Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Sovitaampa nyt, että foobari myy sen teinirassinsa pois ja ostaa jonkun kunniallisen auton noitten teinipaskojen sijasta. Ne Briden jakkarat poltettakoon ennen myyntiä ettei maine mene lopullisesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tollaisiin kippoihin vähän hankala mennä ja varsinkin talvella jos paksut vaatteet päällä ja jos sattuu olemaan vähän isompi kaveri vielä :D Mutta ei kai noissa muuten mitään huonoa ole.

Mutta en ehkä menis Porscheen noita laittamaan. Imppuun ehkä.
 
No turhat siinä mielessä, että harvemmin normaalissa katuajossa tulee niin hurjia sivuttaiskiihtyvyyksiä, että normi sporttijakkarat eivät riittäisi. Epäkäytännöllisiä mm. siksi, että noissa on niin helvetin korkeat nuo sivutuet, että niiden yli kömpimisessä ainakin minulla menisi muutaman kerran jälkeen hermot. Varmaan menee samaan kastiin sen kanssa, että normi katuautosta ei ole mitään järkeä tehdä kivirekeä, jotta sillä voisi ajaa nurkat nopeampaa.

Sori nyt vain mutta nämä kaiken maailman WRX:t ym. ovat kyllä teiniautojen näköisiä. Sillä nyt ei ole kovinkaan paljoa merkitystä onko se spoileri laitettu kiinni tehtaalla vaiko omassa tallissa. Se, että näihin "WRC"-autoihin laitetaan jälkiasennuksena tällaisia "playstationpenkkejä" tuskin tekee näistä autoista ainakaan yhtään vähemmän teinix-näköisiä.
 
ei jeesus taas tätä juttua... :wtf:


oisko IIIoluella kuvia autostaan? ;)
 
Joo no perheestä löytyy.

Volvo XC70 dieselillä, automaatilla

Volvo S80 2.5T bensakoneella ja automaatilla.

Pakko sanoo, että molemmilla on helkkarin mukava ajaa, ajettavuudeltaan XC70 on huomattavasti mukavampi, toisaalta taas tossa S80:sessa hopeinen ulkokuori on aika hemaiseva omaan makuun.
 
No turhat siinä mielessä, että harvemmin normaalissa katuajossa tulee niin hurjia sivuttaiskiihtyvyyksiä, että normi sporttijakkarat eivät riittäisi. Epäkäytännöllisiä mm. siksi, että noissa on niin helvetin korkeat nuo sivutuet, että niiden yli kömpimisessä ainakin minulla menisi muutaman kerran jälkeen hermot. Varmaan menee samaan kastiin sen kanssa, että normi katuautosta ei ole mitään järkeä tehdä kivirekeä, jotta sillä voisi ajaa nurkat nopeampaa.

Sori nyt vain mutta nämä kaiken maailman WRX:t ym. ovat kyllä teiniautojen näköisiä. Sillä nyt ei ole kovinkaan paljoa merkitystä onko se spoileri laitettu kiinni tehtaalla vaiko omassa tallissa. Se, että näihin "WRC"-autoihin laitetaan jälkiasennuksena tällaisia "playstationpenkkejä" tuskin tekee näistä autoista ainakaan yhtään vähemmän teinix-näköisiä.
Ootko ikinä tullut ajateleeksi että ei kannata ihan noin kauheasti stressata siitä minkälainen auto itse kullakin on? Foobari tai kukaan muukaan ei käsittääkseni ollut sinun autoosi moisia jakkaroita asentamassa, joten sinun elämääsi nuo penkit eivät pahemmin pääse hankaloittamaan. Ja eiköhän itse kukin muuttele omaa autoaan vastaamaan omia tarkoituksiaan, eli ei sun tarvitse toisten puolesta päättää mitä saa ja mitä ei saa autoon laittaa.

Ja mitä käytännöllisyyteen ja järkevyyteen muuten tulee, niin mun mielestä olisi aivan helvetin tylsää jos auton tarttisi olla molempia. Omakaan auto ei ole sen enempää käytännöllinen kuin järkeväkään, mutta mä tykkään ajaa sillä ja se on mun mielestä kivan näköinen, eli sehän vissiin riittää? Ja olen tässä vuosien varrella mitä auto on mulla ollut, rakennellut sitä entistä enemmän epäkäytännöllisemmäksi ja epäjärkevämmäksi, enää sillä ei pääse läheskään kaikkiin pienempiin parkkihalleihin sisään. Mutta sou not, jostain on aina pakko tinkiä.
 
Tämän takia suosin kahta autoa.
Tykkään itsekkin "rakennella" autoja mieleni mukaan.
Yleensä ne tulevat melko lähelle maanpintaa mikä vaikuttaa käytännöllisyyteen ja järkevyyteen melko negatiivisesti.
96302067.jpg

Tuossa yksi kuva vanhasta autosta ja sen käytännöllisyydestä.
Toinen mihin tulee panostettua niin kone..voimaahan ei ole koskaan liikaa.
Ja sanoisin että sekin tuo omat vaikutuksensa käytännölisyyteen ja järkevyyteen.
Eli harraste ja käyttö erikseen.
 
Ootko ikinä tullut ajateleeksi että ei kannata ihan noin kauheasti stressata siitä minkälainen auto itse kullakin on? Foobari tai kukaan muukaan ei käsittääkseni ollut sinun autoosi moisia jakkaroita asentamassa, joten sinun elämääsi nuo penkit eivät pahemmin pääse hankaloittamaan. Ja eiköhän itse kukin muuttele omaa autoaan vastaamaan omia tarkoituksiaan, eli ei sun tarvitse toisten puolesta päättää mitä saa ja mitä ei saa autoon laittaa.

Ja mitä käytännöllisyyteen ja järkevyyteen muuten tulee, niin mun mielestä olisi aivan helvetin tylsää jos auton tarttisi olla molempia. Omakaan auto ei ole sen enempää käytännöllinen kuin järkeväkään, mutta mä tykkään ajaa sillä ja se on mun mielestä kivan näköinen, eli sehän vissiin riittää? Ja olen tässä vuosien varrella mitä auto on mulla ollut, rakennellut sitä entistä enemmän epäkäytännöllisemmäksi ja epäjärkevämmäksi, enää sillä ei pääse läheskään kaikkiin pienempiin parkkihalleihin sisään. Mutta sou not, jostain on aina pakko tinkiä.
En ole missään mielessä ollut kieltämässäkään kyseisiä laitteita kunhan vain keskustelin asiasta. Mä luulin, että tämä on keskustelupalsta. Kavereiden kanssa niin ikään keskustellaan useasti eri asioiden järkevyydestä, käytännöllisyydestä ja vaikkapa siitä millaisia mielikuvia tuollaiset jakkarat autossa herättäisi. Kyllähän tuollaiset jakkarat voi autoonsa asentaa mutta edelleenkään en pidä niitä mitenkään tarpeellisina normaalikäytössä olevassa autossa. Mutta kyllähän jotkut kasaavat lasikuitua autonsa ympärille, koska tällöin autosta tulee heidän mielestään siisti, vaikka tämän jälkeen pitääkin varoa joka töyssyä tiessä. Jokainen taplailee tyylillään mutta ilmeisesti täällä pitäisi olla joojoo-mies ja kaikista asioista samaa mieltä kaikkien kanssa, jotta ihmiset eivät vetäisi herneitä nenään. Kyllä mä sanoin broidillekin kun se oli skodan rs-mallia ostamassa, että on tulee siitä kaksiväri sisustasta vähän teini fiilis. Broidi ei kuitenkaan pahoittanut tästä kommentista mieltään.
 
Siis kaksivärisenähän noi aiemmin esille olleet Briden jakkarat olis siistit, mutta tolla värityksellä ja teksteillä aika hirveet, kohtuullisen kasari/ysäri meininki noista välittyy. Mutta makuasioitahan nämä, jos noiden jakkaroiden tapauksessa käyttötarkoitus menee ulkonäön edelle.
 
En ole missään mielessä ollut kieltämässäkään kyseisiä laitteita kunhan vain keskustelin asiasta. Mä luulin, että tämä on keskustelupalsta.
Keskustelupalstahan tämä tosiaan taitaa olla, mutta tuo tyylisi keskustella on hieman kummallinen. En usko että kovin hedelmällistä keskustelua saa aikaan mikäli keskittyy lähinnä huutelemaan että kuinka teini tai epäkäytännöllinen itse kunkin auto on. Ihmettelen kyllä itsekin ihmisten intoa madaltaa ja lisätä autoihinsa lasikuitua kilokaupalla, joiden ansiosta saavat jokaista hidastetta varoa. Mutta enpä usko että jos alkaisin nettifoorumeilla enemmänkin huutelemaan, jäisivät nuo puskurit asentamatta. Ja toisaalta, eipä se mun elämääni vaikuta tuon taivaallista vaikka kuka tahansa laittaisi autoonsa mitä tahansa, joten tehköön niin kuin tykkäävät. Niin teen itsekin, oli kuka tahansa mitä tahansa mieltä mun menopeleistä, niin laitan niihin just semmoisia kilkkeitä kun hyvältä tuntuu.
 
jännä tuo eri ihmisten käsitys "teinimäisestä autosta". toisen mielestä se on se klassikko karvanoppa -corolla, toisen mielestä jopa Impreza on teinimäinen ja jopa kaksivärinen sisustakin :D

edit: tuolla IIIoluella tarkoitin käyttäjää "IIIolut" jolla on -01 M5. hauska väärinkäsitys :lol2:
 
Keskustelupalstahan tämä tosiaan taitaa olla, mutta tuo tyylisi keskustella on hieman kummallinen. En usko että kovin hedelmällistä keskustelua saa aikaan mikäli keskittyy lähinnä huutelemaan että kuinka teini tai epäkäytännöllinen itse kunkin auto on. Ihmettelen kyllä itsekin ihmisten intoa madaltaa ja lisätä autoihinsa lasikuitua kilokaupalla, joiden ansiosta saavat jokaista hidastetta varoa. Mutta enpä usko että jos alkaisin nettifoorumeilla enemmänkin huutelemaan, jäisivät nuo puskurit asentamatta. Ja toisaalta, eipä se mun elämääni vaikuta tuon taivaallista vaikka kuka tahansa laittaisi autoonsa mitä tahansa, joten tehköön niin kuin tykkäävät. Niin teen itsekin, oli kuka tahansa mitä tahansa mieltä mun menopeleistä, niin laitan niihin just semmoisia kilkkeitä kun hyvältä tuntuu.

Se nyt vain on mielipide ja keskustelut muodostuvat pitkälti mielipiteiden vaihdosta. Huomaatkos sulla on eri mielipide keskustelusta kuin mulla ja silti mekin saadaan keskustelun tynkää aikaiseksi.
 
Tuntuu, että wnha:n mielestä kaikki muu on teiniä paitsi joku farkku-Volvo...Kyllä minusta monenkymmenen tuhannen rassit on jotain ihan muuta ku teinirasseja, Evojakin meni uutena todella paljon ihan ukki-ikäisille ku omaa olin tilaamas asiasta tuli myyjän kans jutusteltua. Ja vielä, vit**** käytännöllisyys! :D
 
Itse en tarkoittanut tällä madaltamisella näitä lasikuitu hirvityksiä.
Itsellä ei ole ensimmäistäkään kusilaitu puskuria ole ollut eikä tule.
Vielä vähän kuvaa vanhasta vessasta minkä sai jonkun näköiseen kuntoon.
picture.php

picture.php

Lasikuitua löytyi tuosta autosta sen verran että tuo takalasin lippa oli kyseistä materiaalia.
Tosin nykyään on tuo tyyli suuntakin mieltymyksissä hiukan muuttunut tuosta autosta.
Tuo nyt saattaa aika monen mielestä olla sitä teini tuuninkia.
 
Kyllähän tuollaiset jakkarat voi autoonsa asentaa mutta edelleenkään en pidä niitä mitenkään tarpeellisina normaalikäytössä olevassa autossa.
Kyllä toki työmatkat, kauppareissut ja kesän rata-ajot hoituu penkeillä kuin penkeillä, mitään pakottavan tarpeellista syytä niihin ei todellakaan ole. Ja siitäkin olen samaa mieltä, että kaara on ulkonäöltään mitä on, hillitty tyylikkyyshän tuosta on kaukana.

Mulla lähinnä pointtina tossa hommassa on se, että tykkään kopperollani ajamisesta (harkituissa tilanteissa jopa leikkimisestä), ajamisen antamista fiiliksistä, ja auton ja kuskin välillä tapahtuvasta "interaktiosta". Mulle auton ulkonäkö sinänsä on sivuroolissa, ja erilaisilla alusta- ja moottoripuolen modauksilla pyrin juuri parantamaan tuota fiilispuolta. Usein tässä tietty tapahtuu harkittuja kompromisseja, suorituskyvyn ja fiiliksen parantuessa monesti käytännöllisyys ja/tai mukavuus kärsii, mutta omilla autokriteereilläni nuo kompromissit ovat täysin hyväksyttävissä ja joskus jopa toivottuja.

;)
attachment.php
 
Tuntuu, että wnha:n mielestä kaikki muu on teiniä paitsi joku farkku-Volvo...Kyllä minusta monenkymmenen tuhannen rassit on jotain ihan muuta ku teinirasseja, Evojakin meni uutena todella paljon ihan ukki-ikäisille ku omaa olin tilaamas asiasta tuli myyjän kans jutusteltua. Ja vielä, vit**** käytännöllisyys! :D

Juu, siis kuten aikaisemmin kirjoitinkin en sanonut näiden evojen olevan teinirasseja vaan ainoastaan niiden näköisiä ja vähän paha tuota nyt on mennä kiistämäänkään. Ei, enkä pidä mistään farkku-Volvoistakaan vaikka ne ei mitään teinirasseja olekaan.
 
Kyllä toki työmatkat, kauppareissut ja kesän rata-ajot hoituu penkeillä kuin penkeillä, mitään pakottavan tarpeellista syytä niihin ei todellakaan ole. Ja siitäkin olen samaa mieltä, että kaara on ulkonäöltään mitä on, hillitty tyylikkyyshän tuosta on kaukana.

Mulla lähinnä pointtina tossa hommassa on se, että tykkään kopperollani ajamisesta (harkituissa tilanteissa jopa leikkimisestä), ajamisen antamista fiiliksistä, ja auton ja kuskin välillä tapahtuvasta "interaktiosta". Mulle auton ulkonäkö sinänsä on sivuroolissa, ja erilaisilla alusta- ja moottoripuolen modauksilla pyrin juuri parantamaan tuota fiilispuolta. Usein tässä tietty tapahtuu harkittuja kompromisseja, suorituskyvyn ja fiiliksen parantuessa monesti käytännöllisyys ja/tai mukavuus kärsii, mutta omilla autokriteereilläni nuo kompromissit ovat täysin hyväksyttävissä ja joskus jopa toivottuja.
Siksi puhuinkin alunperin normaalissa katuajossa olevasta autosta. Olisi tosin pitänyt lisätä siihen "rata-autot ovat sitten erikseen" tekstiin vielä sana "yms.". Tuollaiset penkin ovat mielestäni normaalissa katuajossa edelleenkin turhat ja epäkäytännölliset, räppääminen ym. on sitten asia erikseen. Mut hei, tämä on vain mielipide jokainen voi esittää omansa.
 
pakko vielä sellainen asia noista penkeistä sanoa, että parillakin kaverilla on menny penkit vaihtoon omista autoistaan sen takia, koska tollaset sportisemmat penkit ovat vaan paremmat/tukevammat varsinkin pitkillä matkoilla. tuon takia itsellänikin menisi, ei sen takia että 1.6 Astralla ei meinaa mutkissa pysyä penkissä kiinni :)

Imprezassa tosin on erinomaiset penkit ihan vakionakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom