Sä et varmaan huomannut, että mä en puhunut siitä valtaisasta enemmistöstä yksinhuoltajaäitien muksuja, joista tulee/on tullut jotain.iivili sanoi:Kärjistit ehkä tahallaan, mutta pöljä kommentti silti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sä et varmaan huomannut, että mä en puhunut siitä valtaisasta enemmistöstä yksinhuoltajaäitien muksuja, joista tulee/on tullut jotain.iivili sanoi:Kärjistit ehkä tahallaan, mutta pöljä kommentti silti.
Ja kotona on nykyään liikaa tekemistä. Ennen ei ollut, kotona rupesi pidemmän päälle vituttamaan niin lujaa että pakko oli jotain tehdä. Nykyajan lelut (playstation, tietokone netteineen ja tsätteineen, tv ja miljoona kanavaa, etc.) tekevät joutilaan päivästä siedettävän. Jos käy jossain tsätissä pyörähtämässä keskellä päivää niin huomaa sangen nopeasti millaista porukkaa niissä on. Puoliltapäivin on herätty ja alettu miettimään pitäiskö sitä syödäkin jotain. Kunhan ei tartte pihalla käydä. Ja kohtalotovereita koko tsätti täynnä.Tomppa85 sanoi:Syy siihen, miksi monet haluavat jäädä kotiin niin pitkäksi aikaan, löytyy ehkä siitä, että koti on turvallinen paikka. Ja maailma on perseestä.
D.Yates sanoi:Ja kotona on nykyään liikaa tekemistä. Ennen ei ollut, kotona rupesi pidemmän päälle vituttamaan niin lujaa että pakko oli jotain tehdä. Nykyajan lelut (playstation, tietokone netteineen ja tsätteineen, tv ja miljoona kanavaa, etc.) tekevät joutilaan päivästä siedettävän. Jos käy jossain tsätissä pyörähtämässä keskellä päivää niin huomaa sangen nopeasti millaista porukkaa niissä on. Puoliltapäivin on herätty ja alettu miettimään pitäiskö sitä syödäkin jotain. Kunhan ei tartte pihalla käydä. Ja kohtalotovereita koko tsätti täynnä.
D.Yates sanoi:Ja kotona on nykyään liikaa tekemistä. Ennen ei ollut, kotona rupesi pidemmän päälle vituttamaan niin lujaa että pakko oli jotain tehdä. Nykyajan lelut (playstation, tietokone netteineen ja tsätteineen, tv ja miljoona kanavaa, etc.) tekevät joutilaan päivästä siedettävän. Jos käy jossain tsätissä pyörähtämässä keskellä päivää niin huomaa sangen nopeasti millaista porukkaa niissä on. Puoliltapäivin on herätty ja alettu miettimään pitäiskö sitä syödäkin jotain. Kunhan ei tartte pihalla käydä. Ja kohtalotovereita koko tsätti täynnä.
En tiedä kohdistitko tämän piikin minulle, mutta täällähän mä netissä aikani vietän. :D Tuhoisa olisi ollut pakkis ja irkkigalleria nuorelle Yatesille...Tomppa85 sanoi:Helppohan aikuisen on sanoa että "vitun pullamössösukupolvi", kun ei edes tiedä, mistä asioista on kyse.
kpsk sanoi:Mielestäni pakkotyöllistäminen olisi hyvä ratkaisu. Sossun tuki ei tippuisi ilman hyvin hoidettuja työpäiviä. Hyysääminen lisää hyysäämistä. Tästä 13% on hankala saada hyvää työvoimaa ilman kovia ratkaisuja.
Allah sanoi:Ehkäpä tuosta voisi hakea syytä Suomen tilanteeseen? Itse kuitenkin seuraan lähes päivittäin, kuinka koulussammekin oppilaat jaotellaan luusereihin, ok-ihmisiin, mutta kuitenkin "rumiin" (kyllä, ulkonäkö riittää syrjimiseen) ja viimeiseen kastiin, eli suosituihin horoperseisiin ja lätkän pelaajiin. Olen huomannut, että paska-kastin oppilaat vihaavat koulua - ihan syystä - ja näin ollen motivaatio ei ole kaikkein paras. Itsetuntokin kun on jo hajalla. Nämä sitten lopettavat koulun ja menevät töihin, jossa kokevat samaa paskaa--->loparit töistä---->täydellinen syrjäytyminen. Olen todistanut ainakin kolme tällaista tapausta.
SniffDaddy sanoi:Tossa on vaan se, että eihän ketään tässä yhteiskunnassa voi loppujen lopuksi mihinkään pakottaa. Ei tämä nyt sentäs Siperia ole. Esim. toimeentulotuki on semmonen, että sitä voidaan alentaa jos ei suostu koulutukseen tai tarjottuun duuniin. Mutta ei sitä voida 100 % sitoa ihmisen työ-/koulutuspanokseen.
Ei se työllisyysaste kepillä parane - valitettavasti.
Mou sanoi:Jumalauta, tässähän oikein kiihtyy. Mä ainakin pysyn sovinistitestosikana.
SniffDaddy sanoi:Mä kans.
Tomppa85 sanoi:Sanoisin että yhtenä suurena syynä on se, että yhteiskunta on muuttunut hirveän nopeasti, ja kilpailu on koventunut todella paljon. Nuorilta miehiltä odotetaan kypsyyttä eniten juuri silloin, kun sitä heillä vähiten on. Tyttöjen kasvukivut sattuvat yleensä siihen yläasteikään, jolloin on melko turvallista kapinoida. Mutta kun on poikien aika etsiä itseään, niin peruskoulu on jo käyty, ja on aika ottaa vastuu opiskeluistaan...
Tomppa85 sanoi:Syy siihen, miksi monet haluavat jäädä kotiin niin pitkäksi aikaan, löytyy ehkä siitä, että koti on turvallinen paikka. Ja maailma on perseestä.
Turandot sanoi:Aika moni näyttää ehdottavan kulttuurisia ja kasvatuksillisia syitä syrjäytymiseen. Mitenkä tämmöisiä sitten voitaisiin muuttaa? Tarttis kyllä tehdä jotain konkreettista asian eteen ja mahdollisimman pian.
Onkohan täällä pakkiksella muuten kukaan toiminut ns. miehen mallina yksinhuoltajan pojalle? Sellaisistahan on nykyään pula, en kyllä tiedä, että miten sellaiseksi ryhdytään ja mihin pitää ottaa yhteyttä. Täältähän vois löytyä jämäköitä miehen malleja.
Alarik sanoi:Syrjäytymisen estäminen on, kuten aina, yhteiskunnan vastuulla. Jos nämä peruskoulut ja muut eivät tee asian estämiseksi riittävästi niin on turha toivoa muutosta asioiden laatuun.
http://www.iltalehti.fi/osastot/kolumnistit/200603254281490_ko.shtmlAlarik sanoi:Syrjäytymisen estäminen on, kuten aina, yhteiskunnan vastuulla. Jos nämä peruskoulut ja muut eivät tee asian estämiseksi riittävästi niin on turha toivoa muutosta asioiden laatuun. Jostain olisi löydyttävä tahtoa ja voimaa ratkoa tämäkin ongelmavyyhti koska kyse ei ole ainoastaan yhdestä ongelmasta mikä näitä syrjäytymisiä tuottaa.
Alarik sanoi:Syrjäytymisen estäminen on, kuten aina, yhteiskunnan vastuulla. Jos nämä peruskoulut ja muut eivät tee asian estämiseksi riittävästi niin on turha toivoa muutosta asioiden laatuun. Jostain olisi löydyttävä tahtoa ja voimaa ratkoa tämäkin ongelmavyyhti koska kyse ei ole ainoastaan yhdestä ongelmasta mikä näitä syrjäytymisiä tuottaa.