Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
boyracer sanoi:
Kertokaas mulle millainen image bemarilla oikein on?

Ite oon asiaa liian lähellä omien ja lähisuvun autojen takia. Tekniikan maailman jutuissa aina puhutaan bemarin imagosta mutta aina jää vähän epäselväksi mitä ne oikein meinaa... Juppi imago oli ainakin -80 luvun lopulla vahta mutta se oli 15 vuotta sitten.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että ns. massamerkeistä bemarilla on kaikkein parhaiten onnistunut imagon rakennus. Se on hyvin tasapainoinen joka suhteessa: teknisesti edistyksellinen, pelkistetyn tehokas/tyylikäs, laadukas, sopivassa suhteessa urheilullinen ja käytännöllinen ja suhteellisen nuorekas. Näin siis nykyisin kun tuo 80-luvun maine on saatu jäämään taakse. Bemari tasapainoilee sillä langalla, joka kulkee kateuden aiheuttajan ja monien kohdalla kuitenkin saavutettavissa olevan unelman välillä. Näin minä asian näkisin. Ajattoman tyylikäs joskaan en ole yhtään varma näistä viimeisimmistä tyylisuuntauksista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
boyracer sanoi:
Kertokaas mulle millainen image bemarilla oikein on?

Meilläpäin ainakin lähinnä vehkeen jatke-imago. Muunlaisista en oo kuullut.

Meiltä löytyy pienen perheen perheauto, Volvo V40 2.0T -01, ja tarpeeksi hyvin pääsee tuollakin.

Niin, ja käytössä on myös todellinen helmi, matta taivaansininen vuoden -83 Opel Ascona, kulkee kuin juna, ja sen välitykset on jotenkin "saksalaistyyliset", eli aina on ajettava lujaa, muuten alkaa nykimään :D ihan loisto auto, puuratti ja kaikki... radiokin kuuluu hianosti. Ainoa miinus on kuskin puoleinen lukko, joka saattaa silloin tällöin pudota sinne oven sisälle, mutta senkin saa aina helposti korjattua, kun vaan avaa oven "pahvit", ja virittelee rautalangalla. Tässä autossa on sitä jotakin, osta pois!
 
Mä olen törmännyt aina samanlaisiin bemarikuskeihin, ne on joko amiskultin taistelijoita vanhalla 316:lla tai isi-leasing äidin bensakortilla tankkaavia aluvanteita ja madallusjousia kiillottavia hikiperseitä, tai sitten kultaketjut kaulassa, juppikännykkään puhuvia taivaan lahjoja naisille ja rahataloudelle.

Tai sitten ihan normaaleja tyyppejä, joiden mielestä BMW on heidän kannaltaan järkevä ostos.
 
Wilma, mikä sille oikein antaa sen jatkeimagon? Mersu on kalliimpi ja saksalainen mutta ei oo samanlaista imagoa, ehkä sen takia että sillä ajaa vain eläkeläiset.
 
boyracer sanoi:
Wilma, mikä sille oikein antaa sen jatkeimagon? Mersu on kalliimpi ja saksalainen mutta ei oo samanlaista imagoa, ehkä sen takia että sillä ajaa vain eläkeläiset.
Ei mitään hajua. Eikä kyseessä ole siis mun henkilökohtainen imago näkemys, vaan näin olen kuullut useissa yhteyksissä sanottavan. Oisko näin, että aatellaan, että Bemarilla saa naisia :D
 
Zener sanoi:
Ruotsalaisen lentokonetehtaan huipputuote:

SAAB 900, vm. -87, kaasutinpeli, 2.0l ja 100hv.

Lähtee viivalta, kuin lehmä makuultaan. :D

:hyper: joku muukin ymmärtää lentokoneiden päälle.
 
Richard75 sanoi:
Audi A6 Quattro 4.2 V8
221 kW / 301 hv
Kannahan se kotteros tänne Turkuun niin lähetään viivalle! :D
 
vilma-liina sanoi:
Ei mitään hajua. Eikä kyseessä ole siis mun henkilökohtainen imago näkemys, vaan näin olen kuullut useissa yhteyksissä sanottavan. Oisko näin, että aatellaan, että Bemarilla saa naisia :D

No mun kokemuksen mukaan useimmat naiset ymmärtää autoista yhtä paljon kuin sammakko satelliitista joten autolla ei mun mielestä vaikutuksen tekeminen onnistu, tai ainakaan en oo koskaan yrittäny :)

Samalla rahalla kannattaa ostaa vaikka anabolisia stereoita että kasvaa körmyksi, sellaisista jopa tytötkin ymmärtää jotain :)
 
Honda civic 1.5 vtec -96..Ajettu 50tkm,joten luulis tolla vielä pääsevän,tosin kyllä piti kansi käyttää auki,kun ei ollut ajettu vuoden 1999 jälkeen...
 
Herra 47 sanoi:
Vaikka Corollaa ei saanutkaan mainita niin mainitsen silti. Tosin malli on Tsport mutta korolla kumminkin. Sori vaan.
Kaukana tuo nyt normi-Corollasta on, itse asiassa himpun korkeampi viriaste myllyssä kuin esmes Type-R:ssä! :thumbs:

http://www.ukintpress.com/engineexpo/eoty3.html

corolla_10.jpg


Ihan hyvä kompromissi suorituskyvyn, ajettavuuden ja mukavuuden välillä.
 
Richard75 sanoi:
Audi A6 Quattro 4.2 V8
221 kW / 301 hv


foobari sanoi:
Kannahan se kotteros tänne Turkuun niin lähetään viivalle! :D

Tuota...eiköhän se peli ole täysin selvä ilman koittamistakin :D :rolleyes: Tolla Audilla pitää hakea haasteita vähän toisen tason autoista jo :hyper:
 
itte ajelen audi a4 1.9 tdi avantilla ja riittää mulle vallan mainiosti. kakkosena on silmiä hivelevä opel corsa 1.3 s vm-88 :hyper: . corsa ois muuten myytävänä jos jotain kiinnostaapi.....
 
BS1 sanoi:
Tuota...eiköhän se peli ole täysin selvä ilman koittamistakin :D :rolleyes: Tolla Audilla pitää hakea haasteita vähän toisen tason autoista jo :hyper:

http://www.autointell-news.com/european_companies/volkswagen/audi-ag/a6.htm

Tehopainosuhde on se taikasana kiihtyvyyttä ajateltaessa! Noilla koslilla on lähes samat teho/paino -suhteet, Audi himpun parempi.

Civic Type-R: 6kg / 1hp
Audi A6 4.2: 5.77kg / 1 hp

Sen minkä Audi siis tehoissa ja väännössä voittaa, painossa häviää (1730kg), automaagi myös haukkaa omansa. Speksien mukaan Type-R kirmaa satkuun himpun nopeammin (6.6sek vs. 6.9sek), siitä nopeuden kasvaessa varmaan katselee kiltisti Audin perävaloja. Mutkaradalla taas Audilla ei ole mitään asiaa, jää kauas* ärrän taakse. Nämä tietenkin olettaen, että molempien autojen suitsissa on asiansa osaava kuski.

*kauas = suhteellinen termi :D


Edit: Vähän huono tosin noita autoja verrata missään mielessä. Pidätkö muuten enemmän salmiakista vai sisäfileestä?
 
foobari sanoi:
Tehopainosuhde on se taikasana kiihtyvyyttä ajateltaessa! Noilla koslilla on lähes samat teho/paino -suhteet, Audi himpun parempi.

Civic Type-R: 6kg / 1hp
Audi A6 4.2: 5.77kg / 1 hp

Ha, tää alka kuullostamaan nyt vähän liiankin tutulta sfnet.harrastus.autot -keskusteluista. Mutta taikasana tässä tapauksessa kiihtyvyyttä ajateltaessa on kyllä toi neliveto. Kyllähän se CTR paperilla ja tehdaskuskilla meneekin hyvin alle seiskan, mutta IRL kadulla? -njaah...


Edit: Vähän huono tosin noita autoja verrata missään mielessä. Pidätkö muuten enemmän salmiakista vai sisäfileestä?

Mieluiten kanaa kiitos :)

ps "dynyssä" alkuajoista lähtien mukana ollut ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom