Miltä erilaiset sarjat näyttävät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muscle&Fitness January 2002 (ote kyseisestä lehdestä):

"The row is not a lower back exercise. That means there should be no movement at the waist. You should not lean forward when returning the weight, nor should you lean backward as you pull the weight toward your body. Your lower back should remain stationary throughout the entire exercise. Bending at the waist decreases the effectiveness of the exercise by shifting the stress from the desired muscles (middle back) to the lower back. It also increases the risk of lower-back injury."

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sukulaku sanoi:
alataljassa äijä heiluu ihan simona
Onko se sitten väärin? Tyylejä on erilaisia.. Joku kasvattaa tolleen ison selän, joku toinen taas toisella tavalla. Esim. IsoArska tekee noin Pumping Iron-leffassa.
kulmasoudussa tiputtaa painot maahan asti ja pitää selkää tosi alhaalla
Taas tyylikysymys. Tuo selän kulmahan vaikuttaa siihen, mihin kohtaan selkää haluaa rasituksen kohdistaa.
sjmavessa selkä on ihan pyöreenä
Onhan tuolla Straight-back Straight-leg Deadlift. Vaihtelu virkistää. Välillä on hyvä vetää selkä pyöreenä. Tulee muutakin kuin pelkkää staattista työtä alaselän lihaksille. Tietysti painoja on syytä pienentää jos vetää pyöreällä selällä.. Välilevyn pullistuma-riski kasvaa nääs.
selkäliikkeissä pitää olla aika tarkkana sen tekniikan suhteen
Toki. Mutta se että Tomi ja Mike suosittelee tekemään tietyllä tapaa jotain liikettä (ja 100 pakkislaista huutaa kuorossa perään "Yeah!"), ei välttämättä tarkoita, että kyseessä on ainoa ja oikea tapa suorittaa joku liike. Vaikka onhan ne selkätreenivinkit olleet ihan loistavia, sitä en kiellä.

Olisi silti kätsyä opetella oikea tekniikka ennen kuin alkaa etsimään sitä omaa tyyliään. Varsinkin kun jotkut liikkeet voivat olla väärin tehtyinä selälle vaarallisia.

Mutta mä en silti älyy tota alataljaa et miksei siin sais ottaa venytystä eteen. Mulla ainakin tolla tyylillä saan loistavan tuntuman selkään. Onks se sit väärin ku on selkä pumpissa? :hyper: Ja sanoihan Tomikin sen loistavissa selkäohjeissa jotenkin näin "palsatan käpytikat voivat jatkaa samaan malliin" tärkeintähän on saada paras tuntuma vai?

Zone-sarja -42%
Angel of Death sanoi:
Mutta mä en silti älyy tota alataljaa et miksei siin sais ottaa venytystä eteen. Mulla ainakin tolla tyylillä saan loistavan tuntuman selkään. Onks se sit väärin ku on selkä pumpissa? :hyper: Ja sanoihan Tomikin sen loistavissa selkäohjeissa jotenkin näin "palsatan käpytikat voivat jatkaa samaan malliin" tärkeintähän on saada paras tuntuma vai?

Helpointa on,kun kattoo isoimman ukon salilta ja vähän "vakoilee"
sen treeniä. ;)

Angel of Death sanoi:

kyllä mun mielestäni se venytys voi tuntua selässä, kunhan alaselkä ei liiku eivätkä kädet suoristu.

Sukulaku sanoi:
Olisi silti kätsyä opetella oikea tekniikka ennen kuin alkaa etsimään sitä omaa tyyliään. Varsinkin kun jotkut liikkeet voivat olla väärin tehtyinä selälle vaarallisia.
Mä olen aina pitänyt alataljassa sitä "oikeaa" liikerataa sellaisena, että selkä ojentuu eteen ja loppuasennossa selkä on pystyssä. Myöhemmin vasta lueskelin, että sitä voi tehdä selkä koko ajan paikallaan. Mun mielestä siis juuri tuollainen mitä Tomikin suositteli siinä yhdessä threadissa, on enemmänkin oma tyyli, eikä se oikea ja alkuperäinen. Kuitenkin nykyään teen alataljan useimmiten selkä paikallaan, koska tuntuma saattaa olla vähän parempi. Painoja joutuu vähän pienentämään, kun ei pysty vauhdittamaan alaselällä.

Angel of Death sanoi:
Kaikkihan voi tehdä niinkuin itse haluaa ja tuntuu parhaalta, mutta kannattaa varoa, että ei tule loukkaantumisia. Selän loukkaantuminen ei ole mitään kivaa. Jos loukkaa selän oikein kunnolla, niin päivän tavalliset askareetkin voi olla kauheeta piinaa (esim. jos nostat jotain lattialta). Kyllähän sitä selkää voi hieman venyttää eteenpäin, mutta ei mitään kauheeta heijareita niinkuin joskus salilla näkee.

Back
Ylös Bottom