypätä mäkihyppytyyliin ylöspäin tultaessa.

Zone-sarja -42%
Down bye one sanoi:
Onks kukaan kokeillu tota cyber softin tekemää ohjelmaa juuri itselle???

en ole kokeillut mutta katsoin piruuttani millaisen ohjelman se väsäisi minulle ja tuntui kyllä vähän hassulta, sillä tuo softa ehdottaa aika jänniä sarja/toistomääriä, varsinkin kun kyseessä oli maksimivoiman lisäys. eli ohjelmaan kuului esim kyykky 3x12-15 samoin penkki samaan tyyliin jnejne.. jotenkin tuntuisi että tuo olisi nimenomaan enemmän kehonrakennustyylistä treeniä tai jotain sinneppäin. jatkanpa omilla metodeillani :)

gnut sanoi:
Ihan hyviltähän nuo näyttää.

alataljassa äijä heiluu ihan simona
kulmasoudussa tiputtaa painot maahan asti ja pitää selkää tosi alhaalla
sjmavessa selkä on ihan pyöreenä

selkäliikkeissä pitää olla aika tarkkana sen tekniikan suhteen

Samqqa89 sanoi:
Saisinko luvan kysyä miksi ihmeessä ilman tuota venytystä? Minusta tuo venytys on hyvä tuossa ja se tuntuu hyvältä. Tosin se on vain minun mielipiteeni.
Alataljanhan on tarkoitus ottaa selän keskiosaan, mutta jos tekee venytyksen kanssa se ottaa enemmän alaselkään. (joskus tullu luettua FLEX:istä tämä juttu, mutta jos olen väärässä niin korjatkaa).

Back
Ylös Bottom