Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa vaihdettua biiliä, niin laitetaan sekin nyt tänne..
Audi A4 1.8T '95, pitäis varmaan lastu hommaa ens kesäks :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-01 X5 3.0dA löytyy pihasta. Tyylikäs,turvallinen,tehokas ja aivan huippuhyvä ajaa! Henk.koht en tajuu miks jotku ostaa uusia avensiksia/passattia kun samalla rahalla saa käytettyjä AUTOjaki!

Menit maksamaan 40ke kuus vuotta vanhasta käytetystä paskasta!? Tuollahan olis saanut kaksi uutta autoa. :rolleyes:
 
Tänään sain alle uuden auton parin kuukauden jälkeen kun edellinen meni kolarin seurauksena lunastukseen..

Eli pikkuinen Citroen C3 1.4..

Eihän tuolla mitään kisoja voiteta mutta pääasia että pääsee rauhallisesti paikasta A paikkaan B ja ei kuluta liikoja.. :)
 
-01 X5 3.0dA löytyy pihasta. Tyylikäs,turvallinen,tehokas ja aivan huippuhyvä ajaa! Henk.koht en tajuu miks jotku ostaa uusia avensiksia/passattia kun samalla rahalla saa käytettyjä AUTOjaki!

Olisko takuu mitään? Ite ajan 50-60 tkm vuodessa, eikä kiinnosta maksaa ylimääräistä minkäänlaisista remonteista. 6 vuotta vanhan auton kanssa käydään varmasti pajalla kun siihen rullataan 120 tkm.
 
volvolla körötellään :rock:
 
Olisko takuu mitään? Ite ajan 50-60 tkm vuodessa, eikä kiinnosta maksaa ylimääräistä minkäänlaisista remonteista. 6 vuotta vanhan auton kanssa käydään varmasti pajalla kun siihen rullataan 120 tkm.

Bemut on ollut allekirjoittaneella aina kestäviä ja luotettavia,joten toiv tämäkin. Toki pointtisi on hyvä. Itse ajan myös paljon.autolla kelattu nyt 120tkm.
 
Ja kyllähän se maksaa aikalailla hakee uus mondeo,ajaa sillä 120tkm 2-3 vuodes ja kun meet vaihtaan niin siitä luvataan 15k€.. tiedän tunteen.. Aika paljo korjaa vanhaa sillä rahalla jos nyt edes tarvii.
"tervetuloa valintojen maailmaan"
 
Ja kyllähän se maksaa aikalailla hakee uus mondeo,ajaa sillä 120tkm 2-3 vuodes ja kun meet vaihtaan niin siitä luvataan 15k€.. tiedän tunteen.. Aika paljo korjaa vanhaa sillä rahalla jos nyt edes tarvii.
"tervetuloa valintojen maailmaan"

No niinpä niin. Vanhalla ei arvo putoa? Meneppä myymään bemuas kun on 240 tkm lasissa, varmaan on ostajia jonossa. Ja jos on vielä tuontiauto niin merkkiliikkeet ei edes kepillä töki, enkä ihmettele. X5 on niin edullinen korjata ja huoltaa. On aivan pommin varma asia, että jos haluat pitää autos hyvässä ajokunnossa, on 240 tkm:n mennessä siihen vaihdettava nippu kuluvia osia. Ja sitten jos vielä napsahtaa jotain epätodennäköisempää niin kyllä halvaksi tulee.

Ford on huonoimpia valintoja arvonlaskun kannalta, joten ymmärrän kyllä jos et enää ymmärrä uuden auton ostoa. Komea lause... Tuttu vaihtoi 3 vuotta vanhan diesel-avensiksen 134 tuhatta ajettuna uuteen 13 tonnin välillä. Omasta skodasta tarjottiin vaihdossa karvan alle satkun ajettuna 27,5-29 tuhatta (ostohinta varusteineen 36 670). Väliraha oli sitten 11, mutta vaihdoin listahinnalta 3 tonnia kalliimpaan autoon. Ja otin tarjouksen mm. bemuun, en siis kiertäny pelkkiä skoda-liikkeitä.

Kaveri yritti vaihtaa viime keväänä 260 tkm ajettua 530 dA -01, sport-paketilla, webastolla jne. Ja sai etsiä kauppaa joka suostui vaihtoon, vaikka on "suomiauto" ja toinen omistaja. Makso 36 ja vaihtohyvitys 20 tonnia, ajoi sillä siis 130 tkm+remonttia 3000 euroa viimeisen 1/2 vuoden aikana. Remonttia sana on ehkä väärä, sillä autoon vaihdettiin pääasiassa kuluvia osia...

Tokihan käytettyjä saa halvemmalla. Mutta ei 40 tonnin käytetyn ostossa säästä jos auton arvoa lasketaan(esim. bmw vs. avensis), sillä se mikä arvon pudotuksessa säästyy menee remppaan, niitä kuluvia osia on pakko vaihtaa jos ajat autolla 120 tkm. Ja äskeisen kaavan mukaan avensis on jopa aavistuksen parempi valinta rahallisesti.

Kuten sanoit, elämä on täynnä valintoja ja minä valitsen uhraavani seuraavan 120 tkm:n aikana huoltoihin+remontteihin max. 1200 €.

Kaikki edellä kirjoittamani koskee siis yli 50 tuhatta vuodessa ajavia.
 
Kukin tekee niikuin haluaa. Mutta äxiä ei tuu ikinä saamaan ilmaseks mutta pari vuotta vanhoja skodia kyllä. Ja x on parempi ajaa vaikka on jonku vuoden vanhempi.
Harvassa autossa arvo toki nousee mutta mitä sitte..Ei auto ole sijoitus! Uudes aina häviää eniten,toki jos ostat sen kympin skodan niin eihän siinä voi hinta paljoo tippuu.
Kukin tamppaa tyylillään. Itse pidän autoista.
 
No niinpä niin. Vanhalla ei arvo putoa?
Putoaa tietenkin, mutta turha kenenkään väittää etteikö juuri uuden auton kilometrit ja kuukaudet olisi niitä kalleimpia arvonalemisen suhteen. Toki uuden auton ostamisessa on "se" juttu, bränikän biilin ajaminen ekaa kertaa hallista ulos nyt sattuu olemaan yksinkertaisesti sikakivaa. Harmi vaan että se hurmos ei kestä kuin max. viikon. :(
 
Mersu SLK 320 tuli taloon kesäautoksi muutama viikko sitten.
 
smart fortwo, passion. Ollu jo pari vuotta kait... Kiva auto joskin hieman kylmä talvella :thumbs:
 
Itse pidän autoista.

Se on tärkeintä että kukin tykkää siitä biilistä millä ajaa. Pisti vain hetkellisesti sapettamaan tuo avensiskommentti. (en aja avensiksellä :) )

Musta tuollaisissa ökypirsseissä on ideaa silloin kun on massia sen verta että voi ostaa suht uutena ja muutaman kympin menetys ei tunnu missään. Se että tuollaisia alkaa mainostaa jotenkin edullisina ja tai järkevinä hankintoina, onkin sitten... Mulla on saman ikäinen auto josta maksoin kymppitonnin ja ainakin juuri siitä tarjottiin oikein kirjeitse 13te hyvitystä vaihdossa uuteen Kiaan. :D
 
Kukin tekee niikuin haluaa. Mutta äxiä ei tuu ikinä saamaan ilmaseks mutta pari vuotta vanhoja skodia kyllä. Ja x on parempi ajaa vaikka on jonku vuoden vanhempi.
Harvassa autossa arvo toki nousee mutta mitä sitte..Ei auto ole sijoitus! Uudes aina häviää eniten,toki jos ostat sen kympin skodan niin eihän siinä voi hinta paljoo tippuu.
Kukin tamppaa tyylillään. Itse pidän autoista.

Kuka puhui kympin skodasta? Uusi 40 tonnin auto ei pudota arvoa juurikaan nopeampaa kuin käytetty samanhintainen. Ja se arvonalennus mitä uudessa häviää säästyy jo kuluvissa osissa. 530 D:n jarrupalat+iskarit+työ=2000 €.

Mutta kukin tekee niin kuin haluaa. Olinpa itekki vaihtamassa käytettyyn bemuun, mutta kun juttelin 2 työkaverin kanssa jotka oli käytettyä bmw:tä pitäneet päädyin uuteen skodaan. Yksinkertaisesti siksi etten halua ylläriremppoja maksella. Jos ajaisin 15 tuhatta vuodessa olis alla ihan eri peli, eikä todellakaan uusi.
 
Putoaa tietenkin, mutta turha kenenkään väittää etteikö juuri uuden auton kilometrit ja kuukaudet olisi niitä kalleimpia arvonalemisen suhteen. Toki uuden auton ostamisessa on "se" juttu, bränikän biilin ajaminen ekaa kertaa hallista ulos nyt sattuu olemaan yksinkertaisesti sikakivaa. Harmi vaan että se hurmos ei kestä kuin max. viikon. :(

Totta. Lähes auto kuin auto noudattaa seuraavaa kaavaa:

1. vuosi -15% +varusteet (yllättäen Suomessa on pääsääntöisesti vain karvalakkiautoja)
2. vuosi -10%
3. vuosi -10%
jne.

Pudotus on tietty nopeampi jos kilometrejä tulee valtavasti.
 
Mulla oli -02 X5 4.4litran koneella ja täytyy sanoa, että uskomattoman hyvä auto ajaa.
Mieluummin siis 120tkm ajettu X5 kuin vaikka uusi Toyota tai Skoda.
 
530 D:n jarrupalat+iskarit+työ=2000 €.

:offtopic:
SAIRASTA! :curs:
Itsellä Nissan Sunny, iskarit vaihdettiin nyt samalla kuin joku ihme nivel etupäähän, iskarit makso 45e/kpl, nivel 7e, työstä maksoin hitsauksen kanssa 50e yhteensä. Lisäksi vielä chamberin ja kulman säädöt olikohan jotain 35-50e Teboililla.

Onneksi on Nissan vaikka oon tuommoista 530:stä jo pitkään himoinnut... :worship:
 
Kuka puhui kympin skodasta? Uusi 40 tonnin auto ei pudota arvoa juurikaan nopeampaa kuin käytetty samanhintainen. Ja se arvonalennus mitä uudessa häviää säästyy jo kuluvissa osissa. 530 D:n jarrupalat+iskarit+työ=2000 €.

Mutta kukin tekee niin kuin haluaa. Olinpa itekki vaihtamassa käytettyyn bemuun, mutta kun juttelin 2 työkaverin kanssa jotka oli käytettyä bmw:tä pitäneet päädyin uuteen skodaan. Yksinkertaisesti siksi etten halua ylläriremppoja maksella. Jos ajaisin 15 tuhatta vuodessa olis alla ihan eri peli, eikä todellakaan uusi.

No ei ihmekkää ku ottaa kiveksiin jos oot menny ostaan 40k€:n skodan.Täytyyhän sitä puollustella!:lol2:
Ja ei tod maksa jarru/iskariremppa noin paljo..Tuohon hintaan vois itekki ruveta tekeen!
Antaa tän asian jo olla ku ei tämä etene. Ei muutaku hyviä kilometrejä skootallasi.:thumbs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom