Millä konstilla rasvat alas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ramo78
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon kai tästä on kirjoitettu, mutta ajattelinpas kysyä jotain vinkkiä tähän omaan diettaamiseen.
Olen monen monta kertaa koettanut vetää diettiä mutta se ei ole onnistunut ikinä niin kuin pitää. Painoa olen dieteillä saanut tiputettua parhaimmillaan liki 10kg mutta vatsanympärys ei katoa minnekään. Korkeintaan 1-2cm jenkkiksistä joten ei huomattavaa rasvan palamista tapahdu. Aineen vaihduntako lie niin surkea vai mikä?
Voimat ja lihakset katoavat täysin...erityisesti hartioista. Kokeilin 5kk noin 2700kcal- 1300kaloriin pikku hiljaa tiputtamista mutta ei..Loppujen lopuksi vaimolla oli ruokaa enemmän syötävänä ja mulla paino samana.
Sen kummempaa liikuntaa en suorittanut koska ajattelin raskaahkon työn veroittavan energiaani, ja aikakaan ei anna periksi kovin suurille kalorinpoltto urakoille.
33v ja 178/100kg (tällä hetkellä) olen nyt syönyt 3kk niin paljon kuin on kroppa on tuntunut haluavan ravintoa, paino noussut ,n7kg ja paljon rasvaa kertynyt juuri vatsaan ja jenkkiksiin. Voimatasot nousseet todella rajusti ja lihakset täyttyneet niin hyvin ettei koskaan. esimerkkinä 160kg penkki noussut 180kiloon.
Proteiinia söin dietilläkin ainakin sen 220-250g päivä, ja kalorit pihistin vain hiilareista.
Hyviä vinkkejä kaivataan.
Rasvaimu?:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteiinia söin dietilläkin ainakin sen 220-250g päivä, ja kalorit pihistin vain hiilareista.

Rasva-aineenvaihdunnan aikaansaamiseksi on syytä syödä myös rasvaa, jota varmasti syötkin, mutta voi olla, että noiden kaloreiden ottaminen olisi suotuisampaa rasvoista kun hiilareista.

Vatsaonteloon (maha ja jenkkikset) kerääntynyt rasva lähtee yleensä viimeisenä pois. Sama itsellä kun laihdutin (vieläki laihdutan), paino putoaa kyllä mutta vyötärötä on lähtenyt vasta 2cm.. Eli kärsivällisyyttä

e. tarkotatko pihistämisellä sitä, että olet loput tarvittavat kalorit proteiineista tulevien kaloreiden päälle ottanu hiilareista, vai sitä, että olet vähentäny hiilareiden käyttöä :D jos jälkimmäinen niin sit älä kuuntele mun neuvoja..

Tässsä tyypillinen päivä dietillä. Rasvoja en ole tottunut syömään siinä kai joku ongelma, maistuvat vain niin sonnalta
06.00 aamupala. rahkaa 1prk, 1dl puurohiutaleita.kahvi maidolla.

09.00 protein litku.

10.30 lihaa n.120g ja 1 peruna tai 2 pientä. salaattia reilusti, 1lasi maitoa

13.30 protein litku tai rahka(yleensä rahka)

15.45 salaattia ja kanaa tai 1prk tonnikalaa

17.00 rahkaa 1prk

18.00-20.00 treenit
palautumisjuoma.

20.30 leipää 2 siivua rahkaa 1prk

22.00 protku litku

onkos tässä joku pahasti vialla, vai syönkö liikaa? mutta ei tuota vähemmällä jaksanut elää.
3-4 kertaa saleilua viikossa.

onkos tässä joku pahasti vialla, vai syönkö liikaa? mutta ei tuota vähemmällä jaksanut elää.
3-4 kertaa saleilua viikossa.

Tuossa on todella moni asia todella pahasti vialla.

TOP 3 taitaa olla:
1. Et syö juuri ollenkaan oikeaa kiinteää ruokka
...ruuansulatus ja lämmöntuotto on kropan suurimmat energiankuluttajat, proteiinijuoman käsittely ei kuluta mitään
2. Syöt aivan surkean vähän rasvaa (mistä syystä rasva-aineenvaihdunta ei toimi)
...perusdiettiruokavaliossa (ei ketoosi tai vhh) rasvasta on hyvä ottaa noin 25 % energiasta (eli esim. 25% / 2800kcal = 77g rasvaa)
3. Syöt liian vähän (edes 50kg tytöt ei diettaa 1300kcalorilla)
...sun kokosella pelkkä perusaineenvaihdunta (vuodelepo) on 2100 - 2200 kcal eikä sen alle pidä ikinä mennä

No perhana, jos nyt joku osaisi oikeesti laatia oikein hyvän ruoka ohjelman.
Jotenkin sitä on vain ajatellut että mitä vähemmän hiilareita niin paremmin laihtuu, vaikka tiedän periaatteessa kuinka pitäisi syödä mut,mut...
16 vuotta olen kyllä treenannut ja montaakin diettiä kokeillut, huonoin tuloksin.

TOP 3 taitaa olla:
...ruuansulatus ja lämmöntuotto on kropan suurimmat energiankuluttajat, proteiinijuoman käsittely ei kuluta mitään
2. Syöt aivan surkean vähän rasvaa (mistä syystä rasva-aineenvaihdunta ei toimi)
...perusdiettiruokavaliossa (ei ketoosi tai vhh) rasvasta on hyvä ottaa noin 25 % energiasta (eli esim. 25% / 2800kcal = 77g rasvaa)
...sun kokosella pelkkä perusaineenvaihdunta (vuodelepo) on 2100 - 2200 kcal eikä sen alle pidä ikinä mennä

Mutta jos noinkin paljon syön kuin 2000-2500kcal/pv lihon tallaiseksi 100kg läskiksi,se 10kg läskiä pamahtaa heti kroppaan. Mahan rasvasolut juhlii!!
Suurinpiirtein tuon 2500kcal syön bulkkikaudella... taidan olla tieteellinen erikoisuus:puntti:?

No sitten sun perusaineenvaihdunnan täytyy olla vähemmän kuin 2000kcal päivässä tai sitten olet laskenut ruoasta saadun energiamäärän väärin kun olt ollut bulkilla. Käytätkö kalorilaskuria.fi sivustoa laskiessasi ruoasta saadun energian määrän?

Ainakin omalla kohdallani mulle neuvottiin kehoanalyysin yhteydessä että lepopäivinä ei saa missään nimessä syödä yli peruskulutuksen ja treenipäivinä ruokaa voi lisätä jonkin verran. Siis mitä yritän sanoa on että treenipäivinä ruoan määrä lasketaan peruskulutus + treenin kuluttama energia - haluttu energiavaje. Noin 1000kcal vaje viikossa = -1kg painoa. Mä en sit tiedä mikä on paras tapa määritellä peruskulutuksen taso mut mä sain sen suurin piirtein lukeman kehoanalyysista. Nyt on yli 3kg on lähtenyt viimeisen kuukauden aikana ja sen aikana ehdin kuitenkin ryypätä kaksi kertaa ja pitää yhden herkuttelu päivän et olen ihan tyytyväinen näihin tuloksiin. Vielä pitäis saada noin 10kg veke niin olisin rantakunnossa :)

Mitä tohon ruokaohjelmaa tulee niin sehän on tosi vaikeeta jonkun tehdä kun kaikilla on omat ruokailutottumuksensa. Kyllä sä varmaan tiedät mitkä ruoat on terveellisiä ja mitkä epäterveellisiä. Itse syön 5 kertaa päivässä, pieniä annoksia suhteet on noin P30/H40/R30. Syön enemmän hiilaria treenipäivinä. Ainiin ja jos pidät mättöpäiviä niin niillä voi helposti tasata kalorivajeen viikon aikana et kantsii miettiä mitä silloin syö ja kuinka usein. Kiinteätä ruokaa ilman muuta ja hyvää rasvaa mukaan dieettiin (esim. margariini, rypsiöljy, pähkinät). En sitten tiedä kannattaisko sun tehdä jonkin tyyppistä cardio treeniä viikolla salin lisäksi.

No sitten sun perusaineenvaihdunnan täytyy olla vähemmän kuin 2000kcal päivässä tai sitten olet laskenut ruoasta saadun energiamäärän väärin kun olt ollut bulkilla. Käytätkö kalorilaskuria.fi sivustoa laskiessasi ruoasta saadun energian määrän?

Ainakin omalla kohdallani mulle neuvottiin kehoanalyysin yhteydessä että lepopäivinä ei saa missään nimessä syödä yli peruskulutuksen ja treenipäivinä ruokaa voi lisätä jonkin verran. Siis mitä yritän sanoa on että treenipäivinä ruoan määrä lasketaan peruskulutus + treenin kuluttama energia - haluttu energiavaje. Noin 1000kcal vaje viikossa = -1kg painoa. Mä en sit tiedä mikä on paras tapa määritellä peruskulutuksen taso mut mä sain sen suurin piirtein lukeman kehoanalyysista. Nyt on yli 3kg on lähtenyt viimeisen kuukauden aikana ja sen aikana ehdin kuitenkin ryypätä kaksi kertaa ja pitää yhden herkuttelu päivän et olen ihan tyytyväinen näihin tuloksiin. Vielä pitäis saada noin 10kg veke niin olisin rantakunnossa :)

Mitä tohon ruokaohjelmaa tulee niin sehän on tosi vaikeeta jonkun tehdä kun kaikilla on omat ruokailutottumuksensa. Kyllä sä varmaan tiedät mitkä ruoat on terveellisiä ja mitkä epäterveellisiä. Itse syön 5 kertaa päivässä, pieniä annoksia suhteet on noin P30/H40/R30. Syön enemmän hiilaria treenipäivinä. Ainiin ja jos pidät mättöpäiviä niin niillä voi helposti tasata kalorivajeen viikon aikana et kantsii miettiä mitä silloin syö ja kuinka usein. Kiinteätä ruokaa ilman muuta ja hyvää rasvaa mukaan dieettiin (esim. margariini, rypsiöljy, pähkinät). En sitten tiedä kannattaisko sun tehdä jonkin tyyppistä cardio treeniä viikolla salin lisäksi.

Laskin varsin nuo kalorit, tulos ns. bulkkikaudella 2306kcal/pv. Joten ei voi mennä nuo sänkypotilas kuluttaa enemmän jutut mun kohdalla oikein. Vajaa 2500kcal /pv ja jätkä turpoaa kuin pullataikina.101kg nyt oma paino. 94kg oli n. 3kk sitten kun 1300kcal/pv söin.

Jos teet raskasta työtä ja paino ei tipu alle 2000 kalorin, niin verikokeiden kautta ihmettelemään kilpirauhasarvoja. Oletko varma että tuossa on kaikki mitä syöt? Ettei välillä sitten lipsahda jotain...

Ainakin omalla kohdallani mulle neuvottiin kehoanalyysin yhteydessä että lepopäivinä ei saa missään nimessä syödä yli peruskulutuksen ja treenipäivinä ruokaa voi lisätä jonkin verran. Siis mitä yritän sanoa on että treenipäivinä ruoan määrä lasketaan peruskulutus + treenin kuluttama energia - haluttu energiavaje. Noin 1000kcal vaje viikossa = -1kg painoa. Mä en sit tiedä mikä on paras tapa määritellä peruskulutuksen taso mut mä sain sen suurin piirtein lukeman kehoanalyysista. Nyt on yli 3kg on lähtenyt viimeisen kuukauden aikana ja sen aikana ehdin kuitenkin ryypätä kaksi kertaa ja pitää yhden herkuttelu päivän et olen ihan tyytyväinen näihin tuloksiin. Vielä pitäis saada noin 10kg veke niin olisin rantakunnossa

PERUSKULUTUS on eri asia kuin PERUSAINEENVAIHDUNTA (eli lepoaineenvaihdunta). Peruskulutus on se mitä kaiken kaikkiaan kulutat päivän aikana. Eli perusaineenvaihdunta + kaikki fyysinene aktiivisuus (oli se sitten perseellään istumista tai punttitreeniä). Perusaineenvaidunta eli lepoaineenvaihdunta on se mitä kroppa kuluttaa kun et tee yhtään mitään muuta kuin makaat paikallasi. Liikunnallisesti täysin passiivisella henkilöllä peruskulustus on yleensä noin 20 - 30% korkeampi kuin perusaineenvaihdunta.

Se kuinka paljon yli tai alle peruskulutuksen syödään riippuu täysin tavoitteesta.

Laskin varsin nuo kalorit, tulos ns. bulkkikaudella 2306kcal/pv. Joten ei voi mennä nuo sänkypotilas kuluttaa enemmän jutut mun kohdalla oikein. Vajaa 2500kcal /pv ja jätkä turpoaa kuin pullataikina.101kg nyt oma paino. 94kg oli n. 3kk sitten kun 1300kcal/pv söin.

Mene lääkäriin ja mittauta hormoniarvot (mm. kilpirauhashormoni), koska jos nuo pitää paikkansa, niin sun kropassas on jotain pahasti vialla. Et olisi ensimmäinen joka on hulluilla dieteillä tuhonnut oman aineenvaihduntansa / hormonitoimintansa... ja jos näin on niin palautuminen kestää pahimmillaan vuosia.

Jos aineenvaihdunta / hormonitoiminta on viturallaan, niin mikään ruokavalio ei tule toimimaan halutulla tavalla... oli se kuinka ammattimaisesti tehty tahansa.

Lisaa rypsioljya rahkan ja muiden syomisten joukkoon, ei maistu juuri miltaan mutta saat sita rasvaa myos. Ja syot liian usein. Yhdista vaikka noi proteiinilitkut (jos niita tarvit valttamatta) ja tavalliset ateriat, palautusjuomat toki normaalisti treenin jalkeen. Muuten syomiset n. 3h valein, ei oo mitaan jarkea syoda joka toinen tunti koska kroppa alkaa tuottaa insuliinia -> rasvaa kertyy. Nain olen sen ymmartanyt, viisaammat korjatkoot jos olen vaarassa. Makin olen pienikokoinen tytto ja dieettaan 1500+ kcal joten kylla sulla pitais rasva alkaa palamaan enemmallakin ruualla.

Mulla auttaa jotkut laihdutus pillerit ku ei huvita niiden aikana syödä. Huonona puolena on että se termogeenisuus homma saa lihakset jumiin helposti.

Itse suosittelisin ottamaan omegat kalaöljystä
vitamiinilisiä laiharin ettei tuu kipeäksi
Laske kalorit jos jaksat

Mene lääkäriin ja mittauta hormoniarvot (mm. kilpirauhashormoni), koska jos nuo pitää paikkansa, niin sun kropassas on jotain pahasti vialla. Et olisi ensimmäinen joka on hulluilla dieteillä tuhonnut oman aineenvaihduntansa / hormonitoimintansa... ja jos näin on niin palautuminen kestää pahimmillaan vuosia.

Jos aineenvaihdunta / hormonitoiminta on viturallaan, niin mikään ruokavalio ei tule toimimaan halutulla tavalla... oli se kuinka ammattimaisesti tehty tahansa.

Olen käynyt mittauttamassa veriarvot kun itsekin epäilin tuota kilpirauhasta, mutta ei sieltäkään vikaa löytynyt. Ja ei kai nuo mun dietit ihan hulluja ole.? Nämä jäi listastani merkkaamatta,Omegaa 2kpl ja vitamiinit, magnesiumit 700mg joka päivä usean vuoden ajan.

TOP 3 taitaa olla:

Tässä on ne perusasiat mitkä pitää korjata ensin. Pari viikkoa näin että kroppa tottuu ja sitten kannattaa tarkkailla miten toimii. Lisäksi jos heti pamahtaa ruoka läskiksi, ei treenaa tarpeeksi tai oikein.

Muu tulikin jo esille, mutta rajut miinuskalorit + fyysisesti raskas työ + treeni = kropassa ihan liikaa stressihormoneja = läski ei lähde.

Yksinkertainen juttu.

Syömällä alle kulutuksesi painosi putoaa -> Poistuvat kilot ovat lihasta ja rasvaa
Syömällä alle kulutuksesi ja nostelemalla raskaita painoja painosi putoaa -> Poistuvat kilot ovat pääsääntöisesti rasvaa

AP, ruokapuoli OK (ainakin proteiinin suhteen), mutta yritäpä jaksaa ehtiä myös kolistelemaan rautoja, niin saat lihakset säilymään laardien sulaessa pois.
Esim. ihan vain raskaita pääliikkeitä kolme kertaa viikossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom