Miksi ei dieetti toimi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JomBa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Olen nyt yli vuoden käynyt salilla ja ensimmäinen dietti päällä...

Ok, on ollut nyt 3 viikkoa dietillä ja olen laskenut kalorilaskurilla jokaisen päivän syömiset viime viikosta ja sen mukaan oisin n.400kcal- 800kcal miinuksella jokapäivä. Salilla käyn kolme kertaa viikossa ja välipäivinä 2 tunnin lenkillä, pääasiassa kävellen, kun kunto ei oikein riitiä juoksemiseen. Torstai on lepopäivä.

Mutta ongelma on että paino pyörii 80kg hujakoilla josta lähdettiin liikkeelle. Ensimmäisellä viikolla paino nousi 2kiloa. Kulutuslaskurit laskevat minulle peruskulutukseksi n.2200kcal (siis ilman liikuntaa). Nyt olen ollut pari päivää plus kaloreilla ja käymättä lenkillä/salilla kun on tuntunut etten oikein palaudu kunnolla. Jokapäivä olen laskenut että saan vähintään sen 1.5g/painokilo proteiinia.

Kesäkuntoon olisi kova halu päästä mutta näläntunne aiheuttaa stressiä. Suunnitelmana oli saada rasvat mahdollisimman alas ja aloittaa sitten taas bulkkailemaan lisää lihasta kuitenkin varoen ettei liho liikaa.

Eli mikä olisi sopiva määrä olla miinuksella ja miten tuon painon saisi lähtemään laskuun?

Pituus: 179cm
Paino: 80kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viikko on lyhyt aika, anna dieetille aikaa vaikuttaa. Hommaa pitää tehdä tasaisesti, että kroppa reagoi eikä muutokset tule yhdessä yössä. Jos ei muutamassa viikossa ole tapahtunut mitään niin pidä kaikki muu samana paitsi laske kaloreita hiilaripuolelta.

no mun mielestä jos ei ekan viikon aikana ei ole paino laskenu, niin jotain vialla. meinaan JOKAINEN, joka on mulle kertonu diettaamisesta, niin on paino laskenu ekan viikon aikana sen 2g ainakin. kokeile näin: syö 2200 ja liiku joka päivä 1-1,5h niin jos ei ala toimii, niin ota mukaan kofeiini ( tee,kahvi ilman mitään mausteita tai kofeiinitabletit ) ennen lenkkiä ja salia. sitten jotain termogeeniä, esim. vihreä tee + joku Stack ( mulla Leaderin Speed STack ) joka antaa buustia treeniin. ja lenkit tyhjällä mahalla. aamuisin parempi

Eika tosiaan kannata kaikkia tehokeinoja heittaa heti peliin, saastat ainakin puolet dietin loppupuolelle jossa rasvat alkaa olemaan tiukemmassa. Ja jos vaikka teet puntin jalkeen 20min aerobista juosten/juoksumasiinalla/matolla niin tollakin lahtee todnak 200 kalorin pintaan -> voi syoda hieman enemman eika kokoajan ole nalka. Ja tosiaan nalkaan auttaa dietti kolat sun muut diettilimut. Antavat kolat hieman kofeiiniakin mutten siita sitten tieda nopeuttavatko aineenvaihduntaa.

Kaloreita alemmaksi vaan, joko ruokailua vähentämällä tai liikuntaa lisäämällä.

KSENA sanoi:
. meinaan JOKAINEN, joka on mulle kertonu diettaamisesta, niin on paino laskenu ekan viikon aikana sen 2g ainakin.

Juu, kyllä pitäisi viikon dieetin aikana ainakin 2g lähteä. :)

Jeps, nyt on alkanut läskit lähtemään kun vaan antoi vähän aikaa keholle. 500 kaloria miinuksella mennään päivittäin ja on lähtenyt n.2 kiloa. Eikä nälkäkään ole enää ongelma vaan pikemminkin se että saa tarvittavat kalorit syötyä.

Kesää kohti :rock:

JomBa sanoi:
Jeps, nyt on alkanut läskit lähtemään kun vaan antoi vähän aikaa keholle. 500 kaloria miinuksella mennään päivittäin ja on lähtenyt n.2 kiloa. Eikä nälkäkään ole enää ongelma vaan pikemminkin se että saa tarvittavat kalorit syötyä.

Kesää kohti :rock:

Mukava kuulla, että jollain onnistuu dietti. Missä ajassa oot ton pari kiloo saanu pois? Ite oon kolmatta päivää dietillä. Viikonloppuna katellaan sit paino missä mennään...

Jos ei paino putoa, niin sitten on kalorit liian korkealla
1) Laksettu syömiset väärin, iso osa laskee väärin vaikka kuinka yrittäisi
2) Laskurit nyt vaan kertakaikkiaan antavat liian isoja lukuja pullukoille

sivarinlötkö sanoi:
Jos ei paino putoa, niin sitten on kalorit liian korkealla
1) Laksettu syömiset väärin, iso osa laskee väärin vaikka kuinka yrittäisi
2) Laskurit nyt vaan kertakaikkiaan antavat liian isoja lukuja pullukoille

IMO asia ei ole noin yksinkertainen...

Jos se paino ei taho tippua niin kaloreita vaan pikkuhiljaa alemmas. Täytyy myös välttää liian alhaisia kaloreita, silloin varmasti paino tippuu mutta saattaa tippua liian nopeasti. Sit taas lihat häviää. Melkein jokaiselle perusalottelijapunttaajadiettaajalle se 2000 - 2300kcal on mielestäni hyvä kalorimäärä dieetin aloitukseen, siitä sit vähän pudottelemaan jos ei taho tippua paino.

Kunhan paino putoaa kohtuuvauhdilla eli 0,5-1kg viikossa, niin ei ne lihat mihinkään lähde meillä tavallisilla kuolevaisilla, kunhan urheillaan ja puntataan.

Patteri_ sanoi:
Mukava kuulla, että jollain onnistuu dietti. Missä ajassa oot ton pari kiloo saanu pois? Ite oon kolmatta päivää dietillä. Viikonloppuna katellaan sit paino missä mennään...

no kahdella ensimmäisellä viikolla ei lähtenyt mitään koska en laskenut kaloreita. Kolmannellakaan viikolla ei nyt mitään ihmeellistä tapahtunut vaikka kalorit oli paljon alempana. Nyt vasta neljännellä viikolla on lähtenyt se 2kiloa

ite vedän mutulla kalorit, ja paino laskee, koska pyrin pistämään aina vähän ekstraa kaloreiden saantiin, niin kompensoi tota mutuilua :D

Ite oon ollu vähän reilu kolme viikkoo dietillä ja melkeen 4 kiloo tippunu paino. :) 85kg -> 81.2kg. Varmaan puolet tosta ollu nestettä, mut silti oon aika ilonen et paino lähteny tippumaan, vaikka mitään näkyvää muutosta viel oo tapahtunu.

Patteri: etkös sää alottanu dietin jo monta viikkoo sitte? Jos et saa painoo muuten putoamaan, ni ala laskee kaloreita. Kyl se siit lähtee laskuun. Aerobisella voit tehostaa vielä aika hyvin diettiä.

täs kävin miettimää sellasta että kumoaako toi kahvi kreatiinin vaikutuksen :S ? kannattaako tot kreaa käyttää nyt dietin aikana?

Esa! aivan sama, käytä tai älä käytä, ite käytän ,koska pyrin voimailuun dietin aikana, koska sillon tulee käytettyä enemmän tota kreatiinia, siis treenissä

KSENA sanoi:
Esa! aivan sama, käytä tai älä käytä, ite käytän ,koska pyrin voimailuun dietin aikana, koska sillon tulee käytettyä enemmän tota kreatiinia, siis treenissä
Minusta kreaa on ihan hyvä käyttää dietillä, koska eikös niveliin tule nestettä ja Miken sanoi, että se vaan on hyvä asia. Ja näin ollen pystyt melkein pitämään samat sarjapainot kuin bulkilla ja pystyt säilyttämään paremmin lihasi dietillä.

Sahaaja sanoi:
Ite oon ollu vähän reilu kolme viikkoo dietillä ja melkeen 4 kiloo tippunu paino. :) 85kg -> 81.2kg. Varmaan puolet tosta ollu nestettä, mut silti oon aika ilonen et paino lähteny tippumaan, vaikka mitään näkyvää muutosta viel oo tapahtunu.

Patteri: etkös sää alottanu dietin jo monta viikkoo sitte? Jos et saa painoo muuten putoamaan, ni ala laskee kaloreita. Kyl se siit lähtee laskuun. Aerobisella voit tehostaa vielä aika hyvin diettiä.

Ns. harjottelin. Mut nyt 8 päivää dietillä. Eli ihan oikeella 8 päivää oon ollu. Paino laskenu 0,5kg-1kg. Kerran viikos airobisen oon vetäny ja syöny hyvin.
Tässä päivän ruokailut:
Aamupala: 07.00
-Jugurttia, Kahvia
08-09.00 töissä, pari palaa fazer ruispaloja. Päälle 17%(rasvaa) oltermannia
ja kevyt gotleria.
11.30. Tonnikalapurkki, raejuusto purkki ja hernemaissipaprika pussi. Esim
Tai kanasalaatti jne..
16.00. Kotona. 200g jauhelihaa, makarooneja, ja desi hera80 proteiinia.
21.00. tonnikalapurkki.
Ngv. Sanos nyt onks toi miten perseellään toi ruokailu? Muutkin kommentoikaa!
Lisäksi kerran viikossa pyrin tekemään aerobisen. (kävelyä tms..).
Ja salipäivät, ma, ke, pe. Ja kaks jakoisella mennään. Nyt 8 päivän sisään painoa tippunu 0,5-1kg (huom aamupaino).

Patteri_ sanoi:
Tässä päivän ruokailut:
Aamupala: 07.00
-Jugurttia, Kahvia
08-09.00 töissä, pari palaa fazer ruispaloja. Päälle 17%(rasvaa) oltermannia
ja kevyt gotleria.
11.30. Tonnikalapurkki, raejuusto purkki ja hernemaissipaprika pussi. Esim
Tai kanasalaatti jne..
16.00. Kotona. 200g jauhelihaa, makarooneja, ja desi hera80 proteiinia.
21.00. tonnikalapurkki.
Ngv. Sanos nyt onks toi miten perseellään toi ruokailu? Muutkin kommentoikaa!
Lisäksi kerran viikossa pyrin tekemään aerobisen. (kävelyä tms..).
Ja salipäivät, ma, ke, pe. Ja kaks jakoisella mennään. Nyt 8 päivän sisään painoa tippunu 0,5-1kg (huom aamupaino).
Noh en mä mikään ravinto expertti oo täällä on tuhansia jotka on mua viisaampia, mutta jotain voin kumminkin sanoa.

Aamulla enemmän proteiinia ja kunnon hiilaria ei mitään jugurttia, bulkilla kävis, mutta ei dietillä tai no riippuu vähän ihmisestä. Aamuksi ota vaikka kaurahiutaleita ja rahkaa tai kaurahiutaleita ja reajuustoa tällä vaihtoeholla keität kaurahiutaleet puuroksi. Tuo seuraava ruokaili aamupalasta, niin sekin kaipaa proteiinia. Eli rahkaa/protsku drinkki etc. ja tuo ruisleipä on ihan hyvä, mutta on 5% juustoakin joten käytä mielummin sitä esim. polarin 5% juustossa on 31g proteiinia ja 5% rasvaa joten ihan hyvä dietti juusto tosin ite käytän bulkillakin. 11:30 ruokailu on ihan yes, koska siinä on proteiinia ihan tarpeeksi. Tälläinen vinkki älä missään nimessä dietillä jätä noin suurta väliä ruokailulle, max 3 tuntia. Eli syö sen 6-8 kertaa päivässä niin aineenvaihdunta ei kärsi. Sitten iltapalalle tuo tonnikala purkki on ihan yees, mutta laita sen sekaan vaikka oliivi- tai rypsiöljyä niin hyvä tulee tai osta kaseiinia se on ihan parasta iltapala protskua, mutta tonnikala/rahka/reajuusto käyvät todella hyvin.

Anteeksi tuli vähän sekava..:rolleyes:

Jotain helppo tekoita aamupalaa tarviisiin. Kun asuu yksin omassa kämpässä. Tai no muijan kans ni tarviis jotain helpompaa tehä. Mikä rahka sit ois hyvä? Musta noi maustamattomat on ku kumia söis.. Mite niihi sais makua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom