Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Edelleenkään ei ole kyse siitä että vaihtaako ne öljyt itse vai ei vaan että viitsii nähdä vähän vaivaa sen auton kunnossa pitoon.
Tiedän yhden tapauksen mikä osti audi s4 käteisellä jonkusen vuosi sitten ja kuvitteli että riittäähän se kun vaan laittaa bensaa tankkiin.Pari kalliimpaa huoltamo laskua ja auto eteen päin huono kuntosena.
Pari autoa välissä ja kaveri ajaa nykyään e36 1.6 bemarilla ja välirahaa hän on saanut pari sataa yhteensä.

Tietysti jos ei kiinnosta ja rahaa on vaikka lampaat söis niin se on sitten oma valinta.
En todellakaan halveksu tai väheksy mitenkään sitä että teetättää öljyn vaihdon jollain muulla.
Vaan edelleen mielipidettä "paska kiertämään".
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Talvella ainakin etuvetoinen on perseestä, oli tehokas tai tehoton. Ainoa hyvä puoli se että paikaltaan pääsee lähtemään MAHDOLLISESTI paremmin kun paino on vetävien pyörien päällä. Mutta takaveto talvella, ai että miten siistiä vetää kylki edellä jokapaikkaan :kuola:
Käsijarrulla leikkiminen on niin helppoa että sen nyt hallitsee kuka tahansa, näyttääkin kohtalaisen typerältä kun kaupungilla tulee joku corolla vastaan, ja yhtäkkiä heittää käsijarrulla poikittain.

Korjataan tätä sen verran että kyllä se kaikkein hauskin vekotin talvella on NELIVETO. Ja siinä saa ja pitääkin olla sitä tehoa, sitä kun ei ole koskaan liikaa nelikossa, edes talvella.
Ja öljyt vaihdan tottakai itse, noilla turbovehkeillä kun ajelee niin ei jaksa joka viiden tonnin välein korjaamolle ajella öljynvaihtoo. Ite tekeminen se on tän homman suola, 3 kertaa olen 14 vuoden aikana joutunu autojani (=Foordejani) korjaamolla käyttämään. :)
 
Korjataan tätä sen verran että kyllä se kaikkein hauskin vekotin talvella on NELIVETO. Ja siinä saa ja pitääkin olla sitä tehoa, sitä kun ei ole koskaan liikaa nelikossa, edes talvella.
Ja öljyt vaihdan tottakai itse, noilla turbovehkeillä kun ajelee niin ei jaksa joka viiden tonnin välein korjaamolle ajella öljynvaihtoo. Ite tekeminen se on tän homman suola, 3 kertaa olen 14 vuoden aikana joutunu autojani (=Foordejani) korjaamolla käyttämään. :)

Eikö se vähän niin oo että ahdin määrää tahdin ja neliveto suunnan?:D
On kyse sitten perus ajosta, leikkimisestä tai kovaa ajamisesta niin itse kyllä pidän tuosta nelikosta kaikista eniten.
 
hento ja pieni hx 40 superi :-) , sitähän ne tahtoo suosia noissa kokoonpanoissa. Mutta tiukille menee silläkin yli 600hv, täällä päin yhdestä otettu 614,yli 3kilon paineilla.

Scatt ainakin valmistaa kestäviä veivejä tuohon, 034motorsportilta vielä ok hintaan.

Hyvältä kuulostaa, kirjoittele kun edistyy ja valmistuu.
 
hento ja pieni hx 40 superi :-) , sitähän ne tahtoo suosia noissa kokoonpanoissa. Mutta tiukille menee silläkin yli 600hv, täällä päin yhdestä otettu 614,yli 3kilon paineilla.

Scatt ainakin valmistaa kestäviä veivejä tuohon, 034motorsportilta vielä ok hintaan.

Hyvältä kuulostaa, kirjoittele kun edistyy ja valmistuu.
No superi riittää juuri ja juuri 600hv hujakoille.
Sit ion vaan lämpö ja paine ongelmat pian kaverina.Että ei välttämättä superia tai sit jäädään jonnekki sinne 600 alapuolelle.
Rostenilta saa kanssa kaikkee kivaa sopu hintaan.

Edit:Ja jotkut taas sanoo että ei mikään fiksu ahdin toi superi 5pyttyseen, mutta ei se oo hirveen kalliskaan uutena.
 
Viimeksi muokattu:
Oisko lisäinfoa?
Ei siis epäilyn takia vaan mielenkiinnon.

Kyllä on, mutta en viitsi puhua ko. henkilön asioista näin julkisesti. Tästä ruotsalaisesta perhe autosta on ollu juttua varmasti monessa paikassa. Auto ihmiset löytänee... Ens kesänä menee volperot ja saabbaat lujaa:rock:
 
Onkos Frostmindilla jokin muukin Voortti, kuin vain tuo Cossu? Jos en väärin muista niin tuo oli joku talvikäyttis tms....

OHC-Sierra, kolmosenkauttanelosenpuhaltimella Sierra jättää sen vai miten se meni :D
Perus Sierra jota pikkuhiljaa päivitelty, lähes koko tekniikka laitettu uusiksi, tehot kasvaneet n. kolminkertaseksi alkuperäseen verrattuna. Takapotku, talvella nelikko on mukavampi, saa sen tehon jotenkuten välitettyä tiehenkin :)

Onhan noita erinäkösiä Foordeja ollut, RS/XR/GT Escorteja, vanhakoppasta Granadaa jne.
 
Vaihdoin sitten corsican oldsiin ja tykkään perkeleesti sillä ajella. Kyyti on pehmeää...
 
Täältä löytyy toisen generaation Honda Prelude :) Valkoinen ja vuosimallia -85, eli vahvasti kasaria tälläkin saralla niinkuin muutaman muunkin asian suhteen :D Auto on ihan ok kunnossa ikäisekseen, mutta valitettavasti se kyllä ansaitsisi hieman paremman isännän pysyäkseen arvoisessaan kunnossa. Ei vaan meinaa itsellä kiinnostus ja osaaminen tuohon auton laittamiseen riittää. Perushuollot tottakai tehdään ei siinä mitään. Vähän käy sääliks kun talvellakin nyt tulee sillä ajeltua ja ollut kuitenkin -97 vuodesta asti isällä kesä käytössä ennen kuin -07 sain sen omaan käyttöön kun ajokortin sain. Auto on kyllä kesällä mutkaisilla teillä aivan UNELMA ajaa :haart: Mukavaa kun ei tule joka päivä samanlaista autoa vastaan ;)
 
Täältä löytyy toisen generaation Honda Prelude :) Valkoinen ja vuosimallia -85, eli vahvasti kasaria tälläkin saralla niinkuin muutaman muunkin asian suhteen :D Auto on ihan ok kunnossa ikäisekseen, mutta valitettavasti se kyllä ansaitsisi hieman paremman isännän pysyäkseen arvoisessaan kunnossa. Ei vaan meinaa itsellä kiinnostus ja osaaminen tuohon auton laittamiseen riittää. Perushuollot tottakai tehdään ei siinä mitään. Vähän käy sääliks kun talvellakin nyt tulee sillä ajeltua ja ollut kuitenkin -97 vuodesta asti isällä kesä käytössä ennen kuin -07 sain sen omaan käyttöön kun ajokortin sain. Auto on kyllä kesällä mutkaisilla teillä aivan UNELMA ajaa :haart: Mukavaa kun ei tule joka päivä samanlaista autoa vastaan ;)

:)


Taitaa olla sun ensimmäinen autos ja korttikaan ei ole tainnut pitkään taskussa vielä viihtyä?
 
Tiedän yhden tapauksen mikä osti audi s4 käteisellä jonkusen vuosi sitten ja kuvitteli että riittäähän se kun vaan laittaa bensaa tankkiin.Pari kalliimpaa huoltamo laskua ja auto eteen päin huono kuntosena.
Pari autoa välissä ja kaveri ajaa nykyään e36 1.6 bemarilla ja välirahaa hän on saanut pari sataa yhteensä.
Äläs nyt! Saarinen on liikemiehiä henkeen ja vereen! :hyvä:

Aiheeseen liittyen kurvailen itse vaarin 115tkm ajetulla 19 Renaultilla. Siisti kuntoinen pottahan tuo on.
 
Juu auto on ensimmäinen. Viime talvena ostin tosin -91 escortin talveks kun Preludessa oli remonttia ja seisoi sen talven sitten. BC- kortin sain tosiaan 2007 keväällä. Kevarilla tosin kurvailtu liikenteen seassa 16v lähtien :D Näsärikin on nyt sittemmin päivitetty Bläkkäriin :rock: Kilometrejä on kertynyt varmaan about reilu 150 000 tähän mennessä eri autoilla yhteensä :) Tulis kesä vaan niin pääsis taas kunnolla nielee kilometrejä!
 
full


Nonni, kotia se vihdoin tuli. Ekan 400km perusteella ihan jees.
 
Nonni, kotia se vihdoin tuli. Ekan 400km perusteella ihan jees.

Älä nyt saatana! Kuulostat ihan suomen mäkihyppyjoukkueelta huippusuorituksen jälkeen (silloin kun niitä vielä tuli)... ei kai tuo nyt voi olla vain "ihan jees".
 
Kuten tuolta muista ketjuista pystyy päättelemään, niin auto vaihtui täälläkin.

Eli A-sarjan mese sai väistyä ja tilalle tuli Subaru Legacy 2.0R STW AT vm. 2007.
Kuvia ei vielä ole, koitan laittaa joskus myöhemmin. Pitää pestä toi auto ensin, on melko kurainen tällä hetkellä :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom