- Liittynyt
- 5.10.2009
- Viestejä
- 213
Laitetaan hiukan lähihistoriaa tuon Mussen osalta että porukka tajuaa mistä puhutaan:Noh, kyllä se ainakin näin "premium-merkkeihin" tottuneena itseäni häiritsee se että auto on kindermunan tuntuinen sisältä. Yksilö johon tutustuin oli tuota vanhempaa "korimallia" ja siinä sisusta kyllä on kerrassaan perseestä vrt. tohon Pokkuksen autoon joka onkin sitten jo mielestäni erittäin asiallisen näköinen. Tein siinä virheen että leimasin nämä 2010 ja uudemmat samalla leimalla mitkä vanhemmat ovat ansainneet, uusi +400hp malli tosiaan näytti pärjäävän komeasti E92 M3:selle, mikäli oikein käsitin niin vanhemmalla mallilla tuollainen M3 pyyhkii lattiaa?
Mutta joo, kakkosautoahan tässä vaihtelemassa olinkin eli sinänsä siinä voisikin kestää enemmän muovia kuin ykkös- tai vaimon autossa. STI/Evo-voisikin suorituskykynsä vuoksi innostaa mutta en käytä lippistä joten jätän väliin.
Vuosimallia 2010 olevat Mustangit saivat suuren uudistuksen ulkoasuun ja sisutukseen. Moottorit ja voimansiirto pysivät silti tässä vuosimallissa entisellään. Vuoden 2005-2009 mallit oli taas ulkoisesti ja sisutuksellisesti tuota vanhaa “karumpaa” mallia. Vuonna 2011 auto pysyi ulkoisesti ja sisustuksellisesti lähes identtisenä 2010 malliin verrattuna, mutta koko moottorivalikoima ja voimansiirto uusittiin kertaheitolla. Vuoden 2005-2010 V6 (4.0L) koneet tarjosivat vain ~200hp ja V8 (4.6L) tarjosi ~315hp. Autot on varustettu 5-vaihteisella manuaalilla tai automaatilla. Vuoden 2011 ja 2012 malleissa on uudet V6 (3.7L, 305hp) ja V8 (5.0L, 412hp) koneet, jotka on varustettu uusilla 6-vaihteisilla manuaali- tai automaattilaatikoilla. Myös alustan osalta tama uusi malli on iso harppaus parempaan, tai näin olen ainakin lukenut.
Olit siis ihan oikeassa. Tuo 2011 V8 ja uudemmat mallit pärjäävät E92 M3:lle suht hyvin, mutta vanhemmilla malleilla ei taida olla juuri jakoa tuossa kisassa. Uudessakin mallissa tosin pitää ruksia muutama tehdaslisävaruste mukaan, jotta M3:n perässä pysyy tai ainakin tekee sen helpommaksi Nämä ovat Brembon jarrupaketti ja 3.73 perävälitys. Omassa on nuo kumpikin ja maksoi vajaa 2000$ extraa. Jarrupaketissa tosin tuli muutakin kuin pelkät jarrut (mm. isommat vanteet, paremmat renkaat, parempi alusta), joten se olisi kannattanut ruksia jo melkein ilman parempia jarrujakin.