Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Kahtos perhanaa. Pitänee ruveta käymään useammin tankkaamassa kait jatkossa, olen ajellut tyhjällä tankilla liki puolet kilsoista :lol2:

9,80l@150kmh, 14,7l@200kmh. Kulutuksen nousua tapahtuu 50% per 50kmh lisäys nopeudessa, tuosta oli alunperin puhe, eli nopeus kasvaa niin kulutus alkaa mennä huomattavasti kovempaa ylöspäin.

On tuossa mun ekassa postauksessa muuten virhe, eli siellä on 535d vaikka pitäisi olla i
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Autobildissä oli aikoinaan alpinan D3 (bmw 320d) ja sen kerrottiin vievän 10l 200km/h...siis ei tämä uusin biturbo D3 vaan sen edeltäjä jossa 200hv 410Nm.
 
Meinasit NÄITÄ mittaustuloksia?? Kyseiset mittaukset ovat autobildin eivätkä mene lähellekään 10l@200kmh.

Vain puhutko jostain ihan muusta autosta kuin näistä perhekotteroista?

Onpahan kohtuullisen eksoottinen toi jenkkityylinen kulutusyksikkö eli onko se siis mailia/gallona, eikös silloin ton 535i:n kulutus oo silloin 200km/h nopeudessa (noin 124 mph) jotain 21.4 litraa satasella..
 
Huomatkaa yksiköt, kyseessä on MPG US (jenkkiversio), tuo on eri asia kuin engelsmannin gallona.. pääsee joskus sekoittamaan SI-järjestelmään tottuneen kansalaisen. 535i kulutus 18l@200kmh.
 
Meinasit NÄITÄ mittaustuloksia?? Kyseiset mittaukset ovat autobildin eivätkä mene lähellekään 10l@200kmh.

Vain puhutko jostain ihan muusta autosta kuin näistä perhekotteroista?
Puhun juurikin tuosta Alpina D3:sta, joka jo mainittiikin. Tuossa mainitussa Golfissa ja Zafirassa loppuu voima (ja siihen liittyen myös välitykset) kesken ja koneet käy epätaloudellisella alueella 200 km/h tuntumassa. Golfissa ja Zafirassa on myös iso ilmanvastus. Uusi C- ja pian markkinoille tuleva E-klasse tuoreella kahden ahtimen voimin hengittävällä neloskoneella (250 CDI) voisi olla aika hyvä noissa 200 km/h taloudellisuusajoissa.
 
Unohtunut päivittää, eli Saabbi on vaihtunut Ooppeliin. Vectra 2,0i CD -94 kyseessä. Yllättävän hyvin on toiminut, vaikka "asiantuntijoiden" mielestä vanha Opel onkin maailman epäluotettavimpia autoja. Etenkin sähkövarusteiden toimivuus ja kulutus ovat yllättäneet positiivisesti.
 
Muutama kuukausi sitten ostin
Audi A3 Sportbackin (farkku) 2.0TDI DSG-laatikkolla, rattivaihteet. :)
Ylähampaat ei mee ajellessa piiloon ollenkaan. :rock:
(johtuu tosin varmaan siitä että paremmista autoista ei ole pahemmin kokemusta)

Joskus vielä hommaan BMW:n X6:n, se kolmilitranen tuplaturbo TDI. :rock:
 
Muutama kuukausi sitten ostin
Audi A3 Sportbackin

Onko sisämelu sun mielestä miten kova? En ymmärrä miten ton sisämelun määrää haukutaan niin paljon. Oon ajanu vanhaa AaaKolmosta, eikä siinäkään hirveen meluisaa ollu. Mitä mieltä oot ton melun määrästä suhteessa muihin uudehkoihin autoihin? Loistavalta peliltä kuulostaa.

Edit. Miten koneen melu. Kuuleeko sisälle että ajellaan diisselillä?
Pitäis käydä itekkin koeajolla, niin selviäis auton luonne. Nyt on tullu sellanen autokuume, että pitää ehkä keväämmällä tehdä taloudellisesti "tyhmä" päätös. Toi 1.4 TFSI kyl on helvetin mielenkiintonen paketti. Toisaalta seuraavassa autossa minkä ostan niin aivan varmasti on Webasto ja nahkasisusta, niin se vähän nostaa ton Audin hinnan kipurajalle. Jos meinaan lähtee säästölinjalle niin ostan s60 volvon, joku 01-02, 170 hv automaatti.

Edit2. Toisaalta taasen jos haluaa ton 1.4 TFSI:n niin uusi Golf on kyl kova paketti. Sisämelultaan ainakin Audia hiljaisempi. Mutta jotain siinä Audissa on.
 
Onko sisämelu sun mielestä miten kova? En ymmärrä miten ton sisämelun määrää haukutaan niin paljon. Oon ajanu vanhaa AaaKolmosta, eikä siinäkään hirveen meluisaa ollu. Mitä mieltä oot ton melun määrästä suhteessa muihin uudehkoihin autoihin? Loistavalta peliltä kuulostaa.

Taitaa melkein kaikissa farmareissa olla jonkin verran sisämelua, kun peräkontti on samaa tilaa matkustamon kanssa.
En ole oikeastaan pahemmin vertaillut sisämeluja, vaikka olen paljon eri autoilla ajanutkin.
Ainut auto jossa kiinnitti huomiota poikkeuksellisen hiljaiseen matkustamoon, oli Toyota Land Cruiser V8 Deluxe. ovh hinta n. 150 000, tajuttoman kokonen katumaasturimöhkäle, firman tj osti ja on kyllä varsinainen laiva tienpäällä. Tässä linkki
Ja yleensä vähintään radio on autossa päällä, niin eipä sillon ylimääräisiä meluja hirveesti ainakaan tossa mallissa kuulu.
Tosin renkaatkin vaikuttaa tosi paljon, jotkut ulisee niin perkeleesti.

Edit. Miten koneen melu. Kuuleeko sisälle että ajellaan diisselillä?
Pitäis käydä itekkin koeajolla, niin selviäis auton luonne. Nyt on tullu sellanen autokuume, että pitää ehkä keväämmällä tehdä taloudellisesti "tyhmä" päätös. Toi 1.4 TFSI kyl on helvetin mielenkiintonen paketti. Toisaalta seuraavassa autossa minkä ostan niin aivan varmasti on Webasto ja nahkasisusta, niin se vähän nostaa ton Audin hinnan kipurajalle. Jos meinaan lähtee säästölinjalle niin ostan s60 volvon, joku 01-02, 170 hv automaatti.

Kuulee kyllä, varsinkin kun antaa vähän enemmän kenkää. VAG -konsernin dieseleitä on haukuttu rumasta käyntiäänestä, eikä se auton vieressä ollessa hirveen eroottiselta kyllä kuulosta.
Mutta tossakin asiassa taitaa olla ihan "perusauto", kuuluu sen verran kun yleensäkin kuuluu.
Jopa tossa 150 000€:n vaatimattoman miehen BMW:ssä kuulee että diesel on nokkapellin alla.
Älä missään nimessä osta tehtaalta nahkasisustaa, sehän maksaa perkule monta tonnia!
Viet auton ammattilaisen verhoiltavaks, eteen nahat ja taakse tekonahat, hintaa tulee alle tonni.
(annat sen säästyneen pari tonnia vaikka sit mulle hyvästä vinkistä. ;) )


Edit2. Toisaalta taasen jos haluaa ton 1.4 TFSI:n niin uusi Golf on kyl kova paketti. Sisämelultaan ainakin Audia hiljaisempi. Mutta jotain siinä Audissa on.
Mä ainakin tein sellasen periaatepäätöksen koeajojen perusteella että tästä eteen päin en huoli kun BMW:n ja Audin. Ja näistä kahdesta Audilla on enemmän plussia puolellaan.

Toisaalta taas audi on lähes sama kuin VW. Audi muodostaa VAG -konsernin tuloksesta pyöreästi puolet, vaikka sen osuus liikevaihdosta on jotain 25-30%, siitä voi laskea paljonko niissä on merkkilisää hinnassa. (luvut epätarkkoja, muistelisin jostain lukeneeni)
Suurimmat erot on ulko- ja sisätilojen muotoiluissa ja minähän en rumalla autolla aja - siks ei volkkaria, seattia tai skodaa.
 
Tuli eilen ostettua -05 Opel Corsa 1,3CDTI. Onkohan kyseinen peli nyt hyvä vai huono, aika näyttää. Tuosta koneesta olisin kiinnostunut jos jollain kokemusta, onko millainen?
 
Tuohan on Fiatin multijet. Sitkeä työmyyrä joka kyllä on täysin kuollut alakierroksilla mutta puskee urheasti jostain 1700 kierroksesta ylöspäin. Yleisesti ottaen pihin ja kestävän koneen maineessa. Hihnan vaihto on sitten se asia josta ei kannata tinkiä.

-Francoc
 
Edit2. Toisaalta taasen jos haluaa ton 1.4 TFSI:n niin uusi Golf on kyl kova paketti. Sisämelultaan ainakin Audia hiljaisempi. Mutta jotain siinä Audissa on.
Mun mielestä valinta on selvä. Golf on monelta ominaisuudeltaan parempi auto. Viimeistään siinä vaiheessa Audi tippuu vertailusta, kun raksit säätyvän alustan Golfiin. Tämän jälkeenkin rahaa on käytettävissä muihinkin varusteisiin enemmän. Golf kaksoisahdetulla koneella, DSG-laatikolla ja säätyvällä alustalla on sellaista teknistä ylivoimaa tuohon luokkaan, että hankala keksiä yhtään syytä miksi ostaa mitään muuta.

Mä saan kiksit tekniikasta, jos joku toinen saa kiksit niistä neljästä renkaasta keulalla, niin onhan sekin syy tehdä valintansa.
 
VW GOLF V GTI TFSI 2.0 DSG (-05) nahkajakkaroilla ja peruutustutkalla. Vuodenpäivät tolla ajellu ja reilu kymppitonni tullu sinä aikana mittariin. Tulis jo kesä :arvi:

edit: nii ja läppävaihteet toki ratissa
 
MB C280 4Matic Avantgarde vm.06
 

Liitteet

  • 2184415_l_95502538.jpg
    2184415_l_95502538.jpg
    55,3 KB · Katsottu: 228
  • 2184415_l_54983681.jpg
    2184415_l_54983681.jpg
    67,6 KB · Katsottu: 277
Mä ainakin tein sellasen periaatepäätöksen koeajojen perusteella että tästä eteen päin en huoli kun BMW:n ja Audin. Ja näistä kahdesta Audilla on enemmän plussia puolellaan.

Toihan on kun mun suusta :)

Oikeasti jos epäilee Audin eron Volkkariin olevan vain ne rinkulat keulassa, niin kannattaa joskus koeajaa kilpailevat mallit. Itellä ollut A4 ja A3 molemmissa selkeä ero Passattiin ja Golfiin. Toki varustelut merkkaa paljon...
 
Toi Rodneyn mese on kyllä siistin näköinen, vaikken mikään "farkku" ihminen olekkaan. :)

Kiitokset.Kyllähän tuo "Farkuksi" on ihan menevän näköinen ja tilan takia se meillekkin tuli kun noita Seeffereitä rupeaa olemaan jo yksi "paksillinen":D.Tossa kyseisessä yksilössä on onneksi hyvä 3.0l v6 ja neliveto automaatilla niin ei toi "farkku" ominaisuus niin häiritse itseänikään..
 
Toihan on kun mun suusta :)

Oikeasti jos epäilee Audin eron Volkkariin olevan vain ne rinkulat keulassa, niin kannattaa joskus koeajaa kilpailevat mallit. Itellä ollut A4 ja A3 molemmissa selkeä ero Passattiin ja Golfiin. Toki varustelut merkkaa paljon...
Hmm... Aloin tarkemmin miettiin niin uusilla volkkareilla en olekkaan ajellu, onko niissä oikeasti eroa?
Oon suosista jättäny ne välistä, kun mallistossa ei ole yhtäkään nättiä mallia (sorry, VW -miehet).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom