Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Ostelin kuukausi sitten auton:
Subaru Impreza GT Turbo WR240 ('00).

Pusi pusi Subaru, pian isi tulee luoksesi ja ajellaan taas dumpin sihautellessa rakkautemme sointuja..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei ihmekkää ku ottaa kiveksiin jos oot menny ostaan 40k€:n skodan.Täytyyhän sitä puollustella!:lol2:
Ja ei tod maksa jarru/iskariremppa noin paljo..Tuohon hintaan vois itekki ruveta tekeen!
Antaa tän asian jo olla ku ei tämä etene. Ei muutaku hyviä kilometrejä skootallasi.:thumbs:

Pakkohan se on antaa kun et mitään käsitä.
 
Kuka puhui kympin skodasta? Uusi 40 tonnin auto ei pudota arvoa juurikaan nopeampaa kuin käytetty samanhintainen. Ja se arvonalennus mitä uudessa häviää säästyy jo kuluvissa osissa. 530 D:n jarrupalat+iskarit+työ=2000 €.

Mikä pakko on käyttää maahantuojan/myyjän merkkihuoltoa? Tuosta hinnasta saa omatoimisuudella (osien hankinta itse ja sopivan korjaamon valinta) varmasti lähes puolet pois. Isossa osassa "alkuperäisvaraosia" on ainakin 100% merkkilisää hinnassa.
 
Mikä pakko on käyttää maahantuojan/myyjän merkkihuoltoa? Tuosta hinnasta saa omatoimisuudella (osien hankinta itse ja sopivan korjaamon valinta) varmasti lähes puolet pois. Isossa osassa "alkuperäisvaraosia" on ainakin 100% merkkilisää hinnassa.

No eihän se mikään pakko ole, tuo oli vain esimerkki siitä että jos ajat käytetyllä autolla niin se maksaa vaikkei mitään "hajoaisikaan". Ei mulla tähän threadiin ollu muuta sanottavaa kuin että uuden auton hankinta voi olla tietyissä olosuhteissa rahallisesti järkevää vaikka samaan hintaan saisi vanhemman ja "paremman" auton. Nämä paremmat autot tuppaavat olemaan kalliita ylläpitää ja arvo laskee lähes samaa tahtia uuteen samanhintaiseen verrattuna.
 
vm 2003 Peugeot 307 xt 2.0l bensa (136hv).
Huoletonta ajoa ollut nyt 10 000km 5kk aikana.
Ostin auton 13 500e:lla ja sillä oli ajettu 119 000km. Juuri tehty suuri 120 000km huolto, joka sisälsi muun muassa nokkahihnan vaihdon. Eli ei itsellä seuraavaan 30 000km aikana "mitään" huollettavaa, ellei ylläreitä löydy matkalla.

Itse jälkihommannut vähän lisävarustetta halavalla :D
Ajotietokone tuli kun vaihdettiin viiksipaketti jossa oli nappi sitä varten = 340e.
Alkuperäinen vakionopeudensäädin tuli, kun heitettiin viiksi paikalleen ja marmoritiski-liikkeessä konffaus. Tyrivät hinnan ja maksoin siitä vain 140e :D :D :D
Vähän poppisvehkeitä vaihdoin myös. Alkuperäinen mankka kun on vähän keijo ja ovikaiuttimet pärisivät kun soitti normaalivoimakkuudella.

Miinuksia
- Melko tuuliherkkä auto. Vähän puuskaa, niin rattia saa puristaa naama punaisena.
- Takalasin pyyhkimen moottori hajosi. Korjautin ja myyjäliike maksoi.
- Pakoputken äänenvaimennin putoaa kohta, kun ripustukset ovat ruostuneet melkein kokonaan poikki. Jotakin pitäis tehdä ennen talvea :D
Käytettyjä pösön 30 000km ajettuja pönttöjä saa tilalle alle 50e:lla romuttamoilta.

Hemmetin tyytyväinen olen autoon. Halpaa huoltamista pösöt ylipäätänsä vielä tuon 30 000km huoltovälin ansiosta. Mutta kyllä tuo 2.0 litrainen bensakone kuluttaa vähän turhan paljon.
Kaikenkaikkiaan jos noin 14 000e hintaan sain 120 000km ajetun juuri suuren huollon läpikäyneen pösön, jossa on nyt kaikki tarpeelliset herkut (ajotietokone, vakionopeudensäädin, ilmastointi, sähkölasit). Olen tyytyväinen.

Jos joku on käytettyä 307 pösöä ostamassa, niin kannattaa käydä koeajamassa
sitten bensakoneista 1.6 ja 2.0 litraiset versiot. Sen jälkeen et 1.6 litraista versiota
huolisi. Se on niin patalaiska vehje, että esim ohitukset saa unohtaa kokonaan.
2.0l kiihtyy 9.8sek nollasta sataan. Ei se mikään supertykki sekään ole, mutta sillä jo ajelee ja ohittelee. Bensakoneiden kulutuksessa ei speksien mukaan ole juurikaan eroa ja keskikulutus onkin speksattu 8.2l/100km tienoille. Oma kulutukseni koko käyttöajalta on itse laskettuna 8.3l/100km.

Sitten on vielä hdi diiselkoneet. Erittäin taloudellisia. Vaikka kuinka polkee, niin kuulemma keskikulutus ei nouse millään yli 5.5l/100km. Mutta ne onkin sitten sellaisia leppoisia. Kiihtyvyys taisi olla 14.5 sekkaa nollasta sataan. Halpaa, mutta onnetonta.


Terveisin nimim.
Eilen 38e työmatkabussikortin hankkinut, koska kolmen viimekuun bensakulut 270e/kk.
 
mb 200d vm.94. Laiskahan tuo on, mutta mikä kiire minulla on(pumppua on tosin hiukan säädetty, että tarvittaessa rekasta pääsee ohi). Auto on myös helvetin hyvä ajettava, meidän kymmenen vuotta uudempi korolla häviää ajo-ominaisuuksissa aivan 100-0. Suoralla tiellä rattiin ei tarvitse paljoa koskea ja tiukemmissakaan mutkissa alusta ei "niiaile", vaikka vakio alusta onkin.

Onneksi tässä autossa (w124) ja etenkin tällä koneella ei ole ajokilometreillä isompaa seksuaallista merkitystä hintaan, joten auton hinnan aleneminen ei pitäisi olla iso ongelma.
 
ens vuoden alkuvuodesta vois koeajaa:

2007_Volvo_S80.jpg


V8 baby!!! ja kuluttaa vähän yli 10:D
 
-87 Opel Omega, farkku. Oon laittanut aika hyvään kuntoon ja ei uskois ikäisekseen :) Viime viikolla kävin koeajaan n. -95vm autoja, eikä yksikään ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin Omega. :D Taitaa jäädä uuden auton hommaaminen siihen saakka, että on varaa tän vuosituhannen vehkeeseen..
 
MB E320 -04, 34 tkm ajettu. Ostettu käytettynä kolmisen viikkoa sitten, 26 500 e kärsin :-/. Edellinen auto oli -89 nissan sunny, luotettava peli :)
 
Saksasta ja tuodaan muuttoautona suomeen aikanaan. Suomessa tuosta pyydetään jotain 55 k tällä hetkellä. Menee jännäksi että joudunko aikanaan maksamaan autoveroa ja arvonlisäveroa. Jos nyt toisin niin tonnin-pari maksaisin.
 
Myin 275tkm ajetun -00 Seat Toledon, ostin -02 48tkm ajetun Toyota Avensiksen.

Käytin itse välirahaa 950e :)
Tyytyväinen järkiostokseen. Ei hieno, ei ripeä, mutta järkevä.

"itseään ei kannattaisi yrittää kusettaa".... :(
 
WATAFAK?
laitoit alle tonniin välirahaa ja sait uudemman melkein 200 000km vähemmän ajetun ja isomman auton :D
Onnea!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom