Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Tosin en kyllä usko että vaihdat itse niitä öljyjäkään.

No en todellakaan vaihda. Käyn töissä, että on varaa maksaa asiat, jotka ei itseä pätkääkään kiinnosta. Kun perhettä tulee, niin alkaa antaa arvoa sille vähälle vapaa-ajalle mitä jää töiden yli.

Ps. ei kai nyt helvetti uusi auto ole paska, jos siihen ei tee ylimääräisiä ruostesuojauksia? Jos on, niin sitten on tosiaan paska auto kyseessä, jota ei muutenkaan kannata ostaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään tuli 1000km täyteen uuden auton mittariin, MB C220CDI A. Kyllä tuplaturbo ja 400Nm vaatii aika paljon malttia nastojen kanssa, kovasti odottelen kesärengaskautta. Siihen mennessä on moottorikin jo päässyt uutuudenkankeudestaan.

Paljonko hevosia? ei varmaan paljoa yli 200?
 
Nii no onhan ne kaiken maailman ruostesuojaukset ihan turhia.
En pidä mielestäni omia autoja kuin hellää vittua, mutta en myöskää vaihda autoa sen takia kun en oo viittiny tehdä mitään turhaa ruostesuojausta.
En pidä minään tuommosta mielipidettä "paska kiertämään".

Tosin en kyllä usko että vaihdat itse niitä öljyjäkään.

Joo, vituttaa pellet jotka laittaa auton heti vaan myyntiin kun siihen joku vika tulee. Sitten ovat myydessä olevinaan niin tietämättömiä kyseisestä viasta.
 
Paljonko hevosia? ei varmaan paljoa yli 200?

No ei sentään, siihen tarttisi C250CDI:n (204hv). Tässä on vain 170hv, mutta toi vääntö on aika muheva. Meinaa nastarenkailla sutia lähdöissä vaikka kuinka varovasti kaasuttaa. No, eiköhän toikin parin kuukauden päästä rupea tuntumaan mopolta.
 
= uus avuton...

Jaa, kun ei vaihda itse öljyjä autoon?
Just.
Ei muakaan kyllä kiinnosta pätkääkään roplailla jonkun auton öljynvaihdon kanssa.
On parempaakin tekemistä vapaa-ajalla.
 
Heh, moni sanoo että on parempaakin tekemistä vapaa-ajalla kuin vaihdella öljyjä, kuitenkin siinä itse joutuu odottelee kun auton vie öljyjen vaihtoon, ajansäästöä todellakin :)
Itsekään en vaihda autooni öljyjä, mutta se johtuu paikan puutteesta...Ja ruostesuojaus kannattaa aina, nykyautot romutetaan suurimmaks osaks korin takia, ei tekniikan. Se voitas estää, jos korista on pidetty huolta.
 
Jaa, kun ei vaihda itse öljyjä autoon?
Just.
Ei muakaan kyllä kiinnosta pätkääkään roplailla jonkun auton öljynvaihdon kanssa.
On parempaakin tekemistä vapaa-ajalla.

Ihan niinkuin siinä öljyn vaihdossa kuluisi koko päivä?
Jos sinulla on parempaakin tekemistä vapaa-ajalla niin etkö vaihdata öljyjä ollenkaan vai hyödynnätkö sen 10-30min todella pätevästi huoltoasemalla vaihtoa odotellessa?
Kyllä on ihmisillä vapaa-aika kortilla kun ei viiti kerran 10tkm käyttää max.30min öljyn vaihtoon.Missä perus auton kanssa vielä säästää monta kymppiä.
 
Käyn töissä, että on varaa maksaa asiat, jotka ei itseä pätkääkään kiinnosta.

Aattele mä en käy töissä ja veikkaan että teen tuon öljyn vaihdon useammin ja se kertamaksukin on mulla kalliimpi kuin perus öljynvaihto huolttiksella vaikka vaihdan itse.
Kai mussa on sitten jotain vikaa kun tykkään pitää huolen omaisuudestani.
 
Kai se ny on aivan sama vaihtaako se öljyt ite vai ei!!:D Toi ny mikää elämää suurempi kysymys oo.. Jos rahaa on niin miks hemmetissä vaivautua itse koskemaan mihinkään siinä autossa?? Siis korjausmielessä.. Ne ketkä tykkää rassailla ja hoonailla autojaan itse, niin tehkööt niin, mutta jos hynkkyä on niin helpompi se on antaa muiden tehtäväks..

Nyt aiheeseen: MILLAISIA AUTOJA TEILLÄ ON?:)
 
Paljos tossa nyt lopulta säästää jos perusautoon käy vaihdattamassa öljyt vs. vaihtas ite?

Öljy ja suodatin pitää käydä ostaa ja lopulta jäteöljytkin pitää sit viedä jäteasemalle. Säästöä 10e. Ei ainakaan oo mun juttu öljyjen vaihto 10e säästön takia.
 
Aattele mä en käy töissä ja veikkaan että teen tuon öljyn vaihdon useammin ja se kertamaksukin on mulla kalliimpi kuin perus öljynvaihto huolttiksella vaikka vaihdan itse.
Kai mussa on sitten jotain vikaa kun tykkään pitää huolen omaisuudestani.

Mitä sä kitiset? Siitä että joku ei jaksa vaihtaa itse öljyjä vaan teettää sen ammattilaisella?:rolleyes:
 
Palataanko aiheeseen. Keskustelu öljynvaihdosta on absurdia. Öljyt vaihdetaan niin harvoin, että on aivan sama vaihtaako ne ite vai pistää rahalla toisen vaihtamaan. Meikä ei ainakaan mielellään edes pese autoa sisältä itse. Kaikkiin näihin pikkujuttuihin on ihan asiaan erikoistuneita ammattilaisia, jotka tekee homman kuitenkin aina paremmin, eivätkä ne nyt vie koko omaisuutta.
 
Kyllähän asia vaan on niin että +200hv etuvetoinen ei ole enää mikään paras auto käsitellä, kokemusta on..

PÖH:wtf: Olet väärässä ja pahasti! Kaikkihan ei tietty osaa käsitellä autoa;) mut kyllä voima on poikaa etuvetoisessakin, vai mitä Tardimies:puntti:
 
PÖH:wtf: Olet väärässä ja pahasti! Kaikkihan ei tietty osaa käsitellä autoa;) mut kyllä voima on poikaa etuvetoisessakin, vai mitä Tardimies:puntti:

Talvella ainakin etuvetoinen on perseestä, oli tehokas tai tehoton. Ainoa hyvä puoli se että paikaltaan pääsee lähtemään MAHDOLLISESTI paremmin kun paino on vetävien pyörien päällä. Mutta takaveto talvella, ai että miten siistiä vetää kylki edellä jokapaikkaan :kuola:
Käsijarrulla leikkiminen on niin helppoa että sen nyt hallitsee kuka tahansa, näyttääkin kohtalaisen typerältä kun kaupungilla tulee joku corolla vastaan, ja yhtäkkiä heittää käsijarrulla poikittain.
 
Paljos tossa nyt lopulta säästää jos perusautoon käy vaihdattamassa öljyt vs. vaihtas ite?

Öljy ja suodatin pitää käydä ostaa ja lopulta jäteöljytkin pitää sit viedä jäteasemalle. Säästöä 10e. Ei ainakaan oo mun juttu öljyjen vaihto 10e säästön takia.

Pitää käydä varmaan siellä huolttiksella joskus muutenkin tankkamassa niin ei ole minusta suuri vaiva siinä samalla ostaa.
40€ saat jo suodattimen ja öljyt.
Ja huoltomoiden hinnat rupeaa lähenemään jo 100€.

Mitä sä kitiset? Siitä että joku ei jaksa vaihtaa itse öljyjä vaan teettää sen ammattilaisella?:rolleyes:
En kitise siitä että joku vaihdattaa öljynsä liikkeissä vaan siitä kun on tuo asenne autojen huoltamiseen semmoinen että kaiken maailman turhat huollot ja vaihdellaan auto pois jos tulee jotain vikaa tai ei mun kannata niitä öljyjä vaihtaa tai tehdä ruostesuojauksia kun vaihdan tämän ihan kohta pois.

Mielestäni ei mene ot kun puhutaan miten autojaan huoltaa eikö se kerro juuri että "millaisia autoja teillä on?"?
 
Talvella ainakin etuvetoinen on perseestä, oli tehokas tai tehoton. Ainoa hyvä puoli se että paikaltaan pääsee lähtemään MAHDOLLISESTI paremmin kun paino on vetävien pyörien päällä. Mutta takaveto talvella, ai että miten siistiä vetää kylki edellä jokapaikkaan :kuola:
Käsijarrulla leikkiminen on niin helppoa että sen nyt hallitsee kuka tahansa, näyttääkin kohtalaisen typerältä kun kaupungilla tulee joku corolla vastaan, ja yhtäkkiä heittää käsijarrulla poikittain.
This. Näitä etuvetoisten tehoautojen nimiin vannovia IMO yhdistää se, että itsellä tai kaverilla on joku turbotettu etuveto tai sitten Focus RS (sinällään ihan ok auto, muttei mitään ultimatea) on se ultimate haaveauto, johon voisi joskus olla varaa.

Mistäköhän lienee johtuu että oikeista urheilu/superautoista ei juurikaan etuvetoja löydy? Urheiluautovalmistajat ei vaan tajuu? Ennenkuin joku linkittaa tähän jonkun turbovolvon varttimailivideon niin kysytääs mielenkiinnosta löytyskö noista "pimp my superetuveto" autoista ratakierrosvideoita?

En ole mikään autojen tuntija, mutta onko ao listalla useampi kuin 1 etuveto joka ajaa tuon radan alle 1.30?

http://www.fastestlaps.com/track1.html

Laihapoika sanoi:
Pitää käydä varmaan siellä huolttiksella joskus muutenkin tankkamassa niin ei ole minusta suuri vaiva siinä samalla ostaa. 40€ saat jo suodattimen ja öljyt. Ja huoltomoiden hinnat rupeaa lähenemään jo 100€.
Työtilat ja välineetkin löytyy kaikilta? Tunkilla vähän autoa ylös, komennetaan muija laihempana ryömimään auton alle kiertämään roppu irti ("ootat vaan vosu siellä, laitat kohta ropun takasin kiinni"), lasketaan öljyt maahan ja eikun uutta öljyä perään, silkkaa säästöä :rolleyes:

On muuten turhaa touhua tuo hammaslääkärillä käynti, 1700-luvullakin revittiin itse mädät hampaat suusta...
 
MItä LaihaPoika tulossa ässän keulille?

ps. 2.2l tq kans tallissa, tosin coupen kopas. Satkun kopassa ollut myös. Kivoja lelula.

Yläpään tein tuossa 10tkm sitten.
Kansi tammerin työstämä.Venttiilit yms uudet.4kerroksinen metallitiiviste kannen alle.

Nyt pitäis koneistaa lohko sylinterit porata ylikoon männille+liekkirenkaat, kiertokangen koneistus, säädettävä nokkapyörä, pakosarja musta tuubi, kaikki laakerit, tialin iso hukkis, ahtimeks tulee todennäkösesti siro holsetti, alumiininen paine kotelo, veivit(merkki vielä avoin), dp mallia niin iso kun menee ja putkisto 2x3", 12mm bensalinjat 044 pumppu kerääjäsäiliö, suuttimet menee varmaan jonnekki +800, moottorin korvat uusiks, laatikko vakio, kytkin vielä kattomatta, yksöismassa vauhtipyörä, ja tietysti kaikki runkopultit pakkastulpat ym pikku hilppeet.
Ohjauksena tulee toimimaan hestec..
Onhan siinä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom