Millainen (stimulantti vapaa?) PWO 2-4 h ennen nukkumaanmenoa?

Nykyinen elämäntilanne mahdollistaa treenin vain muutama tunti ennen yöunia.
Ennen treenasin aamulla, jolloin kofeiinia ym sisältävät PWO eivät haitanneet enää illalla.

Esim: Ennen vajaa annos Supermass:in Inzane (kofeiini ~300 mg, tauriini ~800mg), teki hyvää ennen treeniä. Jos nyt kokeilen samaa, en nukahda. Jopa selkeästi halvemmat ja heikommat PWO (kofeiini 100mg, tauriini 500 mg) aiheuttaa samaa ongelmaa, mutta huonomman treenin / pumpin.

Ennen kuin ostan jotain kallista stimulantti vapaata PWO:ta, ajattelin kysyä täältä neuvoa.

Jotain kokemuksia ja/tai kohtalotovereita? Miten saada treenistä täystehot irti ilman, että nukahtaminen kärsii.
Voisikohan jonkinlainen oma mixi extra annoksilla sitrulliinia, argiinia ja ym(?) ajaa asian?

En juo kahvia, energiajuomia tai teetä, joten voin olla ”yliherkkä” nukahtamista häiritseville aineille.
Itse treenillä ei tunnu olevan vaikutusta. Tarkoitan, että ei väliä onko jalka- tai olkapäätreeni. Jos juon PWO:n, en nukahda.

Kiitos! :worship::worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämänhetkisissä treenibuustereissa ainoa todistetusti toimiva aine on kofeiini (joojoo, on siellä ehkä myös proteiinia, vitamiineja, mineraaleja+ muita täyteaineita nostamaan hintaa) . Sitrulliinimalaatti on suhteellisen tuore tapaus ja aluksi siitä oli hieman positiivisia tuloksia, mutta viimeisimpien tutkimusten mukaan siitä ei ole juurikaan hyötyä, jos ei haittaakaan. Arginiinista ei ole punttiharjoitteluun hyötyä.

Lihastohtorin tekstejä lukeneena +merkillä varustettuja lisäravinteita on kreatiini ja beta-alaniini. Toimii myös treenibuusterina.

Voikohan tilanne olla se, että olet totuttanut itsesi noihin boostereihin, niin nyt et muka saa itsestäsi tehoja irti ilman niitä? Uskallan melkein lyödä vetoa, että jos vain jätät ne pois, tilanne normalisoituu jossain kohtaa. Tarvitsee kahvin juojakin kahvia joka päivä, mutta jostain kumman syystä se ei tarvitse, joka ei sitä koskaan ole opetellut juomaan.

Ja/tai sitten mietit treeniä vähän uudestaan. Ei täysillä vedetty tappotreeni ole ainut tapa millä saa tuloksia. Jos nostat frekvenssiä huomattavasti ja veivaat lihakset yksijakoisella 3-4 kertaa läpi viikossa kohtuu korkealla kokonaisvolyymilla, on treenit pakko pitää vähän löysempänä, eikä silloin mitään latureita tarvita. Toinen hyöty sekin ettet käy treenin jälkeen ylikierroksilla ja nukahdat senkin puolesta helpommin.

Nykyinen elämäntilanne mahdollistaa treenin vain muutama tunti ennen yöunia.
Ennen treenasin aamulla, jolloin kofeiinia ym sisältävät PWO eivät haitanneet enää illalla.

Esim: Ennen vajaa annos Supermass:in Inzane (kofeiini ~300 mg, tauriini ~800mg), teki hyvää ennen treeniä. Jos nyt kokeilen samaa, en nukahda. Jopa selkeästi halvemmat ja heikommat PWO (kofeiini 100mg, tauriini 500 mg) aiheuttaa samaa ongelmaa, mutta huonomman treenin / pumpin.

Ennen kuin ostan jotain kallista stimulantti vapaata PWO:ta, ajattelin kysyä täältä neuvoa.

Jotain kokemuksia ja/tai kohtalotovereita? Miten saada treenistä täystehot irti ilman, että nukahtaminen kärsii.
Voisikohan jonkinlainen oma mixi extra annoksilla sitrulliinia, argiinia ja ym(?) ajaa asian?

En juo kahvia, energiajuomia tai teetä, joten voin olla ”yliherkkä” nukahtamista häiritseville aineille.
Itse treenillä ei tunnu olevan vaikutusta. Tarkoitan, että ei väliä onko jalka- tai olkapäätreeni. Jos juon PWO:n, en nukahda.

Kiitos! :worship::worship:
Asenne. Sillä saa tehoja treeniin. Ja tietysti fiksut ruokailut, että sitä energiaa on treenissä.

Itse käyttänyt nyt tämmöistä pwo settiä:

bcaa (lähinnä ehkä antamaan makua :D )
sitrulliinimalaatti (ei ehkä niin hyödyllinen sittenkään mitä luultu)
hmb
beta alaniini
Kreatiini

Treenissä sitten EAA ja hiilari. Joskus, esim aamutreeniin nappaan jotain kofeiinipitoista kaveriksi (kahvi/joku "rasvanpolttaja"). Välillä ottanut annoksen jotain buusteria, enkä ole enää huomannut mitään eroa treenitehoissa/painoissa.

Mielestäni menee liian hifistelyksi nyt(y) Olet jäänyt henkisesti koukkuun boostereihin. Suosittelen pyrkimään eroon niistä kokonaan. Keskity treeneihin ja syömiseen. On menty metsään jos ei ilman boosteria saa tehoja treeneistä.

Eiköhän tuossa tilanteessa kannattaisi jättää vaan buusterit ottamatta. Okei, ehkä aminohappoja ja hiilaria vaan reilusti, niin eiköhän ole hyvä.

Voikohan tilanne olla se, että olet totuttanut itsesi noihin boostereihin, niin nyt et muka saa itsestäsi tehoja irti ilman niitä? Uskallan melkein lyödä vetoa, että jos vain jätät ne pois, tilanne normalisoituu jossain kohtaa. Tarvitsee kahvin juojakin kahvia joka päivä, mutta jostain kumman syystä se ei tarvitse, joka ei sitä koskaan ole opetellut juomaan.

Ja/tai sitten mietit treeniä vähän uudestaan. Ei täysillä vedetty tappotreeni ole ainut tapa millä saa tuloksia. Jos nostat frekvenssiä huomattavasti ja veivaat lihakset yksijakoisella 3-4 kertaa läpi viikossa kohtuu korkealla kokonaisvolyymilla, on treenit pakko pitää vähän löysempänä, eikä silloin mitään latureita tarvita. Toinen hyöty sekin ettet käy treenin jälkeen ylikierroksilla ja nukahdat senkin puolesta helpommin.

Mielestäni menee liian hifistelyksi nyt(y) Olet jäänyt henkisesti koukkuun boostereihin. Suosittelen pyrkimään eroon niistä kokonaan. Keskity treeneihin ja syömiseen. On menty metsään jos ei ilman boosteria saa tehoja treeneistä.

Reilun kuukauden olen jo paininut ongelman kanssa ja pitänyt tarkkaa kirjaa treeneistä/PWO/nukkuminen. Muutama huomio:

Olen jo treenejä muuttanut; esim 1: jakamalla jalat etu- ja takaosiin ja eripäiville, esim 2: etukyykky ja mave ei ole samassa treenissä, esim 3: ei enää yhtä tappo-selkätreeniä viikossa, vaan 2 eri treenikertaa. Treenikertoja on myös viikossa yksi enemmän: Yritän treenata fiksummin. Auttanut selvästi.

Valtaosin ennen jokaista treeniä menee heraa ja osmopurea/maltoa. Ei vaikutusta.

En todellakaan ole jokaisessa treenissä käyttänyt PWO-valmisteita; 27 treeniä, joista 8 PWO treeniä. En ole koukussa PWO.tuotteisiin.... Motivaatio ja himo treenata = paras boosteri!:puntti::puntti:. Mutta, kaikilla PWO kerroilla on ollut eri kovuus treeneissä ja aina ollut ongelmia nukahtamisen kanssa.

Jos ja kun on nukkunut huonosti /raskas arki, niin jotenkin vaan selkeästi (placebo tai ei) syttynyt treeniin paremmin PWO:n avulla.Varsinkin, jos on olkapää- tai käsitreeni, jolloin pumppi on ollut paljon parempi! Varmaan vaan varmasti toimiva kofeiini on auttanut vireystilaan.

Onko kaikki "massive", "explosive" pump- tuotteet huijausta?

Onko kaikki "massive", "explosive" pump- tuotteet huijausta?
Kivat kuvat ja näyttävät sanat purkissa ei tehoja nosta, varsinaiset ainesosat ja etenkin niiden oikeat määrät ratkaisee. Noin puolet pwo-tuotteista on aivan skeidaa ja oikeasti hyviä järkeviä yhdistelmiä on vain muutamia.

Nukkumisen suhteen ei pelkkään pwo:oon kannata minusta keskittyä, moni muu asia vaikuttaa tosi paljon ja niiden hallinnan kautta pwo:n mahdolliset haitat nukkumiseen voi pienentyä merkittävästi. Esim. unirytmi pitäisi pitää samana 7pv viikko yms.

Toistan itseäni, mutta tieteellisestä näkökulmasta toimivuutta on havaittu vain kreatiinissa, beta-alaniinissa ja kofeiinissa. Oikeasti isommalla massalla todistettavasti toimivia buustereita (jossa on joitain eksoottisia ainesosia, suomessa laillisia) ei ole.

Sitrulliinimalaatti on suhteellisen tuore tapaus ja aluksi siitä oli hieman positiivisia tuloksia, mutta viimeisimpien tutkimusten mukaan siitä ei ole juurikaan hyötyä, jos ei haittaakaan.
Sitrulliinimalaatista on ristiriitaista dataa, mutta ainakin yksi noista viimeisistä oli huonosti toteutettu joten sen perusteella en jättäisi pois kokoonpanosta.

Kyllähän ne eksoottiset aineosat ovat kivan näköisiä purkin kannessa, mutta määrät ovat niin pieniä että apu on marginaalista. Eli sitä ei huomaa käytännössä. Kofeiini ja kreatiini ovat todistetusti "tehokkaimmat" aineet. Eikä niistäkään kreatiini toimi kaikille mitenkään erikoisesti. Itse en näe pumppia antavissa tuotteissa ideaa, koska ei pumppi merkitse mitään. Pumpin saa heiluttamalla vaikka maitopurkkia minuutin kädessä.

Kyllähän ne eksoottiset aineosat ovat kivan näköisiä purkin kannessa, mutta määrät ovat niin pieniä että apu on marginaalista. Eli sitä ei huomaa käytännössä. Kofeiini ja kreatiini ovat todistetusti "tehokkaimmat" aineet. Eikä niistäkään kreatiini toimi kaikille mitenkään erikoisesti. Itse en näe pumppia antavissa tuotteissa ideaa, koska ei pumppi merkitse mitään. Pumpin saa heiluttamalla vaikka maitopurkkia minuutin kädessä.
Pumppi merkitsee kyllä itselle ainekin ihan helvetisti treenissä, se on osittain se tunne minkä takia mä edes menen salille. Ja auttaahan se tietysti lihaskasvussakin että mitä enemmän verta lihakseen pumpataan se laajenee, toki vain hetkellisesti mutta uskon että vaikuttaa lihaskasvuun.

Kyllä ne hyvät PWO:t toimii myös siinä pumpin, kuin tehojenkin paranemisessa, jos moodi ei muuten ole kaikkein parhaimmillaan. Itse kylläkin käytän niitä hyvin harvakseltaan, mutta tarpeen vaatiessa on tosiaan toimivaksi todettu.

Ketään varsinaisesti dissaamatta, niin kyllä nämä oman elämänsä tieteilijät tuntuvat nykyään ahtautuvan hyvin pieneen laatikkoon väittäen ettei sen ulkopuolella ole elämää, vain koska he eivät sitä itse näe.
Tuntuu olevan nykyään varsinainen muoti-ilmiö, että kaikki mitä ei tieteellisesti ole voitu toteennäyttää, on automaattisesti huuhaata.

Viimeksi muokattu:
Kyllä ne hyvät PWO:t toimii myös siinä pumpin, kuin tehojenkin paranemisessa, jos moodi ei muuten ole kaikkein parhaimmillaan. Itse kylläkin käytän niitä hyvin harvakseltaan, mutta tarpeen vaatiessa on tosiaan toimivaksi todettu.

Sama!
Nyt vaan pitäis löytää sopiva tähän elämänkohtaan.

Pumppi merkitsee kyllä itselle ainekin ihan helvetisti treenissä, se on osittain se tunne minkä takia mä edes menen salille. Ja auttaahan se tietysti lihaskasvussakin että mitä enemmän verta lihakseen pumpataan se laajenee, toki vain hetkellisesti mutta uskon että vaikuttaa lihaskasvuun.

Miten saat parhaimman pumpin? Jokin lisäravinne?

Se vaan on todella mukavaa, kun saa lihakseen epämukavan pumpin

Suositut

Back
Ylös Bottom