Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Miltä tuntuu Vagina Vulvan jälkeen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käyttöautona MB W211 CDI Avantgarde, 550tkm. (Mallikuva)

MERCEDESBENZE-Klasse-medium-334_7.jpg


Harrasteena MB W140 S600, 55tkm.
 
Alkaa olee mersussa jo kilometrit kohdallaan. Onko toi ollut sulla kauankin, miten on pelittänyt esim. 350-550tkm?

Näitä mersuja on ollut useampikin, naurettavan vähän ongelmia. Tämä nykyinen ollut noin 4 kuukautta ja reipas 40tkm, ei vikoja toistaiseksi. Autossa myös alkuperäinen korjaamaton automaattilaatikko, samoin kuin perä ym. Koneen jakoketjukin ensimmäinen menossa, ei venymistä/kulumaa. Myös kaikki tekniikka ja varusteet luonnollisesti pelaavat oikein.

Ei näissä yleensä mitään kuluvaa osaa erikoisempaa. Kilometreillä ei juuri ole väliä vikatiheyteen, oman kokemuksen perusteella vähiten vikoja on asettunut aikavälille 500-800tkm. Tätä edeltäneen W210-korimallin myin pois 650tkm ajettuna vaihtaessani uudempaan.

Koneet kestävät kyllä älyttömiä määriä kilometrejä, myös nämä uudemmat CDI:t.
 
Se oli vasta ensimmäinen, seuraavan 20tkm sisään hajoaa 3 muuta, ominaisuus tuossa 170hp piezosuutin pumpparissa:) Nimim. omassa ex-autossa kaikki vaihdettu 140tkm mennessä ja eipä taida olla yhtään 200tkm ajettua jossa ei olisi kaikkia suuttimia vaihdettu. DPF maksaa vain puolet siitä mitä kaikkien suuttimien vaihtaminen :)

Hep! Mulla on Passatissa vasta kolme neljästä vaihdettu ja mittarissa 211 tkm. Kaksi ensimmäistä meni aika lähellä 140 tkm ja kolmas parinsadantuhannen paikkeilla. Kerran vielä jää matka kesken. Toivottavasti ei satu kovat pakkaset kohdalle.

DPF:stä voi sanoa sen verran, että ei taida paskempaa laitetta olla autossa. Etenkin talvella tuo on kauhea ajettava, kun suodattimen puhdistus käynnistyy vähän väliä polton jäädessä vajaaksi. Itse tein tässä kuukausi takaperin liikkeen, joka on ainakin vielä osoittautunut erittäin hyväksi. Poistatin autosta koko mötikän ja sen jälkeen on auto toiminut ensimmäistä kertaa niin kuin se varmasti on suunniteltu. Suodattimen poisto oli noin 900 €, mutta uuden vaihto olisi käsittääkseni maksanut jotain 1500 €. Lisäksi polttoaineen kulutus on tippunut melkein 0,5 litraa.
 
Kyllähän uusi auto jämäkältä tuntuu 120tkm ajettuun verrattuna... Vähän toki taas opettelua bensakoneeseen diisselin jälkeen ja "automaattiin". Mutta ihan rivakalta tuo tuntuu 122heppaseksi.
Ei taida tulla V50 ikävä, varsinkaan kun tuossa Golfissa on tuo DSG vaihteisto.
Eikös se DSG ole 6 lovinen?
 
7 lovinen on tuossa ja vielä ratissa vaihtosiivet. :) Mutta katsotaan sitten fiiliksiä kun golffilla oon rullannu samat 120tkm tai jos vaikka vaihtais jo ~90tkm kohdalla...
Pystyykö noilla rattivaihteella vaihtamaan missä tilassa vaan?
Esim automaatti tilassa.
 
joo tiedän kyllä on mikä on hiukkassuodatin, ihmettelin vaan tota hintaa tosta DPF:n pois ottamisesta :)
 
Ei taida tulla V50 ikävä, varsinkaan kun tuossa Golfissa on tuo DSG vaihteisto.
Eikös se DSG ole 6 lovinen?
Katotaan tuota sitten kun DSG porsii :D
Uus golffi on kyllä ihan kiva ajeltava, kunhan ei ole se pikkudiiseli.
 
1.6TDI DSG octavia on ihan sopiva käyttöauto ja kulkupuolikin riittää niin pitkälle että kortista pääsee eroon motarilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom