Millaisia tuloksia odotettavissa näillä lähtökohdilla?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hei! Olen uusi foorumilla ja myös voimaharjoittelun parissa. Olen 21-vuotias nainen. Pituutta on 174 cm ja painoa 59 kg. Liikuntataustaa minulla on vuosia sekä ratsastuksen että lenkkeilyn parista. Salilla olen käynyt lähinnä pari kertaa kääntymässä, mutta siihen haluan nyt muutoksen! Toiveena on saavuttaa terveyttä (parempi lihaskunto voisi auttaa selkä- ja polvivaivoihin) ja myös parempaa ulkonäköä. Olen nyt ns. laihaläski. Haluaisin sekä kasvattaa lihasmassaa että päästä muutamasta rasvakilosta eroon.

Mitäs siis sanotte arvon foorumilaiset, millaisia tuloksia näillä lähtökohdilla olisi odotettavissa seuraavanlaisella suunnitelmalla? Saa myös mielellään antaa vinkkejä, jos suunnitelmassani on jotain vialla.

- Alkuun 2 x viikko salia, ja kun kroppa tottuu, alan treenata 3 x viikko. Salilla isoja perusliikkeitä, kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, leukoja (kuminauhalla), kulmasoutua ja pystypunnerrusta. Painot sellaisia, että jaksan tehdä 3 x 10 toistoa.
- Ruokaa pyrkisin syömään suunnilleen kulutukseni mukaan, jotta lihasta voisi kasvaa samalla kun rasvaa palaa. Kulutukseni on 2 000–2 500 kcal päivästä riippuen. Proteiinia n. 100 g/vrk, mikä olisi roima lisäys aiempaan saantiin.
- Näiden lisäksi toki pyrkimys nukkua hyvin ja jonkin verran harrastaa hyötyliikuntaa esim. kävelyn muodossa.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyviä tuloksia on odotettavissa. Lisää vielä sellainen asia suunnitelmaasi, että treenissä pitää edistyä. Treenipainojen pitää kasvaa, kokonaisvoluumin pitää kasvaa, maksimivoiman pitää kasvaa. Jos junnaat samoissa treeni painoissa, et kehity. Ja älä jumita liikaa 10 toiston sarjoihin, ekat viikot toki ihan ok kun totuttelet treeniin.

Päätä myös aiotko hankkia massaa vai polttaa rasvaa. Lihaksen kasvatus ja rasvan poltto yhtä aikaa ei oikein onnistu. Kalorit säädät sitten sen mukaan.

Ekat muutamat kuukaudet ei tarvitse kuin käydä säännöllisesti ja tehdä jollain karkeella suunitelmalla mitä tykkää. Alussa edistystä tapahtuu vaikka seisoisi tunnin päällään kahdesti viikkoon. Noita isoja pääliikkeitä on parempi harjoitella 3-6 toistolla ja muuta sälää sitten 10-15. Eli noin vitosia ja noin kymppejä.

Sitten vaan töihin ja toivottavasti muuttuu harrastuksesta addiktion kautta elämäntavaksi 😁

Päätä myös aiotko hankkia massaa vai polttaa rasvaa. Lihaksen kasvatus ja rasvan poltto yhtä aikaa ei oikein onnistu. Kalorit säädät sitten sen mukaan.
Kyllä tossa ekoina kuukausina tapahtuu automaattista rasvaprosentin laskua kun lihasmassa lisääntyy alussa suhteellisen nopeasti.

Kyllä tossa ekoina kuukausina tapahtuu automaattista rasvaprosentin laskua kun lihasmassa lisääntyy alussa suhteellisen nopeasti.
Tässä on perää, aloittaessa tulee kyllä pattia helposti ja lihaspaineet nousee. Silloin kehon suhteellinen rasvaprossa laskee. Mutta aloituspostin mukaisesti on tarkoitus kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa, jonka vuoksi neuvoisin syömään joko yli tai alle kulutuksen. Aloittajana noilla kehon mitoilla tekisin itse plussakaloreilla selkeän jakson ja jossain vaiheessa sitten minidietti jos alkaa jenkkikset liikaa pullottelemaan.

Aloittelijana ehdottomasti lievät miinuskalorit, koska lihasta tulee hyvin nopeasti joka tapauksessa, bonuksena rasvat palaa -> nopein mahdollinen näkyvä tulos heti alkuun. Oisinpa tajunnut itsekin aikoinaan, mutta piti bulkata läskiksi :P

Kiitoksia kaikille vastauksista! :) Ilmeisesti siis edelleen on hajontaa käsityksissä siitä, voiko lihasta kasvattaa yhtä aikaa kun polttaa rasvaa. No, aina voi yrittää ;)

Kiitoksia kaikille vastauksista! :) Ilmeisesti siis edelleen on hajontaa käsityksissä siitä, voiko lihasta kasvattaa yhtä aikaa kun polttaa rasvaa. No, aina voi yrittää ;)
Kun nollasta lähdetään niin voi. Mieluumin syö kuitenkin liikaa kuin liian vähän, välttämättä ei tarvii isoja muutoksia edes tehdä kun ihan alkuhan on vaan totuttelua uuteen asiaan eikä siinä varsinaisesti vahvistu tai lihas juuri kasva.

Eikun jumpalle vaan ja älä mieti mitään liikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom