Miksi en kehity vaikka olen aloittelija?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli ikää on nyt kohta 22 ja sain lähes kaksi kertaa 52,5kg penkistä.
Olen tehnyt monipuolisesti liikkeitä kolme viikkoa kolme kertaa viikossa, joskus on jäänyt kahteen kertaan. 40 kiloa menee 8 kertaa joka on täysin sama määrä mitä alussa. Kaikissa muissa liikkeissä olen saanut lisätä painoa mutta miksi ei vaikuta penkkiin ollenkaan? Vaikuttaako jotenkin se että teen muutamia liikkeitä yli 10 toistoa sarjassa, pitäiskö laskea johonkin kuuteen tai alle? Joku sanoi että vähemmän toistoa niin kehittyy.. vai vaikuttaako se että en ole ihan aloittelija, kuusi vuotta sitten 15 vuotiaana sain tuon saman 52,5 kg mutta nyt on tuo 6 vuotta ollut taukoa:rolleyes:

Onko tekniikka kunnossa? Kolme viikkoa, ei ole vielä pitkä aika, eikä siinä ajassa kannatta odottaa vielä suurempia tulosten muutoksia. Jos penkkitulosta haluaa nostaa, niin kannattaa sarjoja lisätä ja toistoja vähentää.

Ala syömään :) Katso paino ja vaikka kalorilaskurista paljon on +500kcal lisää omaan kulutukseen. Sitte pitäs alkaa tapahtua :)

niin

niin syöminen olis hyvä mutta ei ole varaa syödä ihan hirveästi, ja vielä on keliakia ja laktoosi-intoleranssi
jolloin on akalliimpaa ruokaa

Alussa kyllä sitä kehitystä tulee ja kuten sanoit, muissa liikkeissä tulee, mutta penkissä ei. Siinä voi olla vähän huonot välitykset(vaikka silloinkin pitäisi niiden puitteissa nousta tulokset) tai sitten huono tekniikka. Keskity alusta asti nostamaan itsellesi rehellisesti huijaamatta, sillä luot pohjaa isommalle kehitykselle vuoden sisällä.

Keliakia ei ole este, se on vain kiertotie. Heratuotteet eivät ole kovin laktoosipitoisia ja ne eivät ole myöskään viljatuotteita, joten pyri hiilareita saamaan normaalista ruoasta joka sopii ja ota proteiinit jauheista ja kalasta.

niin syöminen olis hyvä mutta ei ole varaa syödä ihan hirveästi

Huonompi homma, mutta pakko sun on kunnolla syödä tai muuten ei ole juuri kehittymismahdollisuuksia. Kyllä sitä melko halvallakin voi hyvin syödä. Kaurapuuroa ja riisiä naamariin, ei ole kallista ja menee keliaakikolle. Proteiinin lähteet ne eniten kauppalaskussa yleensä painavat, muttei sitäkään tarvita perustreenaajalla kuin n. 150g/vrk.

Kaikissa muissa liikkeissä olen saanut lisätä painoa mutta miksi ei vaikuta penkkiin ollenkaan

Onkohan kuningas penkkiä tahkottu alusta asti satanen lasissa viimeiseen asti, mutta muita liikkeitä hinkattu maltillisemmin totutellen. Siinä voisi olla yksi syy penkin takkuamiseen.

paskat geenit
syöt liian vähän
nukut liian vähän
treenaat liikaa / liian vähän

tossa järjestyksessä, ekalle et voi mitään, mutta kaikki muut kohilleen niin ainakin vähän kehityt.

Mulla oli myös iso ongelma penkin kanssa. Kaikkea koitin ja ei. Alussa alle 50 kg ja pitkän ajan päästä sitten suuri juhla 60kg!:dance: (Tämäkin osoittautui myöhemmin olevan 57,5kg, tanko prkl oli 15 :curs:)

Penkki ja muut tulokset lähti nousuun kun aloin tehdä heavy-mega-duty -juttuja. Penkissä koitin maksimi ykköstä n. joka toinen viikko ja sitten käsipainopenkkiä ja pakkotoistoja ja pudotuksia...

Nousi nopeasti 80 kiloon johon stoppas silloin. Luulin silloin, että K.P. Ourama on tie jatkuvaan kehitykseen ja tyhmänä jatkoin samaa rataa...

Tarkoitan siis, että pakkotoistoilla yms. voi saada sen kaivatun ärsykkeen. Esim. Penkki 5-7 toistoa + 2 pakkoa, toinen sarja suora painolla jolla saa 6. Niin toimi mulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli myös iso ongelma penkin kanssa. Kaikkea koitin ja ei. Alussa alle 50 kg ja pitkän ajan päästä sitten suuri juhla 60kg!:dance: (Tämäkin osoittautui myöhemmin olevan 57,5kg, tanko prkl oli 15 :curs:)

Penkki ja muut tulokset lähti nousuun kun aloin tehdä heavy-mega-duty -juttuja. Penkissä koitin maksimi ykköstä n. joka toinen viikko ja sitten käsipainopenkkiä ja pakkotoistoja ja pudotuksia...

Nousi nopeasti 80 kiloon johon stoppas silloin. Luulin silloin, että K.P. Ourama on tie jatkuvaan kehitykseen ja tyhmänä jatkoin samaa rataa...

Tarkoitan siis, että pakkotoistoilla yms. voi saada sen kaivatun ärsykkeen. Esim. Penkki 5-7 toistoa + 2 pakkoa, toinen sarja suora painolla jolla saa 6. Niin toimi mulla.

No, itse en lähtisi suosittelemaan aloittelijoille mitään erikoistekniikoita, kuten pakkotoistoja. Niissä vaan rikkoo kokemattoman kropan. Erikoisliikkeet on paljon sopivampia kokeneille treenaajille, joilla tulosten kasvu on lopahtanut/hidastunut merkittävästi. Keskustelun aloittanut on nyt käynyt 3 viikkoa salilla ja hänelle kaikenlainen tekeminen on uutta ärsykettä - ja pienellä vaihtelulla tarvittavaa uutta ärsykettä riittää vaikka kuinka pitkäksi ajaksi.

Kuten edellä on jo mainittu, niin jos lepäät, syöt ja treenaat hyvin, niin tulosta tulee aivan varmasti. Nyt vähintään yksi kolmesta ei ole kunnossa, ja itse veikkaan puheittesi pohjalta, että se on syöminen. Pitää vaan alkaa syömään REIPPAASTI enemmään kuin ennen ja syödä myös säännöllisesti (esim. treenipäivinä treenin jälkeen mahdollisimman pian palautusjuoma/proteiini-hiilihydraatti -ateria), eikä vain 2 kertaa päivässä.

Kyllä ruokaa saa halvallakin. Jos et muuta nykyisen ruokavalion lisäksi keksi, niin ota proteiinijauhot mukaan yleiseen ruokavalioosi, sillä valitsemalla oikean pussin saat todella edullista ja laadukasta energiaa.

Tässä esimerkki:
http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_67&products_id=419

Tuossa on 15600kcal n. 52€ hinnalla (1 kalori 0,3 senttiä ja yhden proteiini gramman hinta on 1,6 senttiä).

Tossa on siis 5 pusiia ja siitä riittää ravintolisiä todella pitkäksi ajaksi. Toki ensin kannattaa ostaa vain yksi pussi ja tutustua eri makuihin.

Hiiihydraatteja saat sitten esim. riisistä, mutta eitköhän sä sen jo tiedäkin.
:thumbs:

Back
Ylös Bottom