Millaset vanteet teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kinpin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Rodney sanoi:
Moi,

Ace A201:t nuo hyvinkin ovat.Koko on 7,5x18" ET42 ja renkaat on 215/40/18 Pirellit.Hyvin mahtuu pyörimään eikä ota missään tilanteessa kiinni vaikka autoa on madallettu 50+mm:D .Toivottavasti oli apua teidän Tojon vanne hankintaan..

Joo kiitos tiedosta. Hyvän näköinen on paketti. Pitää pistää tuokin malli harkintaan, sainkin siitä jo tarjouksen.

Muuten, yksi seikka joka mua ihmetyttää on se, että kaikki aina mainitsee ton madalluksen isoja vanteita laittaessaan.

Jos jousitusgeometriaa ei muuteta (eli laitetaan alkuperäisen jousen paikalle matalampi jousi, tai jousi-iskaripaketti), rengas kulkee samaa linjaa kuin ilman madallustakin, joten jousituksen pohjatessa rengas on aivan samassa paikassa, oli madallusta tai ei.

Jos rengas ottaa madalluksen kanssa jonnekin kiinni, se ottaisi sopivassa tilanteessa myös ilman madaltamista ja silloin rengas on epäsopiva ko. autoon ilman sovittamista.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
165/80 R 13 JEE! Yritin talvella ostaa Hakkapeliitta 4:sia noille vanteille, mutta ei niitä ole 13 tuumasille. Joutu ottaa Hakkapeliitta kakoset.
 
apophis sanoi:
Yöks minkä näköinen auto!! Ei paljon vanteet auta. Voin kertoa, että mun -03 farkku Focus 15" Alession Carrera vanteilla on 100x paremman näköinen...

Minunko autoa sä mollaat söpön perhefarmarin omistaja? :)
 
tuotetiedot.php


Tuommoset pyörii T5:n alla, rengastuksena Marangoni Mythos 215/45 17"

No vittu, tokko mä saa tänne kuvaa laitettua...???

No tuolta http://www.tekno-rengas.fi/tuotetiedot.php?tid=125
 
Talvella nuo kuvassa oikealla näkyvät V Golhvin Spootlinen mukana tulevat mitkälie 16":n rinkulat (med Nokian Q) ja sitten kesällä Alessio Action 17" med Nokian NRZi 225/45. Tylsäthän nuo Actionit on, mutta sopii IMO tuohon kärryyn.

Edit: isommat saisivat toki olla. Jos auto on sama ens talvena, niin nuo Actionit sirrtyy talvivanteiksi ja kesäksi tulee sitten jotain saman suuntasta, mutta 18". Tai no jos perse kestää niin 19".

attachment.php
 
Nakkeli sanoi:
Muuten, yksi seikka joka mua ihmetyttää on se, että kaikki aina mainitsee ton madalluksen isoja vanteita laittaessaan.

Jos jousitusgeometriaa ei muuteta (eli laitetaan alkuperäisen jousen paikalle matalampi jousi, tai jousi-iskaripaketti), rengas kulkee samaa linjaa kuin ilman madallustakin, joten jousituksen pohjatessa rengas on aivan samassa paikassa, oli madallusta tai ei.

Jos rengas ottaa madalluksen kanssa jonnekin kiinni, se ottaisi sopivassa tilanteessa myös ilman madaltamista ja silloin rengas on epäsopiva ko. autoon ilman sovittamista.

Eiköhän se juuri johdu tuosta että porukka suurentaa vanteen halkaisijaa sekä leveyttä melko paljon verrattuna alkuperäiseen... luultavasti myös renkaan halkaisija kasvaa hieman jolloin on paljon todennäköisempää että ottaa jonnekin kiinni.

Juu, silloin se on "epäsopiva" mutta joskus ulkonäkö on tärkeämpää.
 
jjj84 sanoi:
Hienot vanteet, melkein yhtä hienot kuin omani :D

Joo huomasin, että on lähes identtiset :eek:

Missä kiesissä sulla noi on? :kuvia:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jjj84 sanoi:
Toimii. :)

Nakkeli sanoi:
En ostanutkaa ACE-vanteita, vaan panin alle 17" Oxigin Eins Chromet:
Toi on kyllä hieno vanne, itellekin oon tuota miettiny joskus.
 
HC76 sanoi:
Elkää laittako hienoja, autoakin kalliimpia vanteita johkin normi teinicorollaan tai vastaavaan. Vihjeenä; se on todella typerän näköstä. ;) Tai jos autoa ei ole muuten mitenkään tuunattu niin ei ne vanteet tee siitä autosta sen hienompaa. :D

Itseasissa tekee. Vanteilla on ehkä suurin vaikutus ulkonäköön. Totta on se että jos joku tunkee corollaansa kallimmat vanteet mitä koko auto maksaa niin rumahan se on silti. Mutta jos esim. uuteen autoon heitetään tyylikkäät 18" vanteet perus peltivanteiden sijaan niin aivan varmasti on hienomman näkönen.
Ja yleensä nekin jotka autoja laittaa niin suurin vaikeus on etsiä tyyllin sopivat vanteet.
 
J_mp sanoi:
Itseasissa tekee. Vanteilla on ehkä suurin vaikutus ulkonäköön. Totta on se että jos joku tunkee corollaansa kallimmat vanteet mitä koko auto maksaa niin rumahan se on silti. Mutta jos esim. uuteen autoon heitetään tyylikkäät 18" vanteet perus peltivanteiden sijaan niin aivan varmasti on hienomman näkönen.
Samaa mieltä btw.

Ja yleensä nekin jotka autoja laittaa niin suurin vaikeus on etsiä tyyllin sopivat vanteet.
Toi auton tyyliin sovittaminen on melko monella hakusessa... Varsinkaan madaltamattomaan perusperheautoon (ilman minkäänlaisia muita ulkonäöllisiä muutoksia) ei kannata laittaa mitään parittajavanteita. Se on vähän sama asia kuin lihavat naiset jotka upottaa rahaa kampaamopalveluihin ja rakennekynsiin -ei ne silti hyvältä näytä.
 
Zone-sarja -42%
Itellä on tommoset 15" puolaset, 195/50 alessiot. ET:stä ei ole tietoa eikä kiinostakkaan. Seuraavana ois madallaus edessä, mutta tuli mieleen, kun vaihdettiin isännän -99 mitsubisti carismaan iskareita, että..
Kun autoa madalletaan (lyhyemmät jouset), niin tuo alatukivarren kulmahan menee väkisin vituilleen. Eli tarkotan, kun navanpuoleinen pää on ylempänä kuin korin kiinnityspiste taikka se menee pienen joustomatkan jälkeen yli vaakatason ja pito häviää yhtä äkkiä tollaisella sitten ajetaan vaikka mutkaan niin rengas "taittuu alle" eli renkaasta häviää sivuttaispito ja se ei ole varmasti kivaa kovassa vauhdissa, mutta siis kysymys että oletteko pohtineet/huomanneet tällaista kun olette autoja madaltanut niin kuin siviili käyttöön ja radalla ton luulis ainakin tulevan esille ("kaikki" tietysti madaltaa autoa ennen kuin radalle lähtee niin ei välttämättä ole eroa huomannut).

Eli oiskohan tuohon tolpan ja tukivarren välille olemassa käikäläitä, millä sais ton tukivarren kulman korjattuu? Pyörän kulmat ei tietääkseeni corollassa (-95 AE101), muutu radikaalisesti, mutta mietityttää tuo tukivarren kulma.
 
Patteri_ sanoi:
Eli oiskohan tuohon tolpan ja tukivarren välille olemassa käikäläitä, millä sais ton tukivarren kulman korjattuu?

Aina kun autoa madaltaa niin siinä menee kulmat vituiks. Jos ei muuta ongelmaa ole niin ainakin renkaat kuluvat reunoista tosi nopeasti tai vähintään epätasaisesti. Pahimassa tapauksissa auto on todella ura herkkä ja voi tehdä varsinkin talvella äkkinäisiä liikkeitä. Eli kulmat pitää aina pistää kuntoon kun autoa madaltaa.

Varmasti löytyy lenkkejä sinne väliin.
 
J_mp sanoi:
Aina kun autoa madaltaa niin siinä menee kulmat vituiks. Jos ei muuta ongelmaa ole niin ainakin renkaat kuluvat reunoista tosi nopeasti tai vähintään epätasaisesti. Pahimassa tapauksissa auto on todella ura herkkä ja voi tehdä varsinkin talvella äkkinäisiä liikkeitä. Eli kulmat pitää aina pistää kuntoon kun autoa madaltaa.

Varmasti löytyy lenkkejä sinne väliin.

No jooh, auraus kulmat. Siis pyörän kulmat. Näitä pystyy sentääs prässissä säätää (Nelipyöräsuuntaus). Mutta tukivarren kulmaan ei auta, muu kun se holkki iskarin ja tukivarren väliin tai pitempi tukivarsi. Nääh mitä pienistä.
Ite oon ajatellu tuohon rollaan -30mm jouset ja sash kaasuiskarit.:urjo:
Ja se holkki tukivarren väliin ja ehkä uretaani puslat.
 
Patteri_ sanoi:
No jooh, auraus kulmat. Siis pyörän kulmat. Näitä pystyy sentääs prässissä säätää (Nelipyöräsuuntaus). Mutta tukivarren kulmaan ei auta, muu kun se holkki iskarin ja tukivarren väliin tai pitempi tukivarsi. Nääh mitä pienistä.
Ite oon ajatellu tuohon rollaan -30mm jouset ja sash kaasuiskarit.:urjo:
Ja se holkki tukivarren väliin ja ehkä uretaani puslat.
Taitaa olla nyt vähän asiat hakusessa. Kannattaa ehkä ensin perehtyä asiaan paremmin, vaikkapa täältä: http://www.familycar.com/Alignment.htm ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom