Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Noh, kyllä se ainakin näin "premium-merkkeihin" tottuneena itseäni häiritsee se että auto on kindermunan tuntuinen sisältä. Yksilö johon tutustuin oli tuota vanhempaa "korimallia" ja siinä sisusta kyllä on kerrassaan perseestä vrt. tohon Pokkuksen autoon joka onkin sitten jo mielestäni erittäin asiallisen näköinen. Tein siinä virheen että leimasin nämä 2010 ja uudemmat samalla leimalla mitkä vanhemmat ovat ansainneet, uusi +400hp malli tosiaan näytti pärjäävän komeasti E92 M3:selle, mikäli oikein käsitin niin vanhemmalla mallilla tuollainen M3 pyyhkii lattiaa?

Mutta joo, kakkosautoahan tässä vaihtelemassa olinkin eli sinänsä siinä voisikin kestää enemmän muovia kuin ykkös- tai vaimon autossa. STI/Evo-voisikin suorituskykynsä vuoksi innostaa mutta en käytä lippistä joten jätän väliin.
Laitetaan hiukan lähihistoriaa tuon Mussen osalta että porukka tajuaa mistä puhutaan:
Vuosimallia 2010 olevat Mustangit saivat suuren uudistuksen ulkoasuun ja sisutukseen. Moottorit ja voimansiirto pysivät silti tässä vuosimallissa entisellään. Vuoden 2005-2009 mallit oli taas ulkoisesti ja sisutuksellisesti tuota vanhaa “karumpaa” mallia. Vuonna 2011 auto pysyi ulkoisesti ja sisustuksellisesti lähes identtisenä 2010 malliin verrattuna, mutta koko moottorivalikoima ja voimansiirto uusittiin kertaheitolla. Vuoden 2005-2010 V6 (4.0L) koneet tarjosivat vain ~200hp ja V8 (4.6L) tarjosi ~315hp. Autot on varustettu 5-vaihteisella manuaalilla tai automaatilla. Vuoden 2011 ja 2012 malleissa on uudet V6 (3.7L, 305hp) ja V8 (5.0L, 412hp) koneet, jotka on varustettu uusilla 6-vaihteisilla manuaali- tai automaattilaatikoilla. Myös alustan osalta tama uusi malli on iso harppaus parempaan, tai näin olen ainakin lukenut.

Olit siis ihan oikeassa. Tuo 2011 V8 ja uudemmat mallit pärjäävät E92 M3:lle suht hyvin, mutta vanhemmilla malleilla ei taida olla juuri jakoa tuossa kisassa. Uudessakin mallissa tosin pitää ruksia muutama tehdaslisävaruste mukaan, jotta M3:n perässä pysyy tai ainakin tekee sen helpommaksi :) Nämä ovat Brembon jarrupaketti ja 3.73 perävälitys. Omassa on nuo kumpikin ja maksoi vajaa 2000$ extraa. Jarrupaketissa tosin tuli muutakin kuin pelkät jarrut (mm. isommat vanteet, paremmat renkaat, parempi alusta), joten se olisi kannattanut ruksia jo melkein ilman parempia jarrujakin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosiaan tuo pokkuksen kulkine on jo tyylikkään näköinen sisältä(kin). Nykyään jo joka merkiltä odotetaan jonkinlaista laatua sisustassakin.

STI/Evo-voisikin suorituskykynsä vuoksi innostaa mutta en käytä lippistä joten jätän väliin.

Enpä käytä juuri minäkään ja silti mennään Evolla erittäin tyytyväisenä(ei tosin enää pitkään). :D ;)
 
Suomessa ja euroopassa se ei siltä tunnu, mutta amerikan maalla jos haluaa sporttia per dollari niin mustang on täysin lyömätön. Jos ei usko niin www.kbb.com ja käy ihmetteleen kärryjen hintoja meren toisella puolella. Mustang gt:n saa taskurahalla. Sen perään löytyy dodge chargerin srt mallia ja siitä vähän lisää rahaa niin saa bmw.n 335i:ta.
 
Suomessa ja euroopassa se ei siltä tunnu, mutta amerikan maalla jos haluaa sporttia per dollari niin mustang on täysin lyömätön. Jos ei usko niin www.kbb.com ja käy ihmetteleen kärryjen hintoja meren toisella puolella. Mustang gt:n saa taskurahalla. Sen perään löytyy dodge chargerin srt mallia ja siitä vähän lisää rahaa niin saa bmw.n 335i:ta.

Tuo boldattu nimenomaan oli se päällimmäisin syy oman ostoon. Aikalailla kaikki muu unohdettiin ostoa miettiessä :) Uusi Camaro pääsee tuossa aika lähelle ja lähinnä näiden kahden auton välillä mietin kumpi kannattaisi hommata.
 
STI/Evo-voisikin suorituskykynsä vuoksi innostaa mutta en käytä lippistä joten jätän väliin.
Lippiksellä harvoin itsekään päätä peitän vaikka tukka tuntuu harventuvan jo hyvää vauhtia, mutta tollanen "siipilelu" kyllä sopii yhä omaan käteen hienosti iästä huolimatta. Ainoat valitukset toistaiseksi tulee perheen naisväeltä, 11v-tytärtä nolottaa kun iskällä on pörisevä teiniauto eikä mersua/volvoa/audia/bemaria niinku muilla isillä, eikä jaloistakaan edes löydy mustia miesnahkakenkiä. :D
 
Ajellaan välillä eikä vaan kinata..auto tykkää kun sillä ajetaan. Hallissa oli tänään nopeusajot, piti käydä vaihteeksi autollakin, eihän nuo vakionelipyöräiset kulje mihinkään.. 242km/h @ 1mile

_smaller.jpg
 
Vanhempikoppanen S80 vaihtui viime viikolla Mercedes-Benz E w211 aut. 270CDI-malliseen peliin. Päivääkään en vaihtais pois, on kyllä mainio auto. Kuvia laitan jossain vaiheessa, kun ehdin. Ruotsalaisesta pappamallista saksalaiseen pappamalliin... oli miten oli, niin tuo w211 on kyllä silti freshimmän näkönen kiesi, kuin vanhempi S80, joka nyt jälkeenpäin mietittynä muistuttaa enemmän jotain jenkkiautoa sekä ulkonäöltään, että ajettavuudeltaankin. Mutta oli Volvossa toki paljon hyvääkin, ei siinä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Oli muuten just muutama päivä sitten juttua lehdessä, että noita aletaan myymään Suomessakin. Hinnat alkaen V6-mallille 58000 euroa. Sama jenkeissä 22000 paikallista. LOL.

Tää Mustangien myynnin aloittaminen on ihan vitsi. Joka puolella puhutaan virallisen maahantuonnin aloittamisesta. Totuus on kuitenkin se että autot ostetaan Kanadalaiselta jälleenmyyjältä, laivataan tänne, tehdään tarvittavat muutokset ja myydään muutamassa yksityisessä liikkeessä keskimäärin 20000 euron katteella per auto. Ja esimerkiksi valomuutokset viritellään tarvikevaloin alkuperäisiin umpioihin koska E-hyväksyttyä osaa ei ole saatavilla uutena. Tässä maahantuonnissa ei ole mitään virallista eikä Fordilla ole mitään tekemistä sen kanssa.
 
Vanhempikoppanen S80 vaihtui viime viikolla Mercedes-Benz E w211 aut. 270CDI-malliseen peliin. Päivääkään en vaihtais pois, on kyllä mainio auto. Kuvia laitan jossain vaiheessa, kun ehdin. Ruotsalaisesta pappamallista saksalaiseen pappamalliin... oli miten oli, niin tuo w211 on kyllä silti freshimmän näkönen kiesi, kuin vanhempi S80, joka nyt jälkeenpäin mietittynä muistuttaa enemmän jotain jenkkiautoa sekä ulkonäöltään, että ajettavuudeltaankin. Mutta oli Volvossa toki paljon hyvääkin, ei siinä mitään.

scaled.php




scaled.php


Siinä sitten hiukan kuvaa. Olipa muuten vaikea Imageshackin kautta linkittää näitä kuvia...:confused:
 
scaled.php




scaled.php


Siinä sitten hiukan kuvaa. Olipa muuten vaikea Imageshackin kautta linkittää näitä kuvia...:confused:

Noi vanteet on muuten pirun siistit, tollanen hillitty lookki sopii mun mielestä normi (ei amg) E:hen hyvin... ja voin kuvitella ettei kukaan muu ole samaa mieltä kanssani vaan kaikki laittaisivat vähintään 18 tuumasta alle :D
 
Noi vanteet on muuten pirun siistit, tollanen hillitty lookki sopii mun mielestä normi (ei amg) E:hen hyvin... ja voin kuvitella ettei kukaan muu ole samaa mieltä kanssani vaan kaikki laittaisivat vähintään 18 tuumasta alle :D

Eemelissä saa aika herkästi vaihdella koiranluuta, alapalloniveltä yms. ...ja näihin alustan ongelmiin ei ainakaan tuo lisähelpotusta isot vanteet... toki on niissä isoissa vanteissa puolensa, en ala niitä tässä mitenkään mollaamaan. Kollegalla on vastaavanlainen 18 tuumasilla Tomassoneilla ja hyvältä näyttää. :thumbs:

Tuo vannemalli on vaan äärimmäisen vittumainen puhdistaa vannesienellä... siitä ei pääse mihinkään.:jahas:
 
Viimeksi muokattu:
Äitin vanha volvo 850 vm-96. Rullailtu 350tkm, eikä tunnu missään. Seiso 2v, latas akun ja laakista käyntiin. Samantien asemalle ja leima. Hyvä ja tilava auto meikän tarpeisiin ja vielä suht turvallinen näin ensiautoks. Eikä haittaa jos tulee vähän kolhuja :D Ite en autoista oikeen perusta, joten mukavastihan sillä päristelee.
 
Äitin vanha volvo 850 vm-96. Rullailtu 350tkm, eikä tunnu missään. Seiso 2v, latas akun ja laakista käyntiin. Samantien asemalle ja leima. Hyvä ja tilava auto meikän tarpeisiin ja vielä suht turvallinen näin ensiautoks. Eikä haittaa jos tulee vähän kolhuja :D Ite en autoista oikeen perusta, joten mukavastihan sillä päristelee.

Älä nyt perkele mee kasipätkää kolhimaan :D Hyvä auto nimittäin ihan aikuisten oikeesti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom