Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Tulikohan auton vaihto ajankohtaiseksi?

Vaihdettu.

991s.jpg

On taas motiavaatiota käydä töissä.
 

Liitteet

  • 991s.jpg
    991s.jpg
    39,9 KB · Katsottu: 2 146
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Chrysler Neon 1999. Kolmiportainen automaattilaatikko, joka riittää minulle, vaikka monet halveksuvat. Vapaastihengittävä suora 2 litrainen nelonen. Yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli
neon.jpg

Pieniä sähkövikoja. Aika ohutta kaapelia on Amerikassa käytetty.
Ruostetta ei ole näkyvissä.
Autoa on ilmeisesti käytetty huonossa harjapesukoneessa, kun maalissa ja tuulilasissa naarmuja.

Ajokilometrejä noin 180 000 km.

Tykkään tästä autosta.
 
Chrysler Neon 1999. Kolmiportainen automaattilaatikko, joka riittää minulle, vaikka monet halveksuvat. Vapaastihengittävä suora 2 litrainen nelonen. Yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli
katso liitettä 125110

Pieniä sähkövikoja. Aika ohutta kaapelia on Amerikassa käytetty.
Ruostetta ei ole näkyvissä.
Autoa on ilmeisesti käytetty huonossa harjapesukoneessa, kun maalissa ja tuulilasissa naarmuja.

Ajokilometrejä noin 180 000 km.

Tykkään tästä autosta.

Se on pääasia, että itse tykkää, vaikka kukaan muu ei tykkääkään.
 
Chrysler Neon 1999. Kolmiportainen automaattilaatikko, joka riittää minulle, vaikka monet halveksuvat. Vapaastihengittävä suora 2 litrainen nelonen. Yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli
katso liitettä 125110

Pieniä sähkövikoja. Aika ohutta kaapelia on Amerikassa käytetty.
Ruostetta ei ole näkyvissä.
Autoa on ilmeisesti käytetty huonossa harjapesukoneessa, kun maalissa ja tuulilasissa naarmuja.

Ajokilometrejä noin 180 000 km.

Tykkään tästä autosta.

Toki pääasia, että itse tykkää, mutta oletko ajanut muita autoja?
 
Itellä kanssa tommonen Neoni ja 330d bemarin jälkeen voin sanoa, että vitun halpoja kilometrejä! Eikä tossa rassissa oikein mikään ärsytä, tosin onhan meikällä se uudempi 4-lovinen automaatti.
 
Tuon 650km reissun aikana paloi mm. kaikki sulakkeet (samanlainen ääni kuulu ku vetäis kaulimella kuplamuovia pitkin) ja myöhemmin jätti motarin varteen. Nuo sähköviat on vissiin aika normaaleja.
Kulutti myös kaupunkiajossa yllättävän paljon automaattina.
 
No onneks en oo tommosta maratonireissua heittäny, mut vähän pienemmissä pätkissä kyllä tullu rullailtuu joku lähemmäs 10k tauluun. Takalasin lämmittimistä on vissiin yks johdin poikki, kun ei sula lasi siltä korkeudelta ja vaihteenvalitsimen valo ei toimi (enää edes hakkaamalla).
En oo tarkkaa kaupunkikulutusta mitannu, mut eihän tää mikään ekoauto kieltämättä ole. Yhdistetty kulutus on ollu siinä karvan alle kympin nyt talvella.
 
Toki pääasia, että itse tykkää, mutta oletko ajanut muita autoja?

Pitäisi olla ladalainaamo mistä saa 1200 L:n ajoon pariksi tunniksi. Sellasella kun kävis heittämässä välillä lenkkiä niin oma auto tuntuisi taas hetken aikaa preemiumilta.
 
Pitäisi olla ladalainaamo mistä saa 1200 L:n ajoon pariksi tunniksi. Sellasella kun kävis heittämässä välillä lenkkiä niin oma auto tuntuisi taas hetken aikaa preemiumilta.

Mikäs siinä on vikana? :D Oikein soiva kampe jääradalle. Mukavan lämminkin ainakin -35. Toissa talvena viimeksi ajoin sellaista 140-160 heppasta yksilöä.
 
Kaksi kappaletta V50 Volvoja löytyy. 2011 1,6d manuaali (paremman puolison käytössä) ja 2008 D5 automaatti (itsellä).

Näin kolmen vuoden kokemuksella:

+ Ei ole tielle jättänyt varsinaisesti, kerran kummallakin on päästy nilkuttamalla pajalle
+ Polttoainetalous
+ Penkit

- Tila loppuu kesken, eikä takapenkillä sovi olla normaalipituisen kuskin takana
- Maahantuoja

Moottorikohtaisesti voisin mainita erittäin pienen kulutuseron 110hv manuaalin ja 220hv automaatin välillä, joka on noin 1,1l / 100km. Ylläpitokustannukset onkin sitten käyttövoimamaksun kanssa D5 moottorilla aivan naurettavan kalliit suhteessa.
 
Kaksi kappaletta V50 Volvoja löytyy. 2011 1,6d manuaali (paremman puolison käytössä) ja 2008 D5 automaatti (itsellä).

Näin kolmen vuoden kokemuksella:

+ Ei ole tielle jättänyt varsinaisesti, kerran kummallakin on päästy nilkuttamalla pajalle
+ Polttoainetalous
+ Penkit

- Tila loppuu kesken, eikä takapenkillä sovi olla normaalipituisen kuskin takana
- Maahantuoja

Moottorikohtaisesti voisin mainita erittäin pienen kulutuseron 110hv manuaalin ja 220hv automaatin välillä, joka on noin 1,1l / 100km. Ylläpitokustannukset onkin sitten käyttövoimamaksun kanssa D5 moottorilla aivan naurettavan kalliit suhteessa.

Ja ensi vuonna nousee taas kympeillä!

Mulla oli tommonen 2005-2007 V50 T5 manuaalina joskus. Ihan ripeä peli ja mukava ajaa. Kulutus oli jotain 9-13L/100km koko ajan.
220tkm kohdilla hajos nokka-akseli.
Pienihän se oli, ja kevyt.
 
Ja ensi vuonna nousee taas kympeillä!

Kyllä varmasti nousee, tosin en tarkoittanut kritisoida käyttövoimaveroja sen enempää. Ainoastaan näiden kahden auton todelliset kulutus --> päästöerot on ihan muuta kuin paperilla.

Pikkudieselissä 380€ ja toisessa 680€...

Ilman sen suurempaa vuodatusta, tuntuu vastavirtaan uinnilta jos haluaa pellin alle jonkun muun kuin 1.2l bensaturbon. Mikä loppujenlopuksi kuormittaa ympäristöä enemmän, auton lyhyt elinikä vai hieman suurempi kulutus.

Kaikelle löytyy hintalappu, ja itsehän sitä päättää millä ajaa :)
 
Itellä kanssa tommonen Neoni ja 330d bemarin jälkeen voin sanoa, että vitun halpoja kilometrejä! Eikä tossa rassissa oikein mikään ärsytä, tosin onhan meikällä se uudempi 4-lovinen automaatti.

Tuossa toisen sukupolven Neonissa automaattilaatikon öljy kiertää syylärin sisällä jäähdytettävänä. Ongelma on se, että jos öljynjäähdytinputkisto syöpyy puhki, jäähdytysneste pääsee automaattilaatikkoon ja hajoittaa sen.

Kannattaisi tehdä "ohitusleikkaus", ei Suomen oloissa automaattiöljyn jäähdytystä tarvita.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom