Millainen (stimulantti vapaa?) PWO 2-4 h ennen nukkumaanmenoa?

Pumppi merkitsee kyllä itselle ainekin ihan helvetisti treenissä, se on osittain se tunne minkä takia mä edes menen salille. Ja auttaahan se tietysti lihaskasvussakin että mitä enemmän verta lihakseen pumpataan se laajenee, toki vain hetkellisesti mutta uskon että vaikuttaa lihaskasvuun.
Miten voi treenata ettei tulisi pumppia? Siis bodi treenissä. Näkisin että suoritustekniikka on pahasti pielessä jos ei saa lihakseen pumppia. Toki jos treenaa nälkäisenä tai todella väsyneenä,voi pumppi olla heikompi. Mutta nälkäisenä ja väsyneenä treenaamisessa ei ole mitään järkeä muutenkaan(n)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten voi treenata ettei tulisi pumppia? Siis bodi treenissä. Näkisin että suoritustekniikka on pahasti pielessä jos ei saa lihakseen pumppia. Toki jos treenaa nälkäisenä tai todella väsyneenä,voi pumppi olla heikompi. Mutta nälkäisenä ja väsyneenä treenaamisessa ei ole mitään järkeä muutenkaan(n)

Miten nälkä pumppiin liittyy?

Ei välttämättä mitenkään, mutta mahdollisesti paljonkin. Jos glykogeenivarastot on tyhjät, niin ei paljon tarvitse pumpistakaan haaveilla.

Miten se nälkä kertoo että glykogeenivarastot on tyhjät? Jos olet pari päivää tankannu hiilareita kunnolla, mutta just salille mennessä ruokailuväli venynyt pitkäksi niin sulla on nälkä, mutta glykogeenit täynnä. Tuntuis että maha tyhjänä voisi saada paremman pumpin kuin maha täynnä jos sillä jotain merkitystä on :rolleyes:

No ei kyllä yhtään mitenkään. Siksihän mä sanoinkin, että "Ei välttämättä mitenkään, mutta mahdollisesti paljonkin."

No joo, mutta voiko se oikeasti kertoa mitään muuta kuin että on nälkä? Itse en tiedä niin siksi kysyn. Tuntuis vaan oudolta että se jotain glykogeeneistä kertoisi. Reenin jälkeen ja vielä seuraava päivänä on kyllä normaalia kovempi nälkä..

Millä saa tehokkaimmin glykogeenivarastot täyteen ja kauanko siinä yleensä menee? Onko glykogeenit silloin täynnä kun lihaksissa on hyvät paineet vai onko vaan nesteitä hyvin? Välillä tulee tankattua hillareita enempi ja sen jälkeisenä päivänä reenissä on yleensä erityisen hyvin tehoja ja pumppi hyvä.

Millä saa tehokkaimmin glykogeenivarastot täyteen ja kauanko siinä yleensä menee?
50-luvun huippujuoksijan ohjeilla (kilpailuun valmistautuminen): Äiti tekee ison kermakakun ja se syödään edellisenä päivänä normaaliruuan lisäksi.

Eli syömällä 1-2 päivää ennen suoritusta kunnolla. Tästä tuleekin se erikoinen lähestymiskulma, kun monet jättää lepopäivinä kalorit treenipäiviä alemmas...

No joo, mutta voiko se oikeasti kertoa mitään muuta kuin että on nälkä? Itse en tiedä niin siksi kysyn. Tuntuis vaan oudolta että se jotain glykogeeneistä kertoisi. Reenin jälkeen ja vielä seuraava päivänä on kyllä normaalia kovempi nälkä..
Jos glykogeenivarastot on tyhjät niin todennäköisesti on nälkä, mutta jos on nälkä, ei glykogeenivarastot todennäköisesti ole tyhjät. Aika turhaa viisastelua kyllä koko asia. Sillä ei ole tämän aiheen kanssa mitään merkitystä.

50-luvun huippujuoksijan ohjeilla (kilpailuun valmistautuminen): Äiti tekee ison kermakakun ja se syödään edellisenä päivänä normaaliruuan lisäksi.

Eli syömällä 1-2 päivää ennen suoritusta kunnolla. Tästä tuleekin se erikoinen lähestymiskulma, kun monet jättää lepopäivinä kalorit treenipäiviä alemmas...

Näin olen itsekkin käsittänyt ettei ne ihan aamupuurolla tule täyteen jos sen ennen reeniä syö. Huomaa kyllä reeneissä jos hiilarit jääny liian vähälle edellis päivinä. Olen nykyään syönyt paljon hiilareita ennen kuin alan nukkumaan ja tuntuis että kyllä ne hieman kerkiää vaikuttaa aamupäivän reeniin tai ainakin reenit kulkeneet paremmin.

3-4 treeniä viikkoon= kohta ollaan tolkun läskejä,ja gaspin huppari isommalla mahalla ja isoilla poskilla on hauskan näkönen.kaikki nauraa näille urheilijoille.

3-4 treeniä viikkoon= kohta ollaan tolkun läskejä,ja gaspin huppari isommalla mahalla ja isoilla poskilla on hauskan näkönen.kaikki nauraa näille urheilijoille.
Kilpailuun, mock tai oikea, valmistautumisen ja perustreenin välillä on nyt aika selkeä ero. Toisessa kerrat lasketaan x per vuosi ja toisessa x per viikko...

Pointti on siis se että jos haluaa täyttää glykogeenivarastot, se tehdään edeltävinä päivinä. Kaikki ei myöskään ole bodareita tai muutoin ulkonäkökeskeisiä ja iso maha on vaan plussaa, jos samalla liikkuu isompi rauta.

Suositut

Back
Ylös Bottom