Kirjoitetaan nyt vähän enemmän tarinaa kun auto on muutaman päivän ollut ja uusia kuviakin tullut otettua.
Edellinen Motorsportti, e36 M3 tuli myytyä viime talvena ja tilalle tuli C-sarjan Mercedes vuodelta -08. Tämän Mersun piti palvella monta vuotta eteenpäin, mutta niin kävi, että kyllästyin siihen hyvin nopeasti. Hieno ja mukava auto, mutta samalla niin harmaa ja tylsä. Paluu BMW:hen oli päätetty.
Vaihtoehtoina olivat 335i, 135i, e39 M5 tai e46 M3, joista vaihtoehdot lopulta karsiutuivat kahteen. M5 tai M3 oli saatava.
Hyvin äkkiä valinta oli selvä ja netistä tuli katseltua e46 M3:sia. Nimimerkki TSI:n avoa kävin katsomassa ja koeajamassa, mutta budjettini rajoitti tämän hankintaa. Erittäin upea avo kylläkin!
Selailtua tuli sekä, Nettiautoa, Mobilea ja Blockettia muutaman viikon verran. Sitten muistin, että Nettiautossa oli aiemmin ollut myynnissä varsin siistin näköinen ja hyvällä maulla paranneltu M3:n, mutta sittemmin poistunut myynnistä. Soitin kuitenkin omistajalle ja selvisi, että auto on vielä tallella, ilmoitus vain vanhentunut.
Viime perjantaina otin junan Tampereelta ja lompakossa oli vain menolippu. Tarkoituksena oli tulla ajaen kotiin. Auto oli kuvien ja myynti-ilmoituksen mukainen, joten tilisiirto verkkopankissa ja kaupat autosta oli tehty.
Auto on vuoden 2002 e46 M3 suomi-auto, väriltään Topasblau Metallic ja kilometrejä takana 177 tkm. Ajomäärä ei pelottanut, koska paljon oli autoa matkan varrella huollettu, korjattu ja paranneltu. Sisustana musta nahkasisusta, joka ei kuskin sivutuen erittäin vähäistä kulumaa lukuun ottamatta uutta häpeä. Sisustasta kuvia myöhemmin.
Varustelistaa en ole vielä hommannut, joten niistä myöhemmin. Vaikka onkin suomesta uutena ostettu, näilläkin varusteilla pärjää
Tässä listaus asioista, joita on tehty edellisen omistajan toimesta.
- M3 CSL etupuskuri
- M3 CSL takaluukku (OEM)
- M3 CSL takadiffuusori
- M3 CSL Alcantara ratti
- M3 CSL 19" vanteet
- Vorsteiner VRS hiilikuituinen konepelti
- Katto teipattu 3M teipillä kiiltävän mustaksi
- Tarox etujarrut 356x32mm,n 10 mäntäisellä billet satulalla
- Jarruletkut teräspunosta
- Sachs Race Engineering -kytkin+asetelma
- Bilstein PSS10 Coilover alusta
- Eibach vakaajat
- Ground Control säädettävät "koiranluut" uniball päillä
- Vorshlag Racing camber/caster plates
- Powerflex puslat
- Rogue Engineering vaihteiston kiinnityspuslat
- eVolven Softa + Alpha-N, nopeudenrajoitin poistettu
- Evosport pulley kit
- RPI scooppi
- AFE –imuputkisto
- Eisenmann sport –takavaimennin
- Short shifter
- Clutch delay valve poistettu +säädettävä Clutch stop
Paljon muutakin laitettu, mutta tässä tärkeimmät ajoon vaikuttavat muutokset.
Auto tulee täysin kesäkäyttöön ja myös ratoja olisi ensi kesänä tarkoitus kiertää. Talven aikana vaihdetaan kiertokankien laakerit, uusitaan tuulilasi, korjautetaan mittariston pikselit ja laitetaan ovien alareunat kuntoon (ruostuneet hieman saumoista, kuten e46:ssa usein). Muutenkin auto käydään läpi ja valmistellaan ensi kesää varten :D Ylimääräinen ”laturi” tulossa, mutta ei todennäköisesti vielä ensi kesäksi.
Ja nyt muutamia kuvia ulkokuoresta.