Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Autojen itse ajettavuuteen ei kyllä ole juurikaan tullut mitään mullistuksia enää 30 vuoteen mun mielestä, sen ajettavuuden ympärillä kyllä on paljonkin tapahtunut teknisesti mutta kyllä jo -80 luvun alussa on saanut autoja jotka on ihan yhtä hyviä ajaa kuin näiden viime vuosienkin autot :)

Joo, näinhän se menee. Kyllä se vanhakin voi olla hyvä, kun ei ole niin paljon sitä sähköä sotkemassa asioita mitä uudemmissa on. Sitten nuo vanhemmat on vielä niitä autoja missä ei ole kaikenmaailman avustimet mukana tc, esp jne. humpuukia johon ihmiset luottaa liikaa tänä päivänä.

Niin tai näin, ottaisin millon vaam tuommosen -95 vuotisen kuin 10 vuotta nuoremman "samanlaisen".

Varsinkin ne joilla on tietoa, tai Audi harrastajat on tätä mieltä aika monesti, että vanhempi on parempi. Se V8 ei kuiteskaan ole ihan sama kuin tuo vanha legendaarinen 2.2T 5cyl. joka on mielestäni paras moottori mitä audin tehtaalta on ulos tullut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eka kerta kuulen kun joku luistonestot ja vakautukset humpuukiksi leimaa. Otan minäkin ne radalla pois mut muuten kyllä arvostan kehitystä tällä saralla

Aika paljon näyttää, että porukka luottaa noihin tuolla tienpäällä. Sen mitä havannoinut niin aika moni ajelee kuiteskin liian lujaa riippumatta kelistä kuiteskaan tajuamatta/sisäistämättä mitä sitten tapahtuu, kun se elektroniikka jostain syystä ei enää voikaan korjata (kumota fysiikan lakia) vaikka mutkaan ajamista ja sit pöheikössä soi. Tai muuten vain tulee jotain vikaa, että elektroniikka onkin jostain erinäisestä syystä pois pelistä. Mikäli jostain syystä menee vaikka absit pois päältä vian takia jne. Suurimmalla osalla vois nopeus pudota vaikkapa huonolla kelillä ajettaessa ihan syystä, kun ei tule sitä liikaa turvallisuuden tunnetta, että kyllä se elektroniikka hoitaa. Tämän takia pidän huonona asiana. Katoo se ns. perstuntuma siihen mitä on ajaa ilman apuja, jos näin vaikka jostain kumman syystä kävisi tien päällä.
 
Pieni sarkasmi tuntuis olevan messissä tuossa. Mikäli tarkoitus oli heittää pientä kuittia ku auto nyt sattuu olemaan vanha niin olet koskaan kuullut, kun auton alustaan panostetaan ja päivitetään rahallisesti ei sillä ole mitään tekemistä vanhan ja väsyneen kanssa ;) Onhan noita kaikenmosia muitakin autoja tullu ajettua kuin vain omia, että siltä pohjalta mennään.
Ei todellakaan ollut sarkasmia!
Jos valintana ois ajoon tuollainen Audi tai kymmenen vuotta nuorempi Corolla, niin kyllä Corolla jäisi ottamatta.
 
Entä vanha audi tai uusi audi? :rolleyes:
Tai vanha toitsku vs uusi?
 
Ei todellakaan ollut sarkasmia!
Jos valintana ois ajoon tuollainen Audi tai kymmenen vuotta nuorempi Corolla, niin kyllä Corolla jäisi ottamatta.

Oolrait tämä selkee! Hyvä, että jollain muullakin on ymmärrystä minkä takia tälläisiä autoja hankitaan.

Entä vanha audi tai uusi audi? :rolleyes:
Tai vanha toitsku vs uusi?

Audissa suurelta osin vanha, mutta ainut mikä uudemmista voisi käydä olisi RS6 biturbo. Tojotassa vanhat ja niitäkin vain muutamat kuten Toyota Corolla GT AE86 tai Toyota Supra MKIV TT manuaalina. Tuo MR2 ei jostain syystä ollu sopiva auto itelle.
 
Joo, näinhän se menee. Kyllä se vanhakin voi olla hyvä, kun ei ole niin paljon sitä sähköä sotkemassa asioita mitä uudemmissa on. Sitten nuo vanhemmat on vielä niitä autoja missä ei ole kaikenmaailman avustimet mukana tc, esp jne. humpuukia johon ihmiset luottaa liikaa tänä päivänä.



Varsinkin ne joilla on tietoa, tai Audi harrastajat on tätä mieltä aika monesti, että vanhempi on parempi. Se V8 ei kuiteskaan ole ihan sama kuin tuo vanha legendaarinen 2.2T 5cyl. joka on mielestäni paras moottori mitä audin tehtaalta on ulos tullut.

Kyllähän vanhemmissakin esimerkiksi audeissa on ihan tarpeeksi noita turvallisuusvarusteita jo 90-lukulaisissa. Hyvä puoli niissä vanhoissa vielä se että ne ovat yksinkertaisia on/off tyylisiä (esim. esp)

Nykyautoissa on niin paljon turhaa elektroniikkaa että alkaa mennä jo yli.
 
MB E320T CDI avantgarde vuosimalli 2002. Hieman ohjelmaa muutettu, heppoja pitäs olla noin 250 ja vääntöjä reilu 600nm. Tosi mahtava auto ajaa ja ei oo ihan niin perus väyrysen näköinen. Melkein kaikki herkut löytyy mitä tuohon aikaan nuihin on saanut.
 
MB E320T CDI avantgarde vuosimalli 2002. Hieman ohjelmaa muutettu, heppoja pitäs olla noin 250 ja vääntöjä reilu 600nm. Tosi mahtava auto ajaa ja ei oo ihan niin perus väyrysen näköinen. Melkein kaikki herkut löytyy mitä tuohon aikaan nuihin on saanut.

Itse kävin eilen samaa laatua, paitsi C- sarjalaisen (tilantarve vähäinen). C W203 320CDI. Lastu on joo tuossakin, ei ole tehoista käryä eikä sinänsä kiinnostakaan, mutta kokeilin lyödä pitkällä suoralla nilkan suoraksi ja kyllähän se aika hätäiseen sinne kahteen markkaan hyppää :D Kulutuskin oli tosi inhimillinen.
 
Aika paljon näyttää, että porukka luottaa noihin tuolla tienpäällä. Sen mitä havannoinut niin aika moni ajelee kuiteskin liian lujaa riippumatta kelistä kuiteskaan tajuamatta/sisäistämättä mitä sitten tapahtuu, kun se elektroniikka jostain syystä ei enää voikaan korjata (kumota fysiikan lakia) vaikka mutkaan ajamista ja sit pöheikössä soi. Tai muuten vain tulee jotain vikaa, että elektroniikka onkin jostain erinäisestä syystä pois pelistä. Mikäli jostain syystä menee vaikka absit pois päältä vian takia jne. Suurimmalla osalla vois nopeus pudota vaikkapa huonolla kelillä ajettaessa ihan syystä, kun ei tule sitä liikaa turvallisuuden tunnetta, että kyllä se elektroniikka hoitaa. Tämän takia pidän huonona asiana. Katoo se ns. perstuntuma siihen mitä on ajaa ilman apuja, jos näin vaikka jostain kumman syystä kävisi tien päällä.

Juuh yhdyn joihinkin kohtiin, MUTTA noita onnettomuuksiahan on tilastoitu vallan perhanan hyvin.. Ja on todettu että esim: suistumisonnettomuudet vähenisivät tyyliin 30-50% jos kaikki ajaisivat autoilla jossa on nykyaikaiset ajonvakautus järjestelmät.. Suistumisnopeuksissa oli myös isoja eroja nykyautoilla ajonvakautus toiminnassa tai ilman, summasummarum nykyautolla voi painaa siinä loskassa jopa huomattavan paljon kovempaa turvallisesti kuin autolla jossa ei kyseisiä järjestelmiä ole.

Suomi myös johtaa pohjoismaiden tilastoa kolareissa ja suistumisonnettomuuksissa ajettua tkm kohti joka johtuu puhtaasti siitä että tilastoa sotkee Suomen vanhahko autokanta,
 
Audi%20A1.png


A1 2011 compact coupe 1.4t Tsfi
 
Hitusen hämäävä viesti. :) Sain ensin sen käsityksen, että kesäkulkineena on S202 Mersu ja raavin vähän aikaa päätäni, että ei toi kuva kyllä "ihan" näytä C-sarjan Mersulta. :jahas:

Joo ensimmäinen yövuoro ja tulee kirjoitettua ihan mitä sattuu :D
Siis kesäkulkineena Ford Fairlane 500 64vm. Suomiauto ja vanha taksi.
 
Joo ensimmäinen yövuoro ja tulee kirjoitettua ihan mitä sattuu :D
Siis kesäkulkineena Ford Fairlane 500 64vm. Suomiauto ja vanha taksi.

Hienossa kunnossa näyttäisi olevan, suomihistoria tekee lisäarvoa.

Itselläni oli joskus -64 t-bird, onko näissä Fairlaneissa sama tekniikka? (390+Drive'o'matic)
 
Hienossa kunnossa näyttäisi olevan, suomihistoria tekee lisäarvoa.

Itselläni oli joskus -64 t-bird, onko näissä Fairlaneissa sama tekniikka? (390+Drive'o'matic)

Alunperin ollut 260+cruise o matic mutta tällä hetkellä piristetty 302 ja vahvistettu c4 shiftkitillä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom