Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä hetkellä Seat cordoba vario 1.9SDI paku työmatka kulkineena
Ja harrasteena audi urS4 2.2t ~350hv
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tommonen..



edit. Ja yllättäen ihan vituiks toi kuvan lisäys. No ei voi mitään, kun ei osaa, niin ei osaa...



edit2. aukeiskohan toi toinen vähän fiksumman kokosena... Ja sori jos menee sotkuseks, meitsi ei oikee hallitse näitä juttuja. :D
 
Vittu ku mä olin 21v, niin mulla ei ollut edes autoa, saati varaa semmoiseen. Sit kun sain ekan auton, niin se oli kuppanen Carina. Ei edelleenkään ole tommoista kiesiä pihassa, vittu mitä mä teen väärin?

Mulla on käyny kaamee munkki tolla työrintamalla. Kyllähän se sunkin nykynen kiesis on aika hemmetin jees!
 
No joo, voishan tommoisen toki laittaa, mut että 21v olis tommoisen omannut. Paitti ettei kamat mahtuis perään tossa kiesis. Oon miettinyt monasti minkälainen olis alla jos ei tarttis mennä mihinkään hankalampiin paikkoihin ja roudaa perässä paria kuutiota laitteita. Verottaja tässä pahin hidaste on, vie vittu kaiken.
 
Kyllähän se rakas verokarhu tosiaan kovasti yrittää parhaansa että ei jäis mitään muuta kuin työn ilo. Ja toi autohan on tosiaan mun firman nimissä. Jos tarttis ihan omilla rahoilla ostella auto ja ylläpitää sitä niin kyllä sen hinta ois varmaan max 10% ton hinnasta.
 
Mua edelleen kiinnostaa... onko toi liisari vai firman oikealla rahalla ostama?
 
Ihan on oikealla rahalla ostettu, alle puolet velkaa ja se maksettu 10kk päästä veks. Mulla oli ennen tota se aikasempi koppanen ja sen riipasin käteisellä, niin siitä sai ihan kivan käsirahan tohon.
 
Toi Tikru19 kuva ei tee oikeutta tolle autolle. Livenähän toi on pirun siisti. En ole juuri kyseistä yksilöä nähnyt, mutta yleisesti.



Tolla on nyt menty pari kuukautta.
 
Toi Tikru19 kuva ei tee oikeutta tolle autolle. Livenähän toi on pirun siisti. En ole juuri kyseistä yksilöä nähnyt, mutta yleisesti.

Joo meitsi ei ole ihan taitavimmasta päästä ton kameran kanssa :D Melkolailla virheetön yksilö on kyllä, kilsojakin vasta 30k joten eipä se pahasti ole ehtinyt kulumaan :)

Komee kiesi sullakin!
 
Tänään tulikin sitten puuhasteltua auton parissa melkein koko päivä. Iltäpäivällä asentelin eilen saapuneet osat eli Airaid CAI:n ja Bama tunen ja iltasella pesin auton. Nuo osat sai itse suht helpolla asennettua, vaikka muutamaan otteseen meinasi hermot mennäkin tuon CAI:n kanssa. Näin mekaniikkasuunnittelijan näkökulmasta muutamat kokoonpanon vaiheet olivat todella huonosti suunniteltuja ja en ainakaan itse olisi ylpeä, jos samanlaisia ratkaisuja olisin tehnyt. Lopulta kun osat sai kasaan ja paikoilleen, niin kaikki istuivat todella nätisti auton konehuoneeseen. Viimeistely oli siis ensiluokkaista CAI:n osalta. Tuon tunen asennus ei nyt juuri helpompaa olisi voinut olla. Töpseli autoon kiinni ja muutamia nappien paineluja ja sitten vain odottamaan, että laite lataa auton vakiosoftan ensin itseensä ja sen jälkeen lataa autoon valitun softan. CAI:n asennuksessa meni aikaa näin ensikertalaisena reilu pari tuntia ja softan asennuksessa ehkä noin 15 minuuttia. Toistamiseen jos homman tekisin, niin aikaa menisi varmaan alle puolet tuosta. Pakko kyllä myöntää, että softan asennuksen aikana ja ennen auton starttausta hiukan jännitti, miten tässä nyt oikein käy. Kaikki onneksi meni kuin pitikin ja softa asentui kiltisti ja autokin kävi tyhjäkäynnillä oikein nätisti asennuksen jälkeen.

Alla muutamia kuvia asennuksen jälkeen. Tuo itse filtteri on muuten aika järkyttävän iso. Livenä huomattavasti suurempi kuin itse olisin kuvista kuvitellut. Aika likainen/pölyinen tuo konehuone noissa kuvissa. Tänään siivosin konehuoneen pesun yhteydessä, mutta valitettavasti kuvat otettiin ennen sitä. Itse tässä vielä mietin pitäisikö nuo Airaidin tarrat nykäistä hiiteen tuosta CAI:n osista, mielipiteitä?



Sitten itse tärkeimpään asiaan eli fiiliksiin asennuksen jälkeen ajossa. Asensin siis tuon 93 oktaanisen race-tunen, joka on noista kolmesta (93 street, 93 performance ja 93 race) saadusta tunesta kaikista ärhäkin. Alkumetreillä auto ei tuntunut juurikaan erilaiselta, mitä nyt moottori piti hiukan kovempaa ääntä kuten myös pakoäänet. 2500 kierrokseen asti auto tuntuu suht samalta kuin vakio, hiukan enemmän siellä taitaa olla vääntöä, mutta ei kuitenkaan niin merkittävästi, että perstuntumalta voisi puhua merkittävästä erosta. Mutta sitten alkaa tapahtua, kun kierrokset nostaa yli 3000. Auto on kuin aivan toinen auto ja moottori uhkuu ja karjuu voimaa huomattavasti enemmän. 4000 kierroksesta alkaen auto vetää aivan järkyttävällä voimalla aina rajoittimelle asti. Perstuntumalta ero on todella huomattava 3000-6000 kierroksen välillä. Itse voisin veikkailla, että tehoa löytyisi tuolta alueelta ehkä 30-40 heppaa enemmän ja vääntöä noin 40-50 Nm. Kierrosrajoittimen tuntumassa eroa ei tuntuisi olevan niin paljoa. Pikkaisen pirteämmin auto toki käy sielläkin. Kaiken kaikkiaan pakoäänet ja etenkin moottorin karjunta on selkeästi kovempaa reilun 3000 kierroksen jälkeen ja auton kaasuvaste on huomattavasti nopeampi kuin vakion. Monet ovat kirjoittaneet, että manuaalilla tunella saatavat erot eivät ole niin suuria kuin automaatilla, mutta kyllä ainakin itse huomasin eron selkeästi. Automaatilla eron huomaa toki varmasti vieläkin selkeämmin. Kaiken kaikkiaan olen ainakin ensimmäisten mailien jälkeen todella tyytyväinen sijoitukseen ja rahoille tuntui saavan hyvin vastinetta. Halvin ja helpoin tapa tuo ehdottomasti onkin lisätä tehoa ja vääntöä tähän uuteen koneeseen. Toivotaan, ettei ongelmia ilmene pidemmässäkään juoksussa.

Nyt pitääkin sitten alkaa taas varailemaan aikaa dynotukseen ja katsoa oliko noista päivityksistä oikeasti mitään hyötyä vaiko pelkkää kuvitelmaa :) Sen verran pitää kuitenkin odotella, että nämä kaikista kuumimmat kelit hiukan helpottaa, kun päivisin mittari näyttää yli 100F.
 
Aiemmin tässä ketjussa esiintynyt 911 Carrerani vaihtui tänä kesänä pari vuotta uudempaan 911 Turboon. Molemmat kantavat nimeä 911 vaikka autoissa ei ole mitään muuta samaa kuin toisiaan muistuttava ulkonäkö. Upgradessa Carrerasta Turboon tulee mm. kaksi turboa, kaksi välijäähdytintä, valtavat brembon jarrut, leveämpi raideväli, 4WD, widebody, jäpäkämpi alusta, full leather interior, PSM vakiona, 420hp, 560Nm, 4.2 sek 0 - 100 km/h, huiput 304 km/h sekä käsittämätön virityspotentiaali jossa mm. pelkästään ECU:n softan flashillä tulee 480 hp ja 640 Nm. Ja sitten aletaan mennä 0 - 100 km/h jo alle neljä sek.

Jos joku nopeista autoista kiinnostunut ei ole ajanut sellaisella, mutta omaa kokemusta modernista 600 -kuutioisesta + 120 hp sporttiprätkästä, niin kiihtyvyyden tunne 911 turbossa on samanlainen. Viisari nousee + 200 km/h täysin apinan raivolla, 911 turbo tosin kiihtyy vielä tuntuvasti +250 km/h vaudissa.

20110806-_DSC0581.jpg

20110806-_DSC0576.jpg

20110806-_DSC0574.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom