Miksi ei palkkariin maitoa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin maalaisjärjellä pätetynä luulisin maidon molekyylirakenteen olevan kookkaampi kuin veden, joka pääsee helposti solukalvon läpi..

Jos samat entsyymit hajottaa heraa ja kaseiinia, niin miksi kaseiini sitten hidastaisi toimintaa? Jos oikeen päättelen, niin tavallaan puolet entsyymeistä hajottaa kaseiinia ja puolet heraa, eli oikeastaan ei kaseiini paljon haittaa?

:offtopic: Oli muuten vittumaista alkaa sulattaa palkkaria, kun oli vielä jäässä kun lopettelin jalkatreeniä. Oli ollu päivän ajan pakastimessa.

Onhan nuo kaseiini ja hera proteiineja? No jos on niin samat entsyymit hajottavat niitä ja proteiineja hajottavia entsyymejä on useampia.

EDIT: niin ja kun proteiinit muuttuvat entsyymien vaikutuksesta aminohapoiksi niin aminohapot siirtyvät ensin verenkiertoon ja sieltä vasta soluihin jossa soluhengitys tapahtuu

hc-audio sanoi:
joo ilmeisesti oon sitte toiminu aika kauan väärällä tavalla. Mutta kuinka hitossa pystytte sitä juoda ku se maistuu ihan :arvi:n kuselta. kaakota oon sinne veteen hiettäny eikä paljo auta asiaa.. Olisko Funlightiin hyvä?

Laita prodejauhot esim.appelsiini tuore mehuun. Ja hiukan hiilaria mukaan koska tuossa mehussakin on jo jonkin verran sokeria.

Mutta sehän on selvää että maito juoksettuu mahassa suolahapon vaikutuksesta, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa mihinkään

Niin, voihan sen palkkarin sekoittaa vaikka omaan kuseen, jos siltä tuntuu. Eri asia on sitten, kuinka järkevää se on. Kokemusten pohjalta maito vaikuttaa radikaalisti juoman imeytymiseen.

hc-audio sanoi:
Näin maalaisjärjellä pätetynä luulisin maidon molekyylirakenteen olevan kookkaampi kuin veden, joka pääsee helposti solukalvon läpi..

Maidostakin kuitenkin suurin osa on vettä. Ja niitä protskujahan tässä ollaan siirtelemässä solukalvon läpi, ei pelkkää vettä.

Weak sanoi:
Jos samat entsyymit hajottaa heraa ja kaseiinia, niin miksi kaseiini sitten hidastaisi toimintaa? Jos oikeen päättelen, niin tavallaan puolet entsyymeistä hajottaa kaseiinia ja puolet heraa, eli oikeastaan ei kaseiini paljon haittaa?

Mutta kun asia ei ole noin yksinkertainen. Todennäköisesti jompi kumpi noista proteiineista on hanakammin hyökkäämässä siihen proteiineja hajottavaan entsymiin/meihin kiinni ja hajoamaan, josta seuraa se, että toinen enemmän ja vähemmän "etuilee" hajoamiseen.

Voisi verrata joidenkin lääkeaineiden käyttäytymiseen, jotka sitoutuvat veressä samaan kuljettajamolekyyliin, lääke X hakeutuu siihen voimakkuudella Y ja lääke Z voimakkuudella 1543543 kertaa Y, jolloin se voi syrjäyttää lääkkeen X kyseisestä kuljettajamolekyylistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyötyä siitä ei ainkaan ole. Jos tavoiteena saada juoma imeytymään mahdollisimman nopeasti, maidosta on varmasti haittaa.

Treenin aikana juominen vasta hullulta kuulostaa, itse en voisi kuvitellakaan kesken kovan treenin juovani mitään maito/kaseiinipohjaista juomaa. Tai juuri ennen.

Mutta niin kuin sanoin, ihan miten haluatte, ei vaikuta minun palautumiseeni, vaikka joisitte korin keppanaa treenin jälkeen.

Joo, tuli nähtyä ihan käytännössä mitä maidolle vatsassa tapahtuu. Krapulassa kumottu maito kun tuli noin 30 min päästä ulos, täysin rakeentuneena. :lol2:

Saman ilmiön oon havainnu kun maito happanee purkkiinsa. "Raejuustoahan" siitä tulee. Näin konkreettisen esimerkin jälkeen on pakko rueta yrittään pelkkää veteen sekottelua. Käytän laadukasta heraproteiinia ja väitän että se menee maidon kans ihan hukkaan. Jos palkkarista tulee vatsassa raejuustoa lienee ihan sama miten halpaa heraa sen kans vetää..

Yks maitoon sekottelija siis käännytetty. :worship:

hc-audio sanoi:
joo ilmeisesti oon sitte toiminu aika kauan väärällä tavalla. Mutta kuinka hitossa pystytte sitä juoda ku se maistuu ihan :arvi:n kuselta. kaakota oon sinne veteen hiettäny eikä paljo auta asiaa.. Olisko Funlightiin hyvä?

sekotin joskus semmoseen johki persikka fun lightiin ihan perus protkut, laittaa vaan paljon mehuu nii oli ihan hyvää

Jep, mehu tuskin haittaa mitään, ei välttämättä tarvitse olla edes lightia, jos massaa hakee. Fruktoosi ei tietääkseni hirveästi haittaa imeytymistä. Halvat herat tosin vaahtoavat (osa) aika lailla etenkin tuoremehuihin sekoitettuina. Lisätkää sinne palkkariin (Itselläni Bull's recovery, suklaa) ripaus merisuolaa, nopeuttaa hieman imeytymistä, palauttaa treenissä hukattua natriumia ja saa juoman, uskokaa tai älkää, maistumaan paremmalta.

Edit. kirjoitusvirheet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom