Millaista personal trainerin työ on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Aina näin maanantaisin tulee mietittyä uusia uravaihtoehtoja ja nyt on tullut useamman kerran mietittyä personal trainerin työtä. Tältäkin palstalta varmaan lukuisia löytyy, niin kertokaa työstänne :)

Mitä koulutuksia kannattaa käydä?
Elääkö pelkästään tällä, vai onko kyseessä vain sivutyö?
Onko teillä pystyssä oma firma, vaiko jonkun ketjun alaisena?
Millainen on PT:n peruspäivä?

Niin ja mitä mä nyt hommalta oletan/odotan:

-Vapaammat työajat, enemmän vapaa-aikaa. Nyt perus 8h päivä on työmatkoineen ja ruokatunteineen kotiovelta takas kotiovelle 10h.
-Mahdollisuus kehittää samalla itseään niin fyysisesti, kuin myös hankkimalla tietämystä asioista. (Oma kroppahan toimii tietysi eräänlaisena mainoskylttinä, joka myös motivoisi pitämään sen jatkuvasti kunnossa.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina näin maanantaisin tulee mietittyä uusia uravaihtoehtoja ja nyt on tullut useamman kerran mietittyä personal trainerin työtä. Tältäkin palstalta varmaan lukuisia löytyy, niin kertokaa työstänne :)

Mitä koulutuksia kannattaa käydä?
Elääkö pelkästään tällä, vai onko kyseessä vain sivutyö?
Onko teillä pystyssä oma firma, vaiko jonkun ketjun alaisena?
Millainen on PT:n peruspäivä?

Niin ja mitä mä nyt hommalta oletan/odotan:

-Vapaammat työajat, enemmän vapaa-aikaa. Nyt perus 8h päivä on työmatkoineen ja ruokatunteineen kotiovelta takas kotiovelle 10h.
-Mahdollisuus kehittää samalla itseään niin fyysisesti, kuin myös hankkimalla tietämystä asioista. (Oma kroppahan toimii tietysi eräänlaisena mainoskylttinä, joka myös motivoisi pitämään sen jatkuvasti kunnossa.)

1. Kuulostaa varmaan tyhmältä vastaukselta, mutta sun kannattaa käydä niitä koulutuksia joista on sulle hyötyä. Haen tällä sitä takaa, että ehkä jonkun trendikkään hittikoulutuksen käyminen ei oo just se tärkein juttu, vaan esimerkiksi sun vahvuuksien kehittäminen entisestään, tai vastaavasti heikkouksien parantaminen.
2. Ahkera pt voi hyvinkin elää pelkästään pt hommista. Laiskalle se varmasti jää sivuduuniksi.

Sun odotuksiin mun näkemyksiä:
- vapaammat työajat? Kenties. Enemmän vapaa-aikaa? Jos oman firman meinaat pistää pystyyn, niin voit unohtaa tommoset toiveet. Ellet sitten tosiaan meinaa tehdä sivuduunina. Uskoakseni ketjuillakaan ei ole kiinnostusta maksaa "osa-aika" pt:lle kovinkaan suurta palkkaa, ellei ole niin guru, että pelkästään nimi tuo rahaa firmaan. Jäljempään tilanteeseen en ole itse törmännyt.

Pt- hommat voi olla mukavia ja antoisia, mutta todellisuus lätkäyttää kylmän kalan lailla naamalle, jos helpon duunin/ rahan perässä olet...

Ps. Tästä aiheesta on oma ketjukin täällä jossain jo valmiiksi.

Pelkästä koulutuksesta löytyy oma ketju, ei tästä. Ja ihan peruspunttaaja olen, aika paljon on tullut asioita vuosien varrella luettua ja uskon nyt yleisimmät ja selvimmät tekniikkavirheet huomaavani. Useampaa kaveriakin tullut vuosien varrella opastettua. Haluaisin vain välttää koulutuksissa mahdolliset "höpöhöpö"-kurssit, jossa informaatio on tasoa kuin ei olisi ikinä salia nähnytkään. Toisin sanoan, mielellään kursseja, jotka tarjoaa rahalle vastinetta.

Mulle ei työssä ole raha pääasia, vaan se työn mielekkyys. Sanotaan että 30k€ vuodessa ja siitä ylöspäin vuosittain niin, ettei ostovoima tipu on ok. Tulisiko tuo sitten PT-hommista sivutulona, vai ainoana tulona, enpä osaa sanoa. Kyllähän nämä (ainakin omasta mielestään hyvät) PT:t laskuttaa osaa, eräskin pyysi 150€/h.. Tietoa ja taitoa tuntui olevan, mutta luulisi että noin korkea hinta luulisi jo karkoittavan osan mahdollisista asiakkaista. En tiedä olenko aivan väärässä, mutta siinä vaiheessa kun sulla on tietyille ihmistyypeille profiloidut sali -ja ruokaohjelmat, tuskin tuntipalkka näiden hommien osalta kovin huonoksi jää? En tarkoita että sama lappu käteen jokaiselle, vaan taustojen mukaan saa varmasti aikaan tietynlaisia ohjelmarunkoja.

Niin ja mitä nyt sitten sellainen tavallinen personal trainer saa tunnilta, jos ollaan jonkun ketjun alaisena töissä? 10€? 15€? 20€?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom