Millä liikkeillä keskivartalo kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joona-96
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Takakyykky, etukyykky, maastavedon eri variaatiot,leuanveto, pystypunnerrus seisten.

Noita kun sisällytät treeniohjelmaan niin se core kehittyy kyllä kokonaisvaltaisesti.

Jos tuntuu että on tarvetta vielä vemputuksille niin erilaisia rutistuksia, jalannostot eri variaatioineen, voimapyörä.

Oletan että kyseessä on rasvanpoltto projekti, mutta tosiasia on että rasvaa ei voi polttaa paikallisesti. Vaikka tekisit 1000 vatsarutistusta päivässä niin ei ne jenkat katoa siitä vyötäröltä mihinkään. Koko kehon kattavalla treenillä saat parempia tuloksia aikaan, tässä onkin tullut jo ehdotuksia mitä liikkeitä kannattaa tehdä. Hyvä ruokavalio on kuitenkin kaiken pohja.

Olen hyvässä kunnossa että ei rasvanpoltosta kyse. En viitsisi ottaa maastavetoa/kyykkyjä, koska olen kuullut että voivat rasittaa selkää ja jopa vaikuttaa isoilla painoilla tehdessä pituuskasvuun.

Tärkein selkäliike alkuun on selänojennus omalla painolla. Mavet ja kyykyt on hyviä kunhan pitää painot maltillisina. En usko että tuolloin on myöskään mitään vaikutusta pituuskasvuun.

Joo kyllä mave ja kyykky on ihan turvallisia, kunhan tekniikka on kohdallaan ja painot kohtuudessa. Luiden kasvaminen saattaa pysähtyä, jos tulee jonkinlainen vamma esim. välilevyn pullistuma.

Olen hyvässä kunnossa että ei rasvanpoltosta kyse. En viitsisi ottaa maastavetoa/kyykkyjä, koska olen kuullut että voivat rasittaa selkää ja jopa vaikuttaa isoilla painoilla tehdessä pituuskasvuun.

Voit ihan huoleta tehdä mavea ja kyykkyä, kunhan et anna egon mennä painojen edelle ja opettelet turvallisen ja hallitun tekniikan. Tosin jos sinulla on jokin (piilevä) perinnöllinen luutumishäiriö (esim. Scheuermannin tauti) tai muu selkärankasairaus/vamma, niin sitten homma mutkistuu...

Voit ihan huoleta tehdä mavea ja kyykkyä, kunhan et anna egon mennä painojen edelle ja opettelet turvallisen ja hallitun tekniikan. Tosin jos sinulla on jokin (piilevä) perinnöllinen luutumishäiriö (esim. Scheuermannin tauti) tai muu selkärankasairaus/vamma, niin sitten homma mutkistuu...

Haa, mielenkiintoista. Kerrankin törmään omaan sairauteeni täällä. Scheuermannin tauti siis kyseessä. Yleensä ihmiset ei siitä mitään tiedä, mutta sinä siis ilmeisesti tiedät. Tämä nyt menee vähän off topiciksi, mutta itse olen huomannut, että vatsalihasten treenaus vaatii tällä selällä mielikuvitusta. Oikeastaan en tee mitään selällään tehtäviä vatsalihasliikkeitä, koska tää selän malli ei oikein siihen sovellu.

Mavea en ole oikeastaan koskaan tehnyt. Kyykkyä kyllä smithissä, mutta senkin olen korvannut muilla liikkeillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Haa, mielenkiintoista. Kerrankin törmään omaan sairauteeni täällä. Scheuermannin tauti siis kyseessä. Yleensä ihmiset ei siitä mitään tiedä, mutta sinä siis ilmeisesti tiedät. Tämä nyt menee vähän off topiciksi, mutta itse olen huomannut, että vatsalihasten treenaus vaatii tällä selällä mielikuvitusta. Oikeastaan en tee mitään selällään tehtäviä vatsalihasliikkeitä, koska tää selän malli ei oikein siihen sovellu.

Mavea en ole oikeastaan koskaan tehnyt. Kyykkyä kyllä smithissä, mutta senkin olen korvannut muilla liikkeillä.

Joo, tiedän. Sun iästä päätellen sun osteokondroosi on jo ohi, joten kysehän on lähinnä siitä minkälainen ns. jälkitila sulla on (onko ranka luutunut väärin). Vaikea kommentoida näkemättä, kun osa Scheuermann -potilaista on kolmekymppisenä sairaseläkunnossa, ja osalla jälkitila on niin lievä etteivät edes tiedä sen olemassa olosta mitään.

Suositut

Back
Ylös Bottom