Millä jaolla treenaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pevelius
  • Aloitettu Aloitettu
siellä täällä on havaittavissa tulikuumia offtopic-keskusteluja siitä, mikä jako on hyvä ja mikä huono. laitetaanpa asiasta pieni gallup.
mikäli treenaat useammalla kuin yhdellä jaolla,voit toki tunnustaa ne kaikkikin.
laita myös hieman perusteluja siitä, miksi kyseinen jako sopii juuri sinulle (omasta mielestäsi, muka... ;) )

itse paukutan 1-jakoisella, jossa on 3 erilaista treeniä viikossa. lisäksi treenaan 2 kertaa viikossa pelkkää painonnostoa.
tähän olen päätynyt seuraavista syistä:
- sarjapainot nousevat kokemuksieni mukaan nopeammin kuin useampijakoisilla ohjelmilla
- kroppa ei ole koskaan mistään jumissa
- tekniikka kehittyy mainiosti perusliikkeissä
- ei haittaa edes henkisesti, vaikka jäisi joskus treeni väliin

ma: kyykky, penkki, soutu, + ojentajia&vatsaa
ke: etukyykky, high pull, pystypunnerrus, + leuanveto&vatsaa
pe: kyykky, penkki, soutu + hauis&vatsaa&alaselkää
su: vatsaa, alaselkää, pohkeita

Kolmijakoisella tulee veivailtua kun olen siihen tykästynyt.

syy miksi kolmijakoinen:
-nelijakoinen ei tunnu yhtää hyvältä
-pystyy panostamaan heikkoihin kohtiin helpommin kuin kaksijakoisella.
-perusliikkeet mahtuu kivuttomasti kolmeen treenipäivään

Ainoa miinus oikeastaan että palaudun nykyään heikommin kuin ennen ja lihakset pitkään jumissa.

Mik99 sanoi:
2-jakoisella.
Rinta/Olkapäät/Ojentajat/Etureidet/Vatsat
Selkä/Takareidet/Hauis/Pohkeet
sama paitsi vatsat ja pohkeet toisin perin :D
HST pelitti hyvin,ja pään sisäisen vaihtelun vuoksi päätin kokeilla "muodikasta" 2-jakosta.ja hyvin toimii

pevelius sanoi:
itse paukutan 1-jakoisella, jossa on 3 erilaista treeniä viikossa.

Tämä, tai sitten 4 erilaista treeniä/vko (tarkoitus on tästä eteenpäin pyrkiä tuohon neljään treeniin joka viikko). Pääliikkeet ovat kyykky, penkki, kevyt kyykky/kevyt veto ja kevyt penkki. Apuliikkeinä sitten leuanvetoja, ojentajia, vatsoja yms.

3-jakoinen 2 x viikko. Niin kovaa kun menee. Jos nousee kuume tai nivelet alkaa vittuilemaan, lepään 2-4 päivää. 3-6 kk välein pidän viikon tauon. Vejän silleen zulupohjalta noiden taukojen kanssa ja käyn kovaa dialogia iltaisin kroppani kanssa maallisista asioista.

2-jakonen vetävät ja työntävät periaatteella 4 kertaa viikossa.

Mä en oikein edes tiedä monikojakoinen tuo mun ohjelmani on, kun siinä on vaan 10 treeniä jotka kiertää systeemillä 2 treeniä - 1 lepo - 2 treeniä jne. Osa treeneistä on samoja (mm. vatsapäivät), mutta suurin osa erilaisia. Ohjelma kiertää kolmen eri jakson mukaan: bodytreenit, voimatreenit, pumppi/kevyet treenit. Hiukan poikkeuksia on, esim. jalat ja vatsat treenataan body- ja voimaviikkojen aikana aina samalla tavalla (jaloille tuskallista volyymia, tai jotain vastaavaa se ainakin on). Kaikkien jaksojen läpi käyminen kestää siis yhteensä noin kuusi viikkoa. Tämmöiseltä se näyttää:

1. Olkapäät – takahartiat - rinta
2. Reidet
3. Selkä – hauis
4. Keskivartalo – pohkeet
5. Olkapäät - ojentajat
6. Selkä - vatsa
7. Reidet
8. Vatsa - pohkeet
9. Rinta - olkapäät
10. Hauis - ojentajat

Tykkään tästä kuin hullu puurosta, tosi hauskaa treenata kun on niin monta erilaista treeniä hiukan eri painotuksilla! :)

2-jakoisella. Joskus jos menen 4 kertaa salille ja nämä päivät ovat melkein peräkkän teen jalat erikseen, eli silloin 3-jakoinen.

Perus työntävät-vetävät-jalat 3-jakoinen. Mä oon tohon tykästynyt, jos lakkaa toimimasta niin sitten vasta vaihtoon... Tällä hetkellä tuntuu aika ideaalilta:)

Edit: Joo ja siis joka toinen päivä treenaan yleensä, eli siis treenejä tulee 3 tai 4 kpl viikkoon.

Back
Ylös Bottom