BB PRO Milos Sarcev - Mikä on miehiään?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aikamoista. Vaikee kuvitella, että tän Nasserin kertomuksen jälkeen joku haluais tehdä vielä yhteistyötä Milosin kanssa. Aikamonet kertomuksen tyypeistä muuten kuollu.

Kemiallinen kehonrakennuskilpailuun valmistautumistietous absoluuttisella huipulla on niin harvojen käsissä, että näitä Miloksia riittää niin kauan kuin he ovat ainoita kohtuuhintaisia saatavilla olevia vaihtoehtoja kyseiseen touhuun ja kilpailumenestyksen tavoitteluun fiksautuneiden keskuudessa. Mentula on varmasti A-luokkaa maassamme perusnaturaalitreenaajien valmennustietoudessa, mutta oman kilpauransa kanssa pätee niin eri keinot ja arvomaailma, mikä saa kokeilemaan varmasti kaiken tarvittavan, jotta menestys olisi mahdollista aivan Olympia-tasolle saakka.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Taas vedetään roinakortti esiin, itse henkilökohtaisesti en roinaamisesta tai siihen kannustamisesta pidä, ja siksi pidän kommenttiasi hieman skitsona, viestistä jotenkin paistaa että halveksut douppajaajien helppoa kehittymistä, mutta samalla yrität vakuuttaa että roinaamalla saa voimaa ja lihasta pikku pumppailulla, joten myös yllytät siihen.

Onneksi lihasmassan takominen ei ole niin simppeliä, ne roinaavatkin joutuvat tositoimiin samalla tavalla kuin naturaalit, vaikka Bulli ei ole esteettisin kehoilija, niin en usko että hänen työmoraalinsa tai harjoittelunsa on heikompaa kuin sinun vaan saattaakin olla paljon korkeammalla tasolla.

Olen nähnyt näitä saleilla treenavia perus-roinareita, joilla se lihasmassa kuihtuu kyllä vaikka ainetta olisi kierrossa jos treenaminen lopetetaan. Monesti myös lihasmassaa saattaa olla enemmän kovan työmoraalin omaavalla naturaalilla kuin sillä pumppailevalla douppaajalla.

Tiedän kavereita jotka paisuvat 5-6kg nopeasti kun kuuri on päällä, mutta sekin massa menetetään kun ollaan tauolla, eikä treeni maistu kun omat luonnolliset testo tasot on tapettu ja seuraavalla kuurilla taas saadaan se menetetty lihasmassa takaisin, mutta ei edistytä enää paskaakaan kun treenimotivaatio ja kehittyminen on suoraan sidottu lääkeaineisiin ja mennään jatkuvalla anabolia katabolia karusellilla ylös ja alas.

Jokainen lihaskilo vaatii kuukausi kaupalla kovaa harjoittelua, niitä ei voi tilata postin kautta tai ostaa, vaikka aineita voisikin.

Minä jos joku tiedänmiten paljon duunia se vaatii että saa sitä lihasta vaikka kuurilla olisi, ja mitään lihaksia ei saa "pikkupumppaamisella" sen takia pidän tätä gianttisysteemiä paskana. Tarkoitin että itse ja moni muu on huomannut että kasvaa paremmin jos tekee enemmän toistoja kun on aineita kropassa mutta natuna pitää enemmän panostaa voimatasoihin. Tietenkin pitää kaikki olla kunnossa vaikka käytät horkkaa, ei siitä muuten tule mitään

Nasser nyt haukkui kaikki maan rakoon, ja maan alla Nasserkin. Hänen juttunsa voi jättää omaan arvoonsa.
Niin no, jutut on aina juttuja, kertoi ne kuka tahansa. Nasser puhuu tossa milosista kuitenkin niin monen ihmisen (myös elossa olevien) suulla Milosista, etten usko että tarinat on ihan tuulesta temmattuja.

Minä jos joku tiedänmiten paljon duunia se vaatii että saa sitä lihasta vaikka kuurilla olisi, ja mitään lihaksia ei saa "pikkupumppaamisella" sen takia pidän tätä gianttisysteemiä paskana. Tarkoitin että itse ja moni muu on huomannut että kasvaa paremmin jos tekee enemmän toistoja kun on aineita kropassa mutta natuna pitää enemmän panostaa voimatasoihin. Tietenkin pitää kaikki olla kunnossa vaikka käytät horkkaa, ei siitä muuten tule mitään
mitäs jos käyttäisi sekä isoja pianoja, että keskipitkiä/pitkiä sarjoja, sekä mahdollisesti supersarjoja ja triplasarjoja ("gigantti-tsydeemiä", jos yleensä on mahdollista treenata niin että saa enempi kuin 3 liikettä salilla tehtyä ilman että joku kampittaa sut ennen seuraavaa laitetta)?

Sarcevia ja sen "systeemiä" (Sarcev ei ole gigannteja keksinyt) haukutaan tietämättä hänestä muuta kuin pari treeniklippiä sekä Nasserin haukut. Mutta eihän tämä olisi Pakkis, jollei eri mieltä oltaisi...

P.S syksyllä 20v natutreeniä.

mitäs jos käyttäisi sekä isoja pianoja, että keskipitkiä/pitkiä sarjoja, sekä mahdollisesti supersarjoja ja triplasarjoja ("gigantti-tsydeemiä", jos yleensä on mahdollista treenata niin että saa enempi kuin 3 liikettä salilla tehtyä ilman että joku kampittaa sut ennen seuraavaa laitetta)?

Sarcevia ja sen "systeemiä" (Sarcev ei ole gigannteja keksinyt) haukutaan tietämättä hänestä muuta kuin pari treeniklippiä sekä Nasserin haukut. Mutta eihän tämä olisi Pakkis, jollei eri mieltä oltaisi...

P.S syksyllä 20v natutreeniä.

Eri juttu jos vetää pari giaganttisettiä lopussa, mä tarkoitin sitä jos koko treeni perustuu giganttitouhuun. Tietenkin saa ja pitää olla eri mieltä asioista mutta minä itse en usko että toi systeemi on paras tapa hakea kehitystä, varsinkin jos ei käytä aineita

Joopa, itsellä on parhaimillaan 52cm hanska rakennettu supersarjapumppailuilla 10-20 toiston sarjoilla, vedän tosin alkuun pari sarjaa kapeaa penkkiä ja raskasta hauiskääntöä, mutta kehitys on tehty alle minuutin palautuksim tehdyin supersarjoin.

Painoista näissä pumppailuissa voin sanoa sen verran, että en ole muiden nähnyt samalla paikkakunnan suosituimmalla salilla, käyttävän edes suorissa sarjoissa tai lyhyimmillä seteillä lähellekään samoja painoja.
Itsellä ei painoissa suurta eroa ole maksimi sarjapainoihin verrattunakaan sillä vuosien hapottelu treenien ansiosta supersarjatkaan eivät juuri hyydytä.

Gianteissakin voi liikkeet valita niin, että niiden kulma erot ja apulihakset vaihtelevat liikkeestä toiseen, jolloin suorituspainot eivät merkittävästi tipu.

Friday, November 8, 2013

Sergio Oliva's Upper Arm Training - Gene Mozee

Sergio Oliva is a bodybuilding phenomenon. He was the first muscular giant to appear on the scene with incredible size and laser-sharp definition -- and legitimate 21-inch arms. In 1967 he gave the bodybuilding world a historic 21-gun salute while winning his first Mr. Olympia title. The legendary Bill Pearl said, "Sergio was ahead of his time. That thin-skinned, vascular, highly defined look wasn't really in vogue until Sergio arrived." That's probably because no one had ever before reached Oliva's level of massive, striated muscularity combined with near perfect proportions.

Sergio used two particular techniques to the fullest to do this -- supersets and super-concentration. It is one thing to perform supersets -- and quite another to perform them with the utmost concentration. He favored supersets because they are a time saver that enabled him to get more into -- and out of -- his workouts. "They make it possible to attack my arms more fiercely, giving them a saturation that forces them to grow larger and more defined more rapidly."

Remember that Sergio reached this milestone on bodybuilding history before the arrival of human growth hormone and the more sophisticated injectable steroids that are available to modern muscle stars. It's a good thing, too, in my opinion. Sergio and the other men mentioned did it with hard work and a very limited amount of drug use.

When Sergio began training in his native Cuba back in 1960, his arms were 13 inches. At that time he was an Olympic weightlifter and only did exercises that would improve his ability in that specific sport.

Superset 1:
Standing BB Curls, 5x8 -> Reverse BB Curls, 5x15.

Superset 2:
Scott Curls, 5x8 -> Standing BB Extensions, 5x8.

Superset 3:
Lying BB Extensions, 5x8 -> Standing DB Extensions, 5x8.

Superset 4:
Seated DB Curls, 5x8-10 -> DB Concentration Curls, 5x10.

Superset 5:
Pressdowns, 5x10 -> Reverse Pressdowns, 5x10.

Jos nämä hommat nyt voi jakaa karkeasti kahteen kategoriaan, toinen jossa lihas kasvaa voiman lisäänymisen seurauksena, ja toinen jossa voima kasvaa lihasmassan kasvun takia. Tämä ensimmäinenhän on kaikille tuttu ja suomalaisten syvästi rakastama, isot painot = isot lihakset-tyyppinen treenaus ja toinen on sitten vähän oudompi, siinä kun ei liikutella absoluuttista maksimirautaa vaan liikutellaan sen hetkisen tekniikan sallimia maksimirautoja, tekniikan ollessa semmoinen joka maksimoi kohdelihaksen tekemän työn. Eli tutummin homostelupumppaus, tuntumapelleily, pikkuhilujen heiluttelu, akkojen läpsyttelyjumppa jne.

Tuo aiemmin mainittuhan on varsinkin naturaalille todella helppo ja jopa paraskin väylä lihaskasvuun, kunhan vain pitää yllä voimaprogressiota ja syö yli kulutuksen niin thats it, voimat kasvaa ja lihakset sen seurauksena.

Tuo jälkimmäinen onkin vaikeampi käsittää, miten on mukamas mahdollista kasvattaa lihasmassaa jos ei tee liikettä voimantuoton kannalta otollisimmalla tekniikalla? Oma näkemys on, että tämmöinen pelkästään kohdelihaksella tekeminen ja sen väsyttäminen liikeyhdistelmillä ja erikoistekniikoilla toimii varmaan parhaiten juuri lääkityillä ja lahjakkailla ihmisillä, ja on vähän monimutkaisempi tapa tehdä tulosta. Silti, käyhän tuo järkeen, että lihas kasvaa -> voima kasvaa. Lähes newtonmaista, every action has an equal and opposite reaction. Tuo myös kertoo, että kumpikaan tapa treenata ei ole parempi kuin toinen, ne on vain eri väyliä joilla päästään samalle maaliviivalle.

Tämä ei perustu kuin minun omaan mutuiluun, saa kyseenalaistaa ja anteeksi kun raiskasin Newtonia vähän.

Archey: Näistä erikoistekniikoista voi olla hyötyä jos on treenikokemusta ja muutenkin tietää mitä tekee ja sulla on hyvät voimatasot. Time under tension on hyvä juttu mun mielsetä kun puhutaan lihsten kasvattamisesta mutta painot jää aika pieniksi jos vedät 30-60min giantsettejä ja natuna on ne voimatasot vielä tärkeämmät. Itse tykkään pudotussarjoista ja supersarjoista treenin lopussa toimii kyllä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos nämä hommat nyt voi jakaa karkeasti kahteen kategoriaan, toinen jossa lihas kasvaa voiman lisäänymisen seurauksena, ja toinen jossa voima kasvaa lihasmassan kasvun takia. Tämä ensimmäinenhän on kaikille tuttu ja suomalaisten syvästi rakastama, isot painot = isot lihakset-tyyppinen treenaus ja toinen on sitten vähän oudompi, siinä kun ei liikutella absoluuttista maksimirautaa vaan liikutellaan sen hetkisen tekniikan sallimia maksimirautoja, tekniikan ollessa semmoinen joka maksimoi kohdelihaksen tekemän työn. Eli tutummin homostelupumppaus, tuntumapelleily, pikkuhilujen heiluttelu, akkojen läpsyttelyjumppa jne.

Tuo aiemmin mainittuhan on varsinkin naturaalille todella helppo ja jopa paraskin väylä lihaskasvuun, kunhan vain pitää yllä voimaprogressiota ja syö yli kulutuksen niin thats it, voimat kasvaa ja lihakset sen seurauksena.

Tuo jälkimmäinen onkin vaikeampi käsittää, miten on mukamas mahdollista kasvattaa lihasmassaa jos ei tee liikettä voimantuoton kannalta otollisimmalla tekniikalla? Oma näkemys on, että tämmöinen pelkästään kohdelihaksella tekeminen ja sen väsyttäminen liikeyhdistelmillä ja erikoistekniikoilla toimii varmaan parhaiten juuri lääkityillä ja lahjakkailla ihmisillä, ja on vähän monimutkaisempi tapa tehdä tulosta. Silti, käyhän tuo järkeen, että lihas kasvaa -> voima kasvaa. Lähes newtonmaista, every action has an equal and opposite reaction. Tuo myös kertoo, että kumpikaan tapa treenata ei ole parempi kuin toinen, ne on vain eri väyliä joilla päästään samalle maaliviivalle.

Tämä ei perustu kuin minun omaan mutuiluun, saa kyseenalaistaa ja anteeksi kun raiskasin Newtonia vähän.

^Samaa mieltä sillä eroituksella että voimahakuinen treeni ei ole paras mahdollinen tapa lisätä lihasmassaa, vaan jää siinä selvästi jälkeen pelkästään hypertrofiaan tähtäävästä treenistä.

Archey: Näistä erikoistekniikoista voi olla hyötyä jos on treenikokemusta ja muutenkin tietää mitä tekee ja sulla on hyvät voimatasot. Time under tension on hyvä juttu mun mielsetä kun puhutaan lihsten kasvattamisesta mutta painot jää aika pieniksi jos vedät 30-60min giantsettejä ja natuna on ne voimatasot vielä tärkeämmät. Itse tykkään pudotussarjoista ja supersarjoista treenin lopussa toimii kyllä

Oli sitten kyse naturaalista tai douppaajasta:
En edes ymmärrä miksi pitäisi keskustella treenitekniikoista jotka sopivat alle kaksi vuotta treenailleille. Siihen asti kun mikä tahansa järkevästi toteutettu treeni toimii hyvin ja tuottaa nopeasti tulosta.

Omasta mielestäni kiinnostavaa tälläisillä foorumeilla on nimenomaan ihmisten kehittyminen siinä vaiheessa kun alun kasvusykäykset on jo käytetty hyväksi ja lihasmassan takominen alkaa olla huomattavasti vaativampaa.

Itse vetelin voimaharjoittelu treenieni alku aikoina pelkkää suoraa sarjaa ja jotain 3 x 5-8 toiston suoria sarjoja yksijakoisilla, kehitystä tuli todella hyvin.
Myöhemmin jaoin ohjelmat kahteen osaa ja tahkosin 2-jakoisilla neljä kertaa viikossa. Tuo kaikki oli peruskauraa eikä sen pitäisi kiinnostaa ketään, sillä ohjelmat olivat todella simppeleitä ilman minkäänlaista kausittaista vaihtelua tms. eivätkä anna mitään pidemmälle kehittyneille.

Täällä on kirjoitettu tuhansia sivuja Arnoldin yksijakoisesta Golden six ohjelmasta josta Arnold itse totesi, tee tätä aloittelijana 3-6kk ja vaihda sen jälkeen vaativampaan ohjelmaan.

^Samaa mieltä sillä eroituksella että voimahakuinen treeni ei ole paras mahdollinen tapa lisätä lihasmassaa, vaan jää siinä selvästi jälkeen pelkästään hypertrofiaan tähtäävästä treenistä.
No mulle voimahakuinen treeni on sitäkin, jos vaikka hinkkaat liikkeen 2x10 --> 5x10 tasolle, jolloin se on hypertrofista mutta silti voimaprogression kautta haettua kehitystä.

No mulle voimahakuinen treeni on sitäkin, jos vaikka hinkkaat liikkeen 2x10 --> 5x10 tasolle, jolloin se on hypertrofista mutta silti voimaprogression kautta haettua kehitystä.

Itse vedän usein mm. penkissä pyramidillä ylös kahdeksan toiston sarjoilla ja kun viimeisessä kovassa työsarjassa menee 8 toistoa puhtaasti nostan painoa ~10kg, jolloin viimeisessä kovassa sarjassa tuleekin enää noin 5 toistoa, eli työsarjat soutavat 5:stä 8:saan toistoon kehityksen ohessa.

8 x 40%, 8 x 50%, 8 x 60%, 8 x 70%, 1-2 x 5-8 X80%

Maksimikin kasvaa tuossa mukavasti.

En osaa englantia. Niin mitä ne sanoo suurinpiirtein? Missä toi Sarcev oikein asuu jos se Bullia valmentaa ja millä työllä se elää?

No lyhyesti haukkui ihan lyttyyn . Valehtelija , huijari, lääkeaineiden väärinkäyttäjä ( ei pelkästään steroids+ muu ammattilaisten käyttämä kemikaalimix ).... aika pitkä juttu , missä paljon eri tapahtumia . Kuten sanottu , kyseessä Nasserin mielipide omista ja joidenkin tuttujensa kokemuksista Miloksen kanssa. Pitää paikkansa tai ei . Asunee USA:ssa , jossa Koloseum gym - niminen sali Californiassa( ainakin asunut ) . Olettaisin , että elää valmentamisella , salin pitämisellä ym. lajiin liittyvällä hommalla .

Voimailu, kuten kehonrakennus on loppujen lopuksi perusasioiden ymmärtämistä ja hallintaa. Ketä sen oivaltaa ja varsinkin pystyy noudattamaan sitä päivästä toiseen, kehittyy. Sarcevi on tajunnut, että tehdäkseen kovat hillot valmennuksesta on keksittävä jotain ihmeellistä ja salamyhkäistä, joka myy. Ei perusasioiden kertominen ja perusduunin tekeminen ole riittävän salamyhkäistä herättämään riittävästi mielenkiintoa.

Monen kehonrakentajan lääkebooli on niin suuri, että ihan sama vaikka heittäisi tikkaa niin lihas kasvaisi. Edelleen se vaan on niin, että perustreeni vaihtelevien liikkeiden ja sarjojen myötä ja muiden perusasioiden hallinta vie huipputasolle. Se ei kuitenkaan riitä silloin jos genetiikka on huono. Laji on kaupallinen ja Sarcev varsinainen liikemies.

Voimailu, kuten kehonrakennus on loppujen lopuksi perusasioiden ymmärtämistä ja hallintaa. Ketä sen oivaltaa ja varsinkin pystyy noudattamaan sitä päivästä toiseen, kehittyy. Sarcevi on tajunnut, että tehdäkseen kovat hillot valmennuksesta on keksittävä jotain ihmeellistä ja salamyhkäistä, joka myy. Ei perusasioiden kertominen ja perusduunin tekeminen ole riittävän salamyhkäistä herättämään riittävästi mielenkiintoa.

Monen kehonrakentajan lääkebooli on niin suuri, että ihan sama vaikka heittäisi tikkaa niin lihas kasvaisi. Edelleen se vaan on niin, että perustreeni vaihtelevien liikkeiden ja sarjojen myötä ja muiden perusasioiden hallinta vie huipputasolle. Se ei kuitenkaan riitä silloin jos genetiikka on huono. Laji on kaupallinen ja Sarcev varsinainen liikemies.

Tuota samanlaistahan se on Suomessakin. Harvoin sitä toimivaa perusreeniä enää näkee, vaan tehdään kaikenmaailman härveleitä ja virveleitä. Ihmisiä on lähtökohtaisesti helppo kusettaa. Johan sen Wincapitakin osoitti. Yritetään etsiä oikotietä onneen.

Tuota samanlaistahan se on Suomessakin. Harvoin sitä toimivaa perusreeniä enää näkee, vaan tehdään kaikenmaailman härveleitä ja virveleitä. Ihmisiä on lähtökohtaisesti helppo kusettaa. Johan sen Wincapitakin osoitti. Yritetään etsiä oikotietä onneen.

Toimiva perustreeni on käsitteenä vähän sama kuin terveellinen kotiruoka, riittää monelle. Sitten kun halutaan kovempia tuloksia niin täytyy jo panostaa enemmän. Täytyy nyt kuitenkin muistaa että Milos käy Suomessa valmentamassa kaveria jolla perusasiat taitaa jo olla hallussa ja se perinteinen painojen korottaminen alkaa olla haastavaa kun penkistäkin otetaan yli 300kg.

Zone-sarja -42%
Toimiva perustreeni on käsitteenä vähän sama kuin terveellinen kotiruoka, riittää monelle. Sitten kun halutaan kovempia tuloksia niin täytyy jo panostaa enemmän. Täytyy nyt kuitenkin muistaa että Milos käy Suomessa valmentamassa kaveria jolla perusasiat taitaa jo olla hallussa ja se perinteinen painojen korottaminen alkaa olla haastavaa kun penkistäkin otetaan yli 300kg.

eihän mentula ota penkistä edes tuplapainoaan ilman penkkipaitaa. perusasiaa ja geenejä. mentulan geeneillä ei vaan päästä huippusijoituksiin vaikka valmentajana olisi jeesus. kyllä mä itse uskon, että mentulan tieto taito on ihan yhtä hyvä kuin sarcevillakin. milos vaan osaa myydä itsensä ihmeidentekijänä vaikka sen nyt näkee sokiakin, että mentulasta ei tehdä mr olympiaa rakenteen vuoksi.

eihän mentula ota penkistä edes tuplapainoaan ilman penkkipaitaa. perusasiaa ja geenejä. mentulan geeneillä ei vaan päästä huippusijoituksiin vaikka valmentajana olisi jeesus. kyllä mä itse uskon, että mentulan tieto taito on ihan yhtä hyvä kuin sarcevillakin. milos vaan osaa myydä itsensä ihmeidentekijänä vaikka sen nyt näkee sokiakin, että mentulasta ei tehdä mr olympiaa rakenteen vuoksi.

Jaksaa kyllä ihmetyttää tuo hokema että Milos osaa myydä itseään ihmeidentekijänä, mistähän tämä on saanut alkunsa? Usein olen samalla salilla treenaillut kun Milos on koutsannut Mentulaa, ja sivusilmällä katsottuna näyttää kyllä ihan normaalilta valmentajan ja urheilijan yhteistyöltä, treenataan ja keskustellaan. Ja ei siis ole omakohtaista kokemusta siitä miten Milos valmentaa tai myy itseään, ihmetyttää vain nuo jutut.

Ja aiheesta ohi, kyllähän Mentulalla on kuitenkin aika kova penkki ja jokunen onnistunut kilpailukin penkkipunnerruksessa vaikka ei ehkä missään pakkiksen "penkki omasta painosta prosentteina" ketjussa voittaja olisikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom