Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm... Aloin tarkemmin miettiin niin uusilla volkkareilla en olekkaan ajellu, onko niissä oikeasti eroa?
Oon suosista jättäny ne välistä, kun mallistossa ei ole yhtäkään nättiä mallia (sorry, VW -miehet).

Jokainen voi itse miettiä miten dramaattisia ne erot ovat, ainakin ajettavuuden osalta kun molemmissa on samat osat ja sama pohjalevy :)

Sisustasta IMO volkkarit on aivan hirveitä, mutta jos ulkonäköasiat unohdetaan niin käytännössä samoja autoja ovat.

Useimmiten ne rinkulat keulalla tuovat eräille henkilöille sen tunteen että preemiumissa istutaan ja muusta ei väliä, audi sen olla pitää.

Tiedän henkilön jolla oli audi, osti bemarin, myi parin kk jälkeen pois ja audi tilalle, koska bemari oli aivan hirveä ajaa. Myös samaa kuullut toisenkin audimiehen suusta. Tämä siis kertoo että kyse on täysin mielipideasioista, ei laadusta, ajettavuudesta jne. Malleissakin on eroja mutta kuskissa ne suurimmat viat ovat..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jokainen voi itse miettiä miten dramaattisia ne erot ovat, ainakin ajettavuuden osalta kun molemmissa on samat osat ja sama pohjalevy :)

Sisustasta IMO volkkarit on aivan hirveitä, mutta jos ulkonäköasiat unohdetaan niin käytännössä samoja autoja ovat.

Nyt vasta tullut versio Golfista ei ole kyllä sisustastakaan hirveää nähnytkään, kannattaa käydä katsomassa. Todella huomattava muutos edelliseen nähden. Samaten, vaikka pohjalevy pysyi samana, tuli ajettavuuteen ja alustan tuntumaan selkeä parannus. Samaten ajomelu hiljeni huomattavasti, joten hiljaisuudessakin taitaa uusi Golf pärjätä nyt A3:lle.
 
E30 Bemmi. Tollanen talvirassi, ens kesäks haussa jotain pientä ja pirteää tuon mopon tilalle.
 
Jokainen voi itse miettiä miten dramaattisia ne erot ovat, ainakin ajettavuuden osalta kun molemmissa on samat osat ja sama pohjalevy :)

Sisustasta IMO volkkarit on aivan hirveitä, mutta jos ulkonäköasiat unohdetaan niin käytännössä samoja autoja ovat.

Useimmiten ne rinkulat keulalla tuovat eräille henkilöille sen tunteen että preemiumissa istutaan ja muusta ei väliä, audi sen olla pitää.

Tiedän henkilön jolla oli audi, osti bemarin, myi parin kk jälkeen pois ja audi tilalle, koska bemari oli aivan hirveä ajaa. Myös samaa kuullut toisenkin audimiehen suusta. Tämä siis kertoo että kyse on täysin mielipideasioista, ei laadusta, ajettavuudesta jne. Malleissakin on eroja mutta kuskissa ne suurimmat viat ovat..

Ero on konsernin sisäisissä merkeissä yllättävänkin suuri, kehoitan koeajamaan. Ajettavuuteen vaikuttaa aika moni muukin asia kuin pohjalevy ja osat. Alustan osat ovat samoilla mitoilla kyllä, mutta niiden ominaisuuksissa on eroja.

Esim. Mk4 Golf ja sen aikainen A3, ero oli hyvinkin suuri Audin hyväksi. Sen premiumin oikeasti huomaa ajettavuudessakin. ( Itselläni oli tuo MK4 Golf)
 
Vw golf 1.8 -97 210tkm ajettu 4-ovinen luottopeli. Ei sähkölaseja tai muuta turhaa ja piakkoin rikkimenevää vaan perustarpeisiin riittävä varustetaso. GL varusteiden mukanaan tuoma metalliväri ja paremmat istuimet, sekä poikkeuksellisen hyvin toiminut paineilma tjsp keskuslukko(ei ole ikinä temppuillut).

1.8 8v moottori jonka voi vielä itse huoltaa. Tekniikka on yksinkertainen ja toimiva sekä riittävän tehokas pienelle korille normaaliin ajoon.

Auto on halpa pitää eli varaosat ovat edullisia, samoin vakuutusmaksut.

Tällä hetkellä pieninä miinuksina pari pientä ruostekukkaa ovien helmoissa, mutta ensikesänä asiaan tulee muutos. Samaten alkuperäinen alusta alkaa tulemaan tiensä päähän tai sanotaanko että alustasarja napakoittaisi huomattavasti ajettavuutta. Pohja olisi samoiten tarkoitus massata tulevaisuutta silmälläpitäen.

Yleisesti auto on hyvä ja vakaa ajaa. Polttoainetalous on myös kohdillaan. Ei sitä oikein näin opiskeliana muuta voi autolta toivoa. Unelma auto itselleni.
 
J
Tiedän henkilön jolla oli audi, osti bemarin, myi parin kk jälkeen pois ja audi tilalle, koska bemari oli aivan hirveä ajaa. Myös samaa kuullut toisenkin audimiehen suusta. Tämä siis kertoo että kyse on täysin mielipideasioista, ei laadusta, ajettavuudesta jne. Malleissakin on eroja mutta kuskissa ne suurimmat viat ovat..


eli mielestäsi audissa ja bemarissa ei ole eroa ajettavuudessa, mallista riippumatta? :hyper:

itsekin pidän paljon enemmän audien ajotuntumasta. mielipideasiahan se on mistä tykkää, mutta ovathan ne nyt erilaisia ajaa.
 
Olis hauska tietää mikä vastaava audi on parempi ajaa kuin vastaavan mallinen bemari...
 
Olisiko A4 vs. 3-sarja mitään..?
Pitkälti nämä ajettavuus jupinatkin on omista mieltymyksistä kiinni, selkeää rajaa on vaikea vetää.
ps. owned
 
Olis hauska tietää mikä vastaava audi on parempi ajaa kuin vastaavan mallinen bemari...
Olisi hauska tietää, mikä Jeesuksen korvike tämä bemari oikeen on. Eihän mikään auto voi olla parempi kuin Bemari!:wtf: Toisen mielestä sporttialusta ei sovi urheilulliseen ajoon, vaan hyppykeppijouset on paremmat, eikä toiset taas halua millään katumaasturia. Autot myydään ihmisille ihmisten tarpeita varten. Jos jonkun ihmisen makuun on Audi parempi ajaa kuin BeMaWi, niin yksilötasolla se riittää varsin hyvin oston perusteeksi. Jos sun hyvin johdattelevan viestin mukaan bemari on huomattavasti parempi ajaa kuin audi, niin se on sun mielipide. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka ei voi ymmärtää muita.
 
Olis hauska tietää mikä vastaava audi on parempi ajaa kuin vastaavan mallinen bemari...

E90 330 xd vs tuorekoppainen Audi A4 3.0TDI quattro tuli koeajettua viime talvena, ja paha noista on kyllä mennä sanomaan kumpi on parempi ajaa. Molemmat erittäin hyviä mutta erilaisia. Takaveto-Bemmi ja etuveto-Audi noista samoista korimalleista on taas helpompi keissi, siinä tapauksessa Bemari vetää pidemmän korren. Näin siis omaan makuun, ajettavuus on melkoisen hankala suure mitattavaksi objektiivisesti.
 
E90 330 xd vs tuorekoppainen Audi A4 3.0TDI quattro tuli koeajettua viime talvena, ja paha noista on kyllä mennä sanomaan kumpi on parempi ajaa. Molemmat erittäin hyviä mutta erilaisia. Takaveto-Bemmi ja etuveto-Audi noista samoista korimalleista on taas helpompi keissi, siinä tapauksessa Bemari vetää pidemmän korren. Näin siis omaan makuun, ajettavuus on melkoisen hankala suure mitattavaksi objektiivisesti.
No jotain tuon tasoista rakentavaa kommenttia hain. On totta että bemarin 3-sarjaa alkaa jo ikä painaa, vaikka siihen vastikään tehtiinkin pieni facelift ja Audi vetää tosiaan pidemmän korren tällä saralla tällä hetkellä, näkeehän sen jo ulkonäöstä. Bemarilla on vielä tuore malli kuitenkin julkistamatta, harmillista etteivät julkaise samaan aikaan uusia mallejaan niin vertailujen tekeminen on hankalaa. Uskon että Bemmi vetää taas pidemmän korren kun seuraava malli tulee.

5-sarjan bemari taas onkin asia erikseen, sehän on parhaista paras ja tulenee aina olemaan.... ;)

Kyllä tänään tuli taas vuoristossa nelikkoa ikävä, harmittaa vietävästi kun ei tullut kytättyä 530xda -mallia kesällä... Joku mimmi ajeli vain ohitse A5 Quattrolla kun meitsi luikasteli paikoillaan parkkiksella.
 
Tuohan on Fiatin multijet. Sitkeä työmyyrä joka kyllä on täysin kuollut alakierroksilla mutta puskee urheasti jostain 1700 kierroksesta ylöspäin. Yleisesti ottaen pihin ja kestävän koneen maineessa. Hihnan vaihto on sitten se asia josta ei kannata tinkiä.

-Francoc

Tuo hihnan vaihto tuos konees onkin hyvä puoli, kun ainoastaan moniura hihna täytyy vaihtaa 150tkm/10vuoden välein. Jakopää on sitten ketjulla.
 
Nyt Volvo s60 2.4T aut. vm-01

Oli perjantai 13. päivä kun kaupat tehtiin, ei ehkä olis pitäny tänään kauppoja tehdä...

Liikkeessä just oltiin papereita tekemässä niin toinen myyjä kävi auton takapenkiltä ottamassa ylimääräisen kesärenkaan pois ja siirsi autoa 50 metriä ja ruttasi sitten meidän volvon siinä matkalla. :eek: Ajoi siinä pihassa alle vuoden vanhan Skodan kylkeen. No Volvosta lamppu ja puskuri solmuun, korjaus ehkä pari viikkoa. Arvatkaa vaan mikä oli fiilis. :evil:

Saatiin sit uudempi sijaisauto alle ja odotellaan että Volvo saadaan kuntoon...
 
Tingi vielä. Perkele kolaroitu auto.

Tuolla periaatteella saisi tinkiä joka toisesta autosta hintaa alas jotka on myynnissä... ihan oikeasti.

Ja toisaalta, nyt vm. 01 auto saa -09 vuoden puskurin ja uuden lampun... eli auto paranee ja arvo nousee :) Aivan samalla tavalla kuin autoa myydessä tehdyt huollot summineen voi plussata suoraan auton hintaan.
 
Tuolla periaatteella saisi tinkiä joka toisesta autosta hintaa alas jotka on myynnissä... ihan oikeasti.

Ja toisaalta, nyt vm. 01 auto saa -09 vuoden puskurin ja uuden lampun... eli auto paranee ja arvo nousee :) Aivan samalla tavalla kuin autoa myydessä tehdyt huollot summineen voi plussata suoraan auton hintaan.


Juu, ja sopivasti ainut kauneusvirhe autossa olikin halkeama ajovalonlasissa kuskin puolella, eli nyt siihen tilalle tulee sopivasti uusi lamppu kokonaisuudessaan. Ja ainakin naarmuton puskuri.

Mutta kyllä oli myyjä hieman vaikeana asiasta, ja tää joka auton ruttasi ei viittiny tulla meille siihen paikanpäälle kertomaan asiasta vaan soitti tälle meidän automyyjälle. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom