Onko sisämelu sun mielestä miten kova? En ymmärrä miten ton sisämelun määrää haukutaan niin paljon. Oon ajanu vanhaa AaaKolmosta, eikä siinäkään hirveen meluisaa ollu. Mitä mieltä oot ton melun määrästä suhteessa muihin uudehkoihin autoihin? Loistavalta peliltä kuulostaa.
Taitaa melkein kaikissa farmareissa olla jonkin verran sisämelua, kun peräkontti on samaa tilaa matkustamon kanssa.
En ole oikeastaan pahemmin vertaillut sisämeluja, vaikka olen paljon eri autoilla ajanutkin.
Ainut auto jossa kiinnitti huomiota poikkeuksellisen hiljaiseen matkustamoon, oli Toyota Land Cruiser V8 Deluxe. ovh hinta n. 150 000, tajuttoman kokonen katumaasturimöhkäle, firman tj osti ja on kyllä varsinainen laiva tienpäällä.
Tässä linkki
Ja yleensä vähintään radio on autossa päällä, niin eipä sillon ylimääräisiä meluja hirveesti ainakaan tossa mallissa kuulu.
Tosin renkaatkin vaikuttaa tosi paljon, jotkut ulisee niin perkeleesti.
Edit. Miten koneen melu. Kuuleeko sisälle että ajellaan diisselillä?
Pitäis käydä itekkin koeajolla, niin selviäis auton luonne. Nyt on tullu sellanen autokuume, että pitää ehkä keväämmällä tehdä taloudellisesti "tyhmä" päätös. Toi 1.4 TFSI kyl on helvetin mielenkiintonen paketti. Toisaalta seuraavassa autossa minkä ostan niin aivan varmasti on Webasto ja nahkasisusta, niin se vähän nostaa ton Audin hinnan kipurajalle. Jos meinaan lähtee säästölinjalle niin ostan s60 volvon, joku 01-02, 170 hv automaatti.
Kuulee kyllä, varsinkin kun antaa vähän enemmän kenkää. VAG -konsernin dieseleitä on haukuttu rumasta käyntiäänestä, eikä se auton vieressä ollessa hirveen eroottiselta kyllä kuulosta.
Mutta tossakin asiassa taitaa olla ihan "perusauto", kuuluu sen verran kun yleensäkin kuuluu.
Jopa tossa 150 000€:n vaatimattoman miehen BMW:ssä kuulee että diesel on nokkapellin alla.
Älä missään nimessä osta tehtaalta nahkasisustaa, sehän maksaa perkule monta tonnia!
Viet auton ammattilaisen verhoiltavaks, eteen nahat ja taakse tekonahat, hintaa tulee alle tonni.
(annat sen säästyneen pari tonnia vaikka sit mulle hyvästä vinkistä. ;) )
Edit2. Toisaalta taasen jos haluaa ton 1.4 TFSI:n niin uusi Golf on kyl kova paketti. Sisämelultaan ainakin Audia hiljaisempi. Mutta jotain siinä Audissa on.
Mä ainakin tein sellasen periaatepäätöksen koeajojen perusteella että tästä eteen päin en huoli kun BMW:n ja Audin. Ja näistä kahdesta Audilla on enemmän plussia puolellaan.
Toisaalta taas audi on lähes sama kuin VW. Audi muodostaa VAG -konsernin tuloksesta pyöreästi puolet, vaikka sen osuus liikevaihdosta on jotain 25-30%, siitä voi laskea paljonko niissä on merkkilisää hinnassa. (luvut epätarkkoja, muistelisin jostain lukeneeni)
Suurimmat erot on ulko- ja sisätilojen muotoiluissa ja minähän en rumalla autolla aja - siks ei volkkaria, seattia tai skodaa.