MikkiHiirestä KippariKalleksi ? Kyynärvarret !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hiiuli Hei !

Omaan semmoset "mikkihiiri" malliset kyynärvarret.
Pienestä pitäen olen kuitenkin haaveillut "kipparikalle"
tyyppisistä kyynärvarsista. Vahvemmat ranteet ei
myöskään haittaisi.

Kertokaa tehotreeni näiden vahvistamiseen !
Muutakin kuin pinaattia, kiitos.

- Avilla -

Avilla sanoi:
Hiiuli Hei !

Omaan semmoset "mikkihiiri" malliset kyynärvarret.
Pienestä pitäen olen kuitenkin haaveillut "kipparikalle"
tyyppisistä kyynärvarsista. Vahvemmat ranteet ei
myöskään haittaisi.

Kertokaa tehotreeni näiden vahvistamiseen !
Muutakin kuin pinaattia, kiitos.

- Avilla -

Itse käytän niiden vahvistamiseen "hauiskääntöä myötäotteella". Kovin paljon kokemusta ei vielä ole, mutta tuntuu toimivan.

Hauiskääntö myötäotteella ja perinteinen rannerullaus tangolla tehoaa. Vaikea lihasryhmä treenata, kateeksi käy niitä joilla liha tartuu (tuonnekin) kuin itsestään.

Pexi_ sanoi:
Sieltähän tuli itse Kippari-Kalle neuvomaan! :D

:D Vielä kun olis omissa forkuissa lihaa...

Normaalin rannerullauksen hakkaa 100-0 rannerullaus seläntakaa tangolla, rutistus on helvetin hyvä ja tuntuma samaten sekä rautaa saa enemmän liikkeelle. Tohon forkkujen "yläosaan" eli brachioradialikseen tai miten menikään käytän sit hammerkääntöjä käsipainoilla seisten (tosin nyt lähtee vaihtoon ja teen semmosella tankolla mistä saa otteen siten että peukalo osottaa suoraan ylöspäin ja polte on hirmuinen forkussa. ) Hammerit istuen yksi käsi kerrallaan tuettuna on myös loistava liike forkulle, käännön voi jättää yläasennosta vähän vajaaksi niin polte pysyy kyynärvarressa, loppuun asti tehtynä menee hauikselle myös. Liike muistuttaa miesten lempiharrastusta ;)

Seisot suhtkoht suorana ja nappaat tangon selkäsi taakse käsillä taikka joku antaa sen sinulle käsille ja siitä vaan rutistelemaan. Kämmenet osottaa tietenkin pois päin selästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bloo sanoi:
Seisot suhtkoht suorana ja nappaat tangon selkäsi taakse käsillä taikka joku antaa sen sinulle käsille ja siitä vaan rutistelemaan. Kämmenet osottaa tietenkin pois päin selästä.
Ite tuen kyynärvarret perseeseen, eli otan aika kapean otteen. Se pitää liikeradan puhtaampana, mutta en tiiä tekeekö hyvää ranteille sitten isommilla painoilla.

Itse saan ainakin jumalallisen pumpin käsivarsiin kun istuu penkille ja laittaa kädet reisien päälle, niin että kämmenet/ranteet jäävät just polvien ulkopuolelle ilman tukea.. ja sit tanko käteen ja vatkaamaan. Tehdään molemmin päin.. Onko tämä just se normaali rannekääntö?

Mihinkään muuhun lihakseen en oo saanu sellaista pumppia kuin kyynärvarsiin.. kädet menee koviks vaikka ei jännittäisikään. :rock:

Sen jälkeen kun hauiskääntö myötäotteella rupesi tuomaan kipua ranteisiin, vaihdoin käsipainoilla ja taljassa tehtävään vasarakääntöön. Toimii hienosti, myös forkkujen suhteen. Toki suurin osa selkäreenistä (tai kokonaan, jos mitenkään mahdollista) kannattaa tehdä ilman remmejä, vahvistaa otetta ja kasvattaa forkkuja sekin.

Itsellä tuntuu toimivan toi ihan perinteinen rannekääntö, sitä teen hauistreenin perään 3 tiukaa sarjaa. Ja joskus tulee tän päälle vielä roikuttua leuanvetotangossa 2-3 kertaa niinkauan kuin jaksaa. Ton roikkumisen jälkeen ei sitten tahdo edes palautusjuoman sheikkaaminen onnistua... Pakkiksen vippichätissä joku tämän jutun neuvoi...

Minulla on tullut aika huikeat pumpit kyynärvarsiin maastavedosta, ihan samaa luokkaa rannekääntöjen kanssa. Tosin otin maven ohjelmaan ihan vasta äskettäin, että enpä sitten tiedä teenkö jotenkin hassusti :)

Jeah vihdoinki lihas joka on mulla kasvanu kunnolla. Ite teen 3 sarjaa tangolla vastaotteella ja rannerullauksia selän takaa tai kp. Noi rullaukset on paskat tehä kyllä kp koska vasen ranteeni ei jotenki taivu siihen.

Mavetreenin lopuksi oon tehnyt pitoja. Eli tankoon suunnilleen sen verran rautaa, jolla pystyy tekemään sarjoja maastavetoa. Sitten ensin myötäotteella nostat raudat maasta ja pidät sillä korkeudella, kuin maven loppuasennossa. Pidät loppuun asti ja kun tippuu, nostat heti perään vastaotteella. Tulee kunnon pumppi forkkuihin, puristusvoima paranee ja tarvii yhä harvemmi remmejä.

Kokeilin muuten kerran Rolling Thunderia ja kädet oli kipeät seuraavat kolme päivä. Eli liikkeiden vaihtelu tärkeää tässäkin.

emex sanoi:
Mavetreenin lopuksi oon tehnyt pitoja. Eli tankoon suunnilleen sen verran rautaa, jolla pystyy tekemään sarjoja maastavetoa. Sitten ensin myötäotteella nostat raudat maasta ja pidät sillä korkeudella, kuin maven loppuasennossa. Pidät loppuun asti ja kun tippuu, nostat heti perään vastaotteella. Tulee kunnon pumppi forkkuihin, puristusvoima paranee ja tarvii yhä harvemmi remmejä.

Kokeilin muuten kerran Rolling Thunderia ja kädet oli kipeät seuraavat kolme päivä. Eli liikkeiden vaihtelu tärkeää tässäkin.

Tuo mave-otteen vaihtelu kuulostaa hyvältä. Olen tehnytkin näillä "mikkihiiri" käsilläni tämmöstä "grip" treeniä että telineeseen polven korkeudelle tai vähän ylemmäs rautaa 150% prossaa maastavedosta ja sitten vetoja. 150kg sain vedettyä ilman remmejä, tavoite on 200kg pelkillä näppivoimilla, yhdistän tähän nyt tuon mainitsemasi otteen vaihdon joten katotaas miten lähtee forkut kasvamaan. En käytä missään liikkeissä rannesiteitä/remmejä koskaan, koska ajattelin nimenomaan vahvistaa näppejä ja forkkuja. Kiitos neuvoista !

- Avilla -

Mä tilasin gyrotwisterin ja nyt kun sitä on muutaman kuukauden pyöritellyt niin rannekivut on häipyneet ja otevoima on varmempi. Treeniin kuuluu tällä hetkellä vasara ja tangolla noi curlit. Ja kun yrittää selvitä ilman remmejä, niin auttaa sekin.

DBHammerCurl.gif

BBWristCurl.gif

Itsellä toi Ironchefin postaama alempi kuva toimii loistavasti ja sen kaverina kun tekee hauiksen myötäotteella :rock:
Itsellä toimii parhaiten kun tekee 15-20 toiston sarjoja ja pirun lyhyillä palautuksilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom