Miksi tulokset ei juuri nouse?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin no lämpät oon tehny alle 60% painoilla maximista. Tolla ohjelmalla 3vk. Ja toi ohjelma on että 8x60% (75kg) ja siitä noustaan 1x95% (115kg) +2.5kg painoa lisää viikossa.
eli aika kova nousu tosiaan toi 40kg...
Vai lämmittelenkö ennen ohjelmaa esim 100kg kanssakin vai...
Tässä viä ohjelma:

8 x 60 %
1 x 95 %
7 x 67 %
2 x 90 %
6 x 70 %
3 x 85 %
5 x 72 %
4 x 80 %
3 x 78 %
2 x 82 %
1 x 88 %

Morjensta taas.
Nyt olen treenaillu eka 5vk tolla ylläolevalla taulukolla.
Sitten tein muutaman 8x3 105kg (ei ollu tiukkoja viimeiset)
Välis tein pitemmänki sarjan 3x8 90kg

Tänään tein 3x1 115kg (viimenen oli tosi tiukka) noin 5-6min taukoa

Sekä 5x1 110kg (Tuli mukavan tasaisesti kaikki) noin 3-4min taukoa

Eli viimeisen 2kk kehitys on tosi tiukasta 115 kilosta -- 3x1 115kg joista viimeinen oli yhtä tiukka kuin 2kk sitten se eka

Ehkä ois voinu mennä 117.5kg mutta 120kg ei varmastikkaan.

Onks tää ny sitte muka kehitystä... alkaa vituttaan...

Stall one / katsopa Markku Tikan ketjusta viimeisin artikkeli älä treenaa kuin bodari. Myös aiemmat artikkelit sekä kaikki hulkin ja jto:n kirjoitukset ohjelmista ja jaksotuksesta kannattaa tankata. Niiden pohjalta Suosittelen vahvasti paluuta 2 jaloikseen ohjelmaan ja vain 4 tai 3 treenipäivään. Penkkiä jos haluat kehittää sitä pitää tehdä kahdesti viikossa ellei kyse ole douppaukseen pohjautuvasta harjoittelusta. Lisäksi tarvit vaihtelua sarjapituuksien ja sarjojen määrän suhteen, esim 3 nousevaa viikkoa ja kevennys on yksi lähtökohta Failurea ja erkoistekniikoita kannattaa välttää.

toi on ns. saksalainen pyramidi. ihan ok, mutta perustuu enemmän numeroilla leikkimiselle kuin varsinaiselle suunnitelmalle. 2.5kg viikossa lisää joka sarjaan ei ole mikään "ohjelma".

selkee määräprogressionkin sisältävä perusvoimajakso kehiin. sen jälkeen sit uutta maksimia kohti. ellei homma pelaa, hyppää mun jengiin ja laitellaan se tekeminen kuntoon.

Eli viimeisen 2kk kehitys on tosi tiukasta 115 kilosta -- 3x1 115kg joista viimeinen oli yhtä tiukka kuin 2kk sitten se eka

Onko toi nyt sitten jotenkin erityisen huonosti? Millaista kehitystä odotat, tai millaista kehitystä muut saa aikaan?

On muuten fiksua tekstiä. 100% samoilla linjoilla.
On kyllä. Selkeästi ilmaistuna just se, mikä monien noviisien (ja vähän pidempäänkin treenanneiden) pitäis sisäistää. Ei itselle mitään uutta tämän taivaan alla, mutta just jotain sellaista jota voisin tyrkyttää luettavaksi parillekin kaverille jotka sitkeesti uskoo erillisten käsipäivien mahtiin, vaikka perusmassoista ei oo rakennettu puoliakaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen jokseenkin varma että lähes kaikki kokeilee uransa aikana kaikki eri metodit jollain tapaa ja jossain vaiheessa mutta syystä tai toisesta ylistää jotain niistä tai sitten ovat vain löytäneet just sen oikean siihen oikeaan aikaan.
Se että mikä metodi milloinkin sopii kellekkin on taas sitten aivan toinen juttu jos ei kyse ole puhtaasti voimailusta jolloin ei ole hirveästi vaihtoehtoja, silloin tosin yleensä ulkoiset seikat ei ole haittaamassa voiman tekemistä.

no mä olen lähes yhtä varma, että nimenomaan ei kokeile. "kaikki eri metodit" on suht laaja käsite. tai sitten se kokeilu on jotain järisyttävää tyyliin 3x10 vaihtuu... 4x8:ksi :O tai jos jotakin erikoisempaa kokeilee se kestää pari viikkoa ja sitten palataan samaan vanhaan.

Mä olen jokseenkin varma että lähes kaikki kokeilee uransa aikana kaikki eri metodit jollain tapaa ja jossain vaiheessa mutta syystä tai toisesta ylistää jotain niistä tai sitten ovat vain löytäneet just sen oikean siihen oikeaan aikaan.
Se että mikä metodi milloinkin sopii kellekkin on taas sitten aivan toinen juttu jos ei kyse ole puhtaasti voimailusta jolloin ei ole hirveästi vaihtoehtoja, silloin tosin yleensä ulkoiset seikat ei ole haittaamassa voiman tekemistä.

100% höpöhöpöä. Kuin myös sun kapeakatseinen mielipide siitä ettei voimailussa ole hirveästi vaihtoehtoja.

100% höpöhöpöä. Kuin myös sun kapeakatseinen mielipide siitä ettei voimailussa ole hirveästi vaihtoehtoja.
Ystävä hyvä, minä ehkä hieman kärjistin asiaa mutta kun haetaan maksimaalisesti voimaa niin ulkonäköseikat ja pumpit yms. on sivuseikka pääsääntöisesti?
Ja anna anteeksi jos olen käsittänyt väärin että voimailun periaatteisiin kuuluu lyhyet sarjat ja failuren välttely ja tavoitteena on saada voimaa. lihasmassa tulee jos tulee siinä sivussa?

Oi kun osaisi ilmaista itseään paremmin niin ei aina oltaisi raiskaamassa anneliin :)
Tuo aiempi kommentti oli että monen "ura" on saattanut kestää sen 10-15 vuotta ja melkein voin väittää ettei treenitapa ole ollut monellakaan kokoaikaa samanlainen vaan välillä on haettu voimaa ja välillä tuntumaa, toisinaan ollut metodina "tapetaan lihas viikkoon" ja toisinaan vältetään failurea ja välillä taas 10x treeni viikkoon yms.
Te olette niin kapeakatseisia välillä toisten kommentteihin ettekä ajattele hieman laajemmin, mokomat.

mä tunnen muutaman annelin, enkä oo heitä raiskaamassa. en myöskään ole treeniasioissa kapeakatseinen. sen verran on metrejä takana sillä saralla. se mitä joku olettaa ja tulkitsee kirjoitetusta sanasta on oma asiansa, muttei mokoman tarvitse oletuksiaan yleistää ilman tietoa. en toisaalta myöskään jaksa viljellä hymiöitä vakuuttaakseni, ettei mun kirjotukset koskaan dissaa ketään suoraan. mä puhun pelkästään asioista ja tässä tapauksessa ne nyt menee noin.

voimailun periaatteisiin kuuluu lyhyet sarjat ja failuren välttely ja tavoitteena on saada voimaa. lihasmassa tulee jos tulee siinä sivussa?
Kyllä voimailuun kuuluu minusta hypertrofia/bodailu/peruskunto jaksot, miksi nyt niitä kukin kutsuu, ilman lihaksia ei se rauta nouse. Voimailuun voi ja kannattaakin toistoalueena käyttää kaikkea tilanteen mukaan eikä vedellä laput silmillä lyhyttä ympäri vuoden.

Aika ristiriitaista tietoa netti täynnä mitä pitäs tehä...
Eilen tein penkin:
1×3 110kg ennen meni vain 2x :)
1x2 joista toisen joutu kaveri auttaan ylös :(
Sen jälkeen tiputin painoja 5kg eli tein
4x3 105kg kaikki tuli mukavasti ja viimeinen oli tiukka mutta ei mikään väkisin väkisin nosto.
Eli nyt tuntuu että olis vähä kehitystä tullut enemmän kun en ole tehnyt aina ihan loppuun loppuun saakka kaikkia sarjoja ja olen tehnyt myös ykkösillä sarjaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom