Asseri sanoi:Joku saa tarkentaa jos muistan väärin mutta muistaakseni maito tekee sellaisen kalvon mahalaukkuun joka hidastaa palkkarin imeytymistä.
[näsäviisastelua] Luojan kiitos mahalaukusta ei imeydy käytännössä mitään [/näsäviisastelua]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Asseri sanoi:Joku saa tarkentaa jos muistan väärin mutta muistaakseni maito tekee sellaisen kalvon mahalaukkuun joka hidastaa palkkarin imeytymistä.
Sanoinko jossakin, että sillä olisi tekemistä kaseiinin kanssa? Mitä tekemistä etikkahapolla on palautusjuoman imeytymisen kanssa?Pii sanoi:Pastöroinnilla ei ole kaseiinin kanssa mitään tekemistä.
Kaseiini taasen on se proteiini joka mahahappojen vaikutuksesta reagoi maidon kalsiumin kanssa ja polymeroituu...siis proteiinit yhdistyvät pitkiksi ketjuiksi maidon kalsiumin kanssa.
Voit itse testata tätä ilmiötä.
Kuumennat maitoa johon on lisätty etikkahappoa...kun nyt vielä muistaisin maidon ja etikkahapon määrät
Lämpötilan noustessa sopivaksi käynistyy polymeroitumisreaktio ja saat tuotokseksi astiaan valkoisen vähän muovimaisen oloisen jömpin.
Siis maito ei tee kalvoa mihinkään, vaan vetäytyy kasaan kiinteäksi aineeksi.
Karrikoiden sanoisin...maidon laittaminen palkkariin on sama kuin lihapullia sinne laittaisi. :D
Menikö jotenkin ohi syy seuraus suhde ....etikkahappo....mahahappo......kaseiini...joko sytyttää ?Totenkopf sanoi:Sanoinko jossakin, että sillä olisi tekemistä kaseiinin kanssa? Mitä tekemistä etikkahapolla on palautusjuoman imeytymisen kanssa?
jhulmi sanoi:Reenin jälkeen on periaatteessa kiire palauttaa prot.synteesi-hajotus plussalle, mutta se onnistuu parhaiten tolla pre- ja mid-protskulla yhdistettynä palariin.
steven_seagal sanoi:Eli protskudrinkki ennen reeniä, reenin aikana ja reenin jälkeen? Lompakko ohenee kyllä nopeasti tota menoa :arvi:
Jos käyttää halpisheraa palautukseen niin sen voi sekoittaa mihin vain.hc-audio sanoi:Toisessa threadissa sain sellasen vastauksen ettei maitoa palautusjuomaan. Näin olen kumminkin toiminut ennen:Fast Malto 6 n. 1,3dl ja Hera 80 1 dl n. 4dl-5dl maitoa. Liittyykö se jotenkin imeytymiseen vai mikä on asian ydin. Maitohan sisältää itsessäänkin jo hyvin prodea että ei mahdu nyt vaan päähäni tämä.
Pii sanoi:Pastöroinnilla ei ole kaseiinin kanssa mitään tekemistä.
Kaseiini taasen on se proteiini joka mahahappojen vaikutuksesta reagoi maidon kalsiumin kanssa ja polymeroituu...siis proteiinit yhdistyvät pitkiksi ketjuiksi maidon kalsiumin kanssa.
Voit itse testata tätä ilmiötä.
Kuumennat maitoa johon on lisätty etikkahappoa...kun nyt vielä muistaisin maidon ja etikkahapon määrät
Lämpötilan noustessa sopivaksi käynistyy polymeroitumisreaktio ja saat tuotokseksi astiaan valkoisen vähän muovimaisen oloisen jömpin.
Siis maito ei tee kalvoa mihinkään, vaan vetäytyy kasaan kiinteäksi aineeksi.
Karrikoiden sanoisin...maidon laittaminen palkkariin on sama kuin lihapullia sinne laittaisi. :D
Oikein ymmärretty!Art2 sanoi:Eli meinasin sitä että mahalaukkuun saa tulla millanen kalvo vaan mutta ohutsuolesta ne aineet imeytyy tai niin minä olen ymmärtänyt
Totenkopf sanoi:Erohan syntyy siitä, kuinka nopeasti aineet läpäisevät mahalaukun, vaikka eivät sieltä imeytyisikään.
Art2 sanoi:Aineet eivät läpäise mahalaukkua, kuin vähäisessä imeytymisessä. Ruokamössö mahasta lähtee mahaportista(aukeava) ohutsuoleen.
Pentele sanoi:Toisekseen vaikka se maidon kaseiini imeytyykin ohutsuolessa heraa hitaammin, niin hidastaako se maidosta tullut kaseiini merkittävästi heran imeytymistä? Tuskimpa.